Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ymmärrätkö perheitä joilla ei ole lapsenvahteja?

Vierailija
18.07.2008 |

Ja jos et niin miksi?

T. mielensä pahoittanut

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat ja sukulaiset eivät suostu, ja rahalla ei hoitajaa tunnu löytyvän. Kummallista, että lastenhoitotyö mielletään niin kurjaksi, että siivoukseen ja ikkunanpesuun ja vaikka mihin remonttiin saa kyllä apua palkattua, mutta lastenhoitajaksi ei halua kukaan. Meillä ei ystäväpiirissä ainakaan mikään hoitorinki toimi. Kaikilla muilla sitä apua tuntuu olevan tarjolla sukulaisilta, sen eteen ei tarvitse yhtään ponnistella, ja ne, joilla apua on kaikkein eniten, ovat ne, jotka eniten valittavat omaa jaksamistaan siitä huolimatta.

Vierailija
22/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kolme pientä 1v, 2v ja 3v, sekä isommat 5v ja 6v. Kukaan palkattukaan ei ole tähän mennessä halunnut ruveta hoitamaan noin montaa pientä lasta. MLL ei anna hoitajia, pitäisi olla useampi hoitaja. Joita taas ei ole saatavilla. Joten se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperheissä on useimmilla hoitavia sukulaisia, varsinkin isovanhempia, eikä tarvetta ringeille.

Vierailija
24/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vaikka ammatilliset oppilaitokset, spr varamummot, pelan eppu-projekti, martat...

Onko mll/ sinulle 30km ylivoimaisen pitkä matka? Miksei sitä kautta onnistu?

Miksi hoitosuhteita ei ole syntynyt?

Oletko myös tarkistanut, että olet valmis maksamaan kohtuullisen korvauksen. Ei kukaan hyvää hyvyyttään vieraiden muksuja hoida.

Ystävien kanssa oletteko ajatelleet hoitorinkiä, jossa jokainen hyötyisi vuorollaan?

Toki olen sitäkin kysynyt. Mitään mielettömyykisä en kyllä ole valmis maksamaan. Vaikkei hoitojan tuleminen olekkaan siihen tyssännyt. 30 kilometrin matka mll hoitajaan ei ole mulle ylivoimainen matka, vaan kortittomalle hoitajalle, joita pitäisi meidän perheeseen saada kaksi.

Surullista myöntää, ettei minulla ole sellaisia ystäviä jotka edes haluaisivat lapsia hoitaa. Ovat kaikki lapsettomia yli 30 vuotiaita, yhdellä ystävistäni on lapsia 3, ja hänellä on kuulemma jo ihan riittämiin omissa lapsissa.

Itse olen soittanut jokaikisen maksullisen paikan läpi. Ja tosiasia on se, ettei hoitajia ole ollut saatavilla. Yksi olisi tullut, mutta sekin tyssäsi matkoihin jotka hän olisi joutunut kulkemaan taxilla (suurimman osan matkaa) ja tämä olisi jäänyt meidän maksettavaksi.

Onneksi ei ole niin pakottavaa menoa, että omaisuutensa hoitajaan laittaisi. Tottahan toki sen hoitajan saan, jos maksan serkkutytölle (asuu 100 kilomertin päässä) 1000 euroa, kuka vaan tulisi. Mutta pitää olla kohtuus myös siinä mitä maksaa.

Tuntuu että täällä yritetään kiristää rahaa, jos tarveta hoitajalle olisi. Vai olisiko teistä monikin valmis maksamaan hoitajalle 30-40 e tunti?!?

Vierailija
25/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä palvelussahan korostetaan nimenomaan, että kyse ei ole lapsenvahtitoiminnasta. Ei kai Martoillakaan mitään lastenvahtitoimintaa ole. Itse olen yrittänyt MLL:stä mutta sieltä en ole saanut ketään. Ja ei meillä ole rahaa maksaakaan sellaisia hurjia summia, joilla jostain väestöliitosta hoitajan saisi.

Vierailija
26/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo yhdelle tai kahdelle on hoitaja saada. Mutta enemmän lapsia, niin hoitajan saaminen lähes mahdotonta koska pitäisi olla hoitajia, yksi ei riitä.

Onneksi aikaa voi viettää kotonakin. Eikä mikään pakkomielle ole saada hoitajaa. Itte en ainakaan antaisi kenenkään 16 vuotiaan tuntemattoman tulla kotiini hoitamaan lapsia, tai oli nyt ihan kuka vaan tuntematon.Niin kova hinku ei ole kuitenkaan päästä ilman lapsia liikkumaan, että siitä rupeaisin jollekkin tuntemattomalle vielä kohtuuttomia summia maksamaan.

Vierailija
27/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lastenhoitajia ei ole. Sen sijaan en ymmärrä, että tehdään monta lasta, vaikka mummit ja kummit on satojen kilsojen päässä eikä muuta tukiverkkoa ole ja sitten maristaan asiasta. Kyllä ihan niin saa maata kuin on pedannutkin...

Vierailija
28/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulisi MLL lastenhoitajat maksamaan niin paljon, ettei ole niihin varaa.

Tuolta MLL sanottiin, että emme saa ottaa vain yhtä, vaan pitää ottaa kaksi hoitajaa. Heidän matkat pitäisi maksaa jne. Ja toista hoitajaa ei ollut saatavilla.

Hauskaa vai mitä?

Vierailija
29/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lastenhoitajia ei ole. Sen sijaan en ymmärrä, että tehdään monta lasta, vaikka mummit ja kummit on satojen kilsojen päässä eikä muuta tukiverkkoa ole ja sitten maristaan asiasta. Kyllä ihan niin saa maata kuin on pedannutkin...

Koko elämäänsä kun ei voi siellä äidin helmoissakaan asua. Nyt liikaa painotetaan johonkin tukiverkkoon. Voihan se tukiverkko vaikuttaa sieltä satojen kilometrienkin takaa. Ei tukiverkko ole mielestäni ihan sama asia, kuin lasten hoitaja. Ja tuskin sitä nyt ihan hetkessä uudella paikkakunnallakaan tukiverkkoa saa. Siihen menee usea vuosi.

Vierailija
30/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajaa. Tosin väestöliittoon ei ole varaa, eikä haluta kuitenkaan joka kerta eri hoitajaa (kuten mll:stä meille sanottiin että se on se realismi). yksityisenä henkilönä on erittäin hankalaa tai siis mahdotonta ottaa selville henkilön rikostausta. Se nyt kuitenkin kiinnostaa. Ja en minä ainakaan marise, jos ei mulle aleta kettuilemaan, "miten te ette saa koskaan lapsia hoitoon". Ikään kuin ei olisi tarpeeksi ikävää kun ei ole sukua olemassa!

Vierailija
31/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lastenhoitoapua meillä ei ole koskaan ollut.

Vierailija
32/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieraalla paikkakunnalla ei ihan heti rakenneta sitä turvaverkkoa.

Ja sitten sellainen pointti, minkä huomasin. Vaikka hoitajan saaminen onkin vaikeaa, en minä asiasta "marise". Ongelma tuntuu olevan suurempi muille, kun sanoo, ettei päästä, kun ei ole lapselle hoitajaa...

Vierailija
33/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se puoli jota ei ole itse valittu on se ettei sukulaisilta tai ystäviltä saa lastenhoitoapua oikein millään ilveellä, mutta se on kyllä meidän oma "vikamme" ettemme ole edes yrittäneet hommata MLL:n kautta.

Joten jos mä sanon että "sori mutta en pääse tulemaan, emme saa lapsenvahtia" niin rehellisesti ottaen se tarkoittaa että "halumme tulla ei ole kyllin suuri että olisimme valmiita ryhtymään siihen rumbaan että sen takia kannattaisi ryhtyä vieraan hoitajan palkkaamiseen".

Vierailija
34/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:lla on paljon vanhempia hoitajia, ns. mummoikäisiä entisiä perhepäivähoitajia yms., joille kyllä uskaltaa jättää 3-4:kin lasta yksin. Ja kahdelle nuoremmalle voi myös jättää yhteensä 4-5 lasta. Matkakuluja ei tarvitse maksaa, mm. juuri siksi on tuntihinnat juuri nostettu, että se sisältää esimerkiksi matkakulut.

Jos olette asiallinen työnantajaperhe, niin varmasti tästä/näistä hoitajista voi tulla sellaisia luottoihmisiä, ettei enää "tartte päästää vieraita ihmisiä kotiin". Ja se rikosrekisterin tarkistaminen itseasiassa on jopa velvollisuutesi, jos työsuhde jatkuu yli 3 kk (kun joku täällä väitti sen olevan hankalaa).

Meillä esimerkiksi kolmea pientä (alle 5 v) lasta on noin kerran kuussa käynyt muutaman tunnin hoitamassa juuri tällainen vanhempi MLL-hoitaja, ja hän on luvannut ottaa jatkossa myös pian syntyvän nelosemmekin samaan sakkiin (kunhan vaan joskus raaskin vauvan jättää). HInta (kerran kuussa 3 X 6,20, kohta hintojen nousun takia 8,20) ei ole kova siitä, että kerran kuussa kotiäiti saa rauhassa käydä kaupassa, kirjastossa, kahvilla tai kampaajalla.

Vierailija
35/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin suoraan, ettei onnistu. On kuulemma heidän politiikka nykyään. Vain väliaikaisia keikkoja ottavat. Meillä on ollut 2 henkilöä ja molemmat opiskelivat, eivätkä kuulemma tee hommia kuin pahaan rahapulaan..

Kyllä hyvän hoitajan löytämiseen vaaditaan tuuria! Onneksi toisilla sitä on! ps. miten rikosrekisterin voi tutkituttaa konkreettisesti?

Vierailija
36/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..saa jokainen tilata oman otteensa. Itse et siis pääse "noin vain" lapsenvahtikokelaan rekisteriä tarkistamaan, mutta hän itse voi tilata oman rekisterinsä. Tiettyihin virkoihin tilaus on pakollinen, mutta tällaisissa vähemmän virallisissakin kuvioissa, joissa sitä periaatteessa ei voi vaatia, haluttomuus rekisteriotteen tilaamiseen varmaan kertoo aivan riittämiin..

Ja lomakehan löytyy täältä.. http: // www. oikeus. fi/ oikeusrekisterikeskus/ uploads/ lpdqtvo9q2. pdf

Vierailija
37/44 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silläkin on kolmelle eri miehelle kolme lasta... se nyt ihmettelee vaikka mitä.

Vierailija
38/44 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei loydy mistään (asuit maalla?), niin oletko kysellyt päiväkodeista. Siellähan niitä ammattitaitoisia hoitajia olisi, joista joku varmaan tarvitsisi lisätienestiä. Tottakai heille pitää maksaa, mutta sehän nyt on itsestään selvää. Ammattimaiselle lastenhoitajalle useamman pienen lapsen hoitaminen ei ole mikään este. Täytyy sanoa, että minäkään en ymmärrä, että jos on etsinyt neljä vuotta hoitajaa, etkä ole löytänyt, niin miksi sinä olet sitten tehnyt lisää lapsia, jos ja kun olemassaolevienkin kanssa on rankkaa.

Vierailija
39/44 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä!

Ja ei se ainakaan niiden vika ole, joilla lastenhoito on järjestynyt tavalla tai toisella :

Vierailija
40/44 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla tosi vaikea ja ikävä ihminen jos ei lapsilleen hoitajaa saa.. (kuivaa naurua..)

Mitäs läksit, niih..