Mistä ostatte 13v tyttönne vaatteet?
Kommentit (10)
Ostelee vaatteensa itse. Parhaiten on löytänyt ulkomaanmatkoilta isoista eurooppalaiskaupungeista. Tallinnassakin on mieluisia nuorisovaatekauppoja. Nyt on herännyt kertakäyttömuodin ilmastovaikutuksiin ja käy myös kirppareilla.
Mulla on jo 14 v, mutta samoista kaupoista ostettiin myös vuosi sitten: urheiluliikkeet (Intersport, XXL, Stadium), Cubus, BikBok, GinaTrickot, VeroModa, Sokoksen nuorten shoppi (Oulussa nimellä Micks), harvemmin H&M, netistä Zalandosta, Sportamoresta. 13-vuotiaana tytöllä oli pituutta jo reilusti yli 165 cm eli lastenvaatteita ei ole ostettu aikoihin.
Olen 13v ja 15v tyttöjen täti, kohtuullisen kaukana asuva. Pitäisi hankkia lahjakortti mieluisaan paikkaan. Mikä se olisi? Aiemmin kun olivat pienempiä H&M oli ok mutta ei kai enää?
Mikä kysymys tämä nyt oli? Ihan vaatekaupoista. Monen vaatteen kohdalla naisten xs- tai s-koko ovat ihan sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Olen 13v ja 15v tyttöjen täti, kohtuullisen kaukana asuva. Pitäisi hankkia lahjakortti mieluisaan paikkaan. Mikä se olisi? Aiemmin kun olivat pienempiä H&M oli ok mutta ei kai enää?
Anna ihan vaan rahaa.
Ostetaan välillä esim. Cubukselta ja ginasta mutta useim käydään kirppiksellä myös ihan ekologisista syistä. Ihmiset myy todella hyviä ja uusia vaatteita isoissa kaupungeissa että kannattaa antaa kirpputoreille mahdollisuus. Koitetaan ostaa mahdollisimman vähän turhaa tavaraa ja yleensä sit viedään omatkin vanhat vaatteet kirppikselle
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljolti siitä, mitä kauppoja on tyttöjen asuinpaikkakunnalla / lähistöllä. Ja että minkä tyyppisistä vaatteista tytöt tykkäävät. Esim. omani olisi arvostanut lahjakorttia Stadiumiin, Intersportiin, Cubukseen tai Superdryn liikkeeseen. Jollekin toiselle nuo urheiluliikkeet voisivat olla ihan no-no.
Perus H&M, Cubus, BikBok, Monki yms. Nettikaupoista esim. Junkyard. Riippuu tietenkin millainen tyyli tytöllä on.
Ranskasta. Meillä hoikat tytöt, joten tuo vaihe oli haastava, kun piti löytää nuorisovaatteita, mutta ne oli vielä liian isoja.