Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D

mokat ja muut?
25.09.2018 |

Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D

Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!

Kommentit (1056)

Vierailija
1001/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mielenkiintoista lukea tätä keskustelua, oman lapseni laskettu aika on uudenvuodenaattona. En ollut edes ajatellut tuota kouluasiaa, iloitsin vaan siitä kun saadaan todennäköisesti jouluvauva.

Vierailija
1002/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinan mukaan joku nainen kehuskeli jälkikasvuaan, että hänen poikansa on impotenttinä Helsingissä. Tosiasiassa oli indententtinä. Niin oliko tuo sitten kehumista kuitenkaan. Käsitteet vaan hakuseassa..;)

Sana on muuten intendentti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapset usein just oikein odottamalla odota että pääsevät kouluun? Joulukuussa syntynyt pääsee kouluun melkein vuoden aiemmin kuin tammikuussa syntynyt.

Vierailija
1004/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti ihmiset on sitä mieltä, että lapsen olisi parempi syntyä alkuvuodesta kuin loppuvuodesta?

Vierailija
1005/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut lesoilua esimerkiksi teini-ikäisenä kun poikien piti yrittää jotenkin päteä ja erottua joukosta esimerkiksi mainitsemalla ajavansa bemarilla ja muuta turhaa. Se oli varmaan tapa yrittää erottua joukosta/ kuulua joukkoon.

Olen myös kohdannut naisena sellaista, että jotain asiaa on pidetty lesoiluna ihan ilman syytä. On nimittäin olemassa ihmisjoukko, joka haluaa pahoittaa mielensä tekaistuilla perusteilla jotta saa toisen näyttämään jotenkin huonokäytöksiseltä tai tyhmältä.

Esimerkkejä missä minua on syytetty leuhkaksi joko suoraan päin naamaa tai haukuttu takanapäin:

- oltiin isossa porukassa ja eräs ihminen kysyi ohimennen minkä rotuinen koira minulla on. Vastasin totuudenmukaisesti rodun ja keskustelimme sitten muutaman lauseen verran koirista ihan yleisellä tasolla. Eräs joka ei osallistunut keskusteluun mutta kuuli sivusta, oli sanonut että leuhkin rotukoiralla. Heillä itsellä.oli kuulemma joskus ollut sekarotuinen josta en edes tiennyt mutta hän sitten päätti kokea minun koirastani jotain alemmuuskompleksia ja sai syyn haukkua minut leuhkaksi.

- oltiin ihan usean perheen kesken viettämässä iltaa enkä tiennyt että.yksi naisista oli kokenut joskus huonoa itsetuntoa pienikokoisuudestaan. Oma lapseni oli juuri teini-iässä ja oli kasvanut paljon pituutta lyhyessä ajassa. Lapsesta oli hienoa olla viimeinkin jotain aikuista pidempi ja hän mainitsi kasvaneensa. Kuulin jälkikäteen kuinka tämän naisen "lapsi" (=nainen itse) oli pahoittanut mielensä tuosta pituuskommentista ja oli minun lapseni oli kuulemani mukaan ylpeillyt pituudellaan. Jos olisin tiennyt että henkilöllä on ollut itsetunnon kanssa ongelmia pituuteen liittyen, olisin sanonut lapselleni että älä sitten kommentoi omaakaan pituuttasi mitenkään.

- opiskelin ja pääsin oman alan töihin. Iloitsin asiasta mutta en erikseen maininnut tätä jos ei kysytty. Eräissä juhlissa minulta kysyttiin asiasta ja kerroin sitten kysyjälle innostuneena uusista tuulista. Olin kuulemma ylpeillyt asialla. Olisiko minun pitänyt esittää että "no ihan tylsäähän se on ja saa siitä sentään palkan"...

Sanonta "kel onni on se onnen kätkeköön" tulee varmaan siitä, ettäjos näytät olevasi iloinen jostain, se tulkitaan helposti ylpeilyksi.

Vierailija
1006/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosimme yhdelle talon asioita hoitavalle henkilölle kahvit meidän olohuoneessa. Sanoin, että toivottavasti kelpaa, kun meillä juodaan erittäin tummapaahtoista kahvia, vahvuus 5.

"Ei se mitään", sanoi se tyyppi, "meillä juodaan aina paahtoastetta 10!"

Muuten hyvä, mutta Suomessa on käytössä pääosin paahtoasteikko 15, jossa:

12 = vaalea paahto (mieto)

3 = keskipaahto

45 = tumma paahto (vahva)

Vierailija
1007/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mielenkiintoista lukea tätä keskustelua, oman lapseni laskettu aika on uudenvuodenaattona. En ollut edes ajatellut tuota kouluasiaa, iloitsin vaan siitä kun saadaan todennäköisesti jouluvauva.

Itse ainakin toivoin että lapsi syntyisi nimenomaan joulukuun puolella, laskettu aika oli tammikuun alussa, onneksi syntyikin sitten välipäivinä ennen uuttavuotta.

Vierailija
1008/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavei kehui, että oli sentään ostanut tietyn vaatteen ennen kuin se tuli aleen. Se 60 e paita siis oli paljon hienompi kuin sama paita 50 % alennuksessa.

Eli hän on huomattavan tyhmä ja vieläpä kertoo siitä muille.

Vierailija
1009/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin toivoin että lapsi syntyisi nimenomaan joulukuun puolella, laskettu aika oli tammikuun alussa, onneksi syntyikin sitten välipäivinä ennen uuttavuotta.

Miksi halusit lapsen syntyvän niin kurjaan aikaan? Joulukuun lopun lapsilla ei ole samoja etuja kuin tammikuussa syntyneillä.

Vierailija
1010/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lesoiluksi koetut asiat ovat selvästikin sellaisia, joista toinen on vaan kateellinen. Ilmeisesti mistään ei saisi iloita eikä edes vastata vaikka myönteistä asiaa erikseen kysytään.

Kateellisen ihmisen mielestä kaikki on lesoilua mikä kateellisella itsellään on jäänyt saamatta tai hankkimatta. Oli kyse sitten koulutuksesta, liikkumisesta, työstä, puolisosta, lapsesta, harrastuksesta tai vaikka kukkapenkistä. Aika vähän jää keskusteltavaa jos mistään itseä kiinnostavasta ei saa jutella edes tavalliseen tapaan.

Vierailija
1011/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi halusit lapsen syntyvän niin kurjaan aikaan? Joulukuun lopun lapsilla ei ole samoja etuja kuin tammikuussa syntyneillä.

Jouluhan on ihanaa aikaa saada lapsi. Mieluummin joulukuussa joulunaikaan kuin keskellä loskaista ja ankeaa tammikuuta.

Vierailija
1012/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä, mihin niitä etuja, ja mitä sellaisia, tarvitaan.

Vierailija
1013/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin suurin osa näistä kuulostaa ihan tavalliselta small talkilta. 

Vierailija
1014/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne joiden lapsen laskettu aika on tammikuussa tekevät jos lapsi syntyykin 31.12., vielä vaikka vähän keskosena? Meneekö suoraan adoptioon?

Vierailija
1015/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukuussa syntynythän pääsee oman luokkansa kanssa aikaisemmin kouluun kuin tammikuussa syntynyt.

Vierailija
1016/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin suurin osa näistä kuulostaa ihan tavalliselta small talkilta. 

Niin minustakin. Ihan tavallisia puheenaiheita esim työpaikan kahvihuoneessa: "olipas kiva juttu kun vein lasta harrastukseen ja kävin kaupassa- lempijuustoni oli tarjouksessa jne"

Jonkun mielestä voi olla lesoilua että a) lapsella on harrastus b) pidän jostain kalliista juustosta (mitä en yleensä raski ostaa)

Vierailija
1017/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne joiden lapsen laskettu aika on tammikuussa tekevät jos lapsi syntyykin 31.12., vielä vaikka vähän keskosena? Meneekö suoraan adoptioon?

Huostaan 

Vierailija
1018/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo kehuskelee paljon lastensa opiskeluista jne. Varsinkin yhtä lastaan kehuu, joka tekemisestä.

Vierailija
1019/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupoikien keshuskeu olemattomilla seksikokemuksilla on paitsi naurettavaa ja mautonta myös ärsyttävää. Ne kehuskelijat olivat muutenkin vähiten miellyttäviä tyyppejä, johtuneeko stten heikosta itsetunnosta.

Vierailija
1020/1056 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet lesoiluksi koetut asiat ovat selvästikin sellaisia, joista toinen on vaan kateellinen. Ilmeisesti mistään ei saisi iloita eikä edes vastata vaikka myönteistä asiaa erikseen kysytään.

Kateellisen ihmisen mielestä kaikki on lesoilua mikä kateellisella itsellään on jäänyt saamatta tai hankkimatta. Oli kyse sitten koulutuksesta, liikkumisesta, työstä, puolisosta, lapsesta, harrastuksesta tai vaikka kukkapenkistä. Aika vähän jää keskusteltavaa jos mistään itseä kiinnostavasta ei saa jutella edes tavalliseen tapaan.

Tai sitten toinen ei ole kiinnostunut niistä asioista, joista sä olet. Esimerkiksi itse näen punaista, jos joku rahasta puhuessa käyttää ilmaisua "kilo" tai "kiloeuroa". Välittömästi esimerkiksi täällä palstalla viestejä lukiessa tulee sellainen vaikutelma noita ilmaisuja käyttävästä, että hän on mitään mistään tietämätön nuori moukka nousukas. Sinänsä tuo "kiloeuro" on oikein, mutta itse olen sitä ikäluokkaa, jolle on koulussa opetettu, että esimerkiksi 300 000€ on ainoa oikea tapa ilmaista arvo, kun puhutaan tuon arvoisesta asiasta tai tavarasta. Ymmärrän kuitenkin, että monelle 300k€ on normaali tapa ilmaista asia. Ei tuo varsinaista listoilla ole, mutta  valitettavasti itselleni tuosta tulee nuo negatiiviset mielleyhtymät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi