Miksi ihmeessä AIKUISET juovat maitoa ruokajuomana Suomessa??
Tätä olen todella ihmetellyt enkä ole törmännyt vastaavaan ilmiöön muissa maissa. Maito kuuluu vauvoille, ei kouluikäisille puhumattakaan täysi-iköisistä. Valion syöttämää propagandaa en tässä ketjussa haluaisi nähdä.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu suomalaiseen ruokakulttuurin.
Tässä se ytimekkäästi sanotaan. Ei ole kyse mistään terveysvaikutuksista ja muista, vaan pelkästään opitusta tavasta koska "näin vaan kuuluu tehdä". Eipä siinä, sopiihan se kyllä hyvin suomalaiseen ABC-junttikulttuuriin. Mutta turha sitä on yrittää muuksi perustella. Avaajalla oli ihan oikea idea ihmettelyssään, mutta yllättäen narsistit otti herneen nenukkaan ja veti homman olomuodolleen uskollisina läskiksi.
Perinteinen suomalainen aikuisten ruokajuoma olisi kotikalja, mutta tuo perinne ja kulttuuri ei elä kovin vahvana, voinemme kiittää kaiken maailman raittiusnazzeja ja holhoustyranneja. Kalja ja kulttuuri pois pöydästä, maitoa ja makaronilootaa eteen kuin muillekin kaitsettaville...
Vierailija kirjoitti:
Maito auttaa nukahtamaan
Ei sitten ole ihmekään, miksi mä aina nukahdan sohvalle maitopurkki vieressä lattialla 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu perinteisiimme. Monissa maissa jokseenkin kaikki aikuiset ovat laktoosi-intolerantikkoja, meillä ei.
Moni kuvittelee sen olevan perinne, mutta asia ei ole niin. Ennen maitoa ei aina riittänyt ympäri vuoden ja silloinkin sitä oli täysmaidosta tehtiin voita ja jäljelle jäävä maito hapatettiin viiliksi tai piimäksi.
Kyllä piimän voi rinnastaa maitoon, samat ravintoaineet
miesmaito kuuluu naisten suuhun
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Ravitsevampaa kuin vesi.
No ei ole. Sisältää kaikki myrkyt mitä tehotuotannossa lehmiin tungetaan. Nam nam! "Vahvat luut" -hokema myös vesittyy tähän:
https://www.google.co.uk/amp/s/fanaticcook.com/2014/01/20/if-milk-build…
Lehmiin ei tässä maassa tungeta mitään myrkkyjä, edes tehotuotannon nimissä.
Tutki sinä vain brassien ja ämerikan yms. persreikien touhuja, älä vedä johtopäätöstä että täälä toimitaan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maidossa on aika paljon kaloreita ja maistuu pahalle.
Maito on luustolle hyväksi.
Kuinkas selität sitten, ettei koko muu maitoajuomaton maailma ole kauhean sairas ja luusto vallan ränsistynyt?. Päinvastoin taitaa olla. Osteoporoosia Suomessa vaikka kuinka vaikka sitä maitoa litkitään Valion aivopesun takia kaiket päivät.
Saa niitä ravintoaineita muistakin kuin vain maidosta. Mikä hemmetin kammo sinulla on maitoa kohtaan?
Jos et tykkää niin et tykkää ja tuolla perusteella maito vastainen aivopesu on vastenmielistä.
Mistä sait päähäsi, että minulla olisi kammo maitoa kohtaan. Tuo oli ensimmäinen kommenttini tänne. Ihan vaan kysymys joka tuli mieleeni. En pese kenenkään aivoja ja itsellä kuluu maitoa vain aamukahvin joukkoon. Miksi olet noin hyökkäävä?
Colette kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mantelimaidon kaksi ensimmäistä ainesosaa: vesi ja sokeri. Sehän se vasta terveellistä onkin.
Kaikista lisäaineista puhumattakaan.
Siis miten voittr edes verrata mantelimaitoa maitomaitoon??? Jälkimmäinen ei ole edes ihmisille suunnattu vaan vasikalle!!!! Ja mantelimaidossa paljon muutakin kuin vettä ja sokeria. Samaa löytyy hedelmistä ja ravinnon kannalta täydellisisiä!!
Ja tuolle lisäantibiooteista jankkaajalle, lehmille annetaan rehujen seassa kaikkea paskaa jotta kasvaisivat isoksi ja tuottaisivat enemmän! Pitöisi olla itsestäänselvyys,mutta EI!
Mitähän jos yksilöisit mitä " paskaa " niille lehmille syötetään, että kasvaisivat isommiksi ? Ei taida olla tietoa hevon kukun vertaa. Suunpieksäntää vain.
Varoitan että tämän kommentin kirjoitti asiantuntija ja pystyn kyllä vastaamaan omaan huutooni
Juon maitoa tai kaurajuomaa kalsiumin saannin turvaamiseksi. Harmi jos se jotain haittaa mutta en muiden takia lopeta juomista. Ja ehkä kannattaisi myös miettiä miksi toisten maidon juominen on niin kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi ravintola ja joku tilaisi esim. pihvin tai kalan kanssa maitoa niin heittäisin pihalle.
Ensin mietin että surkea asiakaspalveluasenne sinulla. Mutta tarkemmin ajateltuna saisit varmasti paljon ilmaista näkyvyyttä tulla tempauksella. Pidät vaan huolen että juttu leviää someen ja iltapäivälehtiin. Hyvä temppu!
(oon silti sitä mieltä että maitoa saa juoda jos haluu)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä muissa maissa juodaan ruokajuomana jatkuvasti joka aterialla viiniä. Onko ne kaikki alkoholisteja.
Olen asunut näissä muissa maissa vuosikymmeniä jatkuvasti ja yleensä on ruokajuomana VESI. Tietenkin jos vain turistina katselee turistirysissä ravintoloita tai käy niissä syömässä niin näkee ruokajuomana viinin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuon pitäisi muille kuulua................
Mutta se näkyy. Aikalailla per verssinen näky kun aikuiset juovat maitoa ruoan kanssa.
Sun varmasti kannattaisi alkaa huomautella ihmisille tästä. Jos näet aikuisen juomassa maitoa, niin rohkeasti väliin!
Miksi kannattaisi? Suomalaisten kallot ovat aivopestyjä ja loukkaantuvat ja suuttuvat lähes kaikesta. Keskustelua ei synny mistään, hyökkääviä besser wissereitä olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maidossa on aika paljon kaloreita ja maistuu pahalle.
Maito on luustolle hyväksi.
Kuinkas selität sitten, ettei koko muu maitoajuomaton maailma ole kauhean sairas ja luusto vallan ränsistynyt?. Päinvastoin taitaa olla. Osteoporoosia Suomessa vaikka kuinka vaikka sitä maitoa litkitään Valion aivopesun takia kaiket päivät.
Saa niitä ravintoaineita muistakin kuin vain maidosta. Mikä hemmetin kammo sinulla on maitoa kohtaan?
Jos et tykkää niin et tykkää ja tuolla perusteella maito vastainen aivopesu on vastenmielistä.
Mistä sait päähäsi, että minulla olisi kammo maitoa kohtaan. Tuo oli ensimmäinen kommenttini tänne. Ihan vaan kysymys joka tuli mieleeni. En pese kenenkään aivoja ja itsellä kuluu maitoa vain aamukahvin joukkoon. Miksi olet noin hyökkäävä?
Kommenttisi kuulostaa siltä, että se kuuluisi yhdelle ja samalle ihmiselle joka asettuu täällä maidon juojia vastaan ja kommenttisi suututti minua.
Mä juon ruuan kanssa välillä lasin soijajuomaa, koska saan siitä ekstra 10 gr proteiinia, joka tulee tarpeen.
En hirveästi välitä ruokaa syödessä protskusta (joten jää vajaaksi saanti) ja näin isona laihduttavana naisena sitä pitää kuitenkin saada lähemmäs 100 grammaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa paikassa tarjotaan maitoa, mutta sitä piimää ei meinaa löytyä millään. En ymmärrä. Ovat vielä kauhean hämmästyneitä, että piimääkö! Rasvaton piimä on hyvä arkinen ruokajuoma aikuiselle. Maitoa en juo.
😂
Piimä on hapatettua maitoa
Eikäkö piimä on mätää maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi ravintola ja joku tilaisi esim. pihvin tai kalan kanssa maitoa niin heittäisin pihalle.
Sukulaishenkilö piti pääkaupunkiseudulla ravintolaa, sellaista hiukan parempaa.
Oli tarjoillut henkilökohtaisesti toiselle sukulaiselleni.
Alkuun tuli kysymään, että mitä saisi olla ruokajuomaksi.
Sai tähän vastaukseksi, että :vettä kiitos.
Oli saanut takaisin vastaukseksi, että : vain siat juovat ruuan kanssa vettä.
Mitähän olisi tapahtunut, jos olisi halunnut maitoa.
Oletusarvona oli, että ravintolassa tilattiin viiniä.
Piti sitä ravintolaansa yli kaksikymmentä vuotta. Eli tuollakin asenteella pärjäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huolellisen aivopesun jäänteitä. Terveys edellähän tätä markkinoitiin ja kansalle upposi. Itsekin luulin pitkään sen olevan normaalia. En mistään hinnasta joisi enää maitoa paitsi kahvissa.
Minäkin luulin, että kaikkialla vedetään maitoa.
Ensimmäinen ulkomaanmatkani suuntautui Italiaan 80 luvun alussa.
Ja kas, siellä ei ravintolassa ollutkaan maitoa listalla.
Join sitten vettä, kun viini ei maistunut.
Muuten luulen, että maidolla mm. päiväkodeissa ja kouluissa myös täytettiin lapsi maidolla. Meni vähemmän ruokaa. Joka muuten oli pääasiassa perunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huolellisen aivopesun jäänteitä. Terveys edellähän tätä markkinoitiin ja kansalle upposi. Itsekin luulin pitkään sen olevan normaalia. En mistään hinnasta joisi enää maitoa paitsi kahvissa.
Minäkin luulin, että kaikkialla vedetään maitoa.
Ensimmäinen ulkomaanmatkani suuntautui Italiaan 80 luvun alussa.
Ja kas, siellä ei ravintolassa ollutkaan maitoa listalla.
Join sitten vettä, kun viini ei maistunut.
Muuten luulen, että maidolla mm. päiväkodeissa ja kouluissa myös täytettiin lapsi maidolla. Meni vähemmän ruokaa. Joka muuten oli pääasiassa perunaa.
Italiassa ei tosiaan käytetä esim. mozzarellaa tai mitään muitakaan maitotuotteita
Saa kalsiumia. Monella naisella oateoporoosi jo 50 v. En tajua mikä ongelma?
Spagetti turhaa hiilarihöttöä, vailla suojaravinteita