Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Kommentit (1065)
Vierailija kirjoitti:
Eräs peräkammarin poika aloitti lääkisopinnot. Hän kehuskeli sillä kuinka baarissa jokainen nainen lähtis yöksi luokse, kun kertoo olevansa lääkiksessä. Yks rempseempi kaveri kysäsi, että "oleekko sä poikha koskhaan saanu oikheesti p'llua?" eipä ollut.
Semmoinen tyyppi, jolla peräkammarinpojalla tarkoitetaan, ei aloita lääkisopintoja.
mokat ja muut? kirjoitti:
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Tuo kyllä kuulosti siltä, että juttu oli tarkoitettu vitsiksi eikä leuhkimiseksi. Kiitos kuitenkin hauskan ketjun avaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyläpolliisi kirjoitti:
Asiasta toiseen, tuo sana 'lesoilla' on jotenkin hirveänkuuloinen. Mistä ihmeestä se on kieleemme tullut? Mikä on leso? Miksei voi puhua leveilemisestä, kehuskelemisesta, ylpeilystä tai vaikka mainostamisesta, revittelystä yms. Mutta tuo 'lesoilu' on vaan jotenkin niin kaikkein pahinta wt:ia, että huh.
Olen kuullut maalaisten käyttävän tuota "lesoilua", mikä kalskahti oudolta stadilaisen korvaan. Meillä sanotaan "leveily" tai "elvistely" tms.
Omassa nuoruudessani ysärillä ainakin Vantaalla oli ihan normaali termi. Toki myös leveilystä ja elvistelystä puhuttiin.
Vantaa onkin böndellä.
Eräs kaverini on tutustunut erääseen nykyisistä ykköspoliitikoista ja on kyllä tehnyt sen asian kuuluvaksi kaikille, buah
Kyläpolliisi kirjoitti:
Asiasta toiseen, tuo sana 'lesoilla' on jotenkin hirveänkuuloinen. Mistä ihmeestä se on kieleemme tullut? Mikä on leso? Miksei voi puhua leveilemisestä, kehuskelemisesta, ylpeilystä tai vaikka mainostamisesta, revittelystä yms. Mutta tuo 'lesoilu' on vaan jotenkin niin kaikkein pahinta wt:ia, että huh.
Väärin. Lesoilu, lesottaminen, lesoaminen on ihana nostalginen sana suoraan ysäriltä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden opiskelukaverin äiti esittäyttyi olevansa melkein ylioppilas.
Olisiko kuitenkin huumoria ollut..?
Jos kaikki lesoilut kuitattaisiin huumoriksi, niin eikai ne mitään lesoiluja olisikaan?
”Mieheni on tekniikan tohtori” argumenttina kaikkeen, mikä liittyy henkilön omasta osaamisesta (humanistinen ala) kertomiseen. Miten se äijäs koulutus sun osaamattomuuteen auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuultua tarinaa parin vuoden takaa:
Serkkuni (tärkeässä pestissä journalismin saralla) sai kutsun Linnan juhliin, ja kun tätini oli ohimennen todennut siitä naapurin rouvalle, tämä oli tokaissut: "Joo, kyllähän mekin ystävättären kanssa käytiin kesällä siellä kiertokäynnillä monen tunnin ajan..." Toki kommentin motiivin voi arvata, mutta vähän kuulosti ihmeelliseltä ja kitkerältä.
Saman tädin yksi ystävistä myös kuulemma lesoaa melkein joka keskustelun yhteydessä sillä, kuinka moderni ja ennen kaikkea SUVAITSEVAINEN ihminen hän onkaan. Vähemmästäkin sitä kuulemma tulee hulluksi. Suvaitsevaisuudessa itsessään ei ole mitään vikaa, mutta kuulemma se kaikenlainen kritiikin ja terveen kyseenalaistamisen puute häiritsee. Kunhan vain on suvaitsevainen, hmmh. :D
Meidänpä naapurin emäntä muuttuu minkä tahansa alan ekspertiksi, jos hänen kuullensa erehtyy isännälle jotain sanomaan. Hän on käynyt varmaan kaikki maailman maat läpi peruspäivärahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useat näistä jutuista on sellaisia, etten kyllä ymmärrä niitä leveilyksi. Mitä hyvänen aika enää uskaltaa puhua, kun kaikki on leveilyä? Esim. 177? Tai mitä leveilyä on kertoa tehneensä jotain kastiketta itse tehdyistä sienistä? Minulle se kertoo vaan sen, että on viettänyt mukavan hetken metsässä.
Onko nämä palstailijat jotain ylikateellisia?
Mutta miksi se pitää mainita ulkopuoliselle, että on itse poimitut sienet? Sinähän jo tiedät viettäneesi mukavan hetken metsässä. Eri asia on, jos se kenelle kerrot esittää vastakysymyksen, että keräsitkö sienet itse. Silloin häntä kiinnostaa eli hänelle on jotain merkitystä sillä onko itse kerätty vai torilta ostettu.
Olet ihan oikeassa siinä, että ei se aina välttämättä ole sanojan itsensä mielestä kehuskelemistä, mutta joku syyhän siihen on sanoa, että on itse kerätty eli sitä halutaan jotenkin korostaa. Minun korviini sellaisen asian korostaminen, jota kaikki ei normaalisti/automaattisesti tee, kuulostaa aina jonkinlaiselta kehuskelulta.
Ja sitten muuten korjaus tuohon ylikateellisuus asiaan. Miten ihmeessä aina luullaan tai vedotaan tuohon kateuskorttiin? Jos minä olisin kateellinen, enkä ärsyyntynyt siitä, että joku mainostaa poimineensa sienensä itse, menisin toki sienimetsään. Kuka muka kadehtii toiselta sienien/marjojen poimimista, kun sellaista voi lähes jokainen tehdä itse halutessaan? Se, että joku asia ärsyttää, ei todellakaan automaattisesti tarkoita kateutta vaikka sillä niin mukavaa onkin itselleen selitellä. "Ei mun käytöksessä mitään vikaa ole, muut on vaan kateellisia".
Kuulostat kyllä juurikin kateelliselta. Tunnet huonommuutta siitä kun ajattelet että sunkin PITÄISI poimia itse marjoja tai sieniä,mutta et jaksa?
Onhan se ihan eri juttu tehdä itse poimituista kuin kaupan tuotteista. Hyvä mieli tulee kun itse näkee vaivan ja tekee sitten "saaliistaan" hyvää ruokaa,itsekin voisin kertoa vastaavan jutun eikä tarkoitus ole "kehuskella" vaan todeta miten kiva juttu se oli.
"Tein mahtavan marjapiirakan kun kävin viikonloppuna puolukkametsällä,vitsit miten hyvää tuli"tyyliin..Onhan se lesoamista, jos kokee tarpeelliseksi mainita että sienet on itsepoimittuja tai marjat. Ainakin meidän tuttavapiirissä se on se default-oletus. Kenenkään mieleen ei tulisi mainita että on ihan itse kerännyt sienet kun kaikki muutkin kerää sienensä itse. Vähän sama kuin sanoisi, että ostin muuten tämän vessapaperin ihan kaupasta.
en poimi marjoja enkä sienestä, ostan kaupasta. Ei se oo lesoilua jos marjastaa ja sienestää.
Jotkut kehuskelevat viinapäällään "minähän juon sen ja sen pöydän alle". No on siinäkin mainitsemisen arvoinen erityislahjakkuus :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaverini kerran muka-vaatimattomasti totesi kuinka hänellä oli päällään sinä päivänä yli 400€ edestä vaatetta, ja vielä useampaan kertaan toisti tämän saman illan aikana. En yleensä herkästi tuomitse jotain sanomista leuhkimiseksi mutta tuosta oikein huokui sellainen.
Jaa. Mä oon joskus miettiny, että mulla saattaa olla kampetta yli 20ke:n arvosta päällä: sormukset 20ke, laukku 800ke, vaatteet 1000e. Hieman kyllä itekin hätkähdin. Oisin hyvä ryöstön kohde.
800 000 euron hintainen laukku?
Uups, ei silti niin kallista. Tuli moka, ihan vaan 800€ 😂 No, liian kallis sekin useimpien, itsenikin mielestä. En ole itse ostanut.
Minua on aina ihmetyttänyt mammat, jotka lesoavat ja kisaavat sillä, kenen lapsi ei ole koskaan ollut yötä erossa mammasta. Joo, en minäkään arvosta mitään "viikoksi Kreetalle ja 3 kk jää kotiin" -vanhempia. Hölmöä kuitenkin kuvitella, että on 3-vuotiaan elämän jokaisen yön perhepeteilleenä mammana automaattisesti parempi äiti ja ihminen kuin kuka tahansa, joka on jättänyt 11 kk vauvan yhdeksi yöksi isänsä tai isovanhempien huomaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun exän vanhemmat kehuskelivat minulle omaisuudellaan... nyt minulla on paljon korkeampi koulutus ja isompi talo kuin heillä silloin oli.
Tuo on LesoElvistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaverini on kova mainostamaan kaikille, kuinka kova urheilija hän on. Esittelee uutta urheilukelloaan, juoksulenkkareita, kulkee juoksutrikoissa ja juoksutakissa arkena ja toki joka keskusteluun kenen tahansa kanssa saa ujutettua kehua siitä, kuinka on niin kovakuntoinen ja ahkera liikkumaan, oikea "urheiluhullu".
Moni kyllä uskookin tämän, koska kaveri on tosi laiha.
Mutta satun tietämään totuuden urheilustaan: kaveri käy kaksi kertaa viikossa hölkkäämässä tai kävelemässä 3-4 km. Usein menee viikkoja, kun ei tee tätäkään. Ja siinä kaikki.
Kerran lähti mukaani kuntosalille, postasi sieltä kuvaa faceen ja instaan sellaisilla saatesanoilla, että siitä sai kuvan että kaveri kävisi siellä säännöllisesti. Kerraksi se jäi.
Mies- vai naiskaveri?
Kerran paikallisliikkenteen bussissa tapahtunutta:
Yliopiston kohdalla viereeni istahti jonkin sortin biologian alan tutkija. Vanhempi nainen. Tosi puhelias. Itse olin työpäivän jäljiltä väsähtänyt, mutta ystävällisyyttäni kuuntelin ja vastailin hänen uteluihin. Selitti ummet ja lammet korostaen joka väliin akateemisuuttaan... ja että hänen poikansakin ovat akateemisia yliopistotutkintoineen, ja että asuvat ylellisesti. Sitten keskustelu eteni minuun. Kun kävi ilmi, että olen tavallinen merkonomi, alkoi vähättely ja oman paremmuuden korostaminen ja lopulta hiljaisuus. ”Onneksi meidän perheessä ollaan korostettu opiskelun tärkeyttä!” Ookoo.. :D
Tää ketju on ihan pärseestä..
Mulle ainakin tuli ihan aidosti paha mieli näiden joidenkin puolesta joiden ns. "lesoilua" te täällä naureskelette.
Hyi
Hävetkää!
Se, että ei tunnista jotain julkkista edes nimeltä. Esim.
Keskustelu vaikka Sara Siepistä av:lla
-> "Nyt pitäis enää tietää kuka on Sara Sieppi"
Viihdeuutinen Shirly Karvisen ja Vertti Harjuniemen erosta iltalehdessä
-> "Ketä nää ihmiset edes on?"
Jos kerta kiinnostaa (kun linkin kerta avasit), niin Google kertoo kyllä millaisesta ihmisestä on kyse. Jos taas ei kiinnosta, niin miksi avasit koko linkin ja vaivauduit kommentoimaankin??
No siksi, että on ilmeisesti jotenkin hienoa kun ei tiedä julkkiksia. Huooooooh.
No nämä perinteiset "näin sen (tähän joku julkkiksen nimi) 10 metrin päästä ohimennen" eli "tapasin julkkiksen".
Se, kun saa kanyylin suoneen tai muuten pääsee sairaalasänkyyn makoilemaan oikeasti jonkun pikkujutun vuoksi :D Itselleni tämä oli ainakin suuri hetki ja tottakai otin pari selfietäkin sairaalatamineissa xD
Kai tähän nyt muutkin on sortuneet?
Hienosti sait lesoiltua omasta kilpaurheilu-urastasi, jonka kertominen ei ollut mitenkään relevanttia tarinan kannalta 😉