Eväsvinkkejä luennoille ja tauoille?
Eli siis vinkkejä helpoista ja energiapitoisista välipaloista jotka säilyy kassissa hyvin ja ei vaadi valmistusta? Nyt oon juossu suunnilleen jokasella tauolla hesburgeriin ja luennoilla loppuajan yleensä vaan kärsiny heikottavassa olossa. Tulossa pian pidempiä päiviä niin joku järkevämpi ratkasu tulis kyllä keksiä.
Ruokavaliorajoitteena gluteeniton ja kasvis.
Kommentit (24)
Vinkkini on, että syö aamupala ja 2 oikeaa ateriaa päivässä, niin et tarvitse jatkuvaa välipalojen napostelua.
Syö ihan oikeaa ruokaa. Tuollaiset heset on turhaa ja kertyy vaan vyötärölle.
Energiapatukat? Itsellä oli opiskellessa eväinä ihan vaan leipiä, banaaneja, karjalanpiirakoita tms. Jogurttiakin joskus, jos jäi aamiainen väliin tai kävin päivän aikana kaupassa (kyllä se muutaman tunnin säilyy huoneenlämmössä pilaantumatta).
Vierailija kirjoitti:
Vinkkini on, että syö aamupala ja 2 oikeaa ateriaa päivässä, niin et tarvitse jatkuvaa välipalojen napostelua.
En ymmärrä mikä järkyttävä tarve tän palstan ihmisillä on aina tulla kertomaa miten muiden pitäis toimia millonkin... En kysynyt vinkkejä ateriarytmiin vaan eväsehdotuksia!
Mä en raskauspahoinvoinnista johtuen pysty syömään isoja aterioita kerrallaan, ja syödäkin pitää tosiaan jatkuvasti ettei ehtis taas paha olo ja heikotus yllättää. Älkää mun vyötäröläskeistäkään turhaa huolehtiko, oon just ja just normaalipainonen, kiloki vähemmän niin olisin alipainonen. Ranskanperunat on yksiä niitä harvoja ruokia mitkä menee kurkusta alas pahoinvoinniata huolimatta. Sit jos vaan muistan ja ehdin syödä useemmin (tarkottaa n. tunnin välein) niin ruokavalikoima pajon laajempi ku ei ehdi tulla sitä pahaa oloa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä järkyttävä tarve tän palstan ihmisillä on aina tulla kertomaa miten muiden pitäis toimia millonkin... En kysynyt vinkkejä ateriarytmiin vaan eväsehdotuksia!
Mä en raskauspahoinvoinnista johtuen pysty syömään isoja aterioita kerrallaan, ja syödäkin pitää tosiaan jatkuvasti ettei ehtis taas paha olo ja heikotus yllättää. Älkää mun vyötäröläskeistäkään turhaa huolehtiko, oon just ja just normaalipainonen, kiloki vähemmän niin olisin alipainonen. Ranskanperunat on yksiä niitä harvoja ruokia mitkä menee kurkusta alas pahoinvoinniata huolimatta. Sit jos vaan muistan ja ehdin syödä useemmin (tarkottaa n. tunnin välein) niin ruokavalikoima pajon laajempi ku ei ehdi tulla sitä pahaa oloa.
Ap
Kaverillani pahoinvointiin auttoivat (suolaiset) keksit, näkkäri, korput yms. kuiva ruoka.
Mulla oli tänään tauolla ns tuorepuuro vadelmilla, kaurahiutaleilla, chian ja pellavansiemeniä , pähkinöitä ja desi vanilijanmakusta proteiinipulveria. Teen sen edellisenä iltana jääkaappiin.
Pitää nälän loitolla👍
Suosittelen kaikesta huolimatta oikeaa ruokaa. Opiskelijalounas on esim. yliopistolla 2,60. Syöt sen verran kuin syöt. Ainakin terveellisempää kuin jatkuva välipalojen napostelu.
Mulla toimii vastaavina välipaloina hedelmät, marjat, myslipatukat, rusinat, pähkinät ja Nutrilettin suklaanmakuiset ateriakorvikepirtelöt (jälkimmäisiä joskus hävettää ostaa, mutta ovat ihan törkeän hyviä, suht halpoja, kulkevat helposti mukana käsilaukussa ja pitävät nälkääkin loitolla). :)
Jos on mahdollisuus saada kuumaa vettä, niin sitten myös pikapuuroja tai kuppikeittoja, tai isompaan nälkään 1 prk Mama's-nuudeleita ja 1 prk tonnikalapaloja vedessä.
Ja juu, minäkin kyllä useimmiten pyrin syömään terveellisemmin, mutta joskus esim. työreissuilla on tarve hiukan soveltaa.
Tsemppiä ap ja hyvää vointia!
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii vastaavina välipaloina hedelmät, marjat, myslipatukat, rusinat, pähkinät ja Nutrilettin suklaanmakuiset ateriakorvikepirtelöt (jälkimmäisiä joskus hävettää ostaa, mutta ovat ihan törkeän hyviä, suht halpoja, kulkevat helposti mukana käsilaukussa ja pitävät nälkääkin loitolla). :)
Jos on mahdollisuus saada kuumaa vettä, niin sitten myös pikapuuroja tai kuppikeittoja, tai isompaan nälkään 1 prk Mama's-nuudeleita ja 1 prk tonnikalapaloja vedessä.
Ja juu, minäkin kyllä useimmiten pyrin syömään terveellisemmin, mutta joskus esim. työreissuilla on tarve hiukan soveltaa.
Tsemppiä ap ja hyvää vointia!
Unohtui mainita mun vakiovälipala, babyporkkanat :) Kulkevat myös hyvin mukana, säilyvät puoli päivää käsilaukussa helposti, vievät sopivasti nälkää ja ovat mielestäni hyviäkin.
t. 11
Vierailija kirjoitti:
Nutrilettin suklaanmakuiset ateriakorvikepirtelöt (jälkimmäisiä joskus hävettää ostaa, mutta ovat ihan törkeän hyviä, suht halpoja, kulkevat helposti mukana käsilaukussa ja pitävät nälkääkin loitolla). :)
Tarkoititko, ettei kehtaa, kun ovat laihduttajille? Apteekissa on (lähinnä kai sairaille ja leikkauspotilaille tarkoitettuja) ravintolisiä/energiajuomia, joiden nimeä en just nyt muista. Ovat sellaisissa kurvikkaan muotoisissa pienissä muovipulloissa. Kaakao on niissäkin mielestäni parhaimman makuinen, mutta lisäksi on jotain eksoottisia hedelmiä ja marjoja. Ne maksavat noin 2,50 eur/kpl. Myynnissä myös neljän kpl pakkauksia.
En ole koskaan ajatellut, etten kehtaisi ostaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikesta huolimatta oikeaa ruokaa. Opiskelijalounas on esim. yliopistolla 2,60. Syöt sen verran kuin syöt. Ainakin terveellisempää kuin jatkuva välipalojen napostelu.
Unicafen jälkeen saakin ripuloida loppupäivän. Mieluummin hese
ohis
Hedelmiä ja pähkinävoita, porkkanoita ja hummusta, käärin merilevään riisiä ja sisälle mitä nyt sattuu löytymään, teen itse gluteenitonta pähkinä-kaura sekoitusta (uunissa paahdan hunajan ja kanelin kanssa), smoothiet (säilyy hyvin kun laittaa jääpalan termariin), kuivattuja hedelmiä (banaanit ja taatelit on ihania!), partajugua, raejuustoa ja hunajaa sekaisin (saatan lisätä siemeniä esim. Chia), tortilla (maissitortilla, löytyy pieniä ilman vehnää)...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suolapähkinät ja kaikenmaailman mysli- ja pähkinäpatukat. Niitä löytyy varmaan gluteenittominakin. Tee hedelmäsmoothieta pieneen pulloon kyytipojaksi.
Käy lääkärissä, jos tosiaan joka tauolla tarvitset jotain syötävää ja silti on heikko olo. Jos et ennestään ole jo yli satakiloinen, niin varmasti viimeistään keväällä. Kyllä tähän aikaan syyslukukaudesta amislainen olin niin korviaan myöten täynnä euron hampurilaisia, että siirtyi itsetehtyyn kotiruokaan.
Missä opiskelet, jos hese on niin lähellä? Yliopistoissa on ruokalat ja kahvilat yleensä samassa rakennuksessa kuin luennot ja niistä saa kunnon ruokaa erittäin edullisesti . Ei opintotuella monta heseateriaa päivässä mätetä.
No, olihan vaihteeksi vähän omaperäisempi provo. Raskauspahoinvoinnista kärsivä mättää heseruokaa ... vaikka ei kai se sen hullumpi mieliteko ole kuin muurilaasti (jota mummot muinoin söivät) tai lenkkimakkara mansikkahillolla.
Miks ap:n pitää laiduntaa joka välissä? Ei tuo ole tervettä. Kunnon aamiainen himassa, lounas ruokalassa ja iltapäivällä joku juttu.Kotona sitten päivällinen. Välipalastelu ei ole ok.
Kas kun et aloituksessa hoksannut kertoa, että raskauspahoinvoinnista tässä onkin kyse. Siksi me ehdotamme sinulle jotain järkevämpää kuin hesessä juoksemista,kun ratkaisemme heikotusongelmaasi. Proteiinipitoinen ruoka pitää nälkää pitempään.
Raskauspahoinvointiin kannattaa kokeilla jotain terveellisempää kuin ranskanperunoita. Monelle hedelmämehu on auttanut.
Keitettyjä munia, juustoa, meetvurstia.