Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Kommentit (1065)
Vierailija kirjoitti:
Asumme Saksassa ja yksi äiti sanoi useampaan otteeseen, että on "per du" (siis tehnyt sinunkaupat) lastenlääkärin kanssa. Aluksi ei oikein tajunnut, että oliko ymmärtänyt oikein, mutta nainen oli tosiaan ylpeä siitä, että laajennettuun ystäväpiiriin kuuluu lääkäri. Oli siinä toisella (tai kolmannella) kerralla oli oikeasti vaimon kanssa vaikea pitää pokkaa. Teki mieleni sanoa, että minäkin olen "per du" lääkärin kanssa, "Frau Doktor" (vaimo) tässä vieressä.
Ehkä hän halusi sanoa, että heillä on hyvät välit lastenlääkärin kanssa, ja on siitä iloinen. Toisti, koska et selkeästi ymmärtänyt. Vähän samaa luokkaa kuin joku kertoisi, että "meillä on tosi kiva lastenlääkäri jonka kanssa tullaan juttuun". Luit liikaa rivien välistä.
Nämä tulee äkkiseltään mieleen:
1. Kilpaileva keskustelu kellä on ollut eniten terveysongelmia. "Ei tuo vielä mutta oon sitä minäkin kuule ollu reumapolilla jo ainakkii..."
2. 25v avokonttorin Jessica kertoo
"Kuinka siisss mulla on ihan hirveesti kavereita yliopistosta, siis tota oikeestaan koko kaveripiiri".
Kyllä sinun pisteet nyt nousi niin että korvissa humisee, ollaaks uusii bestiksii ?
3. Supatus:
"Elä nyt vaan kerro kellekkään mutta Jormalla (uusi miesystävä) on muuten ihan hiiiirvesti osakkeita ja 350 tuhannen talo myynnissä". Anna-Liisa 63 v
Joo ei mun tartte. Kaikki tietää jo.
4. "On tuolla mun naisystävän lapsilla ihan OMA uusi TALO tuolla ihan Pirttiluikkaan kaupunginosassa ettäs tiiät" Mara 58v.
No onneksi Pirttiluikkaalla, oishan se aika noloa jos ne ois jostain keskiluokkaselta kerrostaloalueelta, siis hyi yäk.
5. "Mä oon siis maisteri, kerroinko jo"
Kyllä. Sanotko vielä kerran niin menee 30 rikki.
6. "Siis onhan sun miesystävä nähny jo mun mersun? Lähdetäänkö kahtoon?
Poikaystävä (ulkomailta): "Joo näin minä, täällä teillä päin näkee paljon vanhemman vuosiluvun perheautoja" .
Se ilme.
Eräs treffikaveri ylpeili sillä, että on alaisilleen ilkeä. Piti myös kunnia-asiana, ettei koskaan auta muita. Halveksui sekä rahan että luonnon säästämistä "köyhien juttuina".
Oltiin molemmat aika nuoria. Hänellä oli muutama alainen paskaduunissa, ja isi antoi taskurahaa.
Ei meinannut millään uskoa, etten ollut hänestä kiinnostunut.
PS: Monet ketjun jutuista ei ole mitään lesoilua, vaan vitsejä, heittoja tai ihan normaalia jutustelua. Ei kukaan "lesoile" sillä ettei tykkää kahvista tai saunomisesta tms.
Vierailija kirjoitti:
Se, kun saa kanyylin suoneen tai muuten pääsee sairaalasänkyyn makoilemaan oikeasti jonkun pikkujutun vuoksi :D Itselleni tämä oli ainakin suuri hetki ja tottakai otin pari selfietäkin sairaalatamineissa xD
Kai tähän nyt muutkin on sortuneet?
Jouduin migreenin takia tippaan ja laitoin selfien pikkuveljille "menee se vappu näinkin" 😂
Vierailija kirjoitti:
Kyläpolliisi kirjoitti:
Asiasta toiseen, tuo sana 'lesoilla' on jotenkin hirveänkuuloinen. Mistä ihmeestä se on kieleemme tullut? Mikä on leso? Miksei voi puhua leveilemisestä, kehuskelemisesta, ylpeilystä tai vaikka mainostamisesta, revittelystä yms. Mutta tuo 'lesoilu' on vaan jotenkin niin kaikkein pahinta wt:ia, että huh.
Väärin. Lesoilu, lesottaminen, lesoaminen on ihana nostalginen sana suoraan ysäriltä <3
Eipäs ole vaan ihan jo 70-luvulla lesoiltiin!
Ainakin parin ihmisen olen kuullut kehuvan, että eivät ikinä ole lukeneet yhtään kirjaa kokonaan.
Yksi kehui, että hänpäs ei olekkaan ikinä käynyt Suomen rajojen ulkopuolella.
Yksi vanha tuttava joka oli kovin kranttu piti tätä hienona ominaisuutena. Käsittämättömintä oli, että ruokalassa kuitenkin otti näitä ruokia ja kertoili sitten pöydässä, että kuinka ei tykkää näistä. Porkkanaraaste oli pahin, kun sitä oli niin usein, ja joka kerta sitä piti ottaa ja sitten lopulta kiukutella, ja kysellä muilta että "hyi miten te voitte syödä tätä". Raastetta oli jo ainakin kaksi kolme kertaa viikossa.
Höpsistä, minäkin olen kuullut useamman nimenomaan ylpeilevän tolla kahvittomuudella. Tein sitä myös itse nuorempana, en tiedä miksi, kai sen takia kun melkeen kaikki kaverit sitä joi, niin minä halusin sitten kai olla erillainen lumihuitale, en tiedä, typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Huono löylynsietokyky. Tällä kehuskelee todella moni nainen. Kai se on olevinaan naisellista, ettei tykkää löylyistä tai saunasta muutenkaan. Ehkä saunominen on olevinaan miehekästä ja junttia.
Kun minä saunon, niin saunon 3-4h, ja jäähyineen tuohon pyhään toimitukseen menee aikaa n. 5h.
En silti tykkää yhtään ylikuumista löylyistä, vaan pehmeistä ja hellistä, kosteista löylyistä.
Tälläpä sitten leveilen ;)
Vierailija kirjoitti:
Kaverillani on 5 lasta ja hän aina kehuskelee lapsillaan. Muuta ei ole elämässä saavuttanut, mutta jaksaa aina kehuskella lapsillaan.
Minusta tämä on terve kehuskelun kohde. Paljon mukavampaa kuin lasten nolaaminen tai mollaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Kahvinjuonnilla leuhottaminen. Entinen työkaverini selosti suu vaahdossa, että "tuskin kolmea pannua enempää juon päivässä". Surkeaa tuollainen riippuvuudella ylpeily.
Mikä tästä sanomisesta tekee ylpeilyn?
Leuhkii sillä, että hänen miehensä on kirkkoherra. Tämä nainen on kirjoittanut tämän faktan jopa omaan ansioluetteloonsa.
Miten huono itsetunto on näillä ihmisillä, jotka ottavat ihan tavalliset sanomiset leuhkimisena? Puoletkaan tän ketjun jutuista ei kuulosta leuhkimiselta ollenkaan, ihan normaaleja smalltalk-juttuja. Tyyliin toi edellä mainittu ”juon paljon kahvia” (leuhkaa?) ja toinen ”en juo ikinä kahvia” (leuhkaa?).
Vierailija kirjoitti:
Eräs treffikaveri ylpeili sillä, että on alaisilleen ilkeä. Piti myös kunnia-asiana, ettei koskaan auta muita. Halveksui sekä rahan että luonnon säästämistä "köyhien juttuina".
Oltiin molemmat aika nuoria. Hänellä oli muutama alainen paskaduunissa, ja isi antoi taskurahaa.
PS: Monet ketjun jutuista ei ole mitään lesoilua, vaan vitsejä, heittoja tai ihan normaalia jutustelua. Ei kukaan "lesoile" sillä ettei tykkää kahvista tai saunomisesta tms.
Tuohon sun P. S. ään, niin kyllä todellakin lesoilee :D Et vain ole kuullut sitten itse, jos et usko.
Just kesällä eräs puolituttu mies oikein halveksui minua ja miestäni, kun ohimennen nähtiin ja sanottiin että ollaan kahville menossa. Tuhahti teatraalisesti ja sanoi "minähän en mitään kofeiinimyrkkyä juo, en ole koskaa juonu enkä tule juomaan!" ja leveä itseätyytyväinen hymy päälle. Mitäpä siihen voi muuta sanoa kuin selvä juttu, hyvää päivänjatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Palelemisella leuhottaminen. Yksi työkaveri on pohjattoman ylpeä valkosormisuudestaan: käsiä ja sormia palelee helposti niin pahasti että sormet menevät joskus valkoisiksi ja tunnottomiksi. Tätä ihmettä saattaa päästä tuurilla vierestä todistamaan ja ihailemaan.
Raynaud'n oire on itseasiassa hiton kivulias. Asiasta jankkaamista en tajua mutta aika vaikea sitä on olla huomaamattakaan, kun ensin lähtee tunto ja sitten palaa tosi kipeästi.
Vierailija kirjoitti:
Huono löylynsietokyky. Tällä kehuskelee todella moni nainen. Kai se on olevinaan naisellista, ettei tykkää löylyistä tai saunasta muutenkaan. Ehkä saunominen on olevinaan miehekästä ja junttia.
Matala verenpaineko lie syynä, mutta silmissä pimenee inhottavasti. En oo aattellutkaan että sillä voi leuhuta, tästä eteenpäin sitten senkin edestä!
Vierailija kirjoitti:
Eräs asiakas sanoi: "voiks täällä maksaa tälläsellä?" ojentaessaan Platinum American Express -luottokorttia maksaessaan.
Otin kortin aloittaakseni maksutapahtuman ja vastasin että kyllä Amex toimii joo. Asiakas kuitenkin pyysi kortin takaisin ja ojensi tavallisen suomalaispankin debit-kortin. Sanoi samalla "ootko nähny koskaan ennen tuollaista?".
"Juu olen, taitaa toi platina amex olla amexeista se yleisin mikä ihmisillä käytössä. On muuten tullut muutama musta centurion Amexi vastaan, se on jo kohtuu harvinainen kortti".
Oli muuten mies aika hiljainen sen jälkeen ja mukana ollut nainen (mahd. paaripoka) oli varmasti syvästi vaikuttunut.
Tästä muistui mieleeni kuinka yhdelle kirpparin kassalle oli kovasti ihmetyksen aihe Visa Gold. Ei ollut sellaista ennen nähnyt ja kysyi että kuinka olen sellaisen saanut. Ihan tavallinenhan tuo on. Otin kortin aikanaa kun se mukana tuli aikaisemmin ilmainen matkavakuutus. Matkavakuutus poistui tosin viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon sun P. S. ään, niin kyllä todellakin lesoilee :D Et vain ole kuullut sitten itse, jos et usko.
Just kesällä eräs puolituttu mies oikein halveksui minua ja miestäni, kun ohimennen nähtiin ja sanottiin että ollaan kahville menossa. Tuhahti teatraalisesti ja sanoi "minähän en mitään kofeiinimyrkkyä juo, en ole koskaa juonu enkä tule juomaan!" ja leveä itseätyytyväinen hymy päälle. Mitäpä siihen voi muuta sanoa kuin selvä juttu, hyvää päivänjatkoa.
Teatraalisella linjalla jatkaen olisit voinut vastata hänelle "Sinussa on kyllä myrkkyä jo riittävästi ilman kofeiiniakin."
Ei nyt käsittämättömin mutta ainakin myötähäpeää herättävää oli kollegan seksielämällään leveily työpaikan kahvipöydässä. Ei olla edes missään miesvaltaisessa työpaikassa missä nuo jutut on ehkä enemmän arkipäivää.
Kyseinen herra muistaa kertoa muutenkin että naapurissa asuu se ja se "tärkeä henkilö" ja kuinka hän nyt tuntee sen ja sen valtakunnan poliitikon jne. Muistaa myös kertoa kuinka monta paikkakunnan kunnanvaltuutettua tuntee.
Asutaan aika pienellä paikkakunnalla ja on tavannut nämä kuntapoliitikot/nykyiset kansanedustajat vaalikiertueiden tilaisuuksissa joissa kuka tahansa voi esittää kysymyksiä ja jutella heidän kanssaan.
Jos kahvipöydässä tulee puhetta politiikasta, muistaa kertoa miten hyvää pataa on "Antin" kanssa ja pitääpä nyt ottaa yhteyttä ja kertoa "Antille" nyt tämäkin epäkohta.
Ei siis oikeasti tunne henkilökohtaisesti ketään noista mutta hänelle riittääkin että on kerran jutellut jonkin "tärkeän henkilön" kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen väärää luuloani. En ole ikinä tavannut noin typeriä ihmisiä.
Eräs asiakas sanoi: "voiks täällä maksaa tälläsellä?" ojentaessaan Platinum American Express -luottokorttia maksaessaan.
Otin kortin aloittaakseni maksutapahtuman ja vastasin että kyllä Amex toimii joo. Asiakas kuitenkin pyysi kortin takaisin ja ojensi tavallisen suomalaispankin debit-kortin. Sanoi samalla "ootko nähny koskaan ennen tuollaista?".
"Juu olen, taitaa toi platina amex olla amexeista se yleisin mikä ihmisillä käytössä. On muuten tullut muutama musta centurion Amexi vastaan, se on jo kohtuu harvinainen kortti".
Oli muuten mies aika hiljainen sen jälkeen ja mukana ollut nainen (mahd. paaripoka) oli varmasti syvästi vaikuttunut.