Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamu heräämisen vaikeus

Vierailija
05.01.2026 |

Mistä voi johtua? Miksei palaudu normaaliksi vuosien levon jälkeen? En valvo öitä. Meni pilalle intin käynnin jälkeen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et palaudu nukkuessasi? Stressi? Uniapnea? Mulle aikaiset aamut on olleet aina vaikeita. 

Vierailija
2/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et palaudu nukkuessasi? Stressi? Uniapnea? Mulle aikaiset aamut on olleet aina vaikeita. 

Olen pyrkinyt stressittömän elämään mutta kaikkea ei toki ihminen omassa elinympäristössä ja elämänmuutoksissa

vaikuttamaan. Ei ole uniapneakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi sun luontaiseen unirytmiin. Mä en saa itseäni hereille ennen kuin kello on 10.

Vierailija
4/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun niin pitkään kun nukuttaa.

Vierailija
5/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aamun pilasi taas varhainen puhelinmyyjä, en saanut enää unta. 

Vierailija
6/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan, kun väsyttää ja herään kun ei enää nukuta.

Vierailija
7/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole suöpä. Olen lukenut että se väsyttää aamuisin. Kävin joku aika sitten ottamassa pari tulehtunutta hammasta irti ajattelin että se olisi voinut korjata asian.  Ehkä odotan vielä kuukauden että tulehdus vähenis elimistössä. 

Vierailija
8/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontainen biorytmi on jokaisella omanlaisensa. olet ilta- tai yöihminen. 

T: Tuntematon 

Vierailija
9/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mitä koitatte selittää. Jo ensimmäisessä viestissä kerroin ettei ole normaalia. Huomasin ongelman eka kertaa ku aloin myöhestellä töistä mut olin tehny vuosia vaikka ois vaa 10 aamu. Tai jopa 11.

Vierailija
10/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten helpottaa. Minullakin oli aamuheräämiset hankalia pitkään. Mutta kun ikä alkoi lähentyä viittäkymppiä, niin alkoi helpottamaan. Unen tarve pienempi. Varmaan nuorempanakin olisi ollut helpompaa, jos olisi malttanut mennä ajoissa nukkumaan.

Vierailija
11/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aamut pilaa se herääminen. Kellon ajalla ei ole mitään merkitystä. Työttömänä on valtavasti aikaa ja hyvin vähän järkevää tekemistä. Maailmasta on tullut niin hullu että uutiset voi ahdistaa tai masentaa kenet tahansa. Jee uusi vuosi jota pilaa muutama vanha ihminen. En tiedä kannattaako tässä enää tehdä mitään elämän parannus lupauksia? Suoraan sanottuna pikkusen tekisi mieli vetää pää täyteen. Ihan että unohtaisi kaiken paashan edes hetkeksi.

Vierailija
12/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nukun niin pitkään kun nukuttaa.

Mee töihin!

Vierailija
13/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi sun luontaiseen unirytmiin. Mä en saa itseäni hereille ennen kuin kello on 10.

"Luontainen unirytmi" on pelkkä meemi ja laiskojen ihmisten cope. Kuka vaan voi muuttaa unirytmiään. Se vaatii toki itsehillintää ja henkistä kestävyyttä.

Vierailija
14/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aamun pilasi taas varhainen puhelinmyyjä, en saanut enää unta. 

Miksi pidät puhelintasi päällä yöllä?

Vierailija
15/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanojen kirjoittamisen vaikeus. 

Vierailija
16/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luontainen unirytmi" on pelkkä meemi ja laiskojen ihmisten cope. Kuka vaan voi muuttaa unirytmiään. Se vaatii toki itsehillintää ja henkistä kestävyyttä.

Unirytmin muuttaminen varhaiseen heräämiseen vain on toisille miljoona kertaa vaikeampaa kuin toisille, koska erilainen kronotyyppi (vaatii tarkkaa päivärytmiä joka päivä.) 

Vierailija
17/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unirytmin muuttaminen varhaiseen heräämiseen vain on toisille miljoona kertaa vaikeampaa kuin toisille, koska erilainen kronotyyppi (vaatii tarkkaa päivärytmiä joka päivä.) 

Laitappa tieteellisiä lähteitä pöytään.

Vierailija
18/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olen yrittänyt muuttaa rytmiäni 38 vuotta, mutta ei ole tähän mennessä onnistunut.

Vierailija
19/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitappa tieteellisiä lähteitä pöytään.

Vieläkään ei näy tieteellisiä lähteitä. Eipä yllättänyt.

Vierailija
20/24 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sillä elätin elämässä on väliä. Loikoilee vaan