Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

neuvolasta

Vierailija
26.09.2018 |

Mielenkiinnosta kyselen että jos nainen on kk ajan tiennyt olevansa raskaana ja olettaa että raskaus edennyt jo paljon pidemmälle mutta ei varaa aikaa kuitenkaan neuvolaan vaan se pitkittyy kokoaika niin onko siitä mahdollisesti jotain seuraamuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksen saaminen edellytti ainakin aikaisemmin neuvolakäynnin ennen 4kk raskautta. Ja siihen liittyi nimenomaan lääkärikontakti. Kelan sivuilta varmaan löytyy nykypäivän tiedot.

Nythän voi olla, että käytäntöjä muutettu.

Muutenkin 1. neuvola-aika varattiin vasta joskus 10-11 viikolle, joten ihan alussa ei menty, vaikka raskaustesti pos.

Jos puhut itsestäsi, kerro, mikä pidättää ajan varaamista.

Vierailija
2/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hankkisit oman elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään seuraamuksia ole, sinänsä. Olen ollut ta:lla töissä ja aika ajoin tuli tapauksia, joissa nainen oli mennyt suoraan synnyttämään, eli käynyt neuvolassa eikä missään valmennuksissa ym. Erään hameita käyttävän vähemmistökansanosan naiset yleensä toimivat näin.

Mitään seuraamuksia siitä ei sinänsä ole, mutta Kelan äitiysrahahakemukset olisi hyvä saada ajoissa eteenpäin, ja toinen asia on sitten lastensuojelu. Eli jos synnyttämään mennessä todetaan, että äidillä ei ole neuvolamerkintöjä lainkaan, yleensä tehdään lasu.

Käymällä neuvolassa osoitat, että välität lapsen terveydestä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ajatuksesta mutta kyllä mulla on oma elämä. Mistä niin päättelet ettei mulla ole omaa elämää?

Vierailija
5/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

th kirjoitti:

Äitiyspakkauksen saaminen edellytti ainakin aikaisemmin neuvolakäynnin ennen 4kk raskautta. Ja siihen liittyi nimenomaan lääkärikontakti. Kelan sivuilta varmaan löytyy nykypäivän tiedot.

Nythän voi olla, että käytäntöjä muutettu.

Muutenkin 1. neuvola-aika varattiin vasta joskus 10-11 viikolle, joten ihan alussa ei menty, vaikka raskaustesti pos.

Jos puhut itsestäsi, kerro, mikä pidättää ajan varaamista.

En puhu itsestäni. t. ap

Vierailija
6/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Ei siitä mitään seuraamuksia ole, sinänsä. Olen ollut ta:lla töissä ja aika ajoin tuli tapauksia, joissa nainen oli mennyt suoraan synnyttämään, eli käynyt neuvolassa eikä missään valmennuksissa ym. Erään hameita käyttävän vähemmistökansanosan naiset yleensä toimivat näin.

Mitään seuraamuksia siitä ei sinänsä ole, mutta Kelan äitiysrahahakemukset olisi hyvä saada ajoissa eteenpäin, ja toinen asia on sitten lastensuojelu. Eli jos synnyttämään mennessä todetaan, että äidillä ei ole neuvolamerkintöjä lainkaan, yleensä tehdään lasu.

Käymällä neuvolassa osoitat, että välität lapsen terveydestä.

Kiitos paljon. t. ap

Vierailija
7/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ajatuksesta mutta kyllä mulla on oma elämä. Mistä niin päättelet ettei mulla ole omaa elämää?

Siitä että sinulla riittää mielenkiintoa kyylätä muiden asioita.

Vierailija
8/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niitä kyyläämällä kyylää vaan tämä tilanne on perhe piirissä (lähempänä kuin arvaatkaan) ja olen hiukan huolissani asian suhteen jonka takia kyselen.

Vierailija
9/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niitä kyyläämällä kyylää vaan tämä tilanne on perhe piirissä (lähempänä kuin arvaatkaan) ja olen hiukan huolissani asian suhteen jonka takia kyselen.

Eli kyyläät. Anna ihmisten olla. Myös niiden ns läheisten.

Vierailija
10/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Suomessa. Ihmisellä ei ole Oikeutta olla rauhassa. Jos et käy tarkkailtavana tehdään lasu.

Juujuu et välitä lapsen terveydestä..entä jos käyt yksityisellä lääkärillä? Ei merkitystä, koska ne eivät kerro julkkselle puolelle, joten Lasu!!

Vierailija
11/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan miten vaan. He kyllä itse kertovat mulle etteivät ole neuvolaa varanneet vieläkään.

Vierailija
12/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. On asioita, joiita huomaa lähipiirissä ilman ´kyyläämistä`, esim. raskaus, päihteet, lasten huono kohtelu yms. minusta on hienoa, että niihin puututaan, mihin pitääkin, vaikka kuraa sataa niskaan. Raskaus ei kuitenkaan ole asia, johon voi puuttua.

Vierailija
13/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan miten vaan. He kyllä itse kertovat mulle etteivät ole neuvolaa varanneet vieläkään.

Ja?

Se sitten antaa luvan penkoa ja märehtiä ja sekaantua?

Vierailija
14/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan. Seuraavaksi "huolestut" vauvan vaatteista ja ruoasta, leikki-ikäisen uhmakohtauksista, hoitovalinnoista, kouluvalinnoista, harrastusvalinnoista, kavereista, ruoasta ja vaatteista, kouluasioista, ainevalinnoista, yläkoulun kavereista, rehtorista, lukiovalinnasta jne.

Vierailija
15/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin äitiyspakkaus jää saamatta ja eikös äitiyspäiväraha hakemukseen pitänyt liittää todistus raskaudesta, jos en nyt ihan väärin muista?

Sitten kuten joku jo sanoi, todennäköisesti tehdään lastensuojeluilmoitus. Kyllä siellä neuvolassa kannattaa käydä, minä ainakin koin sen tärkeäksi, että lapsen kasvua seurattiin ja sain tietää, että hänellä on kaikki hyvin. Minusta on ihan hyvä, että hiukan tarkkaillaan, jos äiti ei ole raskaana ollessaan käynyt lainkaan tai todella vähän neuvolassa. Kyllä minulle ainakin tulee olo, että jotakin pelätään paljastuvan tai että äiti on masentunut, eikä jaksa käydä neuvolassa. Lapsen hyvinvoinnin pitäisi kuitenkin olla tärkein asia äidille ja kyllä lapsestaan välittävä äiti käy siellä neuvolassa tarkistamassa, että kaikki on hyvin.

Vierailija
16/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nenän joka paikkaan tunkeva äiti ja hänelle me usein kerromme, että kaikki on huolehtimatta ja levällään. Siinähän sitten sätsättää ja juoruaa.

Oikeasti olen pedantti ihminen ja paljon parempi äiti kuin hän.

Vierailija
17/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaus on kyllä annettu, vaikkei kaikki mene ´kirjaimen`mukaan.

Jos äidillä ongelmia eikä sen vuoksi hoida asioitaan, äitiyspakkauksen menetys on iso juttu, joten tässä joustetaan.

Samoin Kela joustaa, mutta toki äiti, joka ei hoida asioitaan , saa jotain apua tai ainakin pitäisi saada ns tukihenkilö, joka auttaa. `kyylää`, voisi joku sanoa.

Seurantaa kyllä pyritään järjestämään ja tästähän ei kaikki pidä.

Lapsen parhaaksi. Itse olen seurannut vastaavaa stooria. Neuvolaan mentiin vasta, kun synnytys lähestyi. Ja äkkiä lähti tukirengas pyörähtämään. Järjestyi koti, tarvikkeet, äitiyspakkaus, autettiin hakemaan kaikki tuet.

Mutta asia ei onnistunut...huostaanotto tulo ja oli oikea ratkaisu.

Vierailija
18/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja?

missäs kohtaa mä olen penkonut ja sekaantunut?

Ns. märehtinyt olen koska olen miettinyt tätä asiaa. Eihän se väärin ole jos mietin ja kyselen että tuleeko seuraamuksia.

Vierailija
19/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja?

missäs kohtaa mä olen penkonut ja sekaantunut?

Ns. märehtinyt olen koska olen miettinyt tätä asiaa. Eihän se väärin ole jos mietin ja kyselen että tuleeko seuraamuksia.

On se. Toisten asiat eivät ole sinun asioitasi. Hommaa elämä.

Vierailija
20/32 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan. Seuraavaksi "huolestut" vauvan vaatteista ja ruoasta, leikki-ikäisen uhmakohtauksista, hoitovalinnoista, kouluvalinnoista, harrastusvalinnoista, kavereista, ruoasta ja vaatteista, kouluasioista, ainevalinnoista, yläkoulun kavereista, rehtorista, lukiovalinnasta jne.

Miksi huolestuisin noista?? Tässäkin huoli vain sen takia kun ei varaa neuvolaa eikä ole täten tietoa yhtään miten vauva voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän