Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D

mokat ja muut?
25.09.2018 |

Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D

Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!

Kommentit (1065)

Vierailija
441/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni ystävä on aidosti sitä mieltä, että hänen työnsä ABC:lla on vaativaa ja että ihan kuka vain ei pysty samaan mihin hän töissään.

Joskus on ihan kielen päällä, että ihanko totta ruokien sulattaminen ja lämmittäminen on niin vaikeaa? Tai kassa - ja Veikkaus-koneen käyttö? Että kyllä nyt lastensuojelussa työskentelevä pikkusiskoni ihan kalpenee sinun ammattitaitosi rinnalla.

Tsot tsot! Äläs nyt kuitenkaan ala väheksyä muiden työpaikkoja, vaikka joku sanoisikin noin. Se ei anna sinusta kovin fiksua kuvaa. Ja kyllä, työ voi olla teknisesti helppoa, mutta fyysisesti ja henkisesti sitäkin kuormittavampaa. Eikä palkka varmasti päätä huimaa.

Vierailija
442/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono löylynsietokyky. Tällä kehuskelee todella moni nainen. Kai se on olevinaan naisellista, ettei tykkää löylyistä tai saunasta muutenkaan. Ehkä saunominen on olevinaan miehekästä ja junttia.

Kyllä. Naiset eivät myöskään hikoile, pidä tulisesta ruuasta ja heitä palelee aina. Kiva olla epänainen, joka hikoilee, syö chiliä ja on lämminverinen pakkasillakin.

OT mutta onko käynyt mielessä, että nuo asiat nyt vain ovat miten ovat ja suurin osa ei ole edes aavistanut, että joku voi ottaa nuo asiat KEHUMISENA? Tämä ketju on kyllä silmiä avaava, ei olisi tullut mieleenkään että joku ajattelee sen olevan kehu että tulinen ruoka ei sovi (koska tulee välittömästi ripuli, onhan siinä kehun aihe...not). :,D

Ketju pistää tosiaan miettimään, miten huono itsetunto on ihmisellä, joka ottaa minkä tahansa neutraalin asian kertomisen tai small talkin leuhkimisena. Käsittämätöntä.

Hieman aloin jo miettiä, että kuinkahan leuhkana ihmisenä minuakin on joskus pidetty, kun olen ihan normaalisti luullut juttelevani niitä näitä? Olen mm. kysynyt jostain julkusta, että kuka hän on, sanonut meneväni mökille viikonloppuna kun se mökki onkin vanhempieni mökki (mitähän väliä tällä edes on), kertonut jostain merkistä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani kommentoi Facebookissa ahkerasti muiden päivityksiä. Jotenkin kummasti hän saa aina asiat käännettyä niin, että kehuu itseään tai aiempia ammattejaan baarimikkona ja taksikuskina. Jos joku päivittää esimerkiksi raskaasta työpäivästään ja siitä, että on ihana jäädä nyt lomalle, niin hän kommentoi heti, ettei pitänyt 20 vuoteen lomaa, kun työskenteli baarissa ja taksissa. Meillä on useita yhteisiä kavereita, joten näen aina nämä itsekehut.

Vierailija
444/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono löylynsietokyky. Tällä kehuskelee todella moni nainen. Kai se on olevinaan naisellista, ettei tykkää löylyistä tai saunasta muutenkaan. Ehkä saunominen on olevinaan miehekästä ja junttia.

Kyllä. Naiset eivät myöskään hikoile, pidä tulisesta ruuasta ja heitä palelee aina. Kiva olla epänainen, joka hikoilee, syö chiliä ja on lämminverinen pakkasillakin.

OT mutta onko käynyt mielessä, että nuo asiat nyt vain ovat miten ovat ja suurin osa ei ole edes aavistanut, että joku voi ottaa nuo asiat KEHUMISENA? Tämä ketju on kyllä silmiä avaava, ei olisi tullut mieleenkään että joku ajattelee sen olevan kehu että tulinen ruoka ei sovi (koska tulee välittömästi ripuli, onhan siinä kehun aihe...not). :,D

Ketju pistää tosiaan miettimään, miten huono itsetunto on ihmisellä, joka ottaa minkä tahansa neutraalin asian kertomisen tai small talkin leuhkimisena. Käsittämätöntä.

Hieman aloin jo miettiä, että kuinkahan leuhkana ihmisenä minuakin on joskus pidetty, kun olen ihan normaalisti luullut juttelevani niitä näitä? Olen mm. kysynyt jostain julkusta, että kuka hän on, sanonut meneväni mökille viikonloppuna kun se mökki onkin vanhempieni mökki (mitähän väliä tällä edes on), kertonut jostain merkistä jne.

Ei kukaan varmasti pidä ketään leuhkijana, jos kertoo menevänsä mökille, olkoot kenen mökki tahansasa.

Mutta jos toistuvasti kertoo menevänsä esim. "kuusisataatuhatta euroa maksaneelle mökille, jossa on KAIKKI mukavuudet paljusta porealtaisiin, satatuhatta euroa maksanut ihan uusi sauna, jossa on vierashuone ainakin kuudelle hengelle", se ehkä saattaa alkaa kuulostaa leuhkimiselta. ;)

Ei se aina merkitse leuhkimista, mitä kertoo, vaan miten (ja kuinka usein saman asian) kertoo.

Vierailija
445/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan paljon sekä työni vuoksi että lomillani.

Tämä on vain fakta, ei leuhkintaa.

.

Olen lopettanut matkustamisesta puhumisen lähes kokonaan ystäväpiirissä, koska vaikka heistäkin moni on matkusteanut paljon (myös Euroopan ulkopuolella eikä sittenkään vain Thaimaahan tai Turkkiin), olen saanut kuulla, että yritän esittää jotakin/leuhkia, jos en ole muistanut heti esimerkiksi, millä lentokentällä minulle satuui joku kummallinen tapaus turvatarkastuksessa...

Se on kuulema pätemistä ja leuhkimista, jos sanoo:

-Mä en nyt muista, oliko se Pariisin vai Lontoon kentällä...

Hyvänen aika, jos alkaisi vielä ääneen ihmetellä, oliko kyseessä Gatwick vai Heathrow, Orly vai Charles de Gaulle...

Vierailija
446/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen työkaveri muisti aina mainita harrastavansa ampumista. Tosiasiassa kävi kerran ja ampui lamppuja katosta joten ei päästetty ampumaradalle uudestaan...

Vierailija
447/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex kehui kaikille harrastavansa lentopalloa, ei siinä parin vuoden seurustelussa käynyt kertaakaan pelaamassa.   Oli joskus koulun liikuntatunnilla pelannut ja tykännyt sen kerran.

Vierailija
448/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kynttilää vakan alla lastani kehuessani, mutta tiedän kyllä realiteetit eli sen, ettei hän ole kuin 6-8 -oppilas eikä kympin tyttö.

Joskus tulee 8½ tai jopa 9: se on jäätelön paikka. :)

...

Joka kerta, kun puhelimeni kertoo tyttären (12-v.) saaneen HYVÄ-merkinnän Wilmassa, hihkun sitä mahdollisimman suurella äänellä töissä.

Olen vain niin vilpittömän iloinen ja ylpeä äiti, etten voi olla kiekaisematta!

...

Työkaverini tuskin ovat kateellisia, koska heillä on joko 25-45-vuotiaat lapset tai ei lapsia ollenkaan.

Vierailija
449/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni ystävä on aidosti sitä mieltä, että hänen työnsä ABC:lla on vaativaa ja että ihan kuka vain ei pysty samaan mihin hän töissään.

Joskus on ihan kielen päällä, että ihanko totta ruokien sulattaminen ja lämmittäminen on niin vaikeaa? Tai kassa - ja Veikkaus-koneen käyttö? Että kyllä nyt lastensuojelussa työskentelevä pikkusiskoni ihan kalpenee sinun ammattitaitosi rinnalla.

Mä en ainakaan osaisi käyttää kassakonetta ja jos sen vaivoin oppisinkin, niin veikkausjuttuja en ainakaan. Eivät ne ole selviä kaikille kaupassa työskentelevillekään, vaikka ovat tehneet hommaa vuosia. Sulla tietysti on homma halussa, koska olet katsonut vierestä ja opit kaiken heti.

Hyvä leuhottamisen aihe on myös lastensuojelussa työskentelevä pikkusisko, joka tekee niin vaativaa työtä, että siitä ropisee mainetta vähän omaankin tukkaan, vai mitä?

Vierailija
450/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja ollessamme kolmekymppisiä kaverini avovaimo otti normaalin keskustelun ohessa asian ulkopuolelta esiin, että koska teille tulee lapsia, vastasin ettei ole kummankaan toivelistalla, ja kehu äänessään mainitsi kahdesta lapsestaan ja koitti vielä tylyttää, etten ole saavuttanut elämässäni mitään.

En raaskinut kysyä, että mitä sinä sitten olet saavuttanut kun elätte velkarahalla korkeintaan kohtuullisessa kunnossa olevassa talossa ja pienikin yllättävä meno tuntuu kaatavan talouden.

Vierailija
451/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten huomattavan suurella lukumäärällä ja suurperheen auvoisuudella lesoilu.

Lesotaan, kuinka on kasvattanut 15 lasta eikä suostuta myöntämään, että enimmän osan aikaa lapset ovat "kasvattaneet" toisiaan ja kärsineet tilanteesta suuresti.

Ovat myös ottaneet vastuuta toisistaan ja kehittyneet siinä kohtaa paljon.

Vierailija
452/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leuhkii sillä, että hänen miehensä on kirkkoherra. Tämä nainen on kirjoittanut tämän faktan jopa omaan ansioluetteloonsa.

Piru onkin paljon lähempänä, mitä kirkkoherra osaa edes arvatakaan.

Vierailija
453/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini myy jatkuvasti tarpeetonta kirppiksellä. Väh kerran kk on jossain myymässä. Ja maanantaina kehuu kun saanut niin ja niin paljon rahaa.

Samaan aikaan menee vähintään kerran viikossa ostoksille ja ostaa vähintään 2 kassillista vaatteita, tavaraa, mitä vaan.

Mieheni täti kuoli ja hänen kaksio tyhjennettiin minun ja siskoni huoneeseen. Mikään ei ollut arvokasta.

Muutama vuosi sitten työpaikkaa vastapäätä avattiin kirppis ja siellä on täyspalvelu toiminta. Vien sinne 4 vkon välein 3 Ikean kassillista tarpeetonta ja viime kesänä myytävä loppui. Vein sinne nämä kuolinpesän jäämistön. Kuten meiltä kotoa tarpeettoman, vanhempieni kotoa sekä siskoni luota.

Kun vein satsin, hain edellisen satsin myyntitulot ja työkaveri aina kysyin paljonko sain ja hän haluaa aina tienata enemmän.

Nytkin kysyy väh kerran viikossa milloin vien seuraavaksi kirppikselle, mutta ei ole mitään myytävää. Vähän jäi viime kesän jälkeen lasten liian pieniä vaatteita, mutta ne on nyt pakattuna ensi kevääseen. Ehkä silloin tulee tarpeeksi myytävää yhteen myyntipöytään.

Vierailija
454/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani kommentoi Facebookissa ahkerasti muiden päivityksiä. Jotenkin kummasti hän saa aina asiat käännettyä niin, että kehuu itseään tai aiempia ammattejaan baarimikkona ja taksikuskina. Jos joku päivittää esimerkiksi raskaasta työpäivästään ja siitä, että on ihana jäädä nyt lomalle, niin hän kommentoi heti, ettei pitänyt 20 vuoteen lomaa, kun työskenteli baarissa ja taksissa. Meillä on useita yhteisiä kavereita, joten näen aina nämä itsekehut.

Molemmat hänen duuneistaan ovat paikallisesti sellaisia, että jos aikoo viettää normaalia elämää, ei paljoa luomiin ole varaa, joten onko se lesoilua? Ota osaa hänen tilanteeseensa.

Vierailija
455/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat hänen duuneistaan ovat paikallisesti sellaisia, että jos aikoo viettää normaalia elämää, ei paljoa luomiin ole varaa, joten onko se lesoilua? Ota osaa hänen tilanteeseensa.

Prkl..automaattinen tekstinsyöttö. ....siis palkallisesti ei paikallisesti... ja lomiin ei luomiin...

Vierailija
456/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavanainen kerskui ohimennen (netissä siis jos aihetta vain jotenkin sivuttiin) miten HÄN on matkustellut ja käynyt ja ollut siellä sun täällä.

Totuus: oli kyllä käynyt, mutta oman puolisonsa ja myöhemmin lastensa kanssa, ja miehen puolen sukulaisissa, ei koskaan yksin.

Eräs nainen, haluaisin sanoa ystävä koska keskustellaan aika henkilökohtaisistakin asioista, on hyvä puhumaan ja siinä ohimennen saattaa sivuten kertoa "minä kun kävin siellä, niin..." tai "minä kävin viikonloppumatkalla siellä parintuhannen kilsan päässä" tai "minulla kun sattui vesivahinko, niin minä sitten tein sitä ja tätä korjatessani sitä" tai "minä remontoin saunan" (tietää kyllä näistä asioista keskivertoihmistä huomattavasti enemmän).

Totuus: on kyllä käynyt, muttei koskaan yksin, toisin kuin antaa ymmärtää. Aina on mukana teini-ikäiset lapset tai miesystävänsäkin. Remontitkin on kyllä tapahtunut, mutta ei hän itse ole niitä rempannut, vaan joku muu. Samoin "minulla sattui vesivahinko" on todellisuudessa "meillä sattui yhdessä ex-aviomieheni kanssa omistamassamme talossa".

Vierailija
457/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin leuhkimiset lapsistaan kohosivat jo mittaamattomiin sfääreihin.  Ihan tavallisia lapsia, varmasti ihan hyvin kasvatettuja ja normaalisti koulussa pärjääviä, niin ettei siinä mitään.  Tyttäret olivat hänen mielestään niin kauniitakin, että heittämällä tulisivat valituiksi miss Suomeksi.  Mihin vaan he ryhtyisivät, aina he olisivat siinä maailman parhaita.  Meille muille työkavereille tuli tästä jo vitsi, mutta annettiin hänen hehkuttaa.  Tyttäristä tuli ihan tavallisia palkansaajia ja perheenäitejä.  Mutta toki hyvä niin. 

Vierailija
458/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AnneMari kirjoitti:

Sisko kehuskeli sillä, että hänen avomiehensä on voittanut urheilukisoissa jotain palkintoja 1970-luvulla. Palkintopytyt ovat keittiön liesituulettimen päällä näytillä, että kaikki vieraat varmasti näkevät ne. Minä en sanonut mitään, mutta jälkeenpäin nauratti tosi makeasti. Mitä järkeä on lesoilla asioilla, joita joku vanha äijä on tehnyt ENNEN kuin sisko edes syntyi? Sisko ei kykene löytämään itsensä ikäistä miestä, joten hän roikkuu epätoivoisesti 20 vuotta vanhempien miesten kanssa. Tämä nyhkyinen "palkintoja voittanut" setämies on syntynyt joskus vuonna 1962 ja sisko itse näki päivänvalo juuri 1980-luvun vaihteessa. Aika huvittava ajatus, että sisko paneskelee miestä joka on samaa ikäluokkaa kuin oma isänsä. 

Vanhalla miehellä ei ole älyä, rahaa, ulkonäköä eikä seksuaalista kykyä joten sisko sitten kehuu jollaoin naurettavilla palkintopokaaleilla 45 vuoden takaa.  :D

Tekstisi viimeinen kappale kertoo sen, että olet kateellinen. Miksi sen muuten olisit kirjoittanut? Toki yksi mahdollisuus on se, että et ole omaan elämääsi tyytyväinen, mikä selittää ilkeytesi.

Minä ihmettelen vanhana naisena, vanhan miehen vaimona, että mihin perustuu kuvitelma siitä, etti vanhoilla miehillä ole seksikykyjä.

Ei pidä yleistää: oman lähes 7-kymppisen mieheni kyvyt ovat kyllä sitä luokkaa, että moni nuori saa kadehtia.

Palataan asiaan tulevien vanhojen kanssa, jos olette saaneet miehen, jolla ei oikeasti ole vanhana kykyjä. Harhaluuoa.

Vierailija
459/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua naurattaa, kun kehutaan omien sukulaistensa päässeen naimisiin insinöörin, lääkärin tai tuomarin kanssa. Omassa suvussa ei ole kenelläkään koulutusta, niin pitää leuhkia serkun, kummin, kaiman sulhasen ammatilla.

Vierailija
460/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavanainen kerskui ohimennen (netissä siis jos aihetta vain jotenkin sivuttiin) miten HÄN on matkustellut ja käynyt ja ollut siellä sun täällä.

Totuus: oli kyllä käynyt, mutta oman puolisonsa ja myöhemmin lastensa kanssa, ja miehen puolen sukulaisissa, ei koskaan yksin.

Eräs nainen, haluaisin sanoa ystävä koska keskustellaan aika henkilökohtaisistakin asioista, on hyvä puhumaan ja siinä ohimennen saattaa sivuten kertoa "minä kun kävin siellä, niin..." tai "minä kävin viikonloppumatkalla siellä parintuhannen kilsan päässä" tai "minulla kun sattui vesivahinko, niin minä sitten tein sitä ja tätä korjatessani sitä" tai "minä remontoin saunan" (tietää kyllä näistä asioista keskivertoihmistä huomattavasti enemmän).

Totuus: on kyllä käynyt, muttei koskaan yksin, toisin kuin antaa ymmärtää. Aina on mukana teini-ikäiset lapset tai miesystävänsäkin. Remontitkin on kyllä tapahtunut, mutta ei hän itse ole niitä rempannut, vaan joku muu. Samoin "minulla sattui vesivahinko" on todellisuudessa "meillä sattui yhdessä ex-aviomieheni kanssa omistamassamme talossa".

En ymmärrä tämän pointtia. Onko esim matkustaminen jotenkin vähäarvoisempaa, jos sitä ei tee yksin?