Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahallinen korvaus oman vanhemman auttamisesta

Vierailija
28.09.2018 |

Onko oikein, että iäkkään vanhemman lapsi on mielestään oikeutettu saamaan rahallista korvausta auttamisesta? Siis kuskaus lääkäriin, kaupassa käynti tmv. Ei kyse täysin toimintakyvyttömästä ihmisestä, tekee mm.ruoat itse, pääsee suihkuun, ottaa lääkkeet. Lapsi pikemminkin tekee vanhemmasta sairaamman kuin onkaan. Auttaja perheetön, työtön,jolla aikaa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos auttaminen käännetään toisinpäin? Eli vanhemmat auttavat eri tavoin lapsiaan. Maksatteko niistä korvauksia vanhemmille?

Pitäs olla molemminpuolista.

Hypoteettinen kysymys. Totesivat tullessani täysi-ikäiseksi, että olen nyt omillani. Eivät ole auttaneet edes pyydettäessä. Homehtukoot vanhainkodissa yksikseen.

Vierailija
62/63 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sitä mieltä, että tietenkin pitää auttaa ja ilman rahallista korvausta.

Mutta muuttaako han nykysysteemi ja tuleva systeemi ihmisten mielipiteitä.

Ajatelkaa tilannetta, että vanhuksella on omaisuutta ja ensin omaiset hoitavat vanhuksen asioita vuosikaudet ilmaiseksi. Kun lopulta vanhus menee huonompaan kuntoon, hän menee palvelutalon, joka ottaakin omaisuuden hoitoa vastaan ennen kuin omaisuuden loputtua saa tukea siellä asumiseensa.

Kyllä tuosta omaisuudesta olisi kuulunut niille lapsillekin.

Lapsista tulee pakostakin ahneita perinnön odottajia, kun muuten ylikansallinen hoivajätti vie omaisuudet hoitoa vastaan, jonka ilman omaisuutta olisi saanut ilmaiseksi.

Eli: olen sitä mieltä, että omaisuudesta ei pitäisi maksaa hoivakoti on mitään. Maksut vain asukkaan tuloista. Perintö jälkeläisille aikanaan. Niin sen kuuluu mennä.

Poikkeuksena toki, jos vanhus täyspäisenä itse omasta tahdostaan haluaa tavallista hoivakoti paremmat palvelut. Sen toki voi omaisuudesta halutessaan maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi voi myös ostaa palvelut ulkopuolisilta paljon kalliimmalla. Kumpi on parempi?

Onko kukaan maksanut takaisin sitä, kun omat vanhemmat huolehtivat lapsena teistä?

Näinä aikoina olen usein tätä miettnyt. Vastaus on oikeastaan kyllä. Olen kiitollinen siitä, että minulla on lapsuudessa ollut perhe, jossa olen saanut elää turvallisen, tavallisen lapsuuden. Siksi nyt vanhempana olen auttanut mm. hakkaamalla halloja, leikkaamalla pensasaitaa tai yleensäkin auttanut pyydettäessä, vaikka omakin elämä on aika haasteellista. Olen siis pyrkinyt maksmaan takaisin teoilla, en rahalla. Ja tämä rakkaudesta vanhempiin. Olen hankkinut pyytämättä tarpeellisia tavaroita yms. heidän kesäpaikkaan. Kunnostanut paikkoja jne. Nöyrän kiitollisena.

Koska vanhemmat ovat tehneet ja halunneet sinut maailmaan, se on itsestäänselvyys, että on turvallinen ja lämmin koti ja perhe. Ja siitä olet nöyrän kiitollinen??

Kyllä, juur niin. Kaikilla ei sitä on ea ole ollut. Ei pidä ottaa asioita itsestäänselvyyksinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi