Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Kommentit (1056)
Henkilö koki tarpeelliseksi mainostaa olleensa ihan ensimmäisten joukossa, jotka kuulivat sairaudesta johtuneesta nuoren henkilön kuolemasta. Saavutus tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän perheen syntymäkuukaudet, vanhemmat syntyneet tammikuussa ja helmikuussa, kuten myös lapset. Kuulemma lasten syntymä oli tarkoin harkittu, halusivat lasten syntyvän alkuvuodesta. Tavatessa aina suree sitä, mitennomat lokakuussa ja joulukuussa syntyneet lapseni pärjäävät esimerkiksi koulussa, kun eivät ole alkuvuodesta syntyneitä. Olen yrittänyt kertoa, että kyllä se koululuokka on tarkoitettu ihan koko vuoden aikana syntyneillä, ei ainoastaan tammikuussa syntyneille.
Tutkimusten mukaan tammikuussa syntyneet pärjää paremmin
Tälle on ihan turha alapeukuttaa, koska se on ihan fakta.
Kouluunmenoiässä on aika iso ero siinä, onko reilut kuusi ja puoli vuotta vai vajaat seisemän ja puoli vuotta vanha. Omat poikani ovat syntyneet helmi- ja marraskuussa, eli toinen meni melkein vuoden nuorempana koul
Mikä ero siinä oikeastaan on? Koskeeko tämä kaikkia lapsia?
Yks ukko kerran keuli sillä, että hänen kotonaan on aina vain +18 astetta sisällä. No okei, entäs sitten?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ennemminkin ole noloa olla luokkansa vanhin, olematta sen parempi?
Niinpä. Olen itse syntynyt joulukuussa ja varmaan kaikki luokkakaverit oli minua vanhempia. Mutta mitä sitten? Kyllä kouluvalmiudet arvioidaan ihan jokaisen kohdalla ennen koulun alkamista.
Minua syytettiin lapsena lesoilusta tai valehtelusta aina jos satuin kertomaan ihan normaaleiksi kokemiani asioita. Esimerkiksi jotkut tekemämme reissut tai papan antama viikkoraha tai jätskikioskilta ostettu jäätelö saattoi laukaista tämän lesoilusyyttelyn. Oli aika raskasta kun mistään ei olisi voinut keskustella normaalisti.
Kävin koulua lestadiolaisvaltaisessa koulussa ja useat lessut kokivat normaalin elämäni lesoiluna tai väittivät valehtelijaksi.
Syynä varmaan se, etteivät itse koskaan päässeet kokemaan samoja asioita eivätkä siksi uskoneet muiden arkisiakaan asioita sitten todeksi. Tai sitten olivat vaan salaa kateellisia kun muut elivät elämäänsä tynnyrin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä tammikuusta syntymisessä on ihan oikeasti? Ok, tammikuussa syntyneet on 7v 7kk koulun alkaessa, joulukuussa syntyneet ei vielä 7v. Mutta mitä sitten?
Varmaan on hyvä olla syntynyt tammikuussa jos on heikommat valmiudet koulunaloitukseen, silloin ehkä pärjää paremmin muiden, niiden loppuvuodesta syntyneidenkin, mukana.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta syntymäkuukaudella leveilystä tuli mieleen yksi ihminen jonka lapsi oli syntynyt tammikuussa, mutta lapsi oli kuitenkin aloittanut koulun vuoden myöhemmin kuin omat ikäisensä, tuplasi eskarin.
Sitten kun lapsi vihdoin aloitti koulun oli tämän lapsen vanhempi ihan innoissaan siitä, miten hänen lapsensa pärjää koulussa hyvin ja on varmaan luokkansa parhaita. Hyvähän se oli arvostella, kun oma lapsi oli niitä muita melkein pari vuotta vanhempi.
Olisi samalla tuplannut ekaluokan niin olisi luokkalaisiaan 2-3v vanhempi. Nyt on etua!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän perheen syntymäkuukaudet, vanhemmat syntyneet tammikuussa ja helmikuussa, kuten myös lapset. Kuulemma lasten syntymä oli tarkoin harkittu, halusivat lasten syntyvän alkuvuodesta. Tavatessa aina suree sitä, mitennomat lokakuussa ja joulukuussa syntyneet lapseni pärjäävät esimerkiksi koulussa, kun eivät ole alkuvuodesta syntyneitä. Olen yrittänyt kertoa, että kyllä se koululuokka on tarkoitettu ihan koko vuoden aikana syntyneillä, ei ainoastaan tammikuussa syntyneille.
Tutkimusten mukaan tammikuussa syntyneet pärjää paremmin
Tälle on ihan turha alapeukuttaa, koska se on ihan fakta.
Kouluunmenoiässä on aika iso ero siinä, onko reilut kuusi ja puoli vuotta vai vajaat seisemän ja puoli vuotta vanha. Omat poikani ovat syntyneet helmi- ja marraskuussa, eli toinen meni melkein vuoden nuorempana koul
Kouluunmenoiässä yksilöllisiä eroja on kyllä, mutta syntymäkuukausi itsessään nyt on varmaan pienin huoli niistä. Esimerkiksi sosiaaliset taidot sekä taidot toimia ryhmässä, luokan mukana, kyky osallistua opetukseen ja taidot koulutyöskentelyyn. Miten lapsi pärjää kouluympäristössä, miten sujuu koulumatkat ja aika koulun jälkeen tai ennen koulun alkamista. Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvinjuonnilla leuhottaminen. Entinen työkaverini selosti suu vaahdossa, että "tuskin kolmea pannua enempää juon päivässä". Surkeaa tuollainen riippuvuudella ylpeily.
Kahvin juomattomuudella leuhkiminen. Tunnen muutaman jotka kerskuvat, kuinka eivät voi sietää kahvin hajuakaan. Voittaja on se joka ei ole koskaan edes maistanut kahvia.
Mun tuttu ei juo mehua, ei teetä, ei kahvia. Joskus kun ollaan oltu samaan aikaan kylässä niin vesi on kyllä sitten kelvannut juomaksi kun muut juovat vieressä kahvia ja teetä.
Tästä ikivanhasta viestistä tuli mieleen että itsekään en juo noita edellämainittuja, enkä myöskään limsoja, makeutusaineita missään muodossa, en juo olutta viiniä enkä teräviä koskaan. Eli hanavesi on mulle täysin riittävää, sitä juon kotonakin, ellen sitten juo vissyä!
Tällä tosin ei voi leuhottaa kyllä mitenkään kun se lähinnä rasittaa ja ärsyttää muita kun eivät pääse tarjoamaan mitään juotavaa😁
Vierailija kirjoitti:
Minua syytettiin lapsena lesoilusta tai valehtelusta aina jos satuin kertomaan ihan normaaleiksi kokemiani asioita. Esimerkiksi jotkut tekemämme reissut tai papan antama viikkoraha tai jätskikioskilta ostettu jäätelö saattoi laukaista tämän lesoilusyyttelyn. Oli aika raskasta kun mistään ei olisi voinut keskustella normaalisti.
Kävin koulua lestadiolaisvaltaisessa koulussa ja useat lessut kokivat normaalin elämäni lesoiluna tai väittivät valehtelijaksi.
Syynä varmaan se, etteivät itse koskaan päässeet kokemaan samoja asioita eivätkä siksi uskoneet muiden arkisiakaan asioita sitten todeksi. Tai sitten olivat vaan salaa kateellisia kun muut elivät elämäänsä tynnyrin ulkopuolella.
Mun lapsella oli sama. Kateellisia olivat nuo ns kaverit, siitä se johtui.
Mun työpaikalla on kaks mammaa jotka aina lesoilevat isoilla veronpalautuksillaan. Minä en ainakaan kehtaisi mainostaa sitä että annan vuosi toisensa jälkeen valtiolle vapaaehtoisesti todella matalakorkoista lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen naisihmisen juopottelulla lesoilu teinityyliin..
Aikuisen naisihmisen panoilla lesoilu teinityyliin...
ja nimenomaan sillä määrällä, satoja panoja ja näin ja näin monta ministeriä jne
Minun lapseni pääsikin parempaan huiluorkesteriin kuin sinun. Jepjep.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös tällanen tuttava. Kehuskeli myös sillä miten lapsensa pärjää koulussa ja kuinka tämä olisi siirretty luokkaa ylemmäs, jos olisivat vain halunneet. Hiljeni, kun sanoin, että samaa ehdotettiin meidän elokuussa syntyneelle.
Olen ollut pienituloinen (pieni palkka) ja joka kerta kun sain säästettyä johonkin tarvitsemaani vaatteeseen/ muuhun tarpeeseen/ autoon tmv, aina löytyi se toinen pienituloinen nälvimään kuinka olen nyt leso kun olen saanut asian x, y tai z... Ja millään tavalla en edes asiaa tuonut koskaan esille enkä sitten uskaltanut koskaan mistään iloitakkaan.
Nykyään olen kouluttautunut pidemmälle ja palkkakin on parempi. Työelämässä kohtaamani ihmiset ovat myös ihan ok palkalla eikä nykyään kukaan enää nälvi mistään ostoksista.
Lienee usein matalasti koulutettujen kateus ongelma tuo lesoiluksi syyttely jos on jostain iloinen tai ihan vaan haluaa jutella itseä koskettavista asioista?
Ei syntymäkuukaudet mene aina niin yksioikoisesti. Lapseni luokalla luokan parhaat on syntyneet syyskuussa ja lokakuussa, parhaat kaveritaidot ja sosiaaliset taidot taas on joulukuussa syntyneellä. Oma lapseni elokuussa syntyneenä on aikalailla keskiverto.
Vanhempi kaveri kehui kuinka paljon naisia on ollut elämässä. Meni naimisiin 21 vuotiaana. Ilmeisesti pääsi kokeilemaan monta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä tammikuusta syntymisessä on ihan oikeasti? Ok, tammikuussa syntyneet on 7v 7kk koulun alkaessa, joulukuussa syntyneet ei vielä 7v. Mutta mitä sitten?
Varmaan on hyvä olla syntynyt tammikuussa jos on heikommat valmiudet koulunaloitukseen, silloin ehkä pärjää paremmin muiden, niiden loppuvuodesta syntyneidenkin, mukana.
Normaalit lapset pärjäävät yleensä hyvin vaikka olisivat syntyneet syksyllä tai joulukuussa.
Mitä leuhkimista tammikuussa syntyneiden lasten vanhemmilla oikeastaan on? Jos heidän lapsensa koulu sujui hyvin, eihän se ole mikään ihme, vaan ihan normaalihomma, koska ovat luokkansa vanhimpia. Jos taas tammikuussa syntyneiden koulu sujuu heikosti, on se lähinnä noloa, koska ovat luokkansa vanhimpia.