Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Kommentit (1065)
En oo ollu töissä päivääkään.(Luulen että kyseinen jamppa on ollu töissä linnassa kun niitä tuomioita on tullut vähän väliä, ja tarvii rööki rahaa.)
Suuren Facebookryhmän ylläpitämisestä on leuhotettu :D
Vierailija kirjoitti:
"sain koulussa kymppejä vaikka en koskaan lukenut kokeisiin tai tehnyt läksyjä"
"en lue koskaan kirjoja" (tämä on ehkä maailman noloin)
Erittäin mahdollista, jos kuuntelee tunnilla. Esimerkiksi minä en lukiossa avannut kirjaa muuhun kuin läksyjen tekemiseen, uuten pärjäsin ihan kuuntelemalla. Paitsi yo-kokeisiin luin.
Luuserikaveri jaksaa vieläkin kehuskella kouluajan surkealla metallibändillään, jollaisia tietysti oli ja on jokaisessa koulussa. Hän vieläkin uskoo, että se on paikallinen kulttibändi. Eli parikymmentä vuotta myöhemminkin ihmiset muistavat jonkin umpisurkean fiinninaamaisten poikien rokkibändin, jolla oli pari säälikeikkaa paikallisessa nuorisotilassa?
Yksi tyyppi kehuskelee sillä, että hänellä on HKO:n ja RSO:n kausikortit, ihan kuin ne olisivat musiikin tohtorin tutkinto tms. Rahallahan noita saa lippuluukulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui 90-luvulla
Eräs tuttava kertoi että oli ollut M.Jacksonin henkivartijana kun Maikkeli oli ollut keikalla Suomessa.
Minkään valtakunnan vartijakoulutusta ei tyypillä ollut eikä edes mitään kontakteja tuollaisiin systeemeihin.Sama tyyppi selitti että on poliisin undercover tehtävissä huumeisiin liittyen..
Asui silloin pikku kaksiossa Vantaalla ja oli duunissa Keskolla..Puhui ihan tosissaan noista jutuista..
Tunnetaankohan sama tyyppi? Sai World Trade Centerin terrori-iskuista Puolustusvoimilta salaista tietoa, poliisi ei anna ylinopeussakkoja, kun hänellä on niin tärkeä asema ja on ollut viime vuosina suunnilleen jokaisessa poliisin näkyvämmässä toiminnassa mukana (mm.kouluampumiset). Tekee tavallista duunarityötä, mutta se on omien sanojensa mukaan vain ajankulua ja peitohommaa varsinaiselle työlle,
Ei helvtti. Olen ollut Keskolla duunissa ja tunnistan saman ihmisen. Keskon työ oli peiteduuni kaikelle, kun se oikeesti tarkkaili viereistä rakennusta. Kun se oli saikulla viikon, niin se oli vaan sellanen läppä, koska se oli suorittamassa seurantaa Helsingistä - Tukholmaan. Oli laivalla sviitissä ja sillä oli " vaimo" joka oli sille räätälöity, että esittivät avioparia. Sitten sanoi, että kohta saa lukea lehdistä siitä. No eipä ikinä luettu, ku eipä ollu yllätys et sellasta uutista tulis. Asui Vantaalla kaksiossa tämä tyyppi.
Kysyittekö koskaan häneltä että jos on peitetehtävissä niin miksi lavertelee kaikki salaiset toimeksiantonsa julkisesti työpaikalla ja kylillä kaikille vastaantulijoille? Että eikö se vähän niin kuin vesitä koko peitetarinan ja vaaranna nämä "suuroperaatiot" ynnä muut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vastaan ihminen, joka todella esitteli suurena saavutuksenaan sitä, kun työnantaja oli kehunut miten hyvä hän on ottamaan monisteita. Selitti pitkään sitä monisteiden ottamisen prosessia ja käytyä keskustelua.
Aika sanattomaksi jäin tämän suuren saavutuksen edessä. Ja jätin armollisesti kertomatta hänelle, että työnantaja kehui häntä siksi, että kukaan muu ei jaksa innostua hommasta, jonka osaa apinakin. Hyvä että löytyi yksi apina, joka ottaa nyt monisteet hymyillen. Muut hymyilevät sitten ihan muusta syystä.
Miksi minusta kuulostaa enemmänkin siltä, ettei tyyppi ole kauheasti kehuja saanut joko töissä tai elämänsäaikana. Toivon olevani väärässä tosin.
Minusta tuollainen on vain suloista, ei noloa. Kertoo siitä, että yksikin pieni ja sinulle "mitätön" kehu voi merkitä valtavan paljon ihmiselle. Se voi olla se juttu, joka nostaa hänet suosta. Ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on varmaankin entinen koulukiusaaja, kuten yli puolet palstan naisista muutenkin ?
Tuo on laiton syytös ja herjaus.
Kuvankaappaus otettu
"Unohdin taas syödä hih hih"
Jätän sanomatta, että sen myös näkee. Raajat ovat kuin kuivettuneella muumiolla ja en ikinä haluaisi nähdä peppuasi ilman housuja. Kyse ei siis ole vielä sairaalakunnossa olevasta ihmisestä, vaan enemmänkin ortoreksikosta, joka selvästi ylpeilee sillä kuinka "unohti syödä". Ja miten vähän syö. Ja miten heillä ei KOSKAAN syödä herkkuja, he eivät edes pidä sellaisesta.
Se haastattelu pariskunnasta jotka kehivat huumirintajuaan. Se oli juuri tätä kakkahuumoria. Heille se oli merkki jostakin hienosta.
Jokainen tyylillään, mutta vaikea nähdä mitään hienoa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Huono löylynsietokyky. Tällä kehuskelee todella moni nainen. Kai se on olevinaan naisellista, ettei tykkää löylyistä tai saunasta muutenkaan. Ehkä saunominen on olevinaan miehekästä ja junttia.
Kyllä. Naiset eivät myöskään hikoile, pidä tulisesta ruuasta ja heitä palelee aina. Kiva olla epänainen, joka hikoilee, syö chiliä ja on lämminverinen pakkasillakin.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä olen törmännyt kummalliseen ilmiöön, jossa lesotaan ja kilpaillaan kurjuudella:
-Minäpä sairastuin masennukseen jo näin ja näin nuorena.
-Minäkin masennuin ja myös viiltelin ja jäi tämmöset arvet.-Minulla on kuollut se ja se läheinen.
-Minullapa on kuollut kaikki läheisimmät ihmiset.-Mulla on tämmönen diagnoosi.
-Mullakin, ja on ollut näin monta psykoosia sen takia.Kyseessä nuoret aikuiset ihmiset.
Tätä ilmenee myös täällä kaukana, kaukana maaseudulla ja pikkukaupungeissa. Tyyliin työkaveri kertoo mummonsa kuolleen syöpään. Mihin "voi ei tuo vielä mitään, meidän mummo kuoli 3 syöpään ja 20 serkullakin oli syöpä eikä mikä tahansa syöpä vaan elefanttimuumiosyöpä, joka on maailman pahin ja samaan aikaan minulla oli ripuli mutta piti vain jaksaa". Tällaisia kahvipöytäkeskusteluja.. joillain ihmisillä ei ole sosiaalista silmää, eikä hienotunteisuutta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä voiko tätä sanoa lesoiluksi, mutta mua alkaa aina naurattaa nämä "minun mieheni on sähköinsinööri", "minun poikani on tuomari"-heitot tilanteissa, joissa noilla ei ole yhtään mitään merkitystä.
Yleensä noita kommentteja laukovat hieman vanhemmat naiset vähän niinkuin pelotellakseen ja sanojensa vakuudeksi, kai. Tekis aina mielis sanoa takaisin, että olkoon miehesi vaikka Jeesus, mutta et saa yhtään sen parempaa kohtelua, kuin muutkaan, vaan kaikkia kohdellaan yhtä tasapuolisesti.
Mun vanha (yli 80) äitini on aina ihastellut pitkälle opiskelleita ihmisiä, varmaan siksi kun itse ei voinut aikoinaan opiskella niin pitkälle tai sitä alaa mikä kiinnosti. Hän on aivan lumoutunut ja ihastuksissaan kun joku valmistuu - ihan mistä vaan. Ammattikoulu, yliopisto, mikä tahansa saavutus. Ja hänen kohdallaan se on ihan vilpitöntä ihailua. Esim. se kun kävin lukion oli aivan mieletöntä :)
Jäin toiseksi.... no kyllä se elämä kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun keski-ikäiset leuhkii teinimerkeillä tyyliin Guess tms. Ja pitävät niitä vielä kallliina ja hienoina.
No en minä tiedä onko se leuhkimista. Yksi kaveri kertoi ostaneensa Guessin laukun ja kyseltiin, millaisen ja kertoi siitä. En osaa ottaa tuollaista kehuskeluna. Joillekin merkki on tärkeä juttu ja silloin he kertovat sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vastaan ihminen, joka todella esitteli suurena saavutuksenaan sitä, kun työnantaja oli kehunut miten hyvä hän on ottamaan monisteita. Selitti pitkään sitä monisteiden ottamisen prosessia ja käytyä keskustelua.
Aika sanattomaksi jäin tämän suuren saavutuksen edessä. Ja jätin armollisesti kertomatta hänelle, että työnantaja kehui häntä siksi, että kukaan muu ei jaksa innostua hommasta, jonka osaa apinakin. Hyvä että löytyi yksi apina, joka ottaa nyt monisteet hymyillen. Muut hymyilevät sitten ihan muusta syystä.
Miksi minusta kuulostaa enemmänkin siltä, ettei tyyppi ole kauheasti kehuja saanut joko töissä tai elämänsäaikana. Toivon olevani väärässä tosin.
Minusta tuollainen on vain suloista, ei noloa. Kertoo siitä, että yksikin pieni ja sinulle "mitätön" kehu voi merkitä valtavan paljon ihmiselle. Se voi olla se juttu, joka nostaa hänet suosta. Ja päinvastoin.
En tarkoittanutkaan, että se on noloa vaan pikemminkin surullista. Antaisin henkilön olla täpinöissäni rauhassa enkä yrittäisi pilata sen iloa, niinkuin jotkut ymmärtämättömät voisivat tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että ei tunnista jotain julkkista edes nimeltä. Esim.
Keskustelu vaikka Sara Siepistä av:lla
-> "Nyt pitäis enää tietää kuka on Sara Sieppi"Viihdeuutinen Shirly Karvisen ja Vertti Harjuniemen erosta iltalehdessä
-> "Ketä nää ihmiset edes on?"Jos kerta kiinnostaa (kun linkin kerta avasit), niin Google kertoo kyllä millaisesta ihmisestä on kyse. Jos taas ei kiinnosta, niin miksi avasit koko linkin ja vaivauduit kommentoimaankin??
No siksi, että on ilmeisesti jotenkin hienoa kun ei tiedä julkkiksia. Huooooooh.
Syyllistyn tähän jatkuvasti, mutta lähinnä se on epätoivoinen yritys pysyä mukana keskustelussa. Kun en katso telkkaria enkä seuraa suomijulkkuja (jos muitakaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas sanoi: "voiks täällä maksaa tälläsellä?" ojentaessaan Platinum American Express -luottokorttia maksaessaan.
Otin kortin aloittaakseni maksutapahtuman ja vastasin että kyllä Amex toimii joo. Asiakas kuitenkin pyysi kortin takaisin ja ojensi tavallisen suomalaispankin debit-kortin. Sanoi samalla "ootko nähny koskaan ennen tuollaista?".
"Juu olen, taitaa toi platina amex olla amexeista se yleisin mikä ihmisillä käytössä. On muuten tullut muutama musta centurion Amexi vastaan, se on jo kohtuu harvinainen kortti".
Oli muuten mies aika hiljainen sen jälkeen ja mukana ollut nainen (mahd. paaripoka) oli varmasti syvästi vaikuttunut.
Siinäpä oiva esimerkki suomalaisesta palvelukulttuurista. Baarimikon hyve EI pitäisi olla päästä näpäyttämään asiakasta, van saada asiakas viihtymään ja hyvälle mielelle.
Paljonko sinua olisi kirpaissut jos olisit ollut juonessa mukana ja ollut ihmettelevinäsi korttia hiukan?
Et varmaankaan ole paikan omistaja ja yrittäjä itse, veikkaan.
En ole baarimikko.
Siinä mielessä olet oikeassa että en pidä siitä ei-suomalaisesta palvelukulttuurista minkä puolesta sinä ilmeisesti liputat. Koen "lesoilun" naurettavana ja "lesoilun" asioilla jotka ei ole "lesoilun" arvoisia vielä naurettavampana. Jos "lesoilet" minulle asiasta jonka koen typeräksi en todellakaan jaksa leikkiä mukana, olin sitten asiakaspalvelijana tai en.
Koen suomalaisen suoraselkäisyyden ja rehellisyyden hyveeksi ja parjaamasi "suomalainen palvelukulttuuri" on myös osa sitä. Kannattaa myös ymmärtää että töykeys ei ole suomalaista palvelukulttuuria vaan se että asiakasta ei nosteta epäaidosti korokkeelle siksi että se tuo parikymppiä taloon.
Koen ihan asiakkaan roolissa epäaidon ylimielistelevän asiakaspalvelun hyvin vastenmieliseksi.
Onneksi teille suomalaisen asiakaspalvelun haukkujille on asiaan helppo ratkaisu: kantakaa ne rahanne sinne firmaan missä asiakaspalvelija nuolee varpaitasi oli oma käytöksesi millaista tahansa. Vaihtoehtoisesti voit harkita muuttoa toiseen maahan jossa on erilainen kulttuuri.
Asiakaspalvelijan tulee olla hienotunteinen eikä nolata asiakasta missään tilanteessa. Hienotunteisuus ei tarkoita kaiken sietämistä tai ylimielistelevää varpaiden nuolemista.
Kerrotussa tilanteessa asiakaspalvelija olisi voinut vaikka hymyillä ystävällisesti luottokortin esittelijälle ja sanoa, että joskus olen noita nähnyt tms. Ei siinä mitään epärehellistä olisi ollut.
Asiakkaita on monenlaisia, on ns. heikkolahjaisia, muistihäiriöisiä, vaikeasti itsetunto-ongelmaisia yms, mutta niin kauan kuin heidän asiakaspalvelijan mielestä typerät jutut eivät varsinaisesti haittaa tai aiheuta ongelmia, heidän näpäyttäminen on täysin turhaa.
Mikä pätemisentarve tällä aspalla oli, kun ns harmittomalle typerykselle piti viimeinen sana saada sanoa?
Vierailija kirjoitti:
"Unohdin taas syödä hih hih"
Jätän sanomatta, että sen myös näkee. Raajat ovat kuin kuivettuneella muumiolla ja en ikinä haluaisi nähdä peppuasi ilman housuja. Kyse ei siis ole vielä sairaalakunnossa olevasta ihmisestä, vaan enemmänkin ortoreksikosta, joka selvästi ylpeilee sillä kuinka "unohti syödä". Ja miten vähän syö. Ja miten heillä ei KOSKAAN syödä herkkuja, he eivät edes pidä sellaisesta.
Joo siis entisenä anorektikkona tuo ärsyttää ja pistää vihaksi miteb ihniset voi olla noin tyhmiä. Se sairaus tai joka vieläkin on minussa on yhtä h*lv ettiä enkä halua sitä edes pahimmalle viholliselle.
Tuttavani jolla on 7-vuotiaat kaksoset selittim, että kävivät ruoka-avussa siksi että oli varaa ostaa molemmille koulua varten kånkenit :D