Peukutusketju: TV-muistot
Muistan kun salkkareiden alkamista mainostettiin vuonna -99 putoavan avainnipun kanssa.
Kommentit (1604)
Olin 13-vuotiaana todella kova Ally McBeal-fani ja pienessä koulussa kaikki tiesivät sen opettajia myöten. Muistan jakson missä Ally ystävineen lähti savenvalamiskurssille missä toimi alastonmallina ilmeisen ison varustuksen omistava mies. Yllätys, että Ally päätyi sänkyyn tämän kanssa. Seuraavana päivänä opettaja kysyi: "No, katsoitkos eilen Ally McBealin?" Menin ihan punaiseksi, mutta yritin silti väittää, etten kyseistä jaksoa nähnyt.
Piilomaan Pikku-Aasi. Oli jännittävä.
Autovaras-sarja. Pääosassa edesmennyt Antti Majanlahti. Tämän näin lapsena ekaa kertaa, mutta olipa tuossakin kohtauksia jotka ei ihan pikkulapsen silmille olleet hyväksi.
Esim. yhden jakson lopuksi pojat kaahaavat poliiseja pakoon ja menevät katon kautta ympäri jolloin toinen pojista lentää ikkunasta läpi ja makaa kuolleena naama verisenä maassa tai sitten kun Antin esittämä Jesse on vankilassa ja sellikaveriaan pistetään hammasharjalla silmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaveita ja kummituksia
Eikö muka kukaan muista?
Tuli joskus 80-90-lukujen vaihteessa. Siinä oli sellainen vanhojen tavaroiden kauppa ja joka jaksossa oli jokin "kummitteleva" tai kirottu esine, joka aiheutti ongelmia. Sitten sitä esinettä piti metsästää, että se saatiin turvaan sinne kauppaan. Jos se nyt oli kauppa. En muista enää niin tarkasti. Tätä ei kai ole koskaan uusittu. Oli tosi suosittu sarja.
Minä muistan. Erityisesti on jäänyt mieleen jakso, jossa rumanpuoleinen tyttö löysi peilin, johon katsomalla pojat rakastuivat häneen. Tyttö sitten m urhasi näitä poikia mm. sirkkelillä. Olin tuon jakson aikaan alle 10-vuotias ja ihmettelen vieläkin miten vanhempani antoivat minun katsoa tuollaista ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Pimeyden sydän, pääosassa kauriinsilmäinen Ally Walker. Olen etsinyt sarjaa dvd.llä muttei ole löytynyt, harmi.
Löytyy esim. Amazonista ja Ebaysta. :)
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen kokkisota, Pulkkinen vieraana ja ainoana ostoksena strutsin muna. 🤣
Oli kuitenkin avattaessa mätä sisältä, jolloin sikke korvasi yhden strutsin munan 40 kananmunalla.
Apua! Miksi myös mä muistan tämän? :D
Laulava talonmies Sepi Kumpulainen. Armotonta menoa ja dippadai, dappadai.
Kola-Olli.
🇺🇦🇮🇱
Vaahteramäen Eemeli, Eemeli joi itsensä känniin ja raittiusseura tuli puhuttelemaan .D
Missä lasten kilpailuohjelmassa näytettiin välissä etsivä Ensio Ripattia?
Vierailija kirjoitti:
Saksalaisen Lemmen Viemää-sarjan ensimmäinen tuotantokausi jossa Laura päätyi sinne hotelliin. Ihan paras. Sittemmin mennyt aika överiksi koko sarja.
Ohis mutta mikähän siinä on kun hyvin alkaneet sarjat kukoistavat aikansa ja sitten alkavat tympiä. Meno menee sellaiseksi että ei viitsi enää nähdä vaivaa katsoa. Katsojia tietysti koetetaan pitää kiinni uskomattomilla juonen käänteillä mutta samalla pilataan kaikki.
Joskus harmittaa kun hyvä sarja päättyy. Se on kuitenkin ilmeisesti parempi vaihtoehto kuin että sitä aletaan epätoivoisesti venyttää ja muokata muka katsojien toiveesta. Aikansa kaikella.
Kotikadun alkujaksot silloin 90-luvun puolivälissä. Ekalla kaudella yhdessä kämpässä asuivat yksikseen teini-ikäiset juppikaksoset joilla oli kaikki pelit ja vehkeet, tietokoneet ja tuolloin oikein modernit tiiliskivipuhelimet. Muistan kun olin heille kateellinen kun asuvat jo noin nuorena yksikseen ilman vanhempia. Kun katson nämä jaksot uudestaan vanhempana niin nyt se aikaansasidonnaisuus huvittaa ja nämä kaksosetkin aika koomisia hahmoja. Yhdessäkin jaksossa toinen toteaa toiselle tyyliin, että "Älä ole kauan siell internetissä ettei tule isoja laskuja".
Suurin piirtein samoihin aikoihin Mirja Mäkimaa on yläasteella ja hämmästelee kun hänen koulukaverillaan on jo oma kännykkä.
Sweet Valley High! Olikin pakko käydä kurkistamassa, löytyykö Youtubesta ja kyllähän sieltä löytyi :D
Melrose Place ja se kun Kimberly yritti tehdä Michaelille lobotomian...
Dawson Creek! Katsoin jokin aika sitten uusintoja ja yllätävän hyvin toimi näin nelikymppisenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volkswagenin mainos jossa hamsteri juoksi juoksupyörässä pitkään ja lopussa oli vääntänyt häkin kalterit auki ja karannut. Löytyy youtubesta. Siinä soi jostain syystä hyvin mieleen jäänyt biisi taustalla.
Tämn muistan muutenkin kun vain, että verestänyt Youtubesta muistoja ja mainoksen biisihän on Butthole surfersin Hudry gurdy man. Samalta aikakaudelta muistan mainoksen, esitetty joskus ehkä 1996-97. Mainos oli muistaakseni Fortumin ja mainostettiin sähkölämpoä. Siinä taas koirat tanssivat koirankopissa. Mainoksen yhdistän vahvasti oikein kylmään pakkastalveen. Ehkä siksi kun tuota on esitetty talvisaikaan ja muistaakseni mainoksessa oli muutenkin hieno talvinen tunnelma. En ole tuon jälkeen mainosta nähnyt eikä löydy Youtubesta tätä. Silloin teininä nähtynä mahtava mainos, mutta en tiedä millainen olisi nykysilmin katsottuna.
Hei kiitos tästä! Mä oon omassa tuttavapiirissäni varmaan ainut, joka muistaa kyseisen mainoksen. Oon aina tosinaan miettinyt, että mikäköhän biisi se taustalla soiva oli. Oli ehdottomasti parhaita mainoksia, samoin kun se Carrolssin röyhtäisevä pupu (Nälkä, mikä ihana tekosyy). Jälkimmäistäkään ei kukaan muista, välillä tuntuu että olen kuvellut molemmat mainokset :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volkswagenin mainos jossa hamsteri juoksi juoksupyörässä pitkään ja lopussa oli vääntänyt häkin kalterit auki ja karannut. Löytyy youtubesta. Siinä soi jostain syystä hyvin mieleen jäänyt biisi taustalla.
Tämn muistan muutenkin kun vain, että verestänyt Youtubesta muistoja ja mainoksen biisihän on Butthole surfersin Hudry gurdy man. Samalta aikakaudelta muistan mainoksen, esitetty joskus ehkä 1996-97. Mainos oli muistaakseni Fortumin ja mainostettiin sähkölämpoä. Siinä taas koirat tanssivat koirankopissa. Mainoksen yhdistän vahvasti oikein kylmään pakkastalveen. Ehkä siksi kun tuota on esitetty talvisaikaan ja muistaakseni mainoksessa oli muutenkin hieno talvinen tunnelma. En ole tuon jälkeen mainosta nähnyt eikä löydy Youtubesta tätä. Silloin teininä nähtynä mahtava mainos, mutta en tiedä millainen olisi nykysilmin katsottuna.
Hei kiitos tästä! Mä oon omassa tuttavapiirissäni varmaan ainut, joka muistaa kyseisen mainoksen. Oon aina tosinaan miettinyt, että mikäköhän biisi se taustalla soiva oli. Oli ehdottomasti parhaita mainoksia, samoin kun se Carrolssin röyhtäisevä pupu (Nälkä, mikä ihana tekosyy). Jälkimmäistäkään ei kukaan muista, välillä tuntuu että olen kuvellut molemmat mainokset :D
Eipä kestä ja eikä mainoksen biisikään avautunut mulle kun vasta muutama vuosi sitten. Vaikka joskus MTV:tä katsoin ahkeraan sinä aikakautena kun tuolla näytettiin ainoastaan musiikkivideoita/ohjelmia, mutta meni ohi silloinkin. Eipä sitä kännykköihin saanutkaan ladattua biisinhakusovelluksia tuolloin. Minäkin mietin samaa tuosta omasta metsästämästäni mainoksesta. Harva sitä muistaa, että onko nähty unta vain tuommoisesta mainoksesta. :)
Katsonut vanhoja Rockstop-ohjelmia Elävän arkiston/Yle Areenan kautta. Katsoin toki jo Tv:stä pienempänä.
Nyt voi vaan todeta kuinka räväkkä ja värikäs juontajapersoona Heli Nevakare aikanaan oli.
Muistan kun joku häntä luonnehti taannoin oman aikansa Maria Veitolaksi.
Itselleni pahin oli tapaus, jossa isä meni edeltä kellariin tutkimaan jotain toimimatonta kaasulaitetta ja lapset jäivät portaiden yläpäähän laittamaan kenkiä jalkaan. Isä raapaisi tulitikun, kaasu leimahti ja kaikki kolme saivat pahat palovammat. Herkkänä lapsena traumatisoiduin tästä todella pitkäksi aikaa.