Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut aina h e l v e t i n väsynyt ja hermostunut viime aikoina, ja vihdoinhan se syy selvisi!

Vierailija
27.09.2018 |

Aivan järkyttävän alhainen hemoglobiini ja rautavarastot aivan olemattomat. Lääkäri hämmästeli, että miten olen kuitenkin jopa näin hyvässä kunnossa.

Oireet ovat tulleet todella "hiipien". Väsymystä, ärtymystä jatkuvasti.. siis sellaista lievää ärtymystä, hengästymistä, HIUSTENLÄHTÖÄ, kuukautisten epäsäännöllisyyttä ja normaalia niukempaa vuotoa, ruokahaluttomuutta.. Samaan aikaan kuitenkin tosi lieviä oireita periaatteessa, ettei todellakaan olisi uskonut arvojen olevan noin radikaalin huonot.

No selvispä syy sillekin. Näillä näkymin olen kunnossa kesällä 2019 :DD

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on nyt liikkeellä

Vierailija
2/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fefe..fer-ri..TIINI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen huomannut myös keskittymisvaikeutta ja yleistä "hourailua" asioissa.

ap

Vierailija
4/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku epidemia.

Vierailija
5/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin on kyllä pakko päästä testauttaan toi arvo :o

Vierailija
6/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fefe..fer-ri..TIINI

Hyvä että kävin, seuraavaksi olisi mennyt jo jalat alta.

Ap

Vierailija
7/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siitä ferritiinistä nyt vähän vähemmänkin jauhaa. Ihme kohkaaminen palstalla mokomasta menossa.

Vierailija
8/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku epidemia.

No onpa hauskaa. Mua ihan oikeasti jo pelotti mikä mulla on.. olen vasta nuori nainen ja väsymys aivan kammottavaa, kuukautiset muuttuneet tosi niukaksi ja hiuksia tippuu järkyttävät kasat lattioille. "Onneksi" syy oli tällainen, joka on korjattavissa. Yllättävän kauan kyllä menee, lääkärin mukaan ihan oikeasti jopa 9kk! Huh.

Ap

Vierailija
9/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän ap:n hemoglobiinialibia vedättäessäni typeriä ukkoja...

En ole tälläkään hetkellä edes samassa maassa henkilön kanssa, joka luulee olevansa suhteessa kanssani :D

Vierailija
10/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime vuonna rankkoja vuotoja vielä kesäkuussa, vain lääkkeillä loppui. Sen jälkeen kuukautiset ollut harvoin. Tää tosiaan on muoti-ilmiö, mutta ehkä ihan syytäkin käydä tutkiib toi. Kokeeseen ei kai tarvi valmistautua mitenkään?

Vierailija
11/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi siitä ferritiinistä nyt vähän vähemmänkin jauhaa. Ihme kohkaaminen palstalla mokomasta menossa.

No onhan sillä jo kansantaloudellistakin merkitystä inhimillisen kärsimyksen lisäksi, jos naisista huomattava määrä kärsii noinkin invalidisoivasta puutoksesta. Itse teen ajatustyötä ja olin jo jättämässä duunin, kun en enää suoriutunut siitä. Sain kokea, miltä tuntuu olla tyhmä ja/tai oppimisvaikeuksinen.

Vierailija
12/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lääkärissä flunssan takia kunnes lekuri kattoo silmät pyöreenä labratuloksiani. Hemoglobiini oli 85. Ei mulla ollu yhtään mitään oireita, ei yhtään mitään. Saikkua vaan olin sieltä hakemassa ja peruslabrassa selvis sitte toi asia. Eikä mulla ole mitään runsaita kuukautisiakaan..

Vierailija
13/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävän alhainen hemoglobiini ja rautavarastot aivan olemattomat. Lääkäri hämmästeli, että miten olen kuitenkin jopa näin hyvässä kunnossa.

Oireet ovat tulleet todella "hiipien". Väsymystä, ärtymystä jatkuvasti.. siis sellaista lievää ärtymystä, hengästymistä, HIUSTENLÄHTÖÄ, kuukautisten epäsäännöllisyyttä ja normaalia niukempaa vuotoa, ruokahaluttomuutta.. Samaan aikaan kuitenkin tosi lieviä oireita periaatteessa, ettei todellakaan olisi uskonut arvojen olevan noin radikaalin huonot.

No selvispä syy sillekin. Näillä näkymin olen kunnossa kesällä 2019 :DD

Aina ja viime aikoina? Siis ihan ainako vaiko vasta viimeaikoina?Koita päättää.

Vierailija
14/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se korjataan? Pitkä rautakuuri? Osastolla sain joskus rautaa suoneen leikkauksessa tapahtuneen verenvuodon jälkeen. Olisi kätevää, jos sellaisen palvelun vois jostain ostaa, olisi varmaan nopeammin arvot kunnossa.

Vierailija
15/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sillä jo kansantaloudellistakin merkitystä inhimillisen kärsimyksen lisäksi, jos naisista huomattava määrä kärsii noinkin invalidisoivasta puutoksesta. Itse teen ajatustyötä ja olin jo jättämässä duunin, kun en enää suoriutunut siitä. Sain kokea, miltä tuntuu olla tyhmä ja/tai oppimisvaikeuksinen.

On tai ei, ei siitä tarvitse samana päivänä useaa keskustelua palstalle tehä ja oikein torvella toitottaa että nyt on tämän testau tullut muotiin, kaikki joukolla testaamaan.

Testeihin kannattaa hakeutua jos on oiretta, mutta kyllä ihan älyttömät tasot ilmiö jo saanut palstalla.

Vierailija
16/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä raudanpuute jonkun luontaistuotejaupan guerillamainontaa, sillä samanlaisia aloituksia on tehty useita.

Vierailija
17/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä raudanpuute jonkun luontaistuotejaupan guerillamainontaa, sillä samanlaisia aloituksia on tehty useita.

Juu eiköhän kohta joku luontaistuotefirma lanseeraa markkinoille jonkin hienon tuotteen jonka kyljessä hehkutetaan että tällä nostat ferritiinisi, syö niin ja niin kauan ja vielä pitempään että pysyy ylhäällä... Tulee sama ilmiö kohta kuin ruuissa että ihan normiruuastakin lukee isolla "reilusti proteiinia" että myy paremmin proteiinihulluille.

Vierailija
18/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoksaa että olet mies.

Heti kun naiset alkavat vaatia terveytensä huomioimista, sitä pidetään vouhkaamisena.

Muualla Euroopassa ferritiinin mittaus kuuluu perus verenkuvaan, ja erityisesti sitä tarkkaillaan raskaana olevilta ja vasta synnyttäneiltä. Antaa Suomen naisten vaan masentua ja harmaantua.

Vierailija
19/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yks ja sama tyyppi joka on saanu päähänsä valistaa kansaa. Huomaan hänen kirjoitustyylistä selvästi. Ei siis ole koko palstan vaan yhden ihmisen missio.

Vierailija
20/38 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Sitten hoksasin, että työhän sen aiheuttaa. Parannuskeinoa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi