Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä lottovoiton jälkeen

Vierailija
26.09.2018 |

Voitin kesällä ihan kivan summan rahaa. Onko elämä muuttunut täydelliseksi? Ei? Suunninpiirtein samanlaista kuten ennenkin. Tein pätkätöitä joten elämä on kuin työttömänä. Nyt voin elää ilman töitä periaatteessa siihen saakka kun pääsen eläkkeelle. Jos elän normielämää paljon tuhlaamatta.

Olen aina ollut vähemmän sosiaalinen joten ihan yhtä yksinäistä elämä on nytkin. Tietenkin saisin paljon uusia "ystäviä" jos rahoistani tiedottaisin... Pidän kodistani joten olen remontoinut ja uusinut sen. Autoa ei ole kun en uskalla ajaa edellenkään (trauma onnettomuudesta). Suolisto on herkkä joten matkustaminen ei kiinnosta enkä yksin sitä haluaisi tehdäkään. Muutama ystävä mutta heillä perheet eikä aikaa. Harrastukset täällä tapahtuvat iltapäivästä lähtien joten päivät yksin kuitenkin. Hyväntekeväisyys ei enempää kiinnosta.

Kyllä se raha helpottaa elämää, mutta vain tiettyyn pisteeseen. Kun kaikki haluama on hankittu, on elämä ihan samanlaista kuin ennenkin. Samat sairaudet on edelleen, ei auta vaikka kuinka kolikoita nielusta alas laskisi. Ei se raha ole ongelma, en jaa sitä eteenpäin, joku siitä kuitenkin kettuilee. Sanonpa vain mielipiteeni eämästäni.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ettei raha auta terveyteen? No voin sanoa köyhänä yksinhuoltajana että se rahan puute ajaa mut ennenaikaiseen hautaan. Ei ole varaa hoitaa sairauksia eikä ylläpitää terveyttä. Ihan sama mitä tähän vastaatte, mutta näin on.

Huoh.

Miksihän sitten miljardööritkin kuolee syöpään? Tai alzheimerin tautiin?

No oletko vähän yksinkertainen? Syöpään ja moneen muuhun sairauteen kuolee kuka on kuollakseen.

On olemassa paljon sairauksia joita voi sekä ennaltaehkäistä että hoitaa RAHAN avulla. huohh.!

Vierailija
22/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ettei raha auta terveyteen? No voin sanoa köyhänä yksinhuoltajana että se rahan puute ajaa mut ennenaikaiseen hautaan. Ei ole varaa hoitaa sairauksia eikä ylläpitää terveyttä. Ihan sama mitä tähän vastaatte, mutta näin on.

Huoh.

Syöpä ei ole ainoa vitsaus. Olin työkyvyttömyyden partaalla 2 vuotta sitten. Käsittämätöntä väsymystä, aivosumua, voimattomuutta, älyllisiä ongelmia jne. Olen käyttänyt parantumiseeni pikaisella arviolla noin 15- 20 000 euroa ja rahaa kuluu edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitin kesällä ihan kivan summan rahaa. Onko elämä muuttunut täydelliseksi? Ei? Suunninpiirtein samanlaista kuten ennenkin. Tein pätkätöitä joten elämä on kuin työttömänä. Nyt voin elää ilman töitä periaatteessa siihen saakka kun pääsen eläkkeelle. Jos elän normielämää paljon tuhlaamatta.

Olen aina ollut vähemmän sosiaalinen joten ihan yhtä yksinäistä elämä on nytkin. Tietenkin saisin paljon uusia "ystäviä" jos rahoistani tiedottaisin... Pidän kodistani joten olen remontoinut ja uusinut sen. Autoa ei ole kun en uskalla ajaa edellenkään (trauma onnettomuudesta). Suolisto on herkkä joten matkustaminen ei kiinnosta enkä yksin sitä haluaisi tehdäkään. Muutama ystävä mutta heillä perheet eikä aikaa. Harrastukset täällä tapahtuvat iltapäivästä lähtien joten päivät yksin kuitenkin. Hyväntekeväisyys ei enempää kiinnosta.

Kyllä se raha helpottaa elämää, mutta vain tiettyyn pisteeseen. Kun kaikki haluama on hankittu, on elämä ihan samanlaista kuin ennenkin. Samat sairaudet on edelleen, ei auta vaikka kuinka kolikoita nielusta alas laskisi. Ei se raha ole ongelma, en jaa sitä eteenpäin, joku siitä kuitenkin kettuilee. Sanonpa vain mielipiteeni eämästäni.

Olen pahoillani, mutta sä kuulostat siltä, että ihan sama, mitä elämässäsi tapahtuisi tai mitä saisit, olisit silti jotenkin tyytymätön. Useimmat luettelemistasi asioista, joita voisit rahalla tehdä (=rahattomana ei pystyisi ollenkaan tai olisi heikompi tasoista), mutta et tee, on ihan sinun omia päätöksiäsi. 

Miksi et harrasta jotain, minkä voit aloittaa aamusta, jos päivä tuntuu yksinäiseltä? Etkö voi harrastaa ilman "ohjausta"?

Miksi et matkusta yksin, jos rahaa olisi lentää busineksessa ja majoittua hyvässä hotellissa? Se, että suolistovaivat estävät matkustamisen on taas ihan sinun omassa päässäsi. Jos joutuisi matkustamaan hyvin pienellä budjetilla, voisi väittää, ettei huvita, kun on yksin ja suolisto vaivaa, koska rahattomana matkustaminen on muutenkin tuskaista.

Hyväntekeväisyys ei kiinnosta, no eipä tietenkään. Valitat yksinäisyyttä, mutta et kuitenkaan voi lahjoittaa aikaasi hyväntekeväisyyteen eli osallistua esim. SPR:n ystävätoimintaan tai käydä vaikka lukemassa joillekin vanhuksille sairaalassa/vanhainkodissa?

Samat sairaudet vaivaa, ihan totta varmasti. Sinulla on kuitenkin varaa käydä yksityisellä ja panostaa yleiseen terveyttä parantavaan elämänlaatuun eli laadukkaaseen ravintoon ja liikuntaan, joten turha valittaa tuostakaan.

Rupes oikein suututtamaan tuo viestisi, kehtaatkin marista.

Vierailija
24/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lopettanut lottoamisen ja suurista rahoista haaveilemisen, juuri siksi, että olen tarpeeksi kuullut ja ymmärtänyt, ettei isot rahat tuo kuitenkaan onnea sen kummemmin.

Ja kun nyt tykkään elellä pienesti, säästeliäästi ja ekologisesti, ja koen tyydytystä kun suht pienistä tuloista huolimatta pärjään ja saan säästöönkin (tosin en oikein edes tiedä mihin säästän, kun en keksi mitään mitä haluaisin, kaikki tarpeellinen jo on...) niin mitäs sitten kun rahaa olisikin yhtäkkiä enemmän? Mä olisin varmaan ihan hukassa. Ja identiteettini säästäväisenä, pienellä rahalla fiksusti pärjäävänä romuttuisi?

Mulla on mielessä ainakin useita lahjoituskohteita ja tutkimusprojekteja, joiden tukemiseen keskittyisin, jos olisi niin paljon rahaa, että voisi vaan miettiä mitä sillä tekee.

Vierailija
25/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle suosittelisin varojen sijoittamista. Sijoittaminen ei ole mitään rakettitiedettä, vaikka pankit haluavat niin uskotella. Kun lukee muutaman kirjan tai vaikkapa Pörssisäätiön sivulta sijoitusoppaat niin pääsee jo hyvin kartalle. Turvallisuushakuinen sijoittaja voi kasata osakesalkun, jossa on yhtiöitä vakailta aloilta (energiayhtiöt, teleoperaattorit, vakuutusyhtiöt) ja jotka maksavat tasaista tai hiljalleen nousevaa osinkoa. Excelin käyttö kannattaa opetella, sillä on hyvä tehdä suunnitelmia pitkälle aikavälille jos eläkepäivät ovat vielä pitkän matkan päässä. 

Jos siitä lottovoitosta tarvitsee jatkuvaa kassavirtaa, niin USA:n pörssistä löytyy kiinteistöyhtiöitä jotka maksavat kohtuullista osinkoa kuukausittain. Ei tarvitse ryhtyä asuntosijoittajaksi ja pelätä haksahtavansa hankaliin vuokralaisiin jotka jättävät vuokrat maksamatta ja tuhoavat asunnon.

Ja ennen kaikkea sijoittamisen maailma on mielenkiintoinen ja antaa paljon mielenkiintoista niihin tylsiin päiviin kun ei ole mitään tekemistä!

Vierailija
26/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Tai tekee itsemurhan?

Vierailija
27/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi paljon rahaa ja aikaa, keskittyisin rahoittamaan tiedettä ja kampanjoita, joiden avulla eettisempi ja ekologisempi elämä tulisi normaaliksi koko planeetalla. Sulla ei ehkä oo niin paljon rahaa, mutta on varmaan jotain yhteiskunnallisesti merkittävää, mitä voisit tehdä?

Vierailija
28/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuhan se ihmisestä, mutta kyllä minun elämäni paranisi isolla rahasummalla aika suuresti. Kerrostalon ongelmanaapureista pääsisi eroon muuttamalla omakotitaloon paremmalle alueelle (toki sielläkin on naapurit ja heidän juttunsa, mutta tuskin kuitenkaan sitä kierävää narkkishowta mikä alakerrassa olevassa sijoitusasunnossa pyörii), aikaa harrastuksille saisi kun ei tarvitsisi käydä töissä ja voisin vihdoinkin kokeilla onnistuisinko menestymään unelma-ammatissani, jota en nyt tee koska tulot käytännössä romahtaisivat ja menestys olisi kovin epävarmaa. Lapsiakaan en tähän asuntoon ole oikein halunnut hankkia kun on näitä sosiaalitapauksia ympärillä vähän liikaa, joten lottovoitto ja muuttaminen nyt tarkoittaisi perheprojektin aikaistamista usealla vuodella. Oikeastaan kaikki ikävät ja stressaavat asiat tällä hetkellä johtuvat rahan puutteesta, muuten olen ihan onnellinen. Tiedän kyllä että niitä muita stressinaiheita toki tulisi vaikka olisi rahaakin, mutta yhtä lailla niitä tulee vaikkei sitä rahaa olisikaan.

Vierailija
29/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Syöpä ei ole ainoa vitsaus. Olin työkyvyttömyyden partaalla 2 vuotta sitten. Käsittämätöntä väsymystä, aivosumua, voimattomuutta, älyllisiä ongelmia jne. Olen käyttänyt parantumiseeni pikaisella arviolla noin 15- 20 000 euroa ja rahaa kuluu edelleen.

Jos saisin ison potin rahaa, yrittäisin jotenkin saada kanavoitua tällaisia tukia muillekin. Moni kamppailee terveysongelmiensa kanssa ja se laskee elämänlaatua sekä yksilön tuottavuutta yhteiskunnalle. Yhteiskunta hoitaa syövät keskimäärin hyvin, mutta moni vähemmän vakava ja epämääräinen vaiva jää hoitamatta.

Vierailija
30/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Jos saisin ison potin rahaa, yrittäisin jotenkin saada kanavoitua tällaisia tukia muillekin. Moni kamppailee terveysongelmiensa kanssa ja se laskee elämänlaatua sekä yksilön tuottavuutta yhteiskunnalle. Yhteiskunta hoitaa syövät keskimäärin hyvin, mutta moni vähemmän vakava ja epämääräinen vaiva jää hoitamatta.

Jep, ja syövän tapaiset pitkäaikaissairaudet ja pitkät sairaalajaksot aiheuttavat taloudellista ahdinkoa tavalliselle ihmiselle!

Vierailija
31/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin kesällä ihan kivan summan rahaa

Lukeeko tuossaa miljoonia? Itse käsittäisin että ehkä satoja tuhansia. Sillä ei kauan kovin leveästi elä. Palstamammat taas niin katkeria 😂😂😂

Vierailija
32/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitin kesällä ihan kivan summan rahaa

Lukeeko tuossaa miljoonia? Itse käsittäisin että ehkä satoja tuhansia. Sillä ei kauan kovin leveästi elä. Palstamammat taas niin katkeria 😂😂😂

Kyllä sillä ainakin on aikaa ja mahdollisuuksia yrittää hoitaa tuota invalidisoivaa traumaa - voi kokeilla montaa erilaista hoitoa ja terapiaa ja käyttää vaikka kaiken aikansa netistä tietoa imien. 

Vierailija
33/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olisi aikaa ja rahaa laittaa reistaavaa suolistoa parempaan kuntoon - ostaa laadukasta ruokaa, tarvittavat laadukkaat lisäravinteet ja ohjausta asiaan. Koti on nyt remontoitu, jos seuraava remontti kohdistuisikin omaan kehoon ja mieleen (suolisto on toiset aivot ja serotoniinin syntypaikka, joten sen kunto vaikuttaa myös ahdistukseen ja pelkoihin). 

Vierailija
34/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa toki miten parannan Crohnin taudin, otan vaikka lainaa maksaakseni tuosta tiedosta!!

Vierailija
35/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin työelämän rennommin ,en ole ihan nuorukainen enää.Raha ei tee onnelliseksi sanovat monesti sellaiset ihmiset jotka ovat itse raha-asiansa sössineet.Ja kyllä,raha kummasti vaan helpottaa elämää!

Vierailija
36/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Monacossa elinaikaodote on 90v. Suomessa se on 81v. KehitysmaIssa se on yleensä 70v.

Vierailija
37/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity ihan asiaan, mutta me voitettiin miehen kanssa ässäarvalla sen verran rahaa että ostettiin isompi (käytetty) auto ja käytiin kiertämässä naapurimaita. Vähän jäi säästöönkin. Voi helvetti sitä utelua miten meillä on yhtäkkiä varaa tollasiin ja eikö voitais lainata/antaa sitä rahaa heillekin kun heillä on niin tiukkaa! Ei todellakaan kannata kertoa jos jostain saa ylimääräistä, heti on korppikotkia ympärillä!

Oikeassa olet. Mikäli pukeudut hyvin tai ajat kalliilla autolla tms. on olalle taputtelijoita ja muita hännystelijöitä, mutta jos pukeudut risoihin farkkuihin ja ajat todella vanhalla auton romulla etkä muutenkaan tuo varallisuuttasi esille, saat olla rauhassa.

Vierailija
38/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh.

Minulla on samat oireet. Miten parannuit?

Vierailija
39/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lottovoittoa mutta puoli milliä rahaa. Maksettiin loput asuntolainasta ja uusi auto. Suurin osa rahoista sijoitettiin tuottamaan lisää rahaa. Ei tarvitse käydä töissä. Osingot ja myyntivoitot riittää hyvään elämään.

Vierailija
40/49 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa toki miten parannan Crohnin taudin, otan vaikka lainaa maksaakseni tuosta tiedosta!!

Oireita voisi kuitenkin käydä hoitamassa maailman parhaimmilla lääkäreillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän