Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avuttomat naiset

Vierailija
28.09.2018 |

En vaan voi käsittää näitä tapauksia, jotka tarvii MIEHEN apua yksinkertaisiin asioihin. Tuoreimpana esimerkkinä kuohuviinipullon avaaminen, joka ilmeisesti on erittäin miehinen työ. Löytyykö palstalta tällaisia naisia? Mihin arkisiin juttuihin tarvitsette miestä ja miksi?

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun voimaantuneet naisetkin elää miesten rakentamassa, rahoittamassa ja ylläpitämässä mieselättäjäyhteiskunnassa. Muistakaa se. 

Miehet, jotka ovat tulleet naisen kohdusta sylin kautta jonkun toisen naisen ylläpitämän kodin hellään huomaan. Jos kuvittelet, että naiset ovat maanneet tumput suorina kun miehet ovat jumalan tavoin luoneet maailman, olet aika hakoteillä.

Vierailija
102/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Ilmeisesti munkaan parisuhteet ei ole onnistuneet, koska en pyydä mieheltä mitään apua missään hommassa.

Olen 28 vuotta ollut nyt eronneena yh:na ja sinkkuna. Renkaat osaan vaihtaa ja olen sen opettanut pojillenikin. Öljyn osaan tarkistaa ja lisätä (WAU mikä nero ;) Olen huomannut, ettei monet miehetkään autolle mitään tee, ajavat sen huoltoon ja renkaiden vaihtoon ja pesuun. Osaan myös käynnistää kaapeleilla.

Mulla oli aikaisemmin sokeripala lamput mutta kun muutin uuteen asuntoon, täällä oli ne töpselit katossa. Korjasin jokaiseen valaisimeeni ne töpselit päihin. Säilykepurkin saa auki talttapääruuvarilla, se on keittiön ylälaatikossa. Mulla on myös porakone, olen korjannut sillä mökin kerrossängyt ja makuusohvan, laittanut ryijyt ja taulut seinille. Takkapuiden tekoa varten mulla on halkaisukone kun pelkään kirvestä (mutta sekään pelko ei siis estä klapien tekoa eikä vaadi miestä). Olin (ex) miesystäväni mökillä, tuli kattorempan aikana vesi katosta mökillä rankkasateella sisään. Arvatkaa kuka kiipesi katolle? Olin jo katolla ja siirrellyt siellä pellit paikoilleen kun mies vasta kömpi ovesta ulos. Olis varmaan pitänyt vetää peitto korviin vaan ja odotella ja sitten kehua miestä ja keittää sille kahvit ja konjakit siitä urotyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset on monesti niin hyökkääviä näissä asioissa?? Minä vaihdan meidän autoihin öljyt, tulpat, jarrupalat yms ja emäntä pesee pyykit ja laittaa ruuat. Itse en varmasti osaa laittaa ruokaa ja ihana emäntäni ei osaa edes öljyjä tarkastaa autosta. Onko se niin vaarallista jos ei osaa ns miesten ja naisten hommia... joo ja ei olla ees ikäloppuja vielä.

Emäntä. Hrrrr... Onneks tää kommentti on vaan provo. Onhan?

No jos on totta niin en tuomitse. Onneksi löysivät toisensa. Noin ajattelevien on muuten vaikea luovia tässä nykyajassa mitä tulee parisuhteisiin.

Hassua, kun meidän parisuhdetta jo täällä tuomitaan tietämättä siitä mitään. Minä tiskaan ja imuroin ja teen paljonkin kotihommia, lähinnä oli tarkoitukseni sanoa, että on vaan joitain hommia mitä en osaa ja vastaavasti vaimoni ei osaa. Se emäntä on vissiin liikaa tällä palstalla. T. M36v.

En tuomitse teidän suhdetta. Rehellisesti ole iloinen jos te löysitte toisenne. Tarkoitan ajatusmaailmaa "naisten ja miesten töistä" joihin oli tarkoitus viitata. Itsekin sanoit ettet edes ole ikäloppu eli tiedät ettei se ole enää yleinen mielipide jakaa niitä sukupuolen mukaan.

Joo en ole vanhanaikainen, mutta en silti antaisi vaimoni vaikkapa asentaa valaisinta kattoon tai vaihtaa öljyjä autoon ja hän itsekkin sen myöntää, että se ei ehkä onnistu. Tottakai on sellaisia naisia joilta ne onnistuu ja oli jo ajoneuvoasentajakoulutuksessakin tyttöjä minun aikana. Se on vaan minusta kiva, että kummallakin on ne omat vahvuudet ja hommat ja täydennetään toisia ilman sitä uhmaa, että minä en naista/miestä tarvitse.

Mitä uhmaa se on jos osaa tehdä asiat itse? Pitäiskö siis valehdella miehen itsetunnon vuoksi? Joku jo täällä sanoin niin tekevänsä ja se tuomittiin.

Vierailija
104/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miespuolinen kaveri kommentoi aikoinaan sinkkuuttani, että minun pitäisi antaa miehen olla mies ja laittaa lamppuja ja tauluja seinään että mieskokelas tuntisi itsensä mieheksi. Sanoi ainakin itse pitävänsä siitä että saa olla avuksi naiselle.Ja että minäkin voisin saada pitemmän suhteen, oikeanlaisesta, minulle sopivasta miehestä, jos antaisin heidän olla miehiä. 

Mullekin eräs miestuttu kerran neuvoi, että mun pitää antaa miehen olla mies ja KANTAA KAIKKI PAINAVAT TAVARAT, koska siitä tulee miehinen olo. Anteeksi mitä?!? Satun olemaan itse riittävän vahva kantamaan suunnilleen kaiken mitä on elämässä eteen sattunut, enkä todellakaan aio opetella anomaan apua siihen nytkään. Etenkään kun todellisuudessa moni mies on jopa itseäni heiveröisempi. Kyllä ne miehet joutuu vaan keksimään sen miehisyyden tunteensa jollain muulla tapaa, aivan naurettava juttu.

Mun systeri on juuri tuollainen, ei voi matkalaukkuaan tai kauppakasseja itse kantaa kun se kuuluu miehen hommiin. He ovatkin olleet naimisissa kohta 40 vuotta. Tässä ilmeisesti se pitkän liiton salaisuus.

Mun työkaveri ajaa paljon autolla mutta ei ole elämässään autoa tankannut. Ikää naisella yli 60 v ja muuten erittäin menevä ja tekevä. Tainnut kanssa jo nuorempana tajuta pitkän suhteen salaisuuden.

Vierailija
105/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kommentti kirjoitti:

Kylläpä on taas tehty auton renkaiden vaihdostakin rakettitiedettä. Hyvä tunkki ja hyvä rengasavain, niin vaihtuu myös naisen tekemänä puolessa tunnissa.

Meillä ei edes mies viitsi vaihtaa renkaita, kun renkaiden vaihto on niin edullista huoltamossa. Minä vien auton yleensä huoltamoon ja juon siinä päiväkahvit odotellessa. 

Vierailija
106/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monta hommaa on sellaista, jonka toivon mieheni tekevän. Ei sillä, ettenkö itse saisi sitä kuohuviinipulloa auki, mutta koen sen vahvistavan parisuhdettamme, etten "osaa" ihan kaikkea ja mies saa pullistella ah, niin vahvoja lihaksiaan. Vähän roolileikkiä arkeen, ettei ole niin kauhean totista elämä. Liki 30 vuotta yhteistä leikkiä takana, toivottavasti vähintään yhtä monta edessä.

En tajua. En antaisi kenenkään pullistella hommasta jonka osaan. No, kuohuviinipulloa en ole koskaan avannut, joten sen sais mies hoitaa. Mutta jos mies pyrkisi neuvomaan esim.halonhakkuussa, jonka hallitsen, niin tekisin selväksi ettei käy.

Vierailija
107/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä miehen pitää saada tuntea itsensä tarpeelliseksi.

Joten pyydän apua asioihin jotka pystyn tekemään itsekin.

Parantaa parisuhdetta ja mies kokee olevansa hyödyksi muutenkin kuin sängyssä.

Mutta kun esim.minä (en ole ap) kaipaan miestä sänkyyn. En avustajaksi hommiin, jotka osaan itse hoitaa. Töitä voidaan jakaa, tottakai. Mutta jos oletus on se, että on miesten ja naisten työt, ja minä en osaa niitä muka miesten töitä, en hyväksy tälläistä. Helposti siitä tulee myös oletus, että mun sitten pitäs hoitaa ne ns.naisten työt. Ei.

Vierailija
108/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunaisten kannattaa esittää avutonta jos haluaa tutustua mieheen. Pyytää apua johonkin pieneen hommaan ja sitten tarjota kahvit vaivanpalkaksi 👍😉

Vierailija
109/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas tehty auton renkaiden vaihdostakin rakettitiedettä. Hyvä tunkki ja hyvä rengasavain, niin vaihtuu myös naisen tekemänä puolessa tunnissa.

Renkaidenvaihto on yksinkertaista mutta tympeää hommaa. Raahata painavat renkaat varastosta ja takaisin. Kyykkiä maassa ja voi myös olla pultit jumissa. Sitten vielä pitää käydä huoltsikalla tarkastamassa rengaspaineet (moniko nainen osaa?) Parempi kehua miestä ja keittää kahvit valmiiksi 🙂

Vierailija
110/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkunaisten kannattaa esittää avutonta jos haluaa tutustua mieheen. Pyytää apua johonkin pieneen hommaan ja sitten tarjota kahvit vaivanpalkaksi 👍😉

Olisiko vaikka pullan leipominen sopivampaa naiselta?

Vierailija
111/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse miestä mihinkään (en edes seksiin, hyvä vibra antaa paremmat orkut kuin yksikään mies voisi ikinä antaa) koska olen vahva ja itsenäinen nainen, ja miehet on kauheita.

Totta joka sana !

Vierailija
112/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa kommentessia huokuu sellainen piilohalveksunta meitä miehiä kohtaan. Onkos teillä naisilla koskasn juolahtanut mieleen, että sitä synnytysta (ja lapsen siittäminen ilman miestä ei onnistu, jopa ne spermapankin tavaratkin on joku mies HYVÄÄ HYVYYTTÄÄN luovuttanut) lukuunottamatta miehet ovat aivan kykeneväisiä omien ”miesten” hommien lisäksi niihin ”naisten” hommiin. Ja miestä ei ”pidetä’. Emme ole koiria, kissoja tai lemmikkejä. Samalla tavalla naisetkin ovat sitten kotiorjia tms. Kyllä, pahoitin mieleni, kun tiedän kuitenkin meidän miesten haluavan parasta rakastamillemme ihmisille. Mätiä pmenoita löytyy kummastakin sukupuolesta.

Vierailija
113/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä normaalia keskivertonaista 10cm lyhyempänä olen kiitollinen minua pidempien ihmisten avusta. Esim. verhojen laittaminen ei onnistu, kun kiskot ovat tuolla 2,5m korkeudessa, vaikka miten haroisin kädet pitkällä tikkailla siihen suuntaan. 

Samoin, jos kattovalo poksahtaa palaa. Siinäpähän poksahtaisi sitten, jos itsestä olisi kiinni sen vaihtaminen.

Itse 156 senttisenä naisena olen ihan osannut kaupasta ostaa riittävän pitkät kolmiotikkaat, että mainitsemasi hommat hoituvat leikiten. Kirjoituksesi tuntuu absurdilta ja lyhyitä ihmisiä aliarvioivalta.

Mun mielestä tas kuulostaa absurdilta sekä järjettömältä se että 155 cm mittaisella varrellani kuljettaisin jatkuvasti rappusia mukanani, kun 190cm mieheni kohottaa vain kätensä ja homma on valmis. Mutta voihan sitä repiä viisaudenhampaatkin peräaukon kautta, mikäli vartavasten haluaa jotain statementtiä kuuluttaa.

Musta tuntuisi idioottimaiselta odotella viikko pimeässä, että mies tulisi työmatkalta vaihtamaan lampun. Olen eronnut ja tarve tikkaille tulee ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Tosiaankaan en raahaa kevyitä alumiinitikkaita jatkuvasti perässäni, niin kuin tahdot asian esittää.

Vierailija
114/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä normaalia keskivertonaista 10cm lyhyempänä olen kiitollinen minua pidempien ihmisten avusta. Esim. verhojen laittaminen ei onnistu, kun kiskot ovat tuolla 2,5m korkeudessa, vaikka miten haroisin kädet pitkällä tikkailla siihen suuntaan. 

Samoin, jos kattovalo poksahtaa palaa. Siinäpähän poksahtaisi sitten, jos itsestä olisi kiinni sen vaihtaminen.

Itse 156 senttisenä naisena olen ihan osannut kaupasta ostaa riittävän pitkät kolmiotikkaat, että mainitsemasi hommat hoituvat leikiten. Kirjoituksesi tuntuu absurdilta ja lyhyitä ihmisiä aliarvioivalta.

Mun mielestä tas kuulostaa absurdilta sekä järjettömältä se että 155 cm mittaisella varrellani kuljettaisin jatkuvasti rappusia mukanani, kun 190cm mieheni kohottaa vain kätensä ja homma on valmis. Mutta voihan sitä repiä viisaudenhampaatkin peräaukon kautta, mikäli vartavasten haluaa jotain statementtiä kuuluttaa.

Perustelepa kommentoija nro 80, äläkä pelkästään alapeukuta. Vai huomasitko itsekin tollouden siinä, ettei vieressä oleva miehesi voi ojentaa jotain keittiön ylähyllyltä sinulle, vaan haet mieluummin kolmiotikkaat.

En tarkoita, ettei noin kannattaisi tehdä, vaan sitä, kun väität, ettei verhojen laittaminen onnistu sinulta edes tikkaita käyttäen. Etkö siis osaa ostaa tarpeeksi korkeita tikkaita? Niitä kyllä on myynnissä.

Useimmat kun siihen hommaan joutuvat käyttämään tikkaita. Normaalit ihmiset ovat myös sen verran järkeviä, että hankkivat sellaiset tikkaat, että kodinhuoltotyöt eivät kaadu pituuteen edes puolison ollessa poissa kotoa. On kiva saada esim. palohälyttimen ujellus pois päältä ihan itse.

Vierailija
115/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaidenvaihto on yksinkertaista mutta tympeää hommaa. Raahata painavat renkaat varastosta ja takaisin. Kyykkiä maassa ja voi myös olla pultit jumissa. Sitten vielä pitää käydä huoltsikalla tarkastamassa rengaspaineet (moniko nainen osaa?) Parempi kehua miestä ja keittää kahvit valmiiksi 🙂

Jokaisen, joka ajaa autoa, pitää tai pitäisi ainakin osata auton tankkaus, renkaan vaihto (vararengas pitää olla autossa mukana), rengaspaineiden tarkistus, öljyn tarkistus ja lisääminen (öljyä pitää olla mukana autossa aina) sekä pissapojan täyttö.

Nämä pitäisi autokoulussa tehdä niin moneen kertaan, että se sujuu heittämällä jokaiselta. t. autoileva nainen 58 v.

Vierailija
116/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli ainakin itku kun ei voimaantunut exvaimo jaksanutkaan kasata niitä ikean huonekaluja ja tietokoneen kovalevy meni rikki. Tälläisella minä en miehiä tarvite-asenteella saa tehdä kaiken itse, ja se on ihan ok. Niinhän minäkin teen taloudessani, eikä tulisi mieleenkään pyytää apua. Onhan siinä puolensa että naisen pitäisi tehdä kotona enemmän, jos hän valtaosin päättää mitä siellä kodissa on, ja jos siisteystaso pitää olla lähellä täydellisyyttä. Yleensä vaan kuulee kommentin, että tee sinä kun osaat, eikä se minua haittaa, vaan että kuvitellaan että se on sitten minun vapaa-aikaani kun tykkään puuhastella.

Vierailija
117/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun naiset osaisivat tehdä mitään itse. Hauskaa vielä, että miehet paheksuvat tuota naisten avuttomuutta vaikka te raukkikset teette sitäkin miellyttääksenne. Kaikki tavat jolla nainen miellyttää miestä saa miehet vain halveksimaan teitä enemmän. Naisilla ei näytä olevan suhteissa käsitystä itsestä erillisenä ihmisenä, vaan nainen näkee kehonsa, identiteettinsä ja nimensä kumppaninsa kautta määriteltävänä.

Vierailija
118/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan voi käsittää näitä tapauksia, jotka tarvii MIEHEN apua yksinkertaisiin asioihin. Tuoreimpana esimerkkinä kuohuviinipullon avaaminen, joka ilmeisesti on erittäin miehinen työ. Löytyykö palstalta tällaisia naisia? Mihin arkisiin juttuihin tarvitsette miestä ja miksi?

En yleensä tarvii miestä mihinkään. En tienaa heiluttamalla persettä netissä, tai pitämällä seuraa sugar daddyille. Mies opettaa shia islam uskontoa mulle ja afgaanikulttuuria, samalla yrittäen opettaa että maailmasta löytyy hyviäkin ihmisiä pettymysten sijaan.

tienaan enemmän kuin mies, selviän yleensä itsenäisesti eri tilanteista. Ainut ongelma on kommunikointi (en osaa käyttäytymisetikettiä), mutta se liittyy lähinnä suomalaisten bisnesmaailmaan ja kuinka roolimalli myy. Joudun usein ongelmiin ja tulen väärinymmärretyksi 85% varmuudella. Mietin toisinaan kun mies on töissä 18h päivässä eikä hänellä ole aikaa opettaa mulle mitä tekisin oikein, ja että mun pitäis käydä etiketti-, psykologia ja käytöskurssit niin mun ei tarvitsisi kysellä kaikesta erikseen. Ja niitähän on reilusti tarjolla, pitää vain säästää rahaa. (:

Vierailija
119/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinua liikuttaa vaikka tarvitsisivat miehen kantamaan itsensä kadun poikki? Eiköhän jokainen saa päättää keskenään miten hoitavat asiansa parisuhteessa yms.

Vierailija
120/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuttomuus on useimmiten laiskuutta. Kun viitsii, niin oppii lähes mitä tahansa.

Armeijassa tämä pitää paikkansa sukupuoleen katsomatta. Laiskat eivät vaan jaksa opetella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi