Eväsvinkkejä luennoille ja tauoille?
Eli siis vinkkejä helpoista ja energiapitoisista välipaloista jotka säilyy kassissa hyvin ja ei vaadi valmistusta? Nyt oon juossu suunnilleen jokasella tauolla hesburgeriin ja luennoilla loppuajan yleensä vaan kärsiny heikottavassa olossa. Tulossa pian pidempiä päiviä niin joku järkevämpi ratkasu tulis kyllä keksiä.
Ruokavaliorajoitteena gluteeniton ja kasvis.
Kommentit (24)
Ihmettelen näitä asiallisten viestien elämäntapa-alapeukuttajia.
Hieno homma tietysti, jos pystytte itse syömään kuten oppikirjassa ja ruoka-aikojenne mukaan voisi säätää vaikka atomikellon. Onko se nyt kuitenkaan niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät siihen välttämättä aina pysty? Eikö silloin ole parempi syödä jotakin terveellistä välipalaa kuin kärvistellä vatsa kurnien, antaa verensokerin heittelehtiä ja nälkäkiukutella jokaiselle vastaantulijalle?
Itseasiassa näiden palstakiukuttelijoiden käytös taisikin saada juuri potentiaalisen selityksen :D Tuota loputonta pätemisen tarvetta en tosin ymmärrä vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärissä, jos tosiaan joka tauolla tarvitset jotain syötävää ja silti on heikko olo. Jos et ennestään ole jo yli satakiloinen, niin varmasti viimeistään keväällä. Kyllä tähän aikaan syyslukukaudesta amislainen olin niin korviaan myöten täynnä euron hampurilaisia, että siirtyi itsetehtyyn kotiruokaan.
Missä opiskelet, jos hese on niin lähellä? Yliopistoissa on ruokalat ja kahvilat yleensä samassa rakennuksessa kuin luennot ja niistä saa kunnon ruokaa erittäin edullisesti . Ei opintotuella monta heseateriaa päivässä mätetä.
No, olihan vaihteeksi vähän omaperäisempi provo. Raskauspahoinvoinnista kärsivä mättää heseruokaa ... vaikka ei kai se sen hullumpi mieliteko ole kuin muurilaasti (jota mummot muinoin söivät) tai lenkkimakkara mansikkahillolla.
Ranskanperunat eivät ole mulle mieliteko vaan yksi niitä harvoista ruoista joita saan oksettavasta olosta huolimatta kurkusta alas. Ovat melko mauttomia, suolaisia, eivät haise mun nenään epämiellyttävälle. Suurimpana osana päivistä oon saanu kipittää nopeasti ruokalan ohi kun pelkästään jo siellä ruokalassa leijuva ruoan haju saa olon pahenemaan. En syö hesessä aterioita (en ees pystyis syömään kerralla niin paljon) vaan tilaukseni on ollut joka kerta isot ranskanperunat + vesi. En tosiaan saa isoja määriä ruokaa kerralla alas vaan syön usein ja vähän jotta paha olo pysyis alkujaankin poissa. Silloin kun pidän tiiviin ateriarytmin ja syön aina vaan vähän kerralla niin ei paha olo ehdi edes alkaa, jolloin ateriavalikoimakin on lähes normaali (ja niin sanottujen tavallisten aterioiden hajukaan ei enää erityisemmin ällötä).
Ei tarvitse kommentoida lainkaan jos ei ole keskusteluun liittyvää kommentoitavaa vaa pelkkää tyhjänpäiväistä arvostelua. Kyselin helppoja ja täyttäviä välipalaehdotuksia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kas kun et aloituksessa hoksannut kertoa, että raskauspahoinvoinnista tässä onkin kyse. Siksi me ehdotamme sinulle jotain järkevämpää kuin hesessä juoksemista,kun ratkaisemme heikotusongelmaasi. Proteiinipitoinen ruoka pitää nälkää pitempään.
Raskauspahoinvointiin kannattaa kokeilla jotain terveellisempää kuin ranskanperunoita. Monelle hedelmämehu on auttanut.
En nähnyt raskauspahoinvoinnista mainitsemista olennaiseksi tiedoksi kun kyselin välipalaehdotuksia. En kysellyt apua heikotukseen, en kysellyt myöskään euvoja toisenlaiseen ateriarytmiin. Kyselin vinkkejä erilaisista helpoista välipaloista. Miksi suuri osa on sivuuttanut koko keskustelun ainoan kysymykseni kokonaan? Muuta en ole kysynyt. Ilmeisesti tänne joutuukin perustelemaan tosi huolella miksi haluaa välipalaehdotuksia ennen kuin ihmiset niitä ovat halukkaita antamaan.
Mulla paha olo helpottaa sillä jos saan mahan täyteen ja nälän pois. Mehu vie siis vatsalaukusta liian paljon tilaa verrattuna siihen paljonko siitä saa energiaa. Vatsan täyteen syöminen kun laukaisee sitten toisenlaisen pahan olon. Viikonloppusin kun oon ollu vaan kotona ja syöny tunnin välein aina vähän, ei lainkaan vatsa tyhjänä, ei myöskään koskaan täynnä, niin oon saanu olon pysymään aikalailla koko päivän hyvänä, aamuja lukuunottamatta kun sillon toki vatsa väkisinkin tyhjä... Tällaista ruokatilannetta haluisin tavoitella myös arkisin, jotta olo pysyis sillonkin mahdollisimman hyvänä. Vieläkin vinkkejä kaipailisin. Tänään mulla oli välipalaksi mukana muutama gluteeniton välipalapatukka, joita söin n. 2kpl tunnissa. Olo pysyi hyvänä, tosin noi vaan maksaa 80 snt kappale että kalliiksi tulee jos näillä eväillä jatkan.
ap
ap
No jaa.. lähinnä vain mielikuvani nutraajista on sellainen, että noudattavat ruokavaliota tosi kurinalaisesti ja pyrkivät välttämään mahdollisimman paljon hiilareita, kun taas itse en ole niin kovin kurinalainen syöjä. Joskus (onneksi harvoin) saattaa olla kaupan hihnalla esim. Nutrilett ja suklaapatukka sulassa sovussa :) Mutta ei tuosta nyt sentään liikaa jaksa stressata.
11