Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin juuri romankerjäläiselle ruokaa

Vierailija
28.09.2018 |

Ja nyt mietin että olenko liian hyväuskoinen. Sanoi että hällä on kolme kouluikäistä lasta ja äitinsä odottamassa asuntovaunussa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi antaa ruokaa kuin rahaa.

Vierailija
2/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan antaminen oli varmasti paras vaihtoehto, jos jotain haluaa antaa. Itse olen kuullut juttuja siitä, että heittävät murkinat, vaatteet yms. vain pois, mutta se on kuulopuhetta. En todellakaan tiedä, onko se oikeasti totta vai ei.

Toivotaan, että ruoka meni lasten ja muorin suihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit juuri, kuten kerjäyksen edistäjä ainakin. Se on ammatti sekin.

Vierailija
4/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menisivät pukumiehille jotka keräävät päivän tuotot,olihan näistä videokuvaakin.

Vierailija
5/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit. Viimeinen päivän kerjäys  on, että täytyy saada joku maksamaan ruokaostokset. Ovat tosi agressiivisia nykyisin keskustassa. Pidin puhuttelun. He ovat orjia. Muut tulot menevät aina jollekin pohatalle, kun ruokakassi hoitaa heidän oman ruoantarpeensa.. Paljollako ostit?

Minä en suostu koskaan antaman rahaa tai maksamaan ruokaostoksia, mutta olen muutaman kerran mennyt kerjäläisen kanssa yhdessä syömään. Jos seurani ei kelpaa, hän tahtoo vain hyötyä minusta tai häntä valvotaan, ettei vain poistu kerjäämästä. Monella on heikko englannikielentaito, mutta olen yrittänyt kertoa, että on muunkinlaisia mahdollisuuksia, kuin kerjätä koko elämäänsä, mutta silloin täytyy yrittää uskaltaa viedä itsensä ja sukulaisensa turvaan pohatoilta. Heitä kiristetään jäämään tai muuten käy sukulaiselle huonosti. En tahdo antaa tukeani kiristämiselle.

Vierailija
6/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan trolli, mutta jos oikeasti annoit olet idiootti. Anna suomalaisille köyhille.

Vierailija
7/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan trolli, mutta jos oikeasti annoit olet idiootti. Anna suomalaisille köyhille.

Mistä niitä suomalaisia köyhiä löytää?

Vierailija
8/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ruoan ostaminen parempi kuin rahan antaminen, mutta parempi tietysti jos ei antaisi mitään. Bisnestä ne täällä tekee.

Vierailija
9/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio siitä viimekädessä hyötyy. Alkoon menee nekin rahat. En kustanna kenenkään perseilyä.

Vierailija
10/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on ihminen vaikka olisi minkä maalainen tahansa. Laitan apua aina joulunlapsi.fi keräykseen, kun menee lapsille, jotka tarvitsevat saippuaa ja hammasharjan, vaatteita ja koulutarvikkeita. Menee Romaniaan ja Moldovaan lapsille.

Vierailija
11/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa ohikuljetut: Hieno, realistinen kirja.

Vierailija
12/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että annat ruokakassin. Pahimmillaan jotkut kerjäläiset ovat mafian uhreja, jotka keräävät nuo rahat pois, mutta ruoka on hyvä koska voivat pitää sen itsellään. 

Vierailija
14/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroinkin jo eilen jossain ketjussa, että ostin kerjäläisille kengät, sukat ja peiton. Annoin rahaakin.

Hän otti sukat ja kengät heti käyttöön, koska hänellä oli vain Filip flopit.

Vierailija
15/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni päinvastoin.

Kerjääminen on jo niin itsensä alentavaa toimintaa, että soisin sen pienen arvokkuuden ja inhimillisyyden kerjäläiselle, että tämä voi ostaa itse oman ruokansa.

Vierailija
16/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni päinvastoin.

Kerjääminen on jo niin itsensä alentavaa toimintaa, että soisin sen pienen arvokkuuden ja inhimillisyyden kerjäläiselle, että tämä voi ostaa itse oman ruokansa.

Jos on siis aivan oikea kerjäläinen, nälkäänäkevä.

Vierailija
17/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni päinvastoin.

Totta. Kerjääjä alentaa itsensä aika alas. Se on viimeinen keino. Kukaan aito kerjäläinen ei tee sitä huvikseen.

Vierailija
18/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hus muualle provoilemaan siitä!

Vierailija
19/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka lähimpään oppilaitokseen kyselemään, kuka tarvitsee ruokakassin. itse olen tässä opiskelijana elellyt tosi tiukoilla, kelpaisi kyllä minulle. Mutta kerjäämään en ala. 

Vierailija
20/28 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka lähimpään oppilaitokseen kyselemään, kuka tarvitsee ruokakassin. itse olen tässä opiskelijana elellyt tosi tiukoilla, kelpaisi kyllä minulle. Mutta kerjäämään en ala. 

Jotain siis sinullakin on, jos ”tiukoilla” elelet. Mutta entäpä sitten kun sinulla ei ole enää yhtään mitään?!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan