Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Kommentit (1027)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mielenkiintoista lukea tätä keskustelua, oman lapseni laskettu aika on uudenvuodenaattona. En ollut edes ajatellut tuota kouluasiaa, iloitsin vaan siitä kun saadaan todennäköisesti jouluvauva.
Itse ainakin toivoin että lapsi syntyisi nimenomaan joulukuun puolella, laskettu aika oli tammikuun alussa, onneksi syntyikin sitten välipäivinä ennen uuttavuotta.
Miksi halusit lapsen syntyvän niin kurjaan aikaan? Joulukuun lopun lapsilla ei ole samoja etuja kuin tammikuussa syntyneillä.
Joulukuussa syntynythän pääsee oman luokkansa kanssa aikaisemmin kouluun kuin tammikuussa syntynyt.
Hän on oman ikäluokkansa nuorin/nuorimpia. Lähes vuoden nuorempi tammikuussa syntyn
Mitä sitten? Ei kaikkia haittaa tämä asia lainkaan. Eihän koululuokat ole tarkoitettu vain niille alkuvuodesta syntyneille vaan ihan koko vuonna syntyneille. Luokissa on aina ollut ja tulee aina olemaan vähän eri ikäisiä lapsia.
Onhan se tammikuun 1. päivänä syntynytkin lähempänä sen edellisen vuoden joulukuussa syntyneitä kuin vaikkapa saman vuoden kesäkuussa syntyneitä, ja silti se tammikuussa syntynyt tulee koulussa vuoden niitä joulukuussa syntyneitä jäljessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mielenkiintoista lukea tätä keskustelua, oman lapseni laskettu aika on uudenvuodenaattona. En ollut edes ajatellut tuota kouluasiaa, iloitsin vaan siitä kun saadaan todennäköisesti jouluvauva.
Itse ainakin toivoin että lapsi syntyisi nimenomaan joulukuun puolella, laskettu aika oli tammikuun alussa, onneksi syntyikin sitten välipäivinä ennen uuttavuotta.
Miksi halusit lapsen syntyvän niin kurjaan aikaan? Joulukuun lopun lapsilla ei ole samoja etuja kuin tammikuussa syntyneillä.
Joulukuussa syntynythän pääsee oman luokkansa kanssa aikaisemmin kouluun kuin tammikuussa syntynyt.
Hän on oman ikäluokkansa nuorin/nuorimpia. Lähes vuoden nuorempi tammikuussa syntyn
Tammikuun 1. syntynyt voi anoa koulunaloituksen lykkäämistä, niin pääsee sitten vielä nuorempien luokalla, on melko varmasti luokkansa vanhin. Uujeah, mikä meriitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt joulukuun 29. ja se on mukavaa.
Tuota alkuvuodesta vai loppuvuodesta syntyneiden paremmuutta on täällä jo käsitelty paljon. Äitini työskenteli luokanopettajana elämänsä ja samoin hyvä ystäväni on opettaja. Ottamatta kantaa paremmuuteen olen kuullut heidän molempien pohdintoja koulukypsyydestä. Lapset ovat toki yksilöitä, mutta ilmeisesti usein alkuvuodesta syntyneiden tyttöjen valmiudet kouluun ovat paremmat kuin loppuvuodesta syntyneiden poikien, tässä kuulemma joskus suurikin ero. Mutta edelleen, poikkeus vahvistaa säännön eikä voi yleistää. Itse ajattelen vaan, että lapsuutta ennen eskaria olisi pidemmästi, jos syntyisi alkuvuodesta. No, omista tenavista yksi alkuvuodesta ja muut ihan loppuvuodesta, en ole eroa koulunaloituksessa huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Tuota alkuvuodesta vai loppuvuodesta syntyneiden paremmuutta on täällä jo käsitelty paljon. Äitini työskenteli luokanopettajana elämänsä ja samoin hyvä ystäväni on opettaja. Ottamatta kantaa paremmuuteen olen kuullut heidän molempien pohdintoja koulukypsyydestä. Lapset ovat toki yksilöitä, mutta ilmeisesti usein alkuvuodesta syntyneiden tyttöjen valmiudet kouluun ovat paremmat kuin loppuvuodesta syntyneiden poikien, tässä kuulemma joskus suurikin ero. Mutta edelleen, poikkeus vahvistaa säännön eikä voi yleistää. Itse ajattelen vaan, että lapsuutta ennen eskaria olisi pidemmästi, jos syntyisi alkuvuodesta. No, omista tenavista yksi alkuvuodesta ja muut ihan loppuvuodesta, en ole eroa koulunaloituksessa huomannut.
Onneksi lapsuus ei lopu eskariin, eikä edes koulunaloitukseen. Päinvastoin, useimmat lapset odottaa innolla sitä että pääsee kouluun, eskariin tai viskariin. Liittynee ikään haluta oppia.
Molemmat vanhempani ovat opettajia ja lapset syntyneet elokuussa, lokakuussa ja joulukuussa, ihan ok.
Hän on oman ikäluokkansa nuorin/nuorimpia. Lähes vuoden nuorempi tammikuussa syntynyttä ikätoveriaan. Iällisesti paljon lähempänä seuraavan ikäluokan tammi-helmikuussa syntyneitä... no toki myöhemmin voi anoa kouluunmenon lykkäämistä, mutta kyllä tammikuun 1. on parempi syntymäaika kuin edellisen vuoden joulukuu.