Peukutusketju: TV-muistot
Muistan kun salkkareiden alkamista mainostettiin vuonna -99 putoavan avainnipun kanssa.
Kommentit (1608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lapsuuden unohtumaton hetki kun näytettiin Pelle Hermannin vaunu sisältä.
Poika pelkäsi aina sitä Kepakkoa, onneksi kun asuttiin yksiössä oli äiti aina lähellä.
Surin kyllä itsekin Pelle Hermannin näyttelijän Veijo Pasasen kuolemaa.
Vaikka pieni olinkin noin 4v kun kuulin Veijo Pasasen kuolemasta niin olihan se suru-uutinen itsellenikin. Toinen mistä järkytyin suuresti oli Tapio Rautavaaran kuolema. Hän tosin kuoli jo 70-luvun lopulla, mutta se asia valkeni mulle vasta 10 vuotta myöhemmin. Koska näin hänestä monia arkistopätkiä niin luulin, että ovat nykypäivää ja hän on vielä elossa. Oli siis varmaan ensimmäisiä laulajasuosikkeja mulla. Muutenkin Tapsa oli sen oloinen tyyppi, että tuntui ihan henk.koht tutulta. Minulla kun asui lapsuudenkodin naapurissa vanhempi pariskunta joilla olin lapsena hoidossa. Siksi jotenkin Tapsankin yhdistin kilttiin vanhempaan naapurin setään.
Erilainen muori kirjoitti:
Muistan kohdan sarjasta Belle & Sebastian (1960-luvulta kai). Siinä poika kuuli vahingossa kun aikuiset juttelivat hänestä ja toinen sanoi, että hänestä on kauheasti vaivaa (ei ollut kummankaan oma lapsi).
Sebastian juoksi itkien pois metsään tai vuorelle. Muistan että hänellä oli saappaat jalassa.Se tunnari siitä jäi niin hyvin mieleen Belle, tu es si belle, jonka Sebastiania esittävä poika lauloi.
Tämä oli ihana sarja. Piti katsoa se jostain (Elisan Aitio ehkä?), mutta se jäi. Ehkä se olisi vieläkin vuokrattavissa. Tosin usein nämä lapsuuden ja nuoruuden sarjat olisi parasta jättää sinne kultaisiin muistoihin, koska itsekään ei ole enää sama lapsi. Laulun etsin Youtubesta kuitenkin.
Kokeilempa täällä. Yleensä kukaan ei muista norjalaista sci-fi sarjaa, joka tapahtui avaruudessa. Nimeä en muista mutta siinä oli biomaatti (nainen, joka oli keinotekoinen). Joskus 80- luvulla tuli.
Olin Avaruusasema Alfan (Space 1999) suuri fani 70- luvulla ja olin innoissani kun uusi avaruussarja alkoi!
Vierailija kirjoitti:
Onkohantämä jo mainittu, jos on niin anteeksi toisto. Mutta 70-luvun lopulla tai 80-luvun alussa tuli pari semmosta Ylen lasten-elokuvaa, Villahousupakko ja Puhuva mono. Mä olin niin ihastunut siihen poikaan, joka esitti pääosaa.
Hyvin muistan! Villahousupakko oli todellinen kauhuskenaario: äiti pakottaa laittamaan kouluun villahousut ja samana päivänä on terveystarkastus! Koululääkärinä on Esa Pakarinen jr. Ohjelmassa on myös huikea Villahousu-rock esitys. ”Villahousu nainen, villahousumainen, rock rock rock, villahousu-rock..”
Puhuvassa monossa kenkäraja höpötti samalle poikanäyttelijälle. Suu muodostui irtonaisen pohjan ja kengän väliin. Oli huumoripitoista elämänviisautta..
Vähän samaan kategoriaan sijoittui myös Läskilinssi sarja. Eri näyttelijä tosin. ”Läskilinssi ei ole moksiskaan, vaan uljaasti punnertaa lihastaan..” ja kuvassa veti leukoja auttaen jaloillaan. Kertoi kiusaamisesta ja sen voittamisesta.
"Lahtonen Style" -mainos. Luulin lapsena että kyseessä oli yksi sana joka olisi "Lahtonenstein".
Vierailija kirjoitti:
Columbo ! " vielä yksi asia" .D
Totta! Noita tuli katsottua lapsena äidin kanssa sen ikäisenä että juonen seuraaminen nyt oli mitä oli, mutta näihin "vielä yksi asia" -tyyppisiin juttuihin oli helppo tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikki Kinnusen mielestä kaikki oli mielenkiintoista.
"Eikö olekin mielenkiintoista, että ihmisen sisällä on viisi metriä suolta?"
"Etkö tiennytkään, että sullakin ne on sadan metrin suolet?"
Eikö olekin mielenkiintoista?
Kiitos tästä! :D Kinnusen tämänkaltainen tuotanto ei ollutkaan minulle lainkaan tuttua. Aika hulvatonta meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Koira haudattuna eli Jake and the Fatman! Siinä oli se bulldogin näköinen vanha setä jolla oli bulldoggi! Sitten se nuorempi, komeampi tyyppi Jake. Eikö se Jake käynyt Suomessakin joskus ja seurusteli jonkun suomalaisen mallin kanssa? :D
Oi, hyvä kun muistutit! Niitä katsottiin kyllä ahkerasti. Kun sarja aikanaan uusittiin, ällötti se jenkkihenkinen tapa äänittää ravintolakohtauksissa kaikki maiskutusäänet ja mussutukset.
Joka kodin asuntomarkkinat tuli lauantaiaamuisin.
Siinä oli tiukkaa asiaa ja se raksamies jaksoi vaikka mistä aiheesta kertoa.
Tenavatähdessä oli vaikka minkälaista porukkaa.
Poliisi-TV. Raija Pelli-Rintakoski. Kökösti dramatisoituja rikostarinoita jotka lisäsivät lapsen pelkoa, tarinoita joiden perusteella kuva koko maailmasta synkistyi ja pimeni: kuka tahansa voi joutua missä tahansa ja koska tahansa pahoinpitelyn/ryöstön/raiskauksen kohteeksi.
Kun ohjelmaa oli katsottu kotona parin vuoden ajan, päädyin tuttavaperheen kanssa lomamatkalla ko. perheen tuttavan kotiin. Kun Poliisi-TV tuli puheeksi, joku aikuisista sanoi "ei sellaista ohjelmaa kannata katsoa ollenkaan, alkaa vaan pelkäämään turhaan". Tämä oli itse asiassa tärkeä käännekohta. En jälkikäteen ymmärrä miten äitini antoi minun katsoa niin pienenä niin karmeaa ohjelmaa.
"Aja hiljaa sä isi nyt vaan, niin illalla sitten taas leikitään". Laulajana hellyttävän nuori pikkutyttö. Liikenneturvallisuuskampanja kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
"Aja hiljaa sä isi nyt vaan, niin illalla sitten taas leikitään". Laulajana hellyttävän nuori pikkutyttö. Liikenneturvallisuuskampanja kyseessä.
On se varmaan tuollaisessakin soinut. Itse vaan muistan automainoksesta 90-luvulta. Olisikohan Peugeotia tuolloin mainostettu. Muutenkin kun kyseisen automerkin mainoksia muistelee niin alkaa välittömästi soimaan päässä Berlinin Take my breath away.
Irvipuhelut. Special Ed, Elmer, Hadassah... Muistaako kukaan sen tyypin nimeä, joka oksensi aina soittaessaan?
Twin Peaks, nämä ensimmäiset jaksot. Ja aika moni kohtaus on jäänyt mieleen
'Isää.... Mitä sä teet?'
*Isä näytää kokkaamaansa ruokaa*
'Vähäx sä oot kokki!'
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaks, nämä ensimmäiset jaksot. Ja aika moni kohtaus on jäänyt mieleen
Niin ja Twin peaksissa kakkoskauden lopetusjakso on vieläkin aika kuumottavaa katsottavaa vaikka ikääkin jo kertynyt. Erityisesti Black lodge-kohtaukset loppupuolella.
Eli ajan hammasta on kestänyt.
Kesä syksyksi vaihtuu ja mun kaikki tsaanssit ilmaan haihtuu...
"Aina kun mä saan chappii mun on ihan pakko päästä joraan."
Tsekkaa Chap ja ime svengiin kii...
Vierailija kirjoitti:
Kesä syksyksi vaihtuu ja mun kaikki tsaanssit ilmaan haihtuu...
"Aina kun mä saan chappii mun on ihan pakko päästä joraan."
Tsekkaa Chap ja ime svengiin kii...
Se CHAP-mainos alkaa kohdassa 1.11
Lucky Luke ja olipa kerran elämä piirretyt olivat parhautta!
Ihana 😊 😀