Tulossa pakollinen työnhaku, miten toimin?
En halua siihen työpaikkaan. Jos kirjoitan että haen te-toimiston osoittamana paikkaa.
Kommentit (33)
Turhaan stressaat se työpaikka menee kuitenkin suhteilla.
Ei niitä töitä saa niin, että edes pelätä tarvitsisi. Jos olet ihan vieras heille, niin tuskin tulee edes haastattelukutsua.
Miten olisi, jos osoittaisit selkärankaa ja sanoisit suoraan TE-puolelle ettet halua sinne? Ai niin eihän teillä pummeilla sellaista ole.
Kirjota niin huono hakemus etteivät taatusti soittele.
Mulla on toisinaan unettomuutta.
Työ alkaa tosi varhain.
Haen avoina oleva työpaikaa olen inostunut ja kiva kaikille ja tykän yleensä tehdä töitä toivon et saan työtä yrityksestäne.
Jotain tuollaista?
Vedät seitinohuet suojakännit ja menet sinne toikkaroimaan :)
Tee tylsä mutta asiallinen halemus niin työkkäri ei saa sinua sluibailusta kiinni.
Siis sellainen että olen ahkera, iloinen ja tunnollinen työntekijä ja tulen kaikkien kanssa toimeen.
Haen mutta en kirjoita että olen kiinnostunut.
Kannattaa halea kuitenkin ettei tule karenssia. Jos pääset haastatteluuun asti niin sitten en tiedä mitä tehdä, kun itse en edes haastatteluihin pääse kuin kerran vuodessa.
Haet kunnolla ja menet jos pääset. Tämän pitäisi olla päivänselvä asia.
Pyyhi valkoiseen paitaan rasvaa, älä pese hiuksia viikkoon, jauha purukumia ja möyri käsiä mullassa niin että kynnenaluset on mustana ja sitten menet haastatteluun ja olet innokas :).
Vierailija kirjoitti:
Työ alkaa tosi varhain.
Ja mitenköhän nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa?
Univaikeuksista kärsivän on tärkeää pitää säännöllinen unirytmi. Aina samaan aikaan nukkumaan, aina samaan aikaan ylös. Ei se aikaisin herääminen ole mikään ongelma, kun menet vastaavasti aikaisin nukkumaan. Yhtä lailla sulle tulisi myöhemmin alkavasta työstä ongelma, kun menisit myöhemmin nukkumaankin.
Eli tekosyy. Sano suoraan vaan, että laiskottaa tai ei kiinnostele.
Ja kyllä, tiedän mistä puhutaan, kun puhutaan unettomuudesta. Olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta lähes koko ikäni, viimeiset 13 vuotta nukkunut täysin lääkkeiden varassa (tällä hetkellä neljän eri lääkkeen cocktail) ja käyn silti ihan normaalisti töissä...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa halea kuitenkin ettei tule karenssia. Jos pääset haastatteluuun asti niin sitten en tiedä mitä tehdä, kun itse en edes haastatteluihin pääse kuin kerran vuodessa.
...siis hakea.. ei halea, se l on k vieressä...
Viimeksi kun rekrytoin "paras" hakemus oli sellainen, jossa otsikossa luki työhakemus. Alla oli ihmisen nimi, osoite ja puh. numero.
Takaan, että noin tehden et joudu töihin.
Miksi hakisit työpaikkaa, jota et halua?
### kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ alkaa tosi varhain.Ja mitenköhän nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa?
Univaikeuksista kärsivän on tärkeää pitää säännöllinen unirytmi. Aina samaan aikaan nukkumaan, aina samaan aikaan ylös. Ei se aikaisin herääminen ole mikään ongelma, kun menet vastaavasti aikaisin nukkumaan. Yhtä lailla sulle tulisi myöhemmin alkavasta työstä ongelma, kun menisit myöhemmin nukkumaankin.
Eli tekosyy. Sano suoraan vaan, että laiskottaa tai ei kiinnostele.
Ja kyllä, tiedän mistä puhutaan, kun puhutaan unettomuudesta. Olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta lähes koko ikäni, viimeiset 13 vuotta nukkunut täysin lääkkeiden varassa (tällä hetkellä neljän eri lääkkeen cocktail) ja käyn silti ihan normaalisti töissä...
Et ymmärrä? Jos saan unen päästä kiinni esim. viiden aikaan ja työ alkaa klo 6?
Ei se aina auta se aikaisin nukkumaan meno.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hakisit työpaikkaa, jota et halua?
Koska te-toimisto osoittaa sen.
Saatko usein te:lta osoituksia?
No, haet, mutta toivot hartaasti, ettet pääse edes haastatteluun.