Miten saa Facebookissa estettyä ettei kaverit näe kun julkaiset jotain jossain ryhmässä?
Kommentit (26)
Julkaisemalla mitään vain sellaisissa salaisissa tai suljetuissa ryhmissä, mihin kaverit eivät kuulu. Ryhmän julkisuusasetuksiin et voi itse vaikuttaa, paitsi jos olet ryhmän admin.
Et mitenkään. Julkiseen ryhmään tehdyt postaukset nousee kaverien nähtäväksi jos fb:n algoritmit näin päättää.
Typerä ominaisuus. Itseltä olen kaikista ryhmistä piilottanut ominaisuuden että mulle tulee viestiä kun kaveri vaikka ostaa kirppisryhmästä tenavalleen kalsareita, mutta arvaan että suurin osa porukasta ei tätä osaa tehdä tai ei muuten tee. Esim. anoppi joka saattoi soittaa jos olin vaikka käsityöryhmään laittanut tekemäni sukat, että "ai osaat totakin tyyliä neuloa" - huoh. Enää en kirjoita ryhmissä mitään, opin pienestä.
No just. Tätä nimenomaan tarkoitan, että todellakaan kaipaa kavereilta kommentteja omista kirppiskaupoistani (kuuluvat samoihin ryhmiin).
Jos rajoitan heidän näkyvyyttään minun profiiliini, vaikuttaako se tähän?
Vierailija kirjoitti:
No just. Tätä nimenomaan tarkoitan, että todellakaan kaipaa kavereilta kommentteja omista kirppiskaupoistani (kuuluvat samoihin ryhmiin).
Jos rajoitan heidän näkyvyyttään minun profiiliini, vaikuttaako se tähän?
Ei, koska et julkaise profiiliisi vaan ryhmään.
Muutama vaihtoehto:
1. Tee kirppisprofiili
2. pidä ystävinä vain henkilöitä jotka eivät "vinoile" tai joiden puheista et hätkähdä
3. älä käytä kirppari ym. ryhmiä
Minua ärsyttää kun kommentoin johonkin sivuille, vaikka Ylen Uutiset, niin yhtäkkiä joku kaverilistalleni kuulunut tykkää siitä. Oikein pelästyin. Todella vastenmielistä, en minä halua että ne kaverilistani ihmiset näkee jos kirjottelen mielipidekommentin jonnekin sivulle.
Onneksi mulla on facessa myös feikkiprofiili, jolla ei ole ainoatakaan ihmistä kaverilistalla. Jos siellä haluaa osallistua mielipiteenvaihtoon, sellanen on näköjään pakko olla.
Up!!
Tällainen toiminto on olemassa, tiedän, miten sen saa päälle?
Minä en ole some F.B. en insta.on oma valintani.Aivan samoin oma valintani ei älypuhelinta. kuten yksi monista lapsen lapsistni poika sanoi. mummo on eläkellä ei tarvitse älypuhelin. Mutta minun 1 nuoruuden ystäväni, oltua kadoksissa noin 30-35 vuotta.etsi minut käsin sukunimen pohjalta.Elän aihena kytää aikuisen poikani lähes 50 vuotiaan f.b. ystävät ymm.ilmoitaa kuinka vaikuusvaltasi ystäviä hänellä on ymm.Haloo hei ei edes tunne minun poikaani ja hänen perhe!Hälytys merkki onkin aina kun nuoria ja ystävä jätetään,ilman syytä! Yksi kaksi kun lähennellään eläkeikää.Aletaan etsi vanhaa ystävää,jonka taaksen jättänyt.Luulisi olisi matkalla elämän kerännyt uudet ystävät ja ei tarvitse enää ystäväksi nuoruuden takaista henkilöä?
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kun kommentoin johonkin sivuille, vaikka Ylen Uutiset, niin yhtäkkiä joku kaverilistalleni kuulunut tykkää siitä. Oikein pelästyin. Todella vastenmielistä, en minä halua että ne kaverilistani ihmiset näkee jos kirjottelen mielipidekommentin jonnekin sivulle.
Onneksi mulla on facessa myös feikkiprofiili, jolla ei ole ainoatakaan ihmistä kaverilistalla. Jos siellä haluaa osallistua mielipiteenvaihtoon, sellanen on näköjään pakko olla.
Miksi pelkäät ilmaista mielipiteitäsi tuttavillesi ja kavereillesi? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minä ainakin haluaisin välillä keskustella erilaisista yhteiskunnallisista aiheista myös muiden kuin tuttavieni ja kaverieni kanssa.
Esimerkiksi aina kun kommentoin mitä tahansa jonkun uutisen alla käytävään susikeskusteluun, veljeni soittaa vartin sisällä. Ollaan hänen kanssaan asiasta täysin eri linjoilla, enkä jaksa enää juuri hänen kanssaan siitä jauhaa. Sen sijaan haluaisin keskittyä juuri uutisessa näkyviin kommentteihin. Samoin vanha lukiokaverini alkaa aina heti pommittaa linkeillä ja tilastoilla Whatsapissa. Haluaisin piilottaa uutisiin laittamani kommentit heiltä, ja muiltakin joiden kanssa en halua puhua asiasta livenä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minä ainakin haluaisin välillä keskustella erilaisista yhteiskunnallisista aiheista myös muiden kuin tuttavieni ja kaverieni kanssa.
Esimerkiksi aina kun kommentoin mitä tahansa jonkun uutisen alla käytävään susikeskusteluun, veljeni soittaa vartin sisällä. Ollaan hänen kanssaan asiasta täysin eri linjoilla, enkä jaksa enää juuri hänen kanssaan siitä jauhaa. Sen sijaan haluaisin keskittyä juuri uutisessa näkyviin kommentteihin. Samoin vanha lukiokaverini alkaa aina heti pommittaa linkeillä ja tilastoilla Whatsapissa. Haluaisin piilottaa uutisiin laittamani kommentit heiltä, ja muiltakin joiden kanssa en halua puhua asiasta livenä myöhemmin.
Just tätä tarkoitan, miksi en halua että kaverit ja tutut näkee. Enkä halua että kaverit näkee mitä milloinkin kirppis-ryhmissä myyn. Ei sillä että niissä olisi mitään salattavaa, en vaan halua. Joskus johonkin ryhmään ilmoitusta laittaessa tuli fb:stä joku viesti, että haluanko että kaverit ei nää julkaisujasi ja vastasin etten halua. Mietin vaan että onko tämä toiminta nyt pysyvästä päällä vai pitääkö se laittaa JOSTAIN erikseen päälle eri ryhmiin!
Tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tätä tarkoitan, miksi en halua että kaverit ja tutut näkee. Enkä halua että kaverit näkee mitä milloinkin kirppis-ryhmissä myyn. Ei sillä että niissä olisi mitään salattavaa, en vaan halua. Joskus johonkin ryhmään ilmoitusta laittaessa tuli fb:stä joku viesti, että haluanko että kaverit ei nää julkaisujasi ja vastasin etten halua. Mietin vaan että onko tämä toiminta nyt pysyvästä päällä vai pitääkö se laittaa JOSTAIN erikseen päälle eri ryhmiin!
Tietääkö joku?
Plus sitten se että kun joku kaveri näkee myynti-ilmoituksesi kirpparilla, tuntuu automaattisesti syntyvän oletus siitä että myyt tai jopa annat tavaran sille kaverille ensisijaisesti.
En osaa vastata kysymykseen, mutta toivottavasti joku muu osaa. Haluaisin itsekin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit piilottaa kommentit heiltä estämällä heidät FB:ssä. Silloin he eivät näe sinua siellä ollenkaan. Vaihtoehtoisesti voit jättää kommentoimatta julkisiin julkaisuihin. Ei siihen ole muuta tapaa, usko jo.
Olen samaan etsinyt nyt vastausta, mutta tullut myös samaan tulokseen - ei voi estää, jos ryhmä on julkinen.
Tämä täytyy vain sietää pyytää vaikka, että ryhmä muutetaan yksityiseksi. Tämä ei tietenkään yleensä sovi ryhmän ylläpitäjille.
Ihmisillä on tietenkin monia syitä toivoa, että kaikkea kirjoittelua esim. johonkin tiettyyn topickiin profiloituvassa ryhmissä, ei näkisi asiaan kuulumattomat ystävät. Enhän minä keskustele omista kiinnostuksistani ja ajatuksista puolituttujen kanssa muutenkaan, vaikka kavereina olisivat. Jotain yksityisyyttä tietenkin toivoisin.
Mieheni viettää kaiken vapaa-ajan sängyssä puhelimen kanssa, väsyykö patja painon alla ja kuluu ennen aikojaan?
Tuo on kyllä oikeasti typerää, että näen, mitä facekaveri on julkaissut jossain ihan random-ryhmässä, mikä ei liity minuun mitenkään.
Eivät näe, jos ryhmä,on yksityinen, mikäli eivät kuulu siihen ryhmään
Julkisen ryhmän julkaisut näkevät kaikki fb.ssä olijat
Voithan käyttää, pidä taukoa, toimintoa. Hän näkee vähemmän julkaisujasi.