Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D

mokat ja muut?
25.09.2018 |

Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D

Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!

Kommentit (1065)

Vierailija
421/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaveri kehuskeli aina milloin milläkin asialla. Kerran hän alkoi päivittelemään ärtyisästi, kuinka AMK- taustaiset ja amikset ottavat häneen yhteyttä, vaikka hän on tehnyt selväksi, että häntä ei kiinnosta kuin akateemiset.  Hän vielä kehui, kuinka hänellä on ollut pelkästään akateemisia miehiä. 

Tämä jo sinällään aika naurettavaa mutta vielä naurettavammaksi asian teki, että hänen pisin suhteensa näihin "akateemisiin miehiin" siis ylipäätään keneenkään mieheen oli kolmekymppisenä muutaman kuukauden mittainen. Samoin nämä kaikki muut "akateemiset miehet" olivat pikasuhteita. Toiseksi hän ei olut itsekään tämä ihailemansa akateeminen. 

Vierailija
422/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs asiakas sanoi: "voiks täällä maksaa tälläsellä?" ojentaessaan Platinum American Express -luottokorttia maksaessaan.

Otin kortin aloittaakseni maksutapahtuman ja vastasin että kyllä Amex toimii joo. Asiakas kuitenkin pyysi kortin takaisin ja ojensi tavallisen suomalaispankin debit-kortin. Sanoi samalla "ootko nähny koskaan ennen tuollaista?".

"Juu olen, taitaa toi platina amex olla amexeista se yleisin mikä ihmisillä käytössä. On muuten tullut muutama musta centurion Amexi vastaan, se on jo kohtuu harvinainen kortti".

Oli muuten mies aika hiljainen sen jälkeen ja mukana ollut nainen (mahd. paaripoka) oli varmasti syvästi vaikuttunut.

Siinäpä oiva esimerkki suomalaisesta palvelukulttuurista. Baarimikon hyve EI pitäisi olla päästä näpäyttämään asiakasta, van saada asiakas viihtymään ja hyvälle mielelle.

Paljonko sinua olisi kirpaissut jos olisit ollut juonessa mukana ja ollut ihmettelevinäsi korttia hiukan?

Et varmaankaan ole paikan omistaja ja yrittäjä itse, veikkaan.

En ole baarimikko.

Siinä mielessä olet oikeassa että en pidä siitä ei-suomalaisesta palvelukulttuurista minkä puolesta sinä ilmeisesti liputat. Koen "lesoilun" naurettavana ja "lesoilun" asioilla jotka ei ole "lesoilun" arvoisia vielä naurettavampana. Jos "lesoilet" minulle asiasta jonka koen typeräksi en todellakaan jaksa leikkiä mukana, olin sitten asiakaspalvelijana tai en.

Koen suomalaisen suoraselkäisyyden ja rehellisyyden hyveeksi ja parjaamasi "suomalainen palvelukulttuuri" on myös osa sitä. Kannattaa myös ymmärtää että töykeys ei ole suomalaista palvelukulttuuria vaan se että asiakasta ei nosteta epäaidosti korokkeelle siksi että se tuo parikymppiä taloon.

Koen ihan asiakkaan roolissa epäaidon ylimielistelevän asiakaspalvelun hyvin vastenmieliseksi.

Onneksi teille suomalaisen asiakaspalvelun haukkujille on asiaan helppo ratkaisu: kantakaa ne rahanne sinne firmaan missä asiakaspalvelija nuolee varpaitasi oli oma käytöksesi millaista tahansa. Vaihtoehtoisesti voit harkita muuttoa toiseen maahan jossa on erilainen kulttuuri.

Asiakaspalvelijan tulee olla hienotunteinen eikä nolata asiakasta missään tilanteessa. Hienotunteisuus ei tarkoita kaiken sietämistä tai ylimielistelevää varpaiden nuolemista.

Kerrotussa tilanteessa asiakaspalvelija olisi voinut vaikka hymyillä ystävällisesti luottokortin esittelijälle ja sanoa, että joskus olen noita nähnyt tms. Ei siinä mitään epärehellistä olisi ollut.

Asiakkaita on monenlaisia, on ns. heikkolahjaisia, muistihäiriöisiä, vaikeasti itsetunto-ongelmaisia yms, mutta niin kauan kuin heidän asiakaspalvelijan mielestä typerät jutut eivät varsinaisesti haittaa tai aiheuta ongelmia, heidän näpäyttäminen on täysin turhaa.

Mikä pätemisentarve tällä aspalla oli, kun ns harmittomalle typerykselle piti viimeinen sana saada sanoa?

Maksavaa asiakasta ei tosiaan kannata nolata, jos tämä ei käyttäydy epätavallisen törkeästi. Sen sijaan olis kannattanut pikkuisen lietsoa sen lesoilun tarvetta ja antaa sen tarjota pokalleen parasta mitä löytyy. Tippendaalia vielä päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä noin 9v tyttö leveili yrittäneensä itsemurhaa... sovelluksen ikäraja K13

Vierailija
424/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani kertoo aina ketä julkkiksia hän tai perheensä tuntee, kuka oli karibianristeilyllä, kuka sai ylennyksen, kuka asuu ulkomailla. Omaisuus ja tittelit ovat tärkeitä ja muistetaan aina mainita; muistathan Mirkun, jonka mies on kirurgina yksityisklinikalla.

Vierailija
425/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kaveri kehuskeli aina milloin milläkin asialla. Kerran hän alkoi päivittelemään ärtyisästi, kuinka AMK- taustaiset ja amikset ottavat häneen yhteyttä, vaikka hän on tehnyt selväksi, että häntä ei kiinnosta kuin akateemiset.  Hän vielä kehui, kuinka hänellä on ollut pelkästään akateemisia miehiä. 

Tämä jo sinällään aika naurettavaa mutta vielä naurettavammaksi asian teki, että hänen pisin suhteensa näihin "akateemisiin miehiin" siis ylipäätään keneenkään mieheen oli kolmekymppisenä muutaman kuukauden mittainen. Samoin nämä kaikki muut "akateemiset miehet" olivat pikasuhteita. Toiseksi hän ei olut itsekään tämä ihailemansa akateeminen. 

Mikä ystäväsi koulutus sitten oli? Usein juuri naiset pätevät miestensä varakkuudella ja koulutuksella, av:n ketjuissakin niin nähty.

Vierailija
426/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kutsun juhliin Brändöhön. (Tosiasiassa siis Palosaareen Vaasassa...)

Minulla on suomenmestaruus xxx:ssä. (Tosiasiassa tuo oli nuorten suomenmestaruus xxx-lajin tietyn variaation joukkuekisassa...)

Miesystäväni oli erikoisjoukoissa. (Mittaustiedustelu, vänrikki...)

Harrastan matkustelua. (Alanya, Kos, Teneriffa...)

Pidän tulisesta ruuasta. (Iskender kebab...)

Minua kosittiin timanttisormuksella. (14k, zirkoni...)

Olen filosofian maisteri. (Gradu yllättäen muodollista 50-luvun kieltä, aiheessa ei mitään nykyaikaista, mummo samalla alalla ja ylpeä lapsenlapsestaan...)

Kandityö on sitten jo todella vaativa, lähestulkoon väitöskirjan tasoa. (Tätä ei tarvinne selittää)

Olen kielitaitoinen. (Englanti jota ei pysty puhumaan spontaanisti...)

Pidän kuntoa yllä lenkkeilemällä koiran kanssa. (Korkeintaan korttelin ympäri, kädessä kännykkä tai rööki)

Olen hyvä sisustamaan. (Kaikki valkoista paitsi tähtikuvioinen sohvatyyny...)

Pikkuveljeni on meidän suvun tietokoneguru. (Saarioisten pizzaa, lihapiirakkaa, NHL-jääkiekkoa ja some...)

Olen aikanaan seurustellut xxx:n kanssa. (Kertapano kännissä erään suomipop-staran kanssa...rumpali pani kaveria viereisellä sängyllä...)

Sama muija kehui aikanaan omia sääriään hyvännäköisiksi. (Kun olette saaneet liioittelun tasosta kuvan niin voitte arvata olivatko ne. Miten kukaan kehtaa kehua noin näkyvää ja helposti todennettavissa olevaa asiaa...)

Työpaikat menevät näille tyypeille kun osaavat kehua itseään hyvin.

Vierailija
427/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikin tuttava jaksaa aina kuuluttaa kovaan ääneen menevänsä mökille ja puhua kesäasunnoista siihen malliin, kun olisivat ihan omiakin. Facebookkiinkin pitää aina muistaa kirjoittaa olevansa "meidän mökillä", vaikka paikka on joko vanhempien tai muiden sukulaisten tai peräti vuokrattu.

Mitä ihmeellistä ja mainitsemisen/korostamiseen arvoista tuossa on, kun joka toisella suomalaisella on melkeinpä mökki :D

Naurettavaa.

Martina?

Vierailija
428/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että ei tunnista jotain julkkista edes nimeltä. Esim.

Keskustelu vaikka Sara Siepistä av:lla

-> "Nyt pitäis enää tietää kuka on Sara Sieppi"

Viihdeuutinen Shirly Karvisen ja Vertti Harjuniemen erosta iltalehdessä

-> "Ketä nää ihmiset edes on?"

Jos kerta kiinnostaa (kun linkin kerta avasit), niin Google kertoo kyllä millaisesta ihmisestä on kyse. Jos taas ei kiinnosta, niin miksi avasit koko linkin ja vaivauduit kommentoimaankin??

No siksi, että on ilmeisesti jotenkin hienoa kun ei tiedä julkkiksia. Huooooooh.

Syyllistyn tähän jatkuvasti, mutta lähinnä se on epätoivoinen yritys pysyä mukana keskustelussa. Kun en katso telkkaria enkä seuraa suomijulkkuja (jos muitakaan).

Itse kyllä tiedän, mutta kaikki eivät todellakaan lue Seiskaa tai katso tosi-tv-ohjelmia, joten jotkut Vosut rannalla tai Napaysi - julkkikset Pile-Dannyineen voivat olla täysin vieraita.

Vierailija
429/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri lesoilee aina sillä kuinka kännissä on ollut ja mitä tyhmää tullut tehtyä (juonut muiden viinat, ilmeisesti kaatuillut vaatteensa rikki muistamatta missä ja miten, sammunut erinäisiin paikkoihin kuten rappusille ja bussipysäkeille, pissannut alleen, hävittänyt/rikkonut tavaransa jne) eikä ymmärrä jos joku nauraa näille jutuille ettei se ole siksi, että se on hauskaa ja meriitti, vaan koska se on aivan järkyttävän noloa ja typerää.

Muutenkin karsastan ihmisiä jotka lesoilee sillä miten elämänhallinta on täysin retuperällä.

Vierailija
430/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kehuskelevat alati töillään ja saamillaan esimies/kollegapalautteilla facebookissa. "Kylläpäs olen ällikällä lyöty kun kuulin tänään olevani maailman paras työntekijä! Huh huh!"

Minullakin kaverilistalla tuollainen, työskentelee kioskilla myyjänä 😁

Kaikki edes puolittaiset kehut raportoidaan välittömästi someen.

Vierailija
431/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverini on nuori, tarkemmin sanottuna juuri ja juuri täysi-ikäinen, mutta hän on vanhoillislestadiolainen. leveilee sillä että hälläpä on jo lapsi ja toinen uunissä. lällällää, 15 vuotta vanhempi kollegalla on vain "miesystävä eikä lapsia".

kiviäkään ei kiinnosta.

Vierailija
432/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään mieheni ystävän 62-vuotiaana menehtyneen äidin hautajaisissa.

Siellä vainajan ystävättäret tuntuivat leuhkivan, suorastaan kisaavan sillä, kuinka hyvin ja  kauan he ovat tunteneet vainajan.

Minut ja mieheni oli plaseeerattu tähän "tappelupöytään", joten muistotilaisuuden ajan kuuntelin sitä leuhkimista.

Kukaan ystävättäristä ei kuitenkaan pitänyt minkäänlaista puhetta, kun tuli ns. Sana on vapaa -tilanne.

Onneksi yksi mies, ystävä hänkin, sai ikäneidot hiljaiseksi.

Vierailija
433/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi luottokorteissa olisi jotain hienoa. Itse käytän visaa vain sillon kun rahat on tililtä loppu. Esim. Televisio sarjoissa on aina hienoa maksaa isin luottokortilla. Mitä hienoa on velaksi ostamisessa ja kuvitellaan että ihminen on rikas jos hänellä on joku visa gold tai amex. Minä pidän rikkaampana sitä joka pystyy ne ostoksensa maksamaan sillä samalla hetkellä käteisellä tai debitillä.

Amerikassa tyyppi, jolla ei ole lainkaan velkaa, mutta 10 dollaria taskussaan, on varakkaampi kuin 15% amerikkalaisista.

Tää luottomaksamisen coolious tullee jenkkilästä, jossa credit score on todella iso juttu ja määrittelee  ihmisen sosioekonomisen statuksen. Koko USAn talous pyörii velalla. Korttien väristä voi päätellä luottorajan suuruuden, joka korreloi suoraan tulovirtaan. Siksi se on hienoa. Suomen perusvisalla nyt ei kamalasti ole syytä lesoilla. Jos on musta metalli amex (centurion), sitten tietää että tyypillä on massia.

Se henkilökohtainen luottoluokitus ei Jenkeissä määritä pelkästään sosioekonomista statusta, vaan ihan jo senkin saako esim jonkun vuokrakämpän tai vaikka asuntolainaa. Pitää olla tarpeeksi korkea credit score että saa vaikka sitä lainaa, ja se credit score nousee sillä että käyttää lainarahaa (esim sitä luottokorttia) ja maksaa sen säännöllisesti ja ajallaan takaisin. Siksi siellä kaikki heiluu luottokortin kanssa, koska mitä parempi luottoluokitus sen paremmat lainaehdot/vuokrakämpän/tjsp saa.

Vierailija
434/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnneMari kirjoitti:

Sisko kehuskeli sillä, että hänen avomiehensä on voittanut urheilukisoissa jotain palkintoja 1970-luvulla. Palkintopytyt ovat keittiön liesituulettimen päällä näytillä, että kaikki vieraat varmasti näkevät ne. Minä en sanonut mitään, mutta jälkeenpäin nauratti tosi makeasti. Mitä järkeä on lesoilla asioilla, joita joku vanha äijä on tehnyt ENNEN kuin sisko edes syntyi? Sisko ei kykene löytämään itsensä ikäistä miestä, joten hän roikkuu epätoivoisesti 20 vuotta vanhempien miesten kanssa. Tämä nyhkyinen "palkintoja voittanut" setämies on syntynyt joskus vuonna 1962 ja sisko itse näki päivänvalo juuri 1980-luvun vaihteessa. Aika huvittava ajatus, että sisko paneskelee miestä joka on samaa ikäluokkaa kuin oma isänsä. 

Vanhalla miehellä ei ole älyä, rahaa, ulkonäköä eikä seksuaalista kykyä joten sisko sitten kehuu jollaoin naurettavilla palkintopokaaleilla 45 vuoden takaa.  :D

Tekstisi viimeinen kappale kertoo sen, että olet kateellinen. Miksi sen muuten olisit kirjoittanut? Toki yksi mahdollisuus on se, että et ole omaan elämääsi tyytyväinen, mikä selittää ilkeytesi.

Vierailija
435/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuntemani kanssani saman ikäinen mies leuhkii usein sillä, että kuinka monen naisen kanssa hän on seurustellut ja että kuinka monen kanssa hän on seurustellut montakin kertaa. Viimeksi juuri tällä viikolla tapasin hänet ja hän leuhki, että on seurustellut tällä viikolla jo 12 naisen kanssa ja että nyt hän seurustelee naisen kanssa, jonka kanssa hän on seurustellut jo ainakin 4-5 kertaa ennenkin. Olen vakavasti alkanut epäilemään, että hän ei voi olla normaaliälyinen, koska ei kukaan normaalisti kehittynyt henkilö voi olla niin lapsellinen kuin tämä mies. Hän siis kertoo ihan tosissaan kertoo, kuinka hän kysyi viikko sitten joltakin naiselta, että haluaako tämä seurustella hänen kanssaan, nainen vastasi "Joo", nyt he ovat hirveän rakastuneita keskenään, mutta sitten parin viikon päästä he eivät enää seurustelekaan. Minulle tulee selvästi mieleen omat ensimmäiset kokemukset "seurustelusta" joskus ala-asteikäisenä, jolloin saatoin kysyä joltain tytöltä joskus 8-9 vuotiaana, että "Alatko olemaan", tyttö vastasi "Joo" ja sitten "oltiin yhdessä" muutamasta päivästä pariin viikkoon, kunnes ei enää oltukaan yhdessä. Kyseessä ei ollut siis mikään oikea seurustelu vaan pelkkä leikki. Tuo mies tuntuu elävän sellaista elämää kun minä silloin elin kun hän leuhkii, että "Minä ja Milla-Maaria olemme yhdessä. Netissä tapasimme viikko sitten ja nyt seurustelemme. Me olemme tosi rakastuneita ja mennään kesällä naimisiin" ja parin viikon päästä hän kertoo, että "Milla-Maaria jätti minut, kun en lähettänyt hänelle 2000 euroa maksavaa kihlasormusta ennen ensimmäistä tapaamista".

Vierailija
436/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kehaisi saaneensa viikko sitten perjantaina. Noh tuskin on saanut sillä naamalla:)

Vierailija
437/1065 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavani: Leveilee miehellään, joka oli joskus yhden kauden kaupunginvaltuutettu. Toinen tytär osaa seisoa päällään ja toinen ostaa lapsilleen vain "parempia" lastenvaatteita, onhan tytär itsekin "paremmassa" vaateliikeessä töissä 😂 Lapsenlapset ovat myös parempia kuin muiden, tyyliin kävelivät jo synnytyssalissa🙄Näitä sitten illanvietoissa kuunnellaan

Vierailija
438/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono löylynsietokyky. Tällä kehuskelee todella moni nainen. Kai se on olevinaan naisellista, ettei tykkää löylyistä tai saunasta muutenkaan. Ehkä saunominen on olevinaan miehekästä ja junttia.

Kyllä. Naiset eivät myöskään hikoile, pidä tulisesta ruuasta ja heitä palelee aina. Kiva olla epänainen, joka hikoilee, syö chiliä ja on lämminverinen pakkasillakin.

OT mutta onko käynyt mielessä, että nuo asiat nyt vain ovat miten ovat ja suurin osa ei ole edes aavistanut, että joku voi ottaa nuo asiat KEHUMISENA? Tämä ketju on kyllä silmiä avaava, ei olisi tullut mieleenkään että joku ajattelee sen olevan kehu että tulinen ruoka ei sovi (koska tulee välittömästi ripuli, onhan siinä kehun aihe...not). :,D

Vierailija
439/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono löylynsietokyky. Tällä kehuskelee todella moni nainen. Kai se on olevinaan naisellista, ettei tykkää löylyistä tai saunasta muutenkaan. Ehkä saunominen on olevinaan miehekästä ja junttia.

Kyllä. Naiset eivät myöskään hikoile, pidä tulisesta ruuasta ja heitä palelee aina. Kiva olla epänainen, joka hikoilee, syö chiliä ja on lämminverinen pakkasillakin.

OT mutta onko käynyt mielessä, että nuo asiat nyt vain ovat miten ovat ja suurin osa ei ole edes aavistanut, että joku voi ottaa nuo asiat KEHUMISENA? Tämä ketju on kyllä silmiä avaava, ei olisi tullut mieleenkään että joku ajattelee sen olevan kehu että tulinen ruoka ei sovi (koska tulee välittömästi ripuli, onhan siinä kehun aihe...not). :,D

Ketju pistää tosiaan miettimään, miten huono itsetunto on ihmisellä, joka ottaa minkä tahansa neutraalin asian kertomisen tai small talkin leuhkimisena. Käsittämätöntä.

Vierailija
440/1065 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan erästä autoimmuunisairautta, jonka vuoksi maksa-arvoni ovat koholla. Ystäväni, joka haluaa aina olla parempi kaikessa kuin minä, leveilee omilla maksa-arvoillaan. "Minulla on maksa erittäin hyvässä kunnossa, ALAT-arvoni on alle 35..." Kuulen siis tätä usein, vaikka normaali ihminen ei välttämättä edes tiedä omia maksa-arvojaan, puhumattakaan siitä, että niistä tulisi leuhkimisen aihe. Tämä on raivostuttavaa, sillä välillä olen ollut hyvin sairas. Silloin en halua kuulla ystäväni huippumaksasta. Normi-ihmisillä on luonnostaan "huippumaksa", minulla ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan