Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulossa pakollinen työnhaku, miten toimin?

Vierailija
26.09.2018 |

En halua siihen työpaikkaan. Jos kirjoitan että haen te-toimiston osoittamana paikkaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet paikkaa, otat sen vastaan jos saat sen. Haet samaan aikaan koko ajan mielekkäämpää työtä ja otat loparit kun sellainen löytyy.

Luulin, että tämä on itsestäänselvä asia?

Vierailija
22/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat unen päästä kiinni vasta viideltä ja työ alkaa kuudelta, unet jäävät tietenkin hyvin lyhyiksi.

Mutta seuraavana yönä nukut taatusti hyvin ja olet virkeänä seuraavaa työpäivää varten.

Ei meistä kukaan kävisi töissä, jos satunnainen unettomuus olisi este työnteolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hakisit työpaikkaa, jota et halua?

Koska te-toimisto osoittaa sen.

Te-toimisto voi tietysti osoitella mitä haluaa. Sinä itse päätät, mitä työtä haet, kuten kuka tahansa vapaa kansalainen.

Vierailija
24/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

### kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on toisinaan unettomuutta.

Työ alkaa tosi varhain.

Ja mitenköhän nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa? 

Univaikeuksista kärsivän on tärkeää pitää säännöllinen unirytmi. Aina samaan aikaan nukkumaan, aina samaan aikaan ylös. Ei se aikaisin herääminen ole mikään ongelma, kun menet vastaavasti aikaisin nukkumaan. Yhtä lailla sulle tulisi myöhemmin alkavasta työstä ongelma, kun menisit myöhemmin nukkumaankin.

Eli tekosyy. Sano suoraan vaan, että laiskottaa tai ei kiinnostele.

Ja kyllä, tiedän mistä puhutaan, kun puhutaan unettomuudesta. Olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta lähes koko ikäni, viimeiset 13 vuotta nukkunut täysin lääkkeiden varassa (tällä hetkellä neljän eri lääkkeen cocktail) ja käyn silti ihan normaalisti töissä...

Et ymmärrä? Jos saan unen päästä kiinni esim. viiden aikaan ja työ alkaa klo 6?

Ei se aina auta se aikaisin nukkumaan meno.

Eli nukut päivisin? Ei ihme jos ei yöllä sit nukuta

Vierailija
25/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat unen päästä kiinni vasta viideltä ja työ alkaa kuudelta, unet jäävät tietenkin hyvin lyhyiksi.

Mutta seuraavana yönä nukut taatusti hyvin ja olet virkeänä seuraavaa työpäivää varten.

Ei meistä kukaan kävisi töissä, jos satunnainen unettomuus olisi este työnteolle.

Näinpä. Mulla on työstressin vuoksi joka yö sellainen, että herään klo 4 ja jään murehtimaan. Käyn vessassa ja pyörin kuuteen. Sitten saan unen päästä kiinni ja herätyskello soi 6:30.

Eipä siinä auta kuin juoda kahvia koko päivä. Sydämestä ottaa. Unohtelen asioita ja olen tosi kömpelö. Ainoa, joka pitää minut tolpillaan, on kahvi.

Vierailija
26/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai teet hakemuksen. Ja jos pääset haastatteluun, niin anna itsestäsi outo kuva. Holvaa viinaa paidalle, niin haiskahdat. Puhu hieman sekavia. Tuijota haastattelijaa omituisesti. Vaadi TESsin mukainen palkka tai ainakin kunnollinen.

Toisaalta: hakemasi työ voikin olla ihan mielenkiintoista tai ainakin voisit hakea muita töitä sen ohessa. Pääsisit eroon työkkärin ja Kelan kuristuksesta. Saisit käyttää rahasi ja aikasi ihan kuten haluat. Kellekään ei tarvitsisi tehdä tiliä.

Ihmeellistä, eikös?

Vierailija
27/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja...Et hae ja tyydyt mahdolliseen karenssiin.

Vierailija
28/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä paikkaa tarvitsee hakea mutta sellainen hakemus että työnantaja lukee rivienvälistä että sinua ei työpaikka kiinnosta. Ei varmaan tule haastatteluun kutsua. On niihin muitakin hakijoita ja oikeasti sellaisia ketkä kyseisen työn haluaa.

Vierailija
29/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

### kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ alkaa tosi varhain.

Univaikeuksista kärsivän on tärkeää pitää säännöllinen unirytmi. Aina samaan aikaan nukkumaan, aina samaan aikaan ylös. Ei se aikaisin herääminen ole mikään ongelma, kun menet vastaavasti aikaisin nukkumaan. Yhtä lailla sulle tulisi myöhemmin alkavasta työstä ongelma, kun menisit myöhemmin nukkumaankin.

Ja kyllä, tiedän mistä puhutaan, kun puhutaan unettomuudesta. Olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta lähes koko ikäni, viimeiset 13 vuotta nukkunut täysin lääkkeiden varassa (tällä hetkellä neljän eri lääkkeen cocktail) ja käyn silti ihan normaalisti töissä...

Tämähän on mahdotonta, sillä neljän jälkeen tulee noustua sängystä, pitää käyttää koirat ulkona, käydä suihkussa ja juoda pannullinen kahvia, että jaksaa työpäivän.

Vierailija
30/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

### kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ alkaa tosi varhain.

Eli nukut päivisin? Ei ihme jos ei yöllä sit nukuta

En yleensä nuku päivisin.

Vierailija
31/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis varmasti löytyy ihmisiä joille tuo sopii paremmin.

Vierailija
32/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

### kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ alkaa tosi varhain.

Minäkin kärsin unettomuudesta ja olen työtön, ei siis ole mitään pakollisia aikatauluja. Silti laitan aina kellon soimaan aamuksi ja nousen ylös olin sitten nukkunut 7 tai 2 tuntia. Näin kuitenkin uni pysyy jotenkin rytmissä ja todellisuudessa nukun enemmän kuin jos nukkuisin päivällä valvotun yön jälkeen. Ja seuraavana yönä en nukkuisi sitäkään vähää.

Vierailija
33/33 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei se ole jotain puhelinmyyntityötä tai vastaavaa täysin kohtuutonta niin tietysti haet ja menet jos pääset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi