Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä lottovoiton jälkeen

Vierailija
26.09.2018 |

Voitin kesällä ihan kivan summan rahaa. Onko elämä muuttunut täydelliseksi? Ei? Suunninpiirtein samanlaista kuten ennenkin. Tein pätkätöitä joten elämä on kuin työttömänä. Nyt voin elää ilman töitä periaatteessa siihen saakka kun pääsen eläkkeelle. Jos elän normielämää paljon tuhlaamatta.

Olen aina ollut vähemmän sosiaalinen joten ihan yhtä yksinäistä elämä on nytkin. Tietenkin saisin paljon uusia "ystäviä" jos rahoistani tiedottaisin... Pidän kodistani joten olen remontoinut ja uusinut sen. Autoa ei ole kun en uskalla ajaa edellenkään (trauma onnettomuudesta). Suolisto on herkkä joten matkustaminen ei kiinnosta enkä yksin sitä haluaisi tehdäkään. Muutama ystävä mutta heillä perheet eikä aikaa. Harrastukset täällä tapahtuvat iltapäivästä lähtien joten päivät yksin kuitenkin. Hyväntekeväisyys ei enempää kiinnosta.

Kyllä se raha helpottaa elämää, mutta vain tiettyyn pisteeseen. Kun kaikki haluama on hankittu, on elämä ihan samanlaista kuin ennenkin. Samat sairaudet on edelleen, ei auta vaikka kuinka kolikoita nielusta alas laskisi. Ei se raha ole ongelma, en jaa sitä eteenpäin, joku siitä kuitenkin kettuilee. Sanonpa vain mielipiteeni eämästäni.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samanlainen olo kun nuorin lapsi muutti 16v opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Olen ollut aina kotiäiti ja maanviljelijän vaimo. Nyt olisi aikaa eikä rahatilannekaan paha, mutta... Elämä muuttui hetkessä ja liian pian.

Vierailija
2/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain suuren perinnön ja ei tarvitsi tehdä enää töitä mutta teeb kuitenkin. Välillä mietin kenelle rahoja säästelen, sillä pyrin edelleenbelämään palkallani. Muutamia hankintoja tuli tehtyä mutta ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity ihan asiaan, mutta me voitettiin miehen kanssa ässäarvalla sen verran rahaa että ostettiin isompi (käytetty) auto ja käytiin kiertämässä naapurimaita. Vähän jäi säästöönkin. Voi helvetti sitä utelua miten meillä on yhtäkkiä varaa tollasiin ja eikö voitais lainata/antaa sitä rahaa heillekin kun heillä on niin tiukkaa! Ei todellakaan kannata kertoa jos jostain saa ylimääräistä, heti on korppikotkia ympärillä!

Vierailija
4/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin riittävästi niin en missään tapauksessa jatkaisi töissä. Eläsin onnellisena erakkona harrastellen lopun ikääni.

Vierailija
5/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha tehnyt elämää mukavaksi. Kun ennen haaveili vaikka autosta ja matkasta, niin kun ne yhtäkkiä pystyi toteuttamaan sormia napsauttamalla... ei ollut enää mitään mistä haaveilla, mitään minkä eteen vaikka säästi rahaa. Oma työkin alkoi tuntua turhauttavalta, että miksi sitä herää pilkkopimeään loskakeliin ja saa 2000e siitä hyvästä nettona tilille. Kun tilillä jo entuudestaan on huomattavasti enemmän.

Vierailija
6/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha helpottaa mahdollisia ulkoisia ongelmia. Sinun ongelmasi ovat sisäsyntyisiä. Ei terveyteen tai ystävyyssuhteisiin auta raha. Tuskin kukaan niin luuleekaan.

Vierailija
7/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voitin lotossa. Vaihdoin auton hieman uudempaan mutta reilusti käytettyyn avensikseen ja matkustin vuosittaisen viikon Turkin loman sijasta kahdeksi viikoksi Alanyalle! Elämä hymyilee! Kiitos!

Vierailija
8/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sinä voisit halutessasi yrittää etsiä traumaan sopivaa terapiaa ja kohentaa elämääsi sitä kautta. Voit myös liikkua taksilla, jos uskallat olla kyydissä.

Vierailija
9/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voitin lotossa. Vaihdoin auton hieman uudempaan mutta reilusti käytettyyn avensikseen ja matkustin vuosittaisen viikon Turkin loman sijasta kahdeksi viikoksi Alanyalle! Elämä hymyilee! Kiitos!

Ole hyvä! :)

T: Universumi

Vierailija
10/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ettei raha auta terveyteen? No voin sanoa köyhänä yksinhuoltajana että se rahan puute ajaa mut ennenaikaiseen hautaan. Ei ole varaa hoitaa sairauksia eikä ylläpitää terveyttä. Ihan sama mitä tähän vastaatte, mutta näin on.

Vierailija
11/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ettei raha auta terveyteen? No voin sanoa köyhänä yksinhuoltajana että se rahan puute ajaa mut ennenaikaiseen hautaan. Ei ole varaa hoitaa sairauksia eikä ylläpitää terveyttä. Ihan sama mitä tähän vastaatte, mutta näin on.

Huoh.

Miksihän sitten miljardööritkin kuolee syöpään? Tai alzheimerin tautiin?

Vierailija
12/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain suuren perinnön ja ei tarvitsi tehdä enää töitä mutta teeb kuitenkin. Välillä mietin kenelle rahoja säästelen, sillä pyrin edelleenbelämään palkallani. Muutamia hankintoja tuli tehtyä mutta ei muuta.

Jotenkin se on takaraivossa, että suvun rahoja ei syödä, vaan tuotolla pitää osaa elää. Minulla on kaksi lstakin, joille toivottavasti jää suunnilleen sama määrä omaisuutta, kuin jonka itse aikanaan perin tai olen jo aikojen saatossa saanut. Odotan sitä päivää, kun saan isoimman perintöni. Helpottaisi tiukka arki eikä aina olisi niin tiukkaa. Huomaan kyllä, että kun hankin itselleni köyhän puolison, niin tämän mielestä me voimme elellä minun rahollani mukavasti ja niin, että joutuisin koko ajan syömään kuormasta. Se loukkaa. Olen jo eronnut, vaikka olemme yhä paljon tekemisissä, kun saan paljon rahaa tämä yksi ei enää höngi siinä vieressä, mitä hankitaan.

Vierailija
13/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä lotota jos silti jatkaa töissä? En käsitä. En ikinä tekisi töitä jos voittaisin ison potin. Minut raha nimenomaan tekisi onnelliseksi, sillä kaikki asiat mitä elämässä haluan, saa vain rahalla ja sitä mulla ei ole. Haluaisin tehdä niin paljon asioita, mutta koska olen köyhä pska (olen kyllä töissä mutta koitappa elää 20 000 e/vuosipalkalla...) en tule koskaan elämään unelmaelämääni jos en voita lotossa.

Vierailija
14/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä lotota jos silti jatkaa töissä? En käsitä. En ikinä tekisi töitä jos voittaisin ison potin. Minut raha nimenomaan tekisi onnelliseksi, sillä kaikki asiat mitä elämässä haluan, saa vain rahalla ja sitä mulla ei ole. Haluaisin tehdä niin paljon asioita, mutta koska olen köyhä pska (olen kyllä töissä mutta koitappa elää 20 000 e/vuosipalkalla...) en tule koskaan elämään unelmaelämääni jos en voita lotossa.

Ymmärrän tavallaan tämän, että unelmaelämä vaatii rahaa jos se on sellaista jet set -tyyppistä tai luksuselämää, mutta mistä olet saanut päähäsi unelmoida sellaisesta? Eikö ole aika ankeaa ettei se elämä mitä elää, voi olla unelmaelämää? Eikä asiaa voi itse muuttaa edes, vaan ainoastaan sattuma voi muuttaa sen.

Vierailija
15/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gary (Indiana) ja Detroit ovat ehdottomasti ihanimmat kaupungit!

Vierailija
16/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että elämäsi parani voittosi jälkeen. :)

Toivon aina, että voittaisin, koska köyhdyin vuosien syöpäsairausloman aikana. Tulot olivat pienet ja menot olivat suuremmat kuin terveenä.

Vierailija
17/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lopettanut lottoamisen ja suurista rahoista haaveilemisen, juuri siksi, että olen tarpeeksi kuullut ja ymmärtänyt, ettei isot rahat tuo kuitenkaan onnea sen kummemmin.

Ja kun nyt tykkään elellä pienesti, säästeliäästi ja ekologisesti, ja koen tyydytystä kun suht pienistä tuloista huolimatta pärjään ja saan säästöönkin (tosin en oikein edes tiedä mihin säästän, kun en keksi mitään mitä haluaisin, kaikki tarpeellinen jo on...) niin mitäs sitten kun rahaa olisikin yhtäkkiä enemmän? Mä olisin varmaan ihan hukassa. Ja identiteettini säästäväisenä, pienellä rahalla fiksusti pärjäävänä romuttuisi?

Vierailija
18/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lopettanut lottoamisen ja suurista rahoista haaveilemisen, juuri siksi, että olen tarpeeksi kuullut ja ymmärtänyt, ettei isot rahat tuo kuitenkaan onnea sen kummemmin.

Ja kun nyt tykkään elellä pienesti, säästeliäästi ja ekologisesti, ja koen tyydytystä kun suht pienistä tuloista huolimatta pärjään ja saan säästöönkin (tosin en oikein edes tiedä mihin säästän, kun en keksi mitään mitä haluaisin, kaikki tarpeellinen jo on...) niin mitäs sitten kun rahaa olisikin yhtäkkiä enemmän? Mä olisin varmaan ihan hukassa. Ja identiteettini säästäväisenä, pienellä rahalla fiksusti pärjäävänä romuttuisi?

Sikoittamalla rahat tuottamaan sinun ei tarvitse alkaa kuluttaa yhtään sen enempää, mutta voit alkaa seurata sitä, miten paljon tuottoa tileillesi kertyykään. Ihanaa rahaa, jota et ikinä käytä mihinkään. Ennen kuin sillä voi ehkä hankkia vielä yhden sijoitusasunnon. Tai jos se kerryttää osakesalkkuasi isommaksi. Voit olla kuluttamatta yhtään sen enempää.

Vierailija
19/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäisin töistä pois välittömästi, jos voittaisin lotossa. Antaisin kivan työni jollekin nuoremmalle, joka hinkuu näihin hommiin. Oikeastaan parinsadan tuhannen potti riittäisi, sillä eläisin huoletta elämäni loppuun saakka.

Vierailija
20/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun voittaisi itsekin, se helpottaisi kyllä tilannetta pienituloisena. Maksettaisiin pois opintolainat ja voisi kerrankin käydä kaupassa niin, ettei tarvitse laskea joka senttiä.

Jos voitettaisiin, en todellakaan siitä kertoisi kellekään. Miehen äiti ja isoäiti kun välillä lottoavat/kenoavat, niin sanovat että "Jos nyt voitan niin ostan teille sitten auton/talon/harrastusvälineen". Saamme aina jouluna lahjaksi heiltä muutaman arvan saatesanoilla "Jos voitatte jonkun isomman summan niistä, niin voitte sitten ostaa minulle moottoripyörän/auton/lainata rahaa, kun niin minäkin tekisin jos voittaisin". Ja on ihan tosissaan, ei ole vitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi