Asuntosi neliöt ja asukkaiden määrä (myös lemmikit)
Asunnossa pitäisi olla tilaa 10 neliömetriä tilaa per jalka. Eli ihmisille kullekin 20 neliötä, koiralle ja kissalle 40. Eli 2 aikuista, 2 lasta + koira (ei ehkä mikään buudeli) tarvitsevat 120 neliöisen asunnon.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 neliössä asustaa mun lisäksi kaksi koiraa ja yksi kissa. Riittävät on neliöt meille.
Tässä ei kyllä voi olla jokaiselle omaa rauhaa milloinkaan.teille on tilaa 12,5 neliöö per elävä olento, tuosta aiheutuu stressiä joko kaikille tai joillekin asukkaille.
Jokaiselle on tarvittaessa ns oma huone, jos sitä rauhaa kaipaa, meillä kissa korkeintaan kaipaa yksin oloa päivittäin ja kyllä sen saa. Useimmiten sekin kyllä on samassa tilassa missä minä ja toinen koira. Toinen koira vahtii omalla paikallaan, ellei ole seurassa.
Yötkin menee samassa huoneessa, eläimet siis vapaaehtoisesti. Miksi olisivat, jos se niitä ahdistaisi?
Vierailija kirjoitti:
Välikysymys: ne keillä on reilusti alle 10 neliöö per jalka, niin missä vietätte omaa aikaanne asunossa. Onko wc ainoa paikka missä saatte olla rauhassa?
Osataan olla yhdessä yksin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 neliössä asustaa mun lisäksi kaksi koiraa ja yksi kissa. Riittävät on neliöt meille.
Tässä ei kyllä voi olla jokaiselle omaa rauhaa milloinkaan.teille on tilaa 12,5 neliöö per elävä olento, tuosta aiheutuu stressiä joko kaikille tai joillekin asukkaille.
Jokaiselle on tarvittaessa ns oma huone, jos sitä rauhaa kaipaa, meillä kissa korkeintaan kaipaa yksin oloa päivittäin ja kyllä sen saa. Useimmiten sekin kyllä on samassa tilassa missä minä ja toinen koira. Toinen koira vahtii omalla paikallaan, ellei ole seurassa.
Yötkin menee samassa huoneessa, eläimet siis vapaaehtoisesti. Miksi olisivat, jos se niitä ahdistaisi?
Hyvä että menee hyvin, mutta myös eläimillä on "huonoja" päiviä ja joskus nekin kaipaavat rauhaa ilman että koko ajan joku liikkuu tai häärää ympärillä. Sitä vaan ei sina ymmärretä. Piha tai lähimetsä tietty tuovat lisää tilaa mutta talvella ja huonoilla keleillä on vaan melkeen pakko olla siinä tilassa mitä on. Tarkoitus ei ole mitenkään dissata ja joillekin riittää pienempikin tila, jos kaikki sujuu yhteisymmärryksessä.
139 m2, 2 aikuista, 2 lasta, 1 koira ja 1 kissa. Meillä myös hehtaarin tontti. Lasketaanko se?
130 neliötä, 2 aikuista, 1 teini ja akvaario kaloineen :)
79 m2, minä ja kissa. Kissalla oma WC, jossa sen vessa ja oma huone. Oleskelee kyllä yleensä minun lähistöllä.
59 neliötä - 1 aikuinen, 1 teini ja 2 koiraa.
Hyvin mahdutaan kaikki. Nytkin koirat nyhjää mun kyljessä kiinni, vaikka loput 58 neliötä on vapaana. Teinikään ei tee omassa huoneessaan mitään muuta kuin nuku, tykkää kotona ollessaan viettää aikaa mun ja koirien kanssa.
Ei kaikki halua asua kartanossa.
76 neliötä, yksi ihminen ja kaksi papukaijaa, hyvin riittää tilaa
244, neljä ihmistä ja kaksi koiraa
58 neliötä, kaksio, kaksi aikuista ja taapero. Isompi asunto hakusessa, haluan taas makuuhuoneen.
120 neliötä, rintamamiestalo, kaksi aikuista, kolme lasta, kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Hyvin mahdutaan. Mielestäni meillä on paljon tilaa. Tietysti tuo 6000 neliön tontti on myös tilaa lemmikeille.
170m2, 3 ihmistä, 1 pieni koira.
300 neliötä, 4 asukasta, ei lemmikkejä enää, mutta pari kuukautta sitten oli vielä koiravanhus.
48,5 neliötä kahdelle aikuiselle. Ihan ok tilava asunto, mutta voisi neliöitä olla jopa enempikin.
35 neliöö, minä ja kissa