Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avuttomat naiset

Vierailija
28.09.2018 |

En vaan voi käsittää näitä tapauksia, jotka tarvii MIEHEN apua yksinkertaisiin asioihin. Tuoreimpana esimerkkinä kuohuviinipullon avaaminen, joka ilmeisesti on erittäin miehinen työ. Löytyykö palstalta tällaisia naisia? Mihin arkisiin juttuihin tarvitsette miestä ja miksi?

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, parisuhteessa on parasta comfort zonet. Ja toki niitten maltillinen liioittelu että toiselle tulee tärkeä olo ja hyvä mieli. Ja ihan tasapuolisesti hoidetaan meillä kotityöt, siitä ei oo kyse

Mieheni joskus kysyi mihin häntä tarvitsen. Rehellisesti vastasin etten mihinkään. Siitäkös hän loukkaantui. Nyt sitten pyydän häntä tekemään sellaisia pikku asioista mitä kyllä osaan mutta hän on niissä parempi tai nopeampi.

Kyllä jokainen haluaa tuntea olevansa suhteesta tärkeä. Vastaukseni oli ajattelematon, ajattelin juuri niitä arjen asioita. Juuri niillä voin näyttää hänelle ilman sanoja että hän merkitsee.

Toimii myös tänne suuntaan. Hän pyytää minua tekemään niitä asioita joissa olen parempi vaikka hän ne osaisi itse.

Meillä sama. En tarvitse miestä muuhun kuin laskujen maksamiseen. Patukkamieskin löytyi Tinderistä. Eix oo kauheeta?

Mikä on patukkamies?

Tuo jolle vastasit

Vierailija
62/134 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset on monesti niin hyökkääviä näissä asioissa?? Minä vaihdan meidän autoihin öljyt, tulpat, jarrupalat yms ja emäntä pesee pyykit ja laittaa ruuat. Itse en varmasti osaa laittaa ruokaa ja ihana emäntäni ei osaa edes öljyjä tarkastaa autosta. Onko se niin vaarallista jos ei osaa ns miesten ja naisten hommia... joo ja ei olla ees ikäloppuja vielä.

Emäntä. Hrrrr... Onneks tää kommentti on vaan provo. Onhan?

Sanoohan naisetkin miestä isännäksi tai ukoksi, sou? Herkkikset nyt, nyt...

Ukkokulta 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset on monesti niin hyökkääviä näissä asioissa?? Minä vaihdan meidän autoihin öljyt, tulpat, jarrupalat yms ja emäntä pesee pyykit ja laittaa ruuat. Itse en varmasti osaa laittaa ruokaa ja ihana emäntäni ei osaa edes öljyjä tarkastaa autosta. Onko se niin vaarallista jos ei osaa ns miesten ja naisten hommia... joo ja ei olla ees ikäloppuja vielä.

No jos on totta niin en tuomitse. Onneksi löysivät toisensa. Noin ajattelevien on muuten vaikea luovia tässä nykyajassa mitä tulee parisuhteisiin.

Hassua, kun meidän parisuhdetta jo täällä tuomitaan tietämättä siitä mitään. Minä tiskaan ja imuroin ja teen paljonkin kotihommia, lähinnä oli tarkoitukseni sanoa, että on vaan joitain hommia mitä en osaa ja vastaavasti vaimoni ei osaa. Se emäntä on vissiin liikaa tällä palstalla. T. M36v.

En tuomitse teidän suhdetta. Rehellisesti ole iloinen jos te löysitte toisenne. Tarkoitan ajatusmaailmaa "naisten ja miesten töistä" joihin oli tarkoitus viitata. Itsekin sanoit ettet edes ole ikäloppu eli tiedät ettei se ole enää yleinen mielipide jakaa niitä sukupuolen mukaan.

Vierailija
64/134 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en selviytyisi elämässä ilman miestäni, kun on niin paljon kaikenlaista osattavaa, ja aika avuton olen 😉. Polttimoiden vaihdot lamppuihin, pattereiden vaihdot esim. kaukosäätimiin ja muihin laitteisiin, suodattimien vaihdot ilmastointilaitteeseen, viemäreiden puhdistukset ym. likaiset työt; vesilaitteiden asennukset, korjaukset ja huollot, pienet sähkötyöt; nurmikon leikkaaminen ja trimmaukset sekä muut ulkotyöt, maalaustyöt, kaikki raha-asioiden hoitaminen; kodinkoneiden huolto ja asennus, siivoaminen; auton huolto, tankkaaminen, renkaiden vaihto (no, huollon ja renkaiden vaihdon tekee autohuolto, mutta silti); monenlaiset korjaus-ja huoltotyöt koskien kaikkia koneita, taloa, ihan kaikkea ☺.

Vierailija
65/134 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on totta niin en tuomitse. Onneksi löysivät toisensa. Noin ajattelevien on muuten vaikea luovia tässä nykyajassa mitä tulee parisuhteisiin.

Hassua, kun meidän parisuhdetta jo täällä tuomitaan tietämättä siitä mitään. Minä tiskaan ja imuroin ja teen paljonkin kotihommia, lähinnä oli tarkoitukseni sanoa, että on vaan joitain hommia mitä en osaa ja vastaavasti vaimoni ei osaa. Se emäntä on vissiin liikaa tällä palstalla. T. M36v.

En tuomitse teidän suhdetta. Rehellisesti ole iloinen jos te löysitte toisenne. Tarkoitan ajatusmaailmaa "naisten ja miesten töistä" joihin oli tarkoitus viitata. Itsekin sanoit ettet edes ole ikäloppu eli tiedät ettei se ole enää yleinen mielipide jakaa niitä sukupuolen mukaan.

Joo en ole vanhanaikainen, mutta en silti antaisi vaimoni vaikkapa asentaa valaisinta kattoon tai vaihtaa öljyjä autoon ja hän itsekkin sen myöntää, että se ei ehkä onnistu. Tottakai on sellaisia naisia joilta ne onnistuu ja oli jo ajoneuvoasentajakoulutuksessakin tyttöjä minun aikana. Se on vaan minusta kiva, että kummallakin on ne omat vahvuudet ja hommat ja täydennetään toisia ilman sitä uhmaa, että minä en naista/miestä tarvitse.

Vierailija
66/134 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en ole vanhanaikainen, mutta en silti antaisi vaimoni vaikkapa asentaa valaisinta kattoon tai vaihtaa öljyjä autoon ja hän itsekkin sen myöntää, että se ei ehkä onnistu. Tottakai on sellaisia naisia joilta ne onnistuu ja oli jo ajoneuvoasentajakoulutuksessakin tyttöjä minun aikana. Se on vaan minusta kiva, että kummallakin on ne omat vahvuudet ja hommat ja täydennetään toisia ilman sitä uhmaa, että minä en naista/miestä tarvitse.

Joku öljynvaihto vielä menee, mutta kun ei osata maksaa vaikka laskuja tai avata auton takaluukkua, niin menee jo yli ymmärryksen.

Vierailija
67/134 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieheni tykkää siitä että osaan tehdä ns. miesten töitä. On sen verran itsetunto kohdillaan, ettei tarvitse koko ajan olla pätemässä milloin mistäkin asiasta.

Vierailija
68/134 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla avata samppanjapulloa joten mies avaa :D

Vierailija
69/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies joskus jopa huomauttaa kun alan itse touhuamaan että saisko hän nyt tehdä näitä miesten juttuja. Niin että ehkä miehet haluaa joskus auttaa ihan siksikin että saavat siitä itsekin hyviä viboja.

Vierailija
70/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä miehen pitää saada tuntea itsensä tarpeelliseksi.

Joten pyydän apua asioihin jotka pystyn tekemään itsekin.

Parantaa parisuhdetta ja mies kokee olevansa hyödyksi muutenkin kuin sängyssä.

Olenkin aina vähän epäillyt, että naiset aina teeskentelee avutonta vain mielistelläkseen miestä. Musta se on aina vaikuttanut vähän teennäiseltä, enkä ole saanut siitä mitään pullistelutunnetta, ihmetellyt vaan että miksei nainen muka itse viitsinyt. Sitten toiset uroot menee rinta rottingilla kun naisen esitys menee täydestä.

Mun miespuolinen kaveri kommentoi aikoinaan sinkkuuttani, että minun pitäisi antaa miehen olla mies ja laittaa lamppuja ja tauluja seinään että mieskokelas tuntisi itsensä mieheksi. Sanoi ainakin itse pitävänsä siitä että saa olla avuksi naiselle.Ja että minäkin voisin saada pitemmän suhteen, oikeanlaisesta, minulle sopivasta miehestä, jos antaisin heidän olla miehiä.

Mun on kyllä vaikea käsittää sitä, että jos haluan taulun seinään tiettyyn kohtaan, olisi järkevämpää odotella mies paikalle, jolle voin osoittaa kohdan johon porataan, vaikka itse olisin voinut tehdä kyseisen pikkuhomman viidessä minuutissa. Tai jos minulla on lamppu mikä pitäisi saada kattoon, niin pitäisi odottaa  esim. pari päivää että sen tulee laittamaan joku mies, vaikka itse laittaisin sen kymmenessä minuutissa kattoon. tuntuisipa typerältä, ja miestä aliarvioivalta touhulta. Aika äkkiä myös jäisi taakse sellainen "mies" joka odottelisi paskakalsareidensa kanssa pari päivää että minä tulen laittamaan ne pesukoneeseen, ja laitan koneen päälle :D

En myöskään koe avuttomuudeksi sitä että minulla on pituutta vain 155cm, joten korkeat hommat sopii miehelleni paremmin. Toisaalta vaihdan pienine käsineni autojen polttimot kätevästi, mieheni käsi kun ei mahdu. 

Vierailija
71/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tykkää kun heittäytyy hieman avuttomaksi 😉 Pyysin naapurin miestä pumppaamaan pyörän renkaaseen ilmaa ja ei tarvinnut kahdesti pyytää niin oli jo auttamassa 👍

N28

Itse en saa pyörään pumpattua pumpulla ilmaa, koska käteni ovat huonot. Tästä syystä meillä on tosin kompura jolla homma hoituu näppärästi. Muistan kun entinen naapurinPOIKA kantoi pyytämättä talvirenkaan kanakoppiin, kun näki minut älskäämässä siinä yksin niiden kanssa. Olihan se kätevää hommaa! Minä pyörittelin rengas kerrallaan 10 metrin päästä takaluukusta, ja hän tuli, kysyi voiko auttaa, ja nappasi renkaat molempiin käsiin ja kantoi ne perille. Kiitin avusta, ei olisi minulta noin helposti onnistunut.

Vierailija
72/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkään "tekniset" jutut ilmeisesti herättää miehessä tunteen, että tarvitsen apua, ja silloin hän on valmis toimimaan. En ole esim. kertaakaan korjannut pyörän kumia, vaikka ei kyseessä tietenkään ole mikään sinänsä vaikea juttu.

Jäin lapsen kanssa kahdestaan kun lapsi oli vuoden vanha. Kysyin "mies"hommiin isältäni apua, mutta isäni vain vitduili. Päätin että en apua enää pyydä häneltä. Että tuskin on kovin vaikeita hommia jos isäni kaltainen vanha ärsyttävä kurppakin ne on oppinut tekemään.  Muita ei ollut keneltä pyytää. Opiskelin itse kaikki kokeilemalla, ja myöhemmin youtubestakin. Nyt olen asunut jo 5 vuotta mieheni kanssa tässä talossa. Viime kesänä opettelin youtubesta jiirisahan ja pöytäsirkkelin käytön, ja tein uuden terassin kesälomalla.

Isäni oli ihan otettu muuten, että hänen tyttärensä tuollaisen teki, ja ihan itse ilman hänen neuvojaan :D

Vierailija
73/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähänkään "tekniset" jutut ilmeisesti herättää miehessä tunteen, että tarvitsen apua, ja silloin hän on valmis toimimaan. En ole esim. kertaakaan korjannut pyörän kumia, vaikka ei kyseessä tietenkään ole mikään sinänsä vaikea juttu.

Jäin lapsen kanssa kahdestaan kun lapsi oli vuoden vanha. Kysyin "mies"hommiin isältäni apua, mutta isäni vain vitduili. Päätin että en apua enää pyydä häneltä. Että tuskin on kovin vaikeita hommia jos isäni kaltainen vanha ärsyttävä kurppakin ne on oppinut tekemään.  Muita ei ollut keneltä pyytää. Opiskelin itse kaikki kokeilemalla, ja myöhemmin youtubestakin. Nyt olen asunut jo 5 vuotta mieheni kanssa tässä talossa. Viime kesänä opettelin youtubesta jiirisahan ja pöytäsirkkelin käytön, ja tein uuden terassin kesälomalla.

Isäni oli ihan otettu muuten, että hänen tyttärensä tuollaisen teki, ja ihan itse ilman hänen neuvojaan :D

Sama jatkaa...

Viinipulloa en kyllä ole vielä koskaan avannut, kun en viiniä juo, enkä ole kotona sitä joutunut myöskään koskaan tarjoamaan. Meillä ei eden ole viinipullon avainta, mutta jos olisi, ja katsoisi juutuubista, niin varmasti onnistuisi tämäkin ;)

Vierailija
74/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et antaisi? Milläs sen estäisit? Ja eiköhän nämä pikkuhommat onnistuisi, mutta vaimosi taitaa olla siitä fiksu, että anttaa sinun päteä miestöillä, jotka hän itse asiassa hoitaisi sinua paremmin ja nopeammin ;)

Vierailija
75/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut näistä miesten ja naisten hommista että tuskin kukaan nainen olettaa olevansa niin synnynnäinen mestari ns miesten hommissa ettei mies saisi neuvoa. Miehet taas halveksii naisten hommia niin syvästi, että tottakai mies osa kaikki heti harjoittelematta ja nainen joka neuvoo nalkuttaa eikä anna miehen "tehdä omalla tavallaan". Eli taitamattomasti ja huonosti harjaantumattomuuttaan. Sitten mies pääsee uhriutumaan että tekisin minä jollei nainen olisi aina neuvomassa, joten tästä nyt sain syyn olla tekemättä. En usko että yksikään mies pystyisi olemaan hiljaa jos lähtisin tästä vaihtamaan talvirenkaita ilman mitään kokemusta ja selvän ottamista.

Vierailija
76/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen olen huomannut näistä miesten ja naisten hommista että tuskin kukaan nainen olettaa olevansa niin synnynnäinen mestari ns miesten hommissa ettei mies saisi neuvoa. Miehet taas halveksii naisten hommia niin syvästi, että tottakai mies osa kaikki heti harjoittelematta ja nainen joka neuvoo nalkuttaa eikä anna miehen "tehdä omalla tavallaan". Eli taitamattomasti ja huonosti harjaantumattomuuttaan. Sitten mies pääsee uhriutumaan että tekisin minä jollei nainen olisi aina neuvomassa, joten tästä nyt sain syyn olla tekemättä. En usko että yksikään mies pystyisi olemaan hiljaa jos lähtisin tästä vaihtamaan talvirenkaita ilman mitään kokemusta ja selvän ottamista.

Tää näkyy erityisen räikeästi lastenhoidossa. Äiti hoitaa vauvaa kotona 24/7 kuukausikaupalla ja on asiassa ekspertti, mutta oikein lehtijuttujen voimin kielletään naisia ikinä sanomasta isälle mitään neuvoja ja ohjeita että isä pääsee tekemään omalla "rennolla" isätavallan. Tai muuten mimoosa loukkaantuu eikä suostu enää olemasta lapsen kanssa, ja sekin oli tietysti lapsen äidin syy. Mitä meni neuvomaan asiassa joka on kuukausien kokemuksella hyväksi havaittu.

Vierailija
77/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein vaihdat ne öljyt ja tulpat ja jarrupalat? Jos teet sen päivittäin tai edes joka toinen päivä, teidän ajankäyttö kotihommiin menee suurin piirtein tasan. Joka toinen päivä sitten voit vaihtaa auton renkaat - edestä taakse ja takaa eteen.

Ei ruuanlaitto ole mitään rakettitiedettä, se on homma minkä oppii tekemällä ja parhaat keittiömestarit on järjestäen miehiä.

Vierailija
78/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinpa elämä täällä taas vaikeaksi.

Vierailija
79/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä normaalia keskivertonaista 10cm lyhyempänä olen kiitollinen minua pidempien ihmisten avusta. Esim. verhojen laittaminen ei onnistu, kun kiskot ovat tuolla 2,5m korkeudessa, vaikka miten haroisin kädet pitkällä tikkailla siihen suuntaan. 

Samoin, jos kattovalo poksahtaa palaa. Siinäpähän poksahtaisi sitten, jos itsestä olisi kiinni sen vaihtaminen.

Itse 156 senttisenä naisena olen ihan osannut kaupasta ostaa riittävän pitkät kolmiotikkaat, että mainitsemasi hommat hoituvat leikiten. Kirjoituksesi tuntuu absurdilta ja lyhyitä ihmisiä aliarvioivalta.

Vierailija
80/134 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskalla avata samppanjapulloa joten mies avaa :D

Miksi et uskalla? Pidät toisella kädellä korkista kiinni jarruttaen ja toisella kädellä pyörität pullon pohjaa. 

Lähtee helposti ja nätisti. Meillä minä avaan aina kuoharipullon, koska osaan avata rauhallisemmin kuin mies. Kuuluu vain vieno sihahdus ja korkki on auki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän