Avuttomat naiset
En vaan voi käsittää näitä tapauksia, jotka tarvii MIEHEN apua yksinkertaisiin asioihin. Tuoreimpana esimerkkinä kuohuviinipullon avaaminen, joka ilmeisesti on erittäin miehinen työ. Löytyykö palstalta tällaisia naisia? Mihin arkisiin juttuihin tarvitsette miestä ja miksi?
Kommentit (134)
Teen kaikki muut miesten työt paitsi kortsun laittamisen munan päälle. Naikkonen osaa sen paremmin. Joskus ei mene päälle ollenkaan ja sitten joutuu vetämään kesken ulos. Kerran kysyin, menikö naamalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti ole asiaa josta en selviytyisi tavalla tai toisella myös ilman miestä (no seksissä tartten miehen kun olen 100% hetero).
Mutta kun nyt ollaan parisuhteessa, niin onhan meillä jakautunut työt jollain lailla. Esim. minä pesen pyykit mutta mies onneksi ikkunat!!!! Ja mieheni haluaa hoitaa autoon liittyvät asiat. Ennen hän hoiti minunkin autooni liittyvät asiat, mutta nykyisin omasta autosta luovuttuani ainoa taloutemme auto on miehen, niin että joo, hänenhän se auto onkin. (Tosin saan sitä käyttää ja maksan käyttökuluista puolet.) Mies huoltaa meillä koneet ja laitteet, putsaa pesukoneiden sihtejä, kiinnittää taulut seiniin, hoitaa telkkarin, tietokoneen ja muiden sellaisten laitteiden (joissa on johtoja, heh) ongelmatilanteet.
Pientä rajankäyntiä on ollut siinä, että mies haluaisi hoitaa kaikki meidän paperien arkistoinnit ja säilytykset ja mapitukset. Tämä on minulle ongelmallista sikäli, että haluan aina itse tietää missä mun asiat ja paperit ovat ja minulla on oma arkistoni. Tästä on ajoittain hanskattu jo 15 vuotta...
Ja tosiaan, elettyäni aiemmin kahden lapsen yksinhuoltaja-sinkkuäitinä, ihan varmasti asiat hoituisi myös ilman miestä. Mutta onhan tuossa miehen pitämisessä omat hyvät puolensa.
Parisuhteen plussa on se ettei tarvitse tehdä kaikkea yksin. Ihan sama miten ne hommat jakautuu.
Ja ihan sama, onko puoliso samaa vai toista sukupuolta.
Kovasti olen miettinyt, mitä se voisi olla. Akkuporakoneella pärjää aika pitkään avutonkin nainen ilman miestä. Ei nyt tule mitään mieleen edes omassa perheessä. Tyttäret osaavat kyllä jokseenkin kaiken sen mitä isänsäkin, ja voimaakin löytyy. Oikeasti perheessämme tarvitaan isää sellaisiin töihin, joita tyttäret eivät vielä ole oppineet tekemään yhtä hyvin kuin isänsä ja sellaisiin, jotka ovat isän ammattityötä. Isä ei "avaa viemäriä" siksi että on mies vaan siksi, että se on hänen ammattinsa eikä opasta oikeaan hirvipassipaikkaan siksi kun on mies ja isä vaan siksi, kun on jo puolensataa vuotta hirvien kulkureittejä seurannut.
Jokaisen ihmisen pitäisi asua yksin niin kauan että osaa arkiset asiat itse. Niin ettei tarvitse toista vaan on sen kanssa vain siksi että haluaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko muita esimerkkejä kuin kuoharipullo vai alkoiko juuri se sinua nyt kyrsiä niin paljon että piti palstalle kirjoittaa?
Oletettavasti ap on jossain illan istujaisissa ja siellä on kuoharia. Joku nainen kysyi siellä joltain mieheltä saisiko sitä. Pullo oli kiinni. Voitko avata sen samalla? Mies avaa. Apn mieleltä nainen on avuton. Apn mielestä on väärin jos nainen pyytää yhtään mitään mieheltä.
Kuohuviinipullon avaaminenhan on ohjelmanumero. Se kuuluu avata niin että siinä on jännitys (paukahtaako korkki kattoon, kuohuuko puolet pullosta lattialle) mutta upea lopputulos (korkki poksahtaa mutta ei synny liikaa tuhoa, pullo kuohahtaa mutta ensimmäinen pulppuilu osuu enimmäkseen lasiin). On kunnia-asia avata kuohuviinipullo, joten jos ei emäntä itse halua sitä tehdä hän luonnollisesti delegoi homman jollekin joka a) osaa avata sen tyylikkäästi (kaikki osaa) b) tykkää esiintyä (useimmat miehet tykkää).
Joten juu ei. Kyse ei ole siitä saako sen pullon auki vai ei. Kaikki saa. Tosinainen saa sen auki vaikka hampailla, jos ei sormivoimat riitä. (Tai avaapa vanha kunnon korkkikorkillinen viinipullo ilman korkkiruuvia! Siihenkin naiset pystyy!)
Miksi naiset on monesti niin hyökkääviä näissä asioissa?? Minä vaihdan meidän autoihin öljyt, tulpat, jarrupalat yms ja emäntä pesee pyykit ja laittaa ruuat. Itse en varmasti osaa laittaa ruokaa ja ihana emäntäni ei osaa edes öljyjä tarkastaa autosta. Onko se niin vaarallista jos ei osaa ns miesten ja naisten hommia... joo ja ei olla ees ikäloppuja vielä.
Kyllä jokaisella ihmisellä on ne omat vahvuusalueet, ja jos pariskunnasta kumpikaan ei jotain ostaa/halua tehdä niin sit ostetaan palvelu ulkopuolelta.
Kyllä mulle mies sanoo joskus että tee sä se juttu kun oot siinä parempi, ei siinä ole mun mielestä mitään pahaa, me ollaan vähän erilaisia ihmisiä ja meillä on erilaisia kykyjä ja mielenkiinnonkohteita ja toki myös inhon kohteita joita ei vaan halua tehdä.
Meillä esim. mies tiskaa, ei ole parempi siinä kuin minä, mutta sitä tympii se että jos se on mun vastuulla en tiskaa joka päivä, mun mielestä kahden päivän tiskit menee samalla ku yhdenki, joten miksi niitä pitäis joka päivä hinkata.
Vierailija kirjoitti:
Heh, parisuhteessa on parasta comfort zonet. Ja toki niitten maltillinen liioittelu että toiselle tulee tärkeä olo ja hyvä mieli. Ja ihan tasapuolisesti hoidetaan meillä kotityöt, siitä ei oo kyse
Mieheni joskus kysyi mihin häntä tarvitsen. Rehellisesti vastasin etten mihinkään. Siitäkös hän loukkaantui. Nyt sitten pyydän häntä tekemään sellaisia pikku asioista mitä kyllä osaan mutta hän on niissä parempi tai nopeampi.
Kyllä jokainen haluaa tuntea olevansa suhteesta tärkeä. Vastaukseni oli ajattelematon, ajattelin juuri niitä arjen asioita. Juuri niillä voin näyttää hänelle ilman sanoja että hän merkitsee.
Toimii myös tänne suuntaan. Hän pyytää minua tekemään niitä asioita joissa olen parempi vaikka hän ne osaisi itse.
Teen suurimman osan kotihommista ja tienaan enemmän sekä olen enemmän lasten ja lemmikkien kanssa. Joten suosiolla jätän kaikki pullojen avaamiset, sulakkeiden vaihtamiset ja grillaamiset miehelle.
Vähänkään "tekniset" jutut ilmeisesti herättää miehessä tunteen, että tarvitsen apua, ja silloin hän on valmis toimimaan. En ole esim. kertaakaan korjannut pyörän kumia, vaikka ei kyseessä tietenkään ole mikään sinänsä vaikea juttu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset on monesti niin hyökkääviä näissä asioissa?? Minä vaihdan meidän autoihin öljyt, tulpat, jarrupalat yms ja emäntä pesee pyykit ja laittaa ruuat. Itse en varmasti osaa laittaa ruokaa ja ihana emäntäni ei osaa edes öljyjä tarkastaa autosta. Onko se niin vaarallista jos ei osaa ns miesten ja naisten hommia... joo ja ei olla ees ikäloppuja vielä.
Emäntä. Hrrrr... Onneks tää kommentti on vaan provo. Onhan?
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että täällä saisi ihan rehellisesti kehua miestään kuinka tekee elämästä niin paljon helpompaa, mutta joku tosikko täällä heti pistää vihaista alapeukkua...
Mihinköhän muuhun miestä tarvitsen?... Mies myös kantaa lapset autosta jos ovat nukahtaneet autoon, itse saatan kantaa nuorimman. Toisaalta vähän pakkokin, onhan ne hänenkin lapsiaan eikä niitä voi autoon jättää.
Vauva-ajan jälkeen hoitanut yövalvomiset kun lapset kipeitä, tavallaan menee kyllä tasan koska minä valvoin vauva-ajat ja synnytin (miehellä siis oikeasti joustavampi työ, älkää suuttuko)
Mies harjaa takkuiset hiukseni jos en itse jaksa, hän onneksi välittää ulkonäöstäni minua enemmän. Myös patistaa salille jos joskus meinaan jättää väliin. Personal trainer with benefits siis...
Joku sanoi pyörän pumppailut, sama! On siitä aika paljonkin hyötyä, en pärjäisi ilman edes vaikka olisi pakko.
Tämä tosikko on henkilö joka näkee miesvihaa kaikkialla missä on sana mies. Hänestä sinä varmaan orjuutat miestäsi.
Minä normaalia keskivertonaista 10cm lyhyempänä olen kiitollinen minua pidempien ihmisten avusta. Esim. verhojen laittaminen ei onnistu, kun kiskot ovat tuolla 2,5m korkeudessa, vaikka miten haroisin kädet pitkällä tikkailla siihen suuntaan.
Samoin, jos kattovalo poksahtaa palaa. Siinäpähän poksahtaisi sitten, jos itsestä olisi kiinni sen vaihtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo ja anteeksi savolaisuuteni... meilläpäin emäntä ei ole loukkaava sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on totta niin en tuomitse. Onneksi löysivät toisensa. Noin ajattelevien on muuten vaikea luovia tässä nykyajassa mitä tulee parisuhteisiin.
Tarvitsen hyvin moneen arkiseen asiaan miestä. Tai ylipäätänsä jotakuta, joka voi auttaa. Vammautumiseni jälkeen mies auttaa minua mm. liikkumisessa, tavaroiden kantamisessa ja avaamisessa, ruoanlaitossa, siivoamisessa jne. Mieheni auttaa minua mielellään ja hän ei pidä auttamista velvollisuutena. Peseytymisessä ja pukeutumisessa auttaa yleensä avustaja. Jotenkin vedän itse rajan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko muita esimerkkejä kuin kuoharipullo vai alkoiko juuri se sinua nyt kyrsiä niin paljon että piti palstalle kirjoittaa?
Oletettavasti ap on jossain illan istujaisissa ja siellä on kuoharia. Joku nainen kysyi siellä joltain mieheltä saisiko sitä. Pullo oli kiinni. Voitko avata sen samalla? Mies avaa. Apn mieleltä nainen on avuton. Apn mielestä on väärin jos nainen pyytää yhtään mitään mieheltä.
Miestä huudettiin toisesta huoneesta paikalle, nainen seisoi pullo kädessä keittiössä. Avuttomana. Lähempänä seisovat naiset eivät kelvanneet avaajiksi.
Anna kun arvaan. Et kysynyt miksi teki näin. Teit oletuksen.
Ja nyt istut vessassa kirjoittamassa palstalle?
Kyseinen ihminen ei osaa myöskään tankata autoa ilman MIEHEN apua. Kerran ehdotin, että voin opettaa. Ei kelvannut. Lähdin jo kotiin, kun alkoi ärsyttää.
Ap
Minua ihmetyttääAp:n kaltaiset ihmiset, jotka eivät kertakaikkiaan hyväksy erilaisuutta. Jos joku ei toimi juuri heidän laatimien sääntöjen mukaan, niin sitten lähdetään niskojaan nakellen kotiin kiukuttelemaan. Ainakin näissä kahdessa esimerkissä on kyse asiasta, joka ei vähääkään kuulu aloittajalle. Jos joku haluaa miehensä tankaavan auton, tai avaavan kuohuviinipullon, niin mitä sitten. Sehän on niiden kahden ihmisen välinen asia, ei besserwisser Ap:n. Vähän pipo löysemmälle, niin alkaa helpottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, parisuhteessa on parasta comfort zonet. Ja toki niitten maltillinen liioittelu että toiselle tulee tärkeä olo ja hyvä mieli. Ja ihan tasapuolisesti hoidetaan meillä kotityöt, siitä ei oo kyse
Mieheni joskus kysyi mihin häntä tarvitsen. Rehellisesti vastasin etten mihinkään. Siitäkös hän loukkaantui. Nyt sitten pyydän häntä tekemään sellaisia pikku asioista mitä kyllä osaan mutta hän on niissä parempi tai nopeampi.
Kyllä jokainen haluaa tuntea olevansa suhteesta tärkeä. Vastaukseni oli ajattelematon, ajattelin juuri niitä arjen asioita. Juuri niillä voin näyttää hänelle ilman sanoja että hän merkitsee.
Toimii myös tänne suuntaan. Hän pyytää minua tekemään niitä asioita joissa olen parempi vaikka hän ne osaisi itse.
Meillä sama. En tarvitse miestä muuhun kuin laskujen maksamiseen. Patukkamieskin löytyi Tinderistä. Eix oo kauheeta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on totta niin en tuomitse. Onneksi löysivät toisensa. Noin ajattelevien on muuten vaikea luovia tässä nykyajassa mitä tulee parisuhteisiin.
Hassua, kun meidän parisuhdetta jo täällä tuomitaan tietämättä siitä mitään. Minä tiskaan ja imuroin ja teen paljonkin kotihommia, lähinnä oli tarkoitukseni sanoa, että on vaan joitain hommia mitä en osaa ja vastaavasti vaimoni ei osaa. Se emäntä on vissiin liikaa tällä palstalla. T. M36v.
Kaikki ihmiset sukupuolesta riippumatta voisivat oppia käyttämään perustyökalupakin alkeellisimpia työkaluja, paikkaamaan pyöränkumin ja käymään kaupassa, ruokkimaan itsensä ja ehkä tulevan tai nykyisen perheensä muullakin kuin einesruoalla ja siivoamaan omat törkynsä. Ei vain naiset tai miehet. Tämä ajatus on vain vahvistunut, kun olen muuttanut opiskelija-asuntoon ja alkanut tapailla kiinnostavia tyyppejä täältä (olen bi). Ei ole yksi eikä kaksi henkilöä, jotka ovat saaneet pakit, koska taidot elättää itseä ovat olleet alkeelliset, enkä minä halua alkaa aikuiselle ihmiselle huoltajaksi. Eräs mies sanoi kokkaavansa aina itselleen, ja kun keskusteltiin maustamisesta, hän sanoi oppineensa nyt vuoden aikana maustamaan ruokia. Kävi ilmi, että kokkaaminen=jätkä kaatoi Lidlin pakasteaterian pannuun ja lämmitti, ja maustaminen=osasi lisätä ruokaan mustapippuria, ei tuntenut muita mausteita.
Viinipullon korkin avaaminen nyt ei perustaitoihin kuulu. Jos jotain osoittaa, niin korkeintaan sitä, että henkilö luultavasti ei harrasta ryyppäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestä huudettiin toisesta huoneesta paikalle, nainen seisoi pullo kädessä keittiössä. Avuttomana. Lähempänä seisovat naiset eivät kelvanneet avaajiksi.
Anna kun arvaan. Et kysynyt miksi teki näin. Teit oletuksen.
Ja nyt istut vessassa kirjoittamassa palstalle?
Kyseinen ihminen ei osaa myöskään tankata autoa ilman MIEHEN apua. Kerran ehdotin, että voin opettaa. Ei kelvannut. Lähdin jo kotiin, kun alkoi ärsyttää.
ApMinua ihmetyttääAp:n kaltaiset ihmiset, jotka eivät kertakaikkiaan hyväksy erilaisuutta. Jos joku ei toimi juuri heidän laatimien sääntöjen mukaan, niin sitten lähdetään niskojaan nakellen kotiin kiukuttelemaan. Ainakin näissä kahdessa esimerkissä on kyse asiasta, joka ei vähääkään kuulu aloittajalle. Jos joku haluaa miehensä tankaavan auton, tai avaavan kuohuviinipullon, niin mitä sitten. Sehän on niiden kahden ihmisen välinen asia, ei besserwisser Ap:n. Vähän pipo löysemmälle, niin alkaa helpottamaan.
Mun mielestä on täysin hullua olla noin riippuvainen toisesta ihmisestä tollasissa perusjutuissa! Mitäs sitten, jos/kun puoliso joutuu vaikka sairaalaan tai tulee ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoohan naisetkin miestä isännäksi tai ukoksi, sou? Herkkikset nyt, nyt...
Luulin, että täällä saisi ihan rehellisesti kehua miestään kuinka tekee elämästä niin paljon helpompaa, mutta joku tosikko täällä heti pistää vihaista alapeukkua...
Mihinköhän muuhun miestä tarvitsen?... Mies myös kantaa lapset autosta jos ovat nukahtaneet autoon, itse saatan kantaa nuorimman. Toisaalta vähän pakkokin, onhan ne hänenkin lapsiaan eikä niitä voi autoon jättää.
Vauva-ajan jälkeen hoitanut yövalvomiset kun lapset kipeitä, tavallaan menee kyllä tasan koska minä valvoin vauva-ajat ja synnytin (miehellä siis oikeasti joustavampi työ, älkää suuttuko)
Mies harjaa takkuiset hiukseni jos en itse jaksa, hän onneksi välittää ulkonäöstäni minua enemmän. Myös patistaa salille jos joskus meinaan jättää väliin. Personal trainer with benefits siis...
Joku sanoi pyörän pumppailut, sama! On siitä aika paljonkin hyötyä, en pärjäisi ilman edes vaikka olisi pakko.