Te naiset, joilla riittää vapaa-aikaa harrastuksiin ja taloudellinen tilanne on ihan hyvä, mitä teette työksenne?
Eli te naiset jotka ette ole työssänne kiinni kellon ympäri, mutta jotka koette työnne olevan mielenkiintoista ja sellasta, että sillä tulee toimeen ihan hyvin, niin että jää kuitenkin aikaa perheelle ja harrastuksille: mitä te teette työksenne?
Palkalla ei ole väliä.
Itse siis pohdin elämänvalintojani, ja mietin, mille alalle hakea, jos perhe ja harrastukset ovat yhtä tärkeässä osassa elämääni, kuin työ. Työn vaatimus on se, että se on mielenkiintoista, eikä vastuu velvoita sinua olemaan työmoodissa kellon ympäri.
Kommentit (5)
Olen it-konsultti, alana tuotannonohjausjärjestelmät tietyllä teollisuuden alalla. Teen töitä neljä päivää viikossa enkä ota töitä kotiin. Keskimäärin joka toisen viikon olen asiakkaalla (yöpyen ko paikkakunnalla) ja joka toisen toimistolla, jolloin teen 1-2 etätyöpäivää kotoa.
Olen kaupallisella alalla, toimistotyö on 8,5 tuntia päivässä. Työmatkoihin menee max. 20 minuuttia yhteensä päivittäin, eli asun aika lähellä. Ja kun ei ole lapsia, niihinkään ei mene aikaa, joten olen joka päivä ennen viittä kotona ma-pe, aikaa harrastaa sydämensä kyllyydestä. :)
Olen johtaja IT-alalla ja juuri nyt työ on mielessä 24/7, raivaan kyllä tilaa lapsille ja harrastuksille.
Pari vuotta sitten minulla oli vuoden pätkä, jolloin 7,5 h päivässä riitti. Toimin silloin IT-projektipäällikkönä.
Palkka oli sama kuin nyt, joten ei tässä ole mitään järkeä.
Voi miehetkin vastata, mutta samaistun naisiin ehkä paremmin.