Ostin juuri romankerjäläiselle ruokaa
Ja nyt mietin että olenko liian hyväuskoinen. Sanoi että hällä on kolme kouluikäistä lasta ja äitinsä odottamassa asuntovaunussa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroinkin jo eilen jossain ketjussa, että ostin kerjäläisille kengät, sukat ja peiton. Annoin rahaakin.
Hän otti sukat ja kengät heti käyttöön, koska hänellä oli vain Filip flopit.
Todennäköisesti flip flopit myös huomenna jalassa.
Säälin tunteiden herättämiseenhän tuo homma perustuu.
Olette te suomalaiset niiiiiin hyväuskoisia hölmöjä. Ne romanikerjäläiset tekevät sitä kerjuutaan "provikka" palkalla (eli kiristyksellä ja pakotuksella) ja kaikki muu avustus kuin raha minkä annatte lentää johtajan toimesta roskikseen ja rahat johtaja itse käärii liiveihinsä. Jos ette tiedä niin näitä kerjäläisiä tarkkaillaan aivan koko ajan herkeämättä, että eivät pääse varastamaan itselleen näitä kerjättyjä rahoja.
Naapurin nuori pariskunta kävi silloin tällöin ovellani "kerjuulla", en antanut rahaa koska ajattelin että varmaan huumeisiin olisi mennyt, miksi nyt muuten kukaan suomalainen kävisi toiselta mitään pyytämässä. Tosi mukava ja herttainen pari, ihan siistin näköisiä ja oloisia, koskaan en heihin törmännyt niin että olisivat olleet sekavia tms. Alkuun kun kävivät ovellani vaan kieltäydyin, myöhemmin aloin antamaan jotain syötävää omasta jääkaapistani mukaan, koska jokin vaa säälitti ja vetosi minuun. Silloin tällöin kävivät nakki-/lihapullapaketin oveltani hakemassa mitä nyt itseltäni sattuikaan liikenemään, kunnes tyttö teki itsemurhan ja poika muutti pois. Näin jälkeenpäin en jotenkaan jaksa uskoa huumeongelmiin, liekö olleet opiskelijoita joilla ongelmia talouden hallinnan/mielenterveyden/whatever kanssa ja nyt tuo tyttö on kuollut. Voikun olisin osannut tehdä enemmän. Ottaa yhteyttä/kannustaa heitä hakeutumaan jonkin avun piiriin.
Mielestäni teit hienosti kun ostit ruokaa. Ilman sitä kukaan ei elä, ilman rahaa voi vitkutella.
Suomessa ei ole absoluuttista köyhyyttä. Vain suhteellista.
Ei se ole rutiköyhän ihmisen hommaa lähteä Romaniasta saakka kerjäämään pohjoismaihin.
Kai te nyt tolvanat ymmärrätte, että joku heille sen kyydin järjestää ja sen homman järjestäjät pitävät kyllä huolen että saavat päivän kerjäyssaaliista leijonan osan itselleen.
Älkää nyt olko noi hölmöjä ja nenästävdettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Olette te suomalaiset niiiiiin hyväuskoisia hölmöjä. Ne romanikerjäläiset tekevät sitä kerjuutaan "provikka" palkalla (eli kiristyksellä ja pakotuksella) ja kaikki muu avustus kuin raha minkä annatte lentää johtajan toimesta roskikseen ja rahat johtaja itse käärii liiveihinsä. Jos ette tiedä niin näitä kerjäläisiä tarkkaillaan aivan koko ajan herkeämättä, että eivät pääse varastamaan itselleen näitä kerjättyjä rahoja.
Minkäs maalainen sinä sitten olet? Onko meillä taas täällä palstalla joku eksoottinen italialais-kuubalais-papua-uusi-guinealainen, joka kirjoittaa hyvää suomea? Vai joku transbelgialainen, joka ei vaan sisäisesti koe olevansa suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan trolli, mutta jos oikeasti annoit olet idiootti. Anna suomalaisille köyhille.
Mistä niitä suomalaisia köyhiä löytää?
Mene vaikka lähimpään oppilaitokseen kyselemään, kuka tarvitsee ruokakassin. itse olen tässä opiskelijana elellyt tosi tiukoilla, kelpaisi kyllä minulle. Mutta kerjäämään en ala.
Jotain siis sinullakin on, jos ”tiukoilla” elelet. Mutta entäpä sitten kun sinulla ei ole enää yhtään mitään?!?
Ihmiset joilla ei ole mitään kuolevat. Siksi maailmassa ei ole ihmisiä, joilla ei ole mitään.
Anteeksi, en ymmärtänyt? Miksi lainausmerkit, mitä tarkoitat? Onhan noilla kerjäläisilläkin vaatteet ja ne asuntovaunut? Tuskinpa maailmassa on yhtään ihmistä, jolla ei kirjaimellisesti olisi yhtään mitään.