Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Kommentit (1065)
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaisnainen kerjää jatkuvasti somessa roskalava ja kirppis-ryhmissä vaatteita ja tavaroita. Sitten kun joku tavara ei miellytäkään, saattaa esim. polttaa koko lahjoitetun vaatekasan ja laittaa siitä kuvia nettiin. Tekstiksi tyyliin "Eipä minun lapseni tällaista pas*aa päälleen laita, mutta tulihan näistä hyvää sytykettä, haistakaa pas*a"
Ja ihan nelikymppinen käsittääkseni terve ihminen kyseessä.
Käsityksesi täytyy olla väärä. Terve ihminen ei toimi kuvailemallasi tavalla. Hyi yök, mikä tyyppi!
Vierailija kirjoitti:
Eräs puolituttu naisihminen kehui keskustelun lomassa kuinka hänen poikansa oli varastanut kaupan telineestä juopon, niin hänen ei tarvinnut itse sitä pojalle ostaa.
:D Paras typo/ autocorrect ikinä :D :D :D
Kerran aikoinaan ystävän vaimo kun oli kova pälpättämään ja kehumaan kaikella niin sillä oli toinen samanlainen pälpättävä vanha eukko työkaverina jolla myös mopo keuli aina kun piti nokittaa kaverin vaimoa joka myös jaksoi kehua herraties mistäasioista.
Siis kaverin vaimo oli sillon joku 22v ja tää vanharouva joku 50v.
No teininä ystävälläni oli tietysti autossa teholastu vähän hevosvoimia boostaamaan.
Kaverin vaimo siihen että "mun ukko laittoi teholastun Volvoon että menee lujempaa" niin siihen toinen rouva hehkuttamaan että "heidän ukko on laittanut jo seitsemän teholastua heidän volkkariin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs puolituttu naisihminen kehui keskustelun lomassa kuinka hänen poikansa oli varastanut kaupan telineestä juopon, niin hänen ei tarvinnut itse sitä pojalle ostaa.
Ai kamala, JOPON, ei juoppoa :DDD
Tää oli varmaan vuoden paras juttu!!!
Mä jo mietin että MIKSI, mihin ihmeen tarkoitukseen joku haluaa ostaa juopon??!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani sanoo aina, että rahalla ei ole mitään merkitystä hänelle, mutta utelee jatkuvasti ihmisten tuloja. Sama henkilö on myös kasvissyöjä, paitsi silloin kun joku tarjoaa hänelle liha-aterian.
Aika moni järkevä on vegaani kotona, muttei näe syytä kieltäytyä lihasta, joka on jo ostettu, ja joka tarjotaan joka tapauksessa.
Jep, en ikinä osta itse lihaa ja tue näin lihatuotantoa, mutta jos se liha on jo lautasella niin ei se takaisin eläimeksi muutu, meni sitten roskiin tai mahaani.
Tutulla on Bmw X5, kyllä piti pitää pokkaa kun hän lesoili sillä :) Ei helvetti... alle kymppitonnin vanha käytetty diesel kosla..
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaisnainen kerjää jatkuvasti somessa roskalava ja kirppis-ryhmissä vaatteita ja tavaroita. Sitten kun joku tavara ei miellytäkään, saattaa esim. polttaa koko lahjoitetun vaatekasan ja laittaa siitä kuvia nettiin. Tekstiksi tyyliin "Eipä minun lapseni tällaista pas*aa päälleen laita, mutta tulihan näistä hyvää sytykettä, haistakaa pas*a"
Ja ihan nelikymppinen käsittääkseni terve ihminen kyseessä.
Onko ihan varmasti terve ihminen kyseessä? Epäilyttää hieman.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttavanainen kerskui ohimennen (netissä siis jos aihetta vain jotenkin sivuttiin) miten HÄN on matkustellut ja käynyt ja ollut siellä sun täällä.
Totuus: oli kyllä käynyt, mutta oman puolisonsa ja myöhemmin lastensa kanssa, ja miehen puolen sukulaisissa, ei koskaan yksin.
Eräs nainen, haluaisin sanoa ystävä koska keskustellaan aika henkilökohtaisistakin asioista, on hyvä puhumaan ja siinä ohimennen saattaa sivuten kertoa "minä kun kävin siellä, niin..." tai "minä kävin viikonloppumatkalla siellä parintuhannen kilsan päässä" tai "minulla kun sattui vesivahinko, niin minä sitten tein sitä ja tätä korjatessani sitä" tai "minä remontoin saunan" (tietää kyllä näistä asioista keskivertoihmistä huomattavasti enemmän).
Totuus: on kyllä käynyt, muttei koskaan yksin, toisin kuin antaa ymmärtää. Aina on mukana teini-ikäiset lapset tai miesystävänsäkin. Remontitkin on kyllä tapahtunut, mutta ei hän itse ole niitä rempannut, vaan joku muu. Samoin "minulla sattui vesivahinko" on todellisuudessa "meillä sattui yhdessä ex-aviomieheni kanssa omistamassamme talossa".
Pitäiskö aina muistaa sanoa ME sitä, ME tätä?? Vai muistaa kertoa KENEN kanssa jotain tehtiin tai jossain oltiin?
Jos hän on ollut perheensä/miehensä/lastensa kanssa jossain, niin onhan hän myös itse siellä ollut, joten mikä tässä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani sanoo aina, että rahalla ei ole mitään merkitystä hänelle, mutta utelee jatkuvasti ihmisten tuloja. Sama henkilö on myös kasvissyöjä, paitsi silloin kun joku tarjoaa hänelle liha-aterian.
Aika moni järkevä on vegaani kotona, muttei näe syytä kieltäytyä lihasta, joka on jo ostettu, ja joka tarjotaan joka tapauksessa.
Jep, en ikinä osta itse lihaa ja tue näin lihatuotantoa, mutta jos se liha on jo lautasella niin ei se takaisin eläimeksi muutu, meni sitten roskiin tai mahaani.
Aina valitetaan kuinka vegaanit/kasvissyöjät tekee syömisestään numeron jne, mutta sit kun joku on vegaani, mutta syö hänelle tarjotun aterian joka sisältää lihaa, ilman että alkaa saarnata vegaaniudestaan, niin sekään siis ei käy??
Eri asia jos sanoisi olevansa alkerginen, mutta välillä ei sit olekaan.
Mä muuten myös itse syön kasvisruokaa kotona ja pyrin valitsemaan kasvisvaihtoehtoja jos niitä on tarjolla, mutta jos ei ole, niin silloin syön myös lihaa, tekemättä asiasta numeroa.
Yksi naapuri tuntuu lesoilevan sairauksillaan.
Olen seurannut, kenet tahansa pysäyttää pihalla, alkaa kertoa ne samat litaniat miten vaivainen on. Tietysti se on vähän säälittävääkin, mutta kun sillä on sellanen jotenkin niljakas tyyli, ensin kehuu ja imartelee ihmisen ja ihmisen lapset maasta taivaisiin äitelällä äänellä, sen perään alottaa kertoa vaivoistaan valittavalla äänellä. Selvästi se imartelu on ajan ostamista, ja minua on alkanut ärsyttää sen tapa. Jotenkin vaisto sanoo pysymään kaukana.
Kuuntelin salaa joskus ikkunasta, niin aivan samaa taktiikkaa ja samoja sanoja käytti naapuriin lapsineen. Joskus kun muutin tähän, luulin että kehuu aidosti lastani, joka on hyvätapainen jne, kuten se useaan otteeseen kehui, mutta kun kuulin aivan se samat litaniat toiselle naapurille, huomasin että sehän on aika juonikas kettu. Kaikenlisäksi kertoi sekä minulle että tämän naapurin lapselle, katselevansa aina ikkunasta kun lähdemme tai tulemme, minua se tieto on ahdistanut suunnattomasti, miksi sen piti sanoa sellasta, se naapurin lapsikin selvästi hämmentyi tiedosta.
Joka tapauksessa se aina leuhkii vaivoillaan, jos se onnistuu pysäyttämään ihmisen, tekee itsestään marttyyriä. Se ei ole kiva tapa, minullakin on omat sairauteni ja vaivani, mutten pysäytä niiden takia naapureita leuhkiakseni sillä, ei ole mitään leuhkimista.
Minua varmaan pidetään kamalana lesoilijana tämän ketjun mukaan kun on erilaisia sairauksia ja allergioita vaikka muille jakaa ja en niitä varsinaisesti salaile, joskaan en huvikseni huutelekaan. Lisäksi saatan mainita koulutukseni mikäli tilanne sen vaatii (olen insinööri) ja saatan joskus mainita jonkun vähän erikoisemman taidon mikä minulla on (pitsinnypläys, ukulelen soitto tms) jos vaikka kerrotaan oudoimpia harrastuksia tms. En todellakaan kerro näitä tyyliin "minullapa onkin..." kun joku toinen mainitsee vaikka että on allerginen kalalle. Kaipa se lesoiluksi kuitenkin lasketaan jos asiasta mainitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui 90-luvulla
Eräs tuttava kertoi että oli ollut M.Jacksonin henkivartijana kun Maikkeli oli ollut keikalla Suomessa.
Minkään valtakunnan vartijakoulutusta ei tyypillä ollut eikä edes mitään kontakteja tuollaisiin systeemeihin.Sama tyyppi selitti että on poliisin undercover tehtävissä huumeisiin liittyen..
Asui silloin pikku kaksiossa Vantaalla ja oli duunissa Keskolla..Puhui ihan tosissaan noista jutuista..
Tunnetaankohan sama tyyppi? Sai World Trade Centerin terrori-iskuista Puolustusvoimilta salaista tietoa, poliisi ei anna ylinopeussakkoja, kun hänellä on niin tärkeä asema ja on ollut viime vuosina suunnilleen jokaisessa poliisin näkyvämmässä toiminnassa mukana (mm.kouluampumiset). Tekee tavallista duunarityötä, mutta se on omien sanojensa mukaan vain ajankulua ja peitohommaa varsinaiselle työlle,
Näitä tyyppejä tuntuu olevan yllättävän paljon. Pitäisi joskus ihmetellä tällaiselle "salaiselle agentille" ääneen sitä että ihme kun jauhaa näistä valtiosalaisuuksista jokaiselle tutulle ja tuntemattomalle. Itselläni on tällä hetkellä työkaveri joka yrittää antaa itsestään jotain mystistä kuvaa, jolla on suuria ja tärkeitä salaisuuksia ja suunnitelmia, mutta ei tahdo puhua niistä sen enempää. Tietää asioista enemmän kuin muut, mutta ei kerro mitä. Kuitenkin jatkuvasti näistä lässyttää. On myös käynyt jokaisessa maassa josta joku töissä sattuu mainitsemaan. Ja tosiaan hyvin tavallinen matalapalkkainen työpaikka kyseessä. Baareissahan pienessä sievässä löytyy myös usein ties mitä muukalaislegioonalaista, taistelusukeltajaa ja muuta tyhjän kehuskelijaa Kyse on varmaan jostain pettymyksestä itseensä ja siihen ettei ole ollut rahkeita oikeasti saavuttaa suuria unelmiaan palkkasotilaista, agenteista ja salaisista poliiseista yms, vaan päätynyt johonkin tylsään huonosti palkattuun työhön..
Näinhän se on. Ja toiset prkeleet osaavat hyödyntää tämänkin vammansa, alkavat kirjoittamaan tai tekevät leffoja ja ehkä tienaavatkin fantasioillaan. Nämä, jotka tuovat fantasiansa reaalimaailmaan, saavat vain hullun maineen.
Kuinka monta kertaa on joutunut ambulanssilla sairaalaan. Kaikkea kanssa 😅
Eräs äitini läheiseen tuttavapiirin kuuluva nainen kerskui vuosi sitten suureen ääneen äitini syntymäpäiväjuhlissa perustaneensa siivousfirman, kun jäi eläkkeelle. Kiinnostuin vilpittömästi asiasta ja kysyin häneltä mm., millä alueella hän tekee keikkaa ja onko asiakaskuntaa jo ehtinyt kerääntyä. "Eijei, en mä kenelle tahansa tee töitä, vaan "Villelle" (omalle pojalleen). "Ville" on mun ainoa asiakas. En mä vieraiden koteihin mene siivoomaan," hän vastasi minulle reippaasti ja minun kyselyni olikin kyselty. 😁
Kuinka moni näistäkin jutuista on kerrottu huumorilla, ja sitten joku vielä luulee kehuskeluksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui 90-luvulla
Eräs tuttava kertoi että oli ollut M.Jacksonin henkivartijana kun Maikkeli oli ollut keikalla Suomessa.
Minkään valtakunnan vartijakoulutusta ei tyypillä ollut eikä edes mitään kontakteja tuollaisiin systeemeihin.Sama tyyppi selitti että on poliisin undercover tehtävissä huumeisiin liittyen..
Asui silloin pikku kaksiossa Vantaalla ja oli duunissa Keskolla..Puhui ihan tosissaan noista jutuista..
Tunnetaankohan sama tyyppi? Sai World Trade Centerin terrori-iskuista Puolustusvoimilta salaista tietoa, poliisi ei anna ylinopeussakkoja, kun hänellä on niin tärkeä asema ja on ollut viime vuosina suunnilleen jokaisessa poliisin näkyvämmässä toiminnassa mukana (mm.kouluampumiset). Tekee tavallista duunarityötä, mutta se on omien sanojensa mukaan vain ajankulua ja peitohommaa varsinaiselle työlle,
Näitä tyyppejä tuntuu olevan yllättävän paljon. Pitäisi joskus ihmetellä tällaiselle "salaiselle agentille" ääneen sitä että ihme kun jauhaa näistä valtiosalaisuuksista jokaiselle tutulle ja tuntemattomalle. Itselläni on tällä hetkellä työkaveri joka yrittää antaa itsestään jotain mystistä kuvaa, jolla on suuria ja tärkeitä salaisuuksia ja suunnitelmia, mutta ei tahdo puhua niistä sen enempää. Tietää asioista enemmän kuin muut, mutta ei kerro mitä. Kuitenkin jatkuvasti näistä lässyttää. On myös käynyt jokaisessa maassa josta joku töissä sattuu mainitsemaan. Ja tosiaan hyvin tavallinen matalapalkkainen työpaikka kyseessä. Baareissahan pienessä sievässä löytyy myös usein ties mitä muukalaislegioonalaista, taistelusukeltajaa ja muuta tyhjän kehuskelijaa Kyse on varmaan jostain pettymyksestä itseensä ja siihen ettei ole ollut rahkeita oikeasti saavuttaa suuria unelmiaan palkkasotilaista, agenteista ja salaisista poliiseista yms, vaan päätynyt johonkin tylsään huonosti palkattuun työhön..
Näinhän se on. Ja toiset prkeleet osaavat hyödyntää tämänkin vammansa, alkavat kirjoittamaan tai tekevät leffoja ja ehkä tienaavatkin fantasioillaan. Nämä, jotka tuovat fantasiansa reaalimaailmaan, saavat vain hullun maineen.
Minulla on monessa mielessä melko ainutlaatuinen lähisuku, johon pidän tietoisesti hieman etäisyyttä. Siihen mahtuu ja on mahtunut jos jonkinlaista sankaria. Tässä kaksi esimerkkiä:
- Eräs alkoholisoitunut lähisukulaiseni on vakuutellut ties miten kauan aikaa, että hän on joskus 1970-luvulla keksinyt Viking Linen muovipussit! Sukulainen kertoi tämän asian minulle luottamuksellisesti 25 vuotta sitten, täystuiterissa ollessaan. Laivayhtiö oli kuulemma ollut ikionnellinen tästä ideasta ja sukulaiseni on edelleen iloinen, että hänen keksintönsä näkyy joka puolella vielä nykyäänkin. Tämä sukulaiseni on keksinyt paljon muutakin, mutten tähän hätään kuitenkaan muista että mitä kaikkea. Paljon hän on kuitenkin saanut aikaan elämässään ja moni iso firma on kuulemma häntä kiitellyt.
- Toinen juttu - ja tämä on sitten tosi traaginen tarina, pakko varoittaa etukäteen.
Eräs nyt jo edesmennyt, kauniisti sanoen persoonallinen sukulaisnainen - rauha hänen muistolleen - kertoi nimittäin jatkuvasti eläessään ja tuiterissa ollessaan, että hän oli nuorena tyttönä lähettänyt runoja itse Toivo Kärjelle joskus 1950-luvulla. Toiveena oli ollut jonkinsortin yhteistyö, sillä omasta mielestään sukulaiseni oli erinomainen runojen rustaaja ja ne runot sopivat kuulemma laulujen sanoiksi täydellisesti. Sukulaiseni oli olettanut, että Toivo Kärki olisi saanut tajunnanräjähtävän kokemuksen luettuaan hänen runonsa ja että yhteistyö olisi alkanut lähestulkoon välittömästi.
Tämä ryökäle-Kärki oli kuitenkin pitänyt itsekkäästi kaikki runot itsellään, olisikohan niitä nyt ollut neljä tai viisi kappaletta, eikä ollut vastannut sukulaiselleni koskaan mitään. Puolen vuoden päästä oli radiossa alkanut soida tutunkuuloisia lauluja ja sukulaiseni oli heti ymmärtänyt, että Toivo "Topi" Kärki oli ominut hänen runonsa itsekkäästi itselleen, tehnyt niihin melodiat ja "kaupitteli niitä omalla nimellään", kuten tämä sukulaiseni aina asian ilmaisi. Kirpaisevinta kuulemma oli, että niistä lauluista tuli ikivihreitä hittejä. Sukulaiseni vihasi syvästi Toivo Kärkeä loppuelämänsä ajan.
Olen melkein julkkis.
Aihetta liippaa sekin, jos vaikka jonkun koiraa tai lasta kehutaan kauniiksi/nätiksi/jne niin kehuun vastataan ”Kiitos!” Wtf? Ikään kuin se koiran tai lapsen kauneus olisi jotenkin omistajan/vanhemman ansiota jolloin kehusta kiitetään. En tajua. Suurin myötähäpeä on kenties tullut, kun hiukan alemman sos.luokan fb-kaveri julkaisi koiransa kuvia ja koiran KASVATTAJA kehui koiran hienoa ulkomuotoa. Ja mitä vastaa kaveri: ”Kiitos!!!” :D
Vierailija kirjoitti:
Aihetta liippaa sekin, jos vaikka jonkun koiraa tai lasta kehutaan kauniiksi/nätiksi/jne niin kehuun vastataan ”Kiitos!” Wtf? Ikään kuin se koiran tai lapsen kauneus olisi jotenkin omistajan/vanhemman ansiota jolloin kehusta kiitetään. En tajua. Suurin myötähäpeä on kenties tullut, kun hiukan alemman sos.luokan fb-kaveri julkaisi koiransa kuvia ja koiran KASVATTAJA kehui koiran hienoa ulkomuotoa. Ja mitä vastaa kaveri: ”Kiitos!!!” :D
Mielestäni tuo ei liippaa läheltäkään tämän ketjun aihetta ja on sitäpaitsi ihan normaali ja neutraali vastaus. Miten sinun mielestäsi vilpittömään kehuun ulkonäöstä tulisi vastata? Entä miten sinulle on pälkähtänyt päähän, että ulkonäön kohde tai lapsen vanhempi, tai lemmikkieläimen omistaja kuvittelisi lapsensa / lemmikkieläimensä ulkonäön olevan hänen ansiotaan? Kuulostaa hieman hassulta.
Itse en oikein tajua tämänkaltaisia vastauksia ulkonäkökehuihin:
- No emmää ny niin nätti oikeesti oo...
- Ihan tavallisen näkönen lapsi / koira /kissa / aviomies / Miss Universum se oikeesti on...
- Ite oot, hihhihhii! (tämän päälle vähintää kaksi sydän- ja pusuemojia)
Elastisen sanoin " älä riitele hullujen kaa , tai vajoot niiden sekaa "