Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ymmärrätkö perheitä joilla ei ole lapsenvahteja?

Vierailija
18.07.2008 |

Ja jos et niin miksi?

T. mielensä pahoittanut

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsettomilta on turha odottaa ymmärrystä.

Vierailija
2/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa ollaan viimeisen 15 vuoden aikana oltu ehkä viisi kertaa jossain kaksistaan, muutama tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ymmärrystä tässä tarkoitetaan?

Ymmärrän, että kaikilla ei ole lastenhoitoapua saatavilla - mitä muuta pitäisi ymmärtää?

Vierailija
4/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko että ymmäräämmekö perheitä jotka ovat paljon yhdessä eivätkä tarvitse lastenhoitoapua vai mitä?

Vierailija
5/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on ylivoimaista ymmärtää miten me ei saada lapsia hoitoon koska hänkin saa..

Jep, ei ole sukulaisia tai ne harvat keitä on ei ole kiinnostuneita ja ei vaan ole meille siunaantunut sellaisia ihmissuhteita joille voisi lapsensa turvallisesti viedä. Se on ainakin ap:n kaverille ihan hämärää.. Tätä samaa "miten teillä ei ole ketään" ihmetystä kuulee aina välillä, joka loukkaa : (- ap

Vierailija
6/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole apuja meilläkään vaikka yritetty on. Ihan turha on jättää lapsia sellaisen hoivaan johon ei 100% luota.

Sitä on joidenkin vaikea ymmärtää.

Vierailija
7/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään lapsenvahtia.

Pitää mennä sitten yhdessä jonnekin kun lapset isompia ; )

t. 5n äiti

Vierailija
8/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole, niin ei ole.

T: isovanhemmat innoikkaita lapsenvahteja

Vierailija
9/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ei ole niin ei ole. Ehdotellaan, että eikö oikeasti ole ketään?

T. mulle ainakin neuvolastakin ehdoteltiin, että olisko mun vanhemmat ehkä vähän kauempana, vaikka sanoin selvästi ettei vanhempia ole. Se käsitettiin niin, että kyllä on muttei ihan lähellä..

Vierailija
10/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko isovanhemmat tai ystävät ainoat vaihtoehdot hoitajiksi?

Hoitajia saa myös palkattua ja luotettavakin varmasti löytyy, kun etsii ja näkee vaivaa itse.

Vierailija
11/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on usea tuttava, jotka sanovat, etteivät voi käsittää ettemme saa lapsenvahtia. Suurin osa näistä pariskunita joilla on yksi lapsi.

No, meillä on viisi lasta, eikä hoitajia ole ollut. yhden lapsen vielä sai hoitoon, n. pari kertaa vuodessa isovanhemmille, mutta kahta ei enää saanut ollenkaan.

Juuri tässä miehen kanssa todettiin, ettemme ole olleet yhdessä missään(siis kahdestaan) kohta kuuteen vuoteen. Vanhin lapsista on pian 8v, ja nuorin vasta 3kk. Joten hoitajaa on mahdoton saada edes neljälle vaanhemmalle lapselle.

Vierailija
12/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sopivia ihmissuhteita muillekaan välttämättä "siunaannu", kyllä niitä ihan itse rakennetaan, eikä vaan jäädä märisemään.

Se voin ymmärtää, että jos perheessä on vaikeasti sairaita/vammasia lapsia, niin silloin hoitoa on vaikea järjestää, mutta toisaalta silloinkin sitä saa taas kunnan tms. puolesta, kun tarpeeksi osaa vaatia.

Summa summarum, itsestä se on kiinni, eli mua aina ärsyttää ne ruikutukset ja märinät, kun ei ole hoitajia. Oikeasti aika saamaton saa olle, jos ei 15 vuodessa ole onnistunut mitään kautta saamaan lapsenvahtia/vahteja järjestettyä, kuten joku tässä ketjussa selitti.

Vierailija
13/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä kuin 16, en vain jaksanut/viitsinyt kirjoittaa noin selittävästi.

t. 14

Vierailija
14/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vuodatuksia....

Vierailija
15/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sopivia ihmissuhteita muillekaan välttämättä "siunaannu", kyllä niitä ihan itse rakennetaan, eikä vaan jäädä märisemään.

Se voin ymmärtää, että jos perheessä on vaikeasti sairaita/vammasia lapsia, niin silloin hoitoa on vaikea järjestää, mutta toisaalta silloinkin sitä saa taas kunnan tms. puolesta, kun tarpeeksi osaa vaatia.

Summa summarum, itsestä se on kiinni, eli mua aina ärsyttää ne ruikutukset ja märinät, kun ei ole hoitajia. Oikeasti aika saamaton saa olle, jos ei 15 vuodessa ole onnistunut mitään kautta saamaan lapsenvahtia/vahteja järjestettyä, kuten joku tässä ketjussa selitti.

Ja eipä siihen muuta kommentoitavaa. helppoa se on vaan aina tositen sanoa, joilla ne hoitajat tulevat tyrkyttämään itseään. On hoitajan saaminen myös lapsien lukumäärästä kiinni, lapsien iästä jne. Ei sitä vaan kaikille löydy hoitajaa. Pitää ottaa huomioon, ettei kaikki asu kaupungissakaan, jossa hoitoapua saa lähettyviltä. Ja vaikka olisi sairaita lapsia, ei kunnan puolesta saa hoitajan kuin sille yhdelle joka on sairas. T: Viiden äiti, jolla yksi sairas lapsi, ja aktiivisesti hoitajaa lapsille etsitty 4 vuotta.

Vierailija
16/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan nyt sitten minulle, mistä? Mulla on ilmotus jatkuvasti netissä, usean kaupan ilmoitustaululla, ja kunnalta olen hakenut perhetyöntekijää, että edes joskus päivällä saisin hetken tehdä yksin jotain.

Tätä ilmoittelua ja hoitajan etsintää kestänyt nyt kolmisen vuotta. Kunnalta ei saa apua, muutamankerran ilmoituksiin on vastattu, muttei hoitajasuhdetta ole syntynyt. Mll hoitajia ei ole tässä 3o kilometrin säteellä. Eli mistä vielä etsin? Kun mielestäni olen jopa yliaktiivinen hoitajan etsijä. Eli te yliviisaat, kertokaahan jo?

Vierailija
17/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään teinityttöä ei voi edes ajatella, koska vanhemmillakin ihmisillä on täysi työ selviytyä monesta vilkkaasta pienestä...

ovatko isovanhemmat tai ystävät ainoat vaihtoehdot hoitajiksi?

Hoitajia saa myös palkattua ja luotettavakin varmasti löytyy, kun etsii ja näkee vaivaa itse.

Vierailija
18/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ps. ihan mihin tahansa "olen 13v ja tykkään lapsista"-ilmoon en hei vastaa. Mä maksan reilusti jos joku etsii meille luotettavan hoitajan joka tulisi noin kerran kuussa ja hoitaisi myös yön yli. Lapsia 2 ja ei ole mitään erityistä.

Vierailija
19/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kolme pientä 1v, 2v ja 3v, sekä isommat 5v ja 6v. Kukaan palkattukaan ei ole tähän mennessä halunnut ruveta hoitamaan noin montaa pientä lasta. MLL ei anna hoitajia, pitäisi olla useampi hoitaja. Joita taas ei ole saatavilla. Joten se siitä.

Vierailija
20/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vaikka ammatilliset oppilaitokset, spr varamummot, pelan eppu-projekti, martat...

Onko mll/ sinulle 30km ylivoimaisen pitkä matka? Miksei sitä kautta onnistu?

Miksi hoitosuhteita ei ole syntynyt?

Oletko myös tarkistanut, että olet valmis maksamaan kohtuullisen korvauksen. Ei kukaan hyvää hyvyyttään vieraiden muksuja hoida.

Ystävien kanssa oletteko ajatelleet hoitorinkiä, jossa jokainen hyötyisi vuorollaan?