Avuttomat naiset
En vaan voi käsittää näitä tapauksia, jotka tarvii MIEHEN apua yksinkertaisiin asioihin. Tuoreimpana esimerkkinä kuohuviinipullon avaaminen, joka ilmeisesti on erittäin miehinen työ. Löytyykö palstalta tällaisia naisia? Mihin arkisiin juttuihin tarvitsette miestä ja miksi?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko muita esimerkkejä kuin kuoharipullo vai alkoiko juuri se sinua nyt kyrsiä niin paljon että piti palstalle kirjoittaa?
Oletettavasti ap on jossain illan istujaisissa ja siellä on kuoharia. Joku nainen kysyi siellä joltain mieheltä saisiko sitä. Pullo oli kiinni. Voitko avata sen samalla? Mies avaa. Apn mieleltä nainen on avuton. Apn mielestä on väärin jos nainen pyytää yhtään mitään mieheltä.
Miestä huudettiin toisesta huoneesta paikalle, nainen seisoi pullo kädessä keittiössä. Avuttomana. Lähempänä seisovat naiset eivät kelvanneet avaajiksi.
Anna kun arvaan. Et kysynyt miksi teki näin. Teit oletuksen.
Ja nyt istut vessassa kirjoittamassa palstalle?
Kyseinen ihminen ei osaa myöskään tankata autoa ilman MIEHEN apua. Kerran ehdotin, että voin opettaa. Ei kelvannut. Lähdin jo kotiin, kun alkoi ärsyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun voimaantuneet naisetkin elää miesten rakentamassa, rahoittamassa ja ylläpitämässä mieselättäjäyhteiskunnassa. Muistakaa se.
Ai se olit sinä joka tämän aloituksen teki.
Kerro nyt oletko edes tuota pullon avaamista ikinä nähnyt?
En muuten tehnyt. Vainoharhoihin ja miesvihaankin saa apua, kun sitä osaa hakea.
Miehet tykkää kun heittäytyy hieman avuttomaksi 😉 Pyysin naapurin miestä pumppaamaan pyörän renkaaseen ilmaa ja ei tarvinnut kahdesti pyytää niin oli jo auttamassa 👍
N28
Ainiin mies myös avaa säilykepurkit jos en saa sellaisella silikonilerpukkeella otetta/auki. Myös asentaa valaisimet jos sokeripala.
No esim.tekemään mulle viikonloppuisin aamiaista kun katson Avaraa luontoa.Tietysti myös asennustaidoista on hyötyä,hän tosin ammattilainen.Joskus loppuu rahat ja sitten hän käy kaupassa,sekin on hyvä!
Yksi hyvä homma on kanssa se,että itse en tykkää tyhjentää tiskikonetta.Hän tyhjää,minä täytän.Kuohuviinipullon avaus mener hyvin kummaltakin.Tai ei väliä viinin laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä miehen pitää saada tuntea itsensä tarpeelliseksi.
Joten pyydän apua asioihin jotka pystyn tekemään itsekin.
Parantaa parisuhdetta ja mies kokee olevansa hyödyksi muutenkin kuin sängyssä.Olenkin aina vähän epäillyt, että naiset aina teeskentelee avutonta vain mielistelläkseen miestä. Musta se on aina vaikuttanut vähän teennäiseltä, enkä ole saanut siitä mitään pullistelutunnetta, ihmetellyt vaan että miksei nainen muka itse viitsinyt. Sitten toiset uroot menee rinta rottingilla kun naisen esitys menee täydestä.
Ei se mene. Ihan kuin kukaan ei usko olevansa se maailman kaunein nainen tai maailman paras äiti tai mitä nyt ikinä.
Jos et tajua mistä kyse niin anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun voimaantuneet naisetkin elää miesten rakentamassa, rahoittamassa ja ylläpitämässä mieselättäjäyhteiskunnassa. Muistakaa se.
Ai se olit sinä joka tämän aloituksen teki.
Kerro nyt oletko edes tuota pullon avaamista ikinä nähnyt?
En muuten tehnyt. Vainoharhoihin ja miesvihaankin saa apua, kun sitä osaa hakea.
Missä on miesvihaa? Vainiharhoihin todellakin saa apua.
Mies myös asentaa kaikki yli kaksi johtoa vaativat viritelmät, kuten telkkarin ja adapterit tietokoneeseen, kotiteatterit sun muut ja etäohjaukset. Sitten näyttää mulle kuinka niitä suunnilleen käytetään, korvaamaton siis. Olen itsekin oppinut jotain tuon avulla, mutta johtokasat on vaan niin vastenmielisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko muita esimerkkejä kuin kuoharipullo vai alkoiko juuri se sinua nyt kyrsiä niin paljon että piti palstalle kirjoittaa?
Oletettavasti ap on jossain illan istujaisissa ja siellä on kuoharia. Joku nainen kysyi siellä joltain mieheltä saisiko sitä. Pullo oli kiinni. Voitko avata sen samalla? Mies avaa. Apn mieleltä nainen on avuton. Apn mielestä on väärin jos nainen pyytää yhtään mitään mieheltä.
Miestä huudettiin toisesta huoneesta paikalle, nainen seisoi pullo kädessä keittiössä. Avuttomana. Lähempänä seisovat naiset eivät kelvanneet avaajiksi.
Anna kun arvaan. Et kysynyt miksi teki näin. Teit oletuksen.
Ja nyt istut vessassa kirjoittamassa palstalle?
Kyseinen ihminen ei osaa myöskään tankata autoa ilman MIEHEN apua. Kerran ehdotin, että voin opettaa. Ei kelvannut. Lähdin jo kotiin, kun alkoi ärsyttää.
Ap
Ja sitten kotona vielä koet tarpeelliseksi vatvoa asiaa. Mikä siinä meni noin tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Miehet tykkää kun heittäytyy hieman avuttomaksi 😉 Pyysin naapurin miestä pumppaamaan pyörän renkaaseen ilmaa ja ei tarvinnut kahdesti pyytää niin oli jo auttamassa 👍
N28
Miksiköhän tämä ei toimi toisinpäin, pyytäisin naapurin Pirjoa esim. paikkaamaan reikäiset kalsarini? Ei taitaisi innostua? Miehet hyppii naisten käskystä, koska taka-ajatuksena on saada palvelemalla pildeä.
Onko miehisyys tosiaan noin heikoissa kantimissa että naisten pitää ihan varsinaisesti teeskennellä avunpyyyntöjä? Mulle on riittänyt että työt tehdään suunnilleen tasan keskustelun jälkeen ja että voidaan yhdessä valkata kullekin mieluisampi/sopivampi homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Miksiköhän tämä ei toimi toisinpäin, pyytäisin naapurin Pirjoa esim. paikkaamaan reikäiset kalsarini? Ei taitaisi innostua? Miehet hyppii naisten käskystä, koska taka-ajatuksena on saada palvelemalla pildeä.
Vika taitaa sitten olla hyppivässä miehessä.
En _tarvitse_ mutta on kiva jos mies tekee puolesta.
Viemärien putsaaminen, mä en vaan pysty, tulee oksennus.
Ja auton renkaita on vittumainen raahata varastoon ja autoon... sen mies aina tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Vika taitaa sitten olla hyppivässä miehessä.
Nimenomaan, tympii nuo pomppivat pallopäät. Tosimies käskee naisen tekemään itse eikä huoli moisia armopaloja heikkomielisille.
Kyllä minä osaan ne pullot aukaista, mutta olen huomannut että mies on paljon paremmalla tuulella kun välillä aina kysyn hänetä apua tälläisissä "miehisissä " asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti ole asiaa josta en selviytyisi tavalla tai toisella myös ilman miestä (no seksissä tartten miehen kun olen 100% hetero).
Mutta kun nyt ollaan parisuhteessa, niin onhan meillä jakautunut työt jollain lailla. Esim. minä pesen pyykit mutta mies onneksi ikkunat!!!! Ja mieheni haluaa hoitaa autoon liittyvät asiat. Ennen hän hoiti minunkin autooni liittyvät asiat, mutta nykyisin omasta autosta luovuttuani ainoa taloutemme auto on miehen, niin että joo, hänenhän se auto onkin. (Tosin saan sitä käyttää ja maksan käyttökuluista puolet.) Mies huoltaa meillä koneet ja laitteet, putsaa pesukoneiden sihtejä, kiinnittää taulut seiniin, hoitaa telkkarin, tietokoneen ja muiden sellaisten laitteiden (joissa on johtoja, heh) ongelmatilanteet.
Pientä rajankäyntiä on ollut siinä, että mies haluaisi hoitaa kaikki meidän paperien arkistoinnit ja säilytykset ja mapitukset. Tämä on minulle ongelmallista sikäli, että haluan aina itse tietää missä mun asiat ja paperit ovat ja minulla on oma arkistoni. Tästä on ajoittain hanskattu jo 15 vuotta...
Ja tosiaan, elettyäni aiemmin kahden lapsen yksinhuoltaja-sinkkuäitinä, ihan varmasti asiat hoituisi myös ilman miestä. Mutta onhan tuossa miehen pitämisessä omat hyvät puolensa.
Parisuhteen plussa on se ettei tarvitse tehdä kaikkea yksin. Ihan sama miten ne hommat jakautuu.
Ja ihan sama, onko puoliso samaa vai toista sukupuolta.
Kovasti olen miettinyt, mitä se voisi olla. Akkuporakoneella pärjää aika pitkään avutonkin nainen ilman miestä. Ei nyt tule mitään mieleen edes omassa perheessä. Tyttäret osaavat kyllä jokseenkin kaiken sen mitä isänsäkin, ja voimaakin löytyy. Oikeasti perheessämme tarvitaan isää sellaisiin töihin, joita tyttäret eivät vielä ole oppineet tekemään yhtä hyvin kuin isänsä ja sellaisiin, jotka ovat isän ammattityötä. Isä ei "avaa viemäriä" siksi että on mies vaan siksi, että se on hänen ammattinsa eikä opasta oikeaan hirvipassipaikkaan siksi kun on mies ja isä vaan siksi, kun on jo puolensataa vuotta hirvien kulkureittejä seurannut.
Heh, parisuhteessa on parasta comfort zonet. Ja toki niitten maltillinen liioittelu että toiselle tulee tärkeä olo ja hyvä mieli. Ja ihan tasapuolisesti hoidetaan meillä kotityöt, siitä ei oo kyse
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä osaan ne pullot aukaista, mutta olen huomannut että mies on paljon paremmalla tuulella kun välillä aina kysyn hänetä apua tälläisissä "miehisissä " asioissa.
Miehet on todellakin yksinkertaisia. Edelleen siellä jossain kivikauden ugh-tasolla pohjimmiltaan.
Olenkin aina vähän epäillyt, että naiset aina teeskentelee avutonta vain mielistelläkseen miestä. Musta se on aina vaikuttanut vähän teennäiseltä, enkä ole saanut siitä mitään pullistelutunnetta, ihmetellyt vaan että miksei nainen muka itse viitsinyt. Sitten toiset uroot menee rinta rottingilla kun naisen esitys menee täydestä.