Isällä uusi avovaimo, taaperolla alkanut olla mustelmia isäviikonloppujen jälkeen. Naisella on myös itsellään
pieni lapsi, ja selitys kolhuille on, että tulevat näiden kahden leikkiessä keskenään.
Uskoisitko? Tai jos et, mitä tekisit?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin ls-ilmoituksen noilla tiedoilla. Pelasta lapsesi,oikeasti. Ei oo kaikki kunnossa.
Mutta pelastaako sellainen ilmoitus tosiaan mun lasta vai pahentaako vaan tilannetta? En haluaisi huonontaa välejä, kun tapaamissopimuksen mukaisesti lapsen on sinne kuitenkin pakko mennä, joskus koitin jättää viikonloppua väliin kun poika oli tosi itkuinen niin isä uhkasi oikeustoimilla. AP
Jos sulla on epäilyksiä siitä, että isän luona lasta joku lyö, niin ei kai siinä tapauksessa voi olettaa että lapsi kiikutetaan sinne piestäväksi? En tiedä laeista tässä, osaisiko joku sanoa miten kannattaisi menetellä?
Oletko keskustellut ex-miehesi kanssa tästä, yrittänyt ymmärtää mitä siellä tapahtuu kun sinä et ole näkemässä?Olen yrittänyt keskustella, hän ei halua keskustella koska olen "hysteerinen ja hankala". Meillä ei ole koskaan ollut hyvät välit. Edellisestä isän tyttöystävästä olin iloinen, koska hän selkeästi aiheutti isässä sen että halusi skarpata isyydessä ja oli lapselle tosi mukava. Tää uusi nainen on epäilyttävä. Mutta ei mulla ole sanomista. Ja uhkasakon uhalla pitää kuulemma antaa tapaamisiin tämän ikäinen. AP
Lastensuojelu
Lastenedunvalvoja
Nämä nyt alkuun on ihan ilmaisia palveluja joihin voit soittaa. On myös eri tahoja jotka antavat ilmaista oikeusapua.
Selvität tilanteen ettei pääse edes ole isänsä kanssa ja teette uuden sopimuksen joka on lapsen edun mukainen. Ei hän voi sinua millään sakoilla uhkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin ls-ilmoituksen noilla tiedoilla. Pelasta lapsesi,oikeasti. Ei oo kaikki kunnossa.
Mutta pelastaako sellainen ilmoitus tosiaan mun lasta vai pahentaako vaan tilannetta? En haluaisi huonontaa välejä, kun tapaamissopimuksen mukaisesti lapsen on sinne kuitenkin pakko mennä, joskus koitin jättää viikonloppua väliin kun poika oli tosi itkuinen niin isä uhkasi oikeustoimilla. AP
Jos sulla on epäilyksiä siitä, että isän luona lasta joku lyö, niin ei kai siinä tapauksessa voi olettaa että lapsi kiikutetaan sinne piestäväksi? En tiedä laeista tässä, osaisiko joku sanoa miten kannattaisi menetellä?
Oletko keskustellut ex-miehesi kanssa tästä, yrittänyt ymmärtää mitä siellä tapahtuu kun sinä et ole näkemässä?Olen yrittänyt keskustella, hän ei halua keskustella koska olen "hysteerinen ja hankala". Meillä ei ole koskaan ollut hyvät välit. Edellisestä isän tyttöystävästä olin iloinen, koska hän selkeästi aiheutti isässä sen että halusi skarpata isyydessä ja oli lapselle tosi mukava. Tää uusi nainen on epäilyttävä. Mutta ei mulla ole sanomista. Ja uhkasakon uhalla pitää kuulemma antaa tapaamisiin tämän ikäinen. AP
Hmm, kuulostaa kyllä oudolta. :/ Todella ikävää, jos vielä joudut pakon edessä viemään lapsesi isän luo, vaikka pelkäisit hänen puolestaan. Ehkäpä tuo uusi puoliso on jotenkin manipuloiva, tai kenties tietääkin että hänen lapsensa saattaa olla äkkipikainen, mutta aiheen arkuuden vuoksi peittelee ja vähättelee asiaa. Luulisi kyllä isääkin kiinnostavan, jos lapselle yhtäkkiä ilmaantuu mustelmia ties minne.
Entä oletko koskaan nähnyt, kuinka tämä uusi nainen käyttäytyy lapsesi kanssa? Onko näitä mustelmia tullut esim. juuri niinä ajankohtina, kun miehesi on ollut reissun päällä tms.? Musta kyllä kuulostaa aika villiltä se, että sinun pitäisi mukisematta antaa lapsesi sellaisen ihmisen hoitoon, josta et tiedä yhtään mitään. Oma veikkaukseni on, että mustelmia tulee kun erityislapsi hikeentyy tms., tai vaihtoehtoisesti hänen äitinsä pahoinpitelee poikaasi (ehkä on kateellinen, katkera tai jotain, terveestä lapsestasi...)
Ja lastenvalvoja ei kuulemma voi auttaa mitenkään, jos ja kun isä ei suostu muuttamaan mitään sovittua. AP
Kuvaisin lapsen ennen ja jälkeen isäviikonlopun ja haastaisin porukan oikeuteen pahoinpitelystä Lisäksi voit hakea yksinhuoltajuutta, mikäli sitä ei sinulla jo ole. Kyllähän nämä iskän nyxät tiedetään Erikan tapauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsenko on sitten järkevää mennä isälleen, jota ei edes viikonloppuna näe? Täysin vieras täti penskoineen siellä vastassa? Kiva heittopussifiilis taaperolla. Kas kun et jätä marketin laukkukaappiin viikonlopuksi.
Julkisen oikeusavustajan mukaan mulla ei juuri oo vaihtoehtoja ellen halua maksaa sakkoja tai pysty todistamaan pahoinpitelyä. AP
Ei sinun mitään pahoinpitelyä tarvitse todistaa. Vain se että lapsi on hoidossa jolla etäisellä naisella eikä isällään ja näin sitten muutatte sopimuksen tapaamiset niin että lapsi on isänsä kanssa tai sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsenko on sitten järkevää mennä isälleen, jota ei edes viikonloppuna näe? Täysin vieras täti penskoineen siellä vastassa? Kiva heittopussifiilis taaperolla. Kas kun et jätä marketin laukkukaappiin viikonlopuksi.
Julkisen oikeusavustajan mukaan mulla ei juuri oo vaihtoehtoja ellen halua maksaa sakkoja tai pysty todistamaan pahoinpitelyä. AP
Valokuvaat todistajan läsnäollessa lapsen ennen ja jälkeen isäviikonlopun. Mikäli isä ei edes ole kotona ko viikonloppuna vaan lastasi hoitaa täysin vieras ihminen lienee jo riittävä syy muuttaa tapaamissopimusta. Lapsella on oikeus tavata isänsä, ei isän nyxää.
Vierailija kirjoitti:
Ja lastenvalvoja ei kuulemma voi auttaa mitenkään, jos ja kun isä ei suostu muuttamaan mitään sovittua. AP
Tuo on totta, ettei lastenvalvoja voi muuta kuin vahvistaa sopimukset, joihin molemmat vanhemmista ovat suostuvaisia. Totta on myös, että tapaamisten estämisestä voidaan määrätä uhkasakko.
Kuitenkaan ei voida yhdeltäkään vanhemmalta vaatia, että tilanteessa jossa oikeasti vanhempi pelkää lapsensa terveyden puolesta, olisi "pakko" luovuttaa lasta tapaamisiin.
Itselläni on huonoja kokemuksia lastensuojelusta, jonka taholta yritin vastaavassa tilanteessa hakea apua; menivät suoraan narsistisen isän pauloihin /puolelle ja enemmän koitui heistä lopulta haittaa kuin hyötyä.
Suosittelen kunnollista lakimiestä, vaikka maksaa, on se väärtti.
Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on 2v. 3kk. Uuden äitipuolen lapsi on 4v. ja kuulemma erityislapsi, ei kuitenkaan ole mulle tarkemmin kerrottu millä tavoin on erityinen. Uuden äitipuolen olen tavannut vain kerran, silloin hän ei mitenkään huomioinut mun lasta mutta oli tosi yliystävällinen ja jotenkin lipevä jopa mua kohtaan. Hoitaa omaansa ja mun lasta kotona usein ne viikonloput, kun lapsi sinne menee, vaikka isä olisi itse poissakin (isällä nykyään reissutyö, ei ole halunnut kuitenkaan muuttaa tapaamisia).
Mainitsin joskus poikien kokerosta näissä "leikeissä", niin mun lapsi kuulemma on se aktiivinen ja joka provosoi.
Lapsi ei ole koskaan mennyt isälleen kovin mielellään koska erottiin jo raskausaikana ja isä jäänyt melko vieraaksi pitkän välimatkan takia, eli siitä isän luo menemisen vastustamisesta en voi kai mitään päätellä.
Mustelmia on välillä milloin missäkin, mutta lähinnä päässä/ohimoilla/silmien alla, käsivarsissa ja ne mitkä eniten ehkä pelästyttänyt niin mahassa.
AP
Lastenvalvojalle, mars. Jos tämä on totta, niin järkyttävää settiä. Ja tapaamisoikeus koskee isää, ei mitään isän uutta puolisoa ja tämän erityislasta... eli jollei isä ole paikalla, sinulla ei ole mitään velvollisuutta kiikuttaa lasta kärsimään. Tee nyt herranjumala asialle jotain! Älä kirjoittele täällä vaan toimi, kyseessä on lapsesi turvallisuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokuvaat todistajan läsnäollessa lapsen ennen ja jälkeen isäviikonlopun. Mikäli isä ei edes ole kotona ko viikonloppuna vaan lastasi hoitaa täysin vieras ihminen lienee jo riittävä syy muuttaa tapaamissopimusta. Lapsella on oikeus tavata isänsä, ei isän nyxää.
Isä ei mulle edes rahellisesti kerro millon on töissä, usein on vasta jälkikäteen paljastunut että lapsi olikin taas vaan uudella naisella. Isä perustellut tätä sillä, että hänen työhönsä luonteeseen kuuluu nopeat muutokset aikataulussa. Myös ei halua tapaamisiin muutoksia, koska nykyinen tilanne on kuulemma vaan vaihe.
Lapsen käytöksessä on semmoisia muutoksia että kuivaksi oppiminen on taantunut ja poika on muuttanut mun viereen nukkumaan. Tai siis halusi kovasti, enkä oo estänyt. Mun tuttu on lastenpsykologi ja hänen mukaan tämmöiset asiat on normaaleja eikä liity välttämättä mihinkään isompaan ongelmaan.
AP
Oletko provo, joka pikkuhiljaa etenee tässä tarinassaan? Et huolestu vaikka lapsesi ei olekaan enää öisin kuiva ja on itkuinen isä viikonloppuisin. Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko provo, joka pikkuhiljaa etenee tässä tarinassaan? Et huolestu vaikka lapsesi ei olekaan enää öisin kuiva ja on itkuinen isä viikonloppuisin. Selvä.
Oletko itse tyhmä? Vai etkö osaa lukea? Kirjoitin jo heti alkuun että lapsi on aina vastustanut enemmän ja vähemmän isäviikonloppuja, joten siitä ei voi päätellä mitään. Yökuiva tää ei oo vielä ollukkaan ja kuulemma on normaalia että nää asiat saa takapakkia ihan normaaleissa muutoksissa kuten esim uusi äitipuoli. AP
lApsella on oikeus tavat aisäänsä, ei isän uutta puoliosa joten teeppäs niin kuin kunnon vanhemman kuuluu, ja ilmoita lastenvalvojaelle että haluat uuden sopimuksen sillä perusteella ettei lapsi tapaa isäänsä isän luona ollessaan vaan tämän uutta tyttistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä ei mulle edes rahellisesti kerro millon on töissä, usein on vasta jälkikäteen paljastunut että lapsi olikin taas vaan uudella naisella. Isä perustellut tätä sillä, että hänen työhönsä luonteeseen kuuluu nopeat muutokset aikataulussa. Myös ei halua tapaamisiin muutoksia, koska nykyinen tilanne on kuulemma vaan vaihe.
Lapsen käytöksessä on semmoisia muutoksia että kuivaksi oppiminen on taantunut ja poika on muuttanut mun viereen nukkumaan. Tai siis halusi kovasti, enkä oo estänyt. Mun tuttu on lastenpsykologi ja hänen mukaan tämmöiset asiat on normaaleja eikä liity välttämättä mihinkään isompaan ongelmaan.
AP
Teette väliaikaisen sopimuksen vaikka puoleksi vuodeksi tai kunnes isän vaihe on ohi. Ei ne sopimukset ole mitään kiveen hakattuja vaan niitä voi ja pitää muuttaa tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on 2v. 3kk. Uuden äitipuolen lapsi on 4v. ja kuulemma erityislapsi, ei kuitenkaan ole mulle tarkemmin kerrottu millä tavoin on erityinen. Uuden äitipuolen olen tavannut vain kerran, silloin hän ei mitenkään huomioinut mun lasta mutta oli tosi yliystävällinen ja jotenkin lipevä jopa mua kohtaan. Hoitaa omaansa ja mun lasta kotona usein ne viikonloput, kun lapsi sinne menee, vaikka isä olisi itse poissakin (isällä nykyään reissutyö, ei ole halunnut kuitenkaan muuttaa tapaamisia).
Mainitsin joskus poikien kokerosta näissä "leikeissä", niin mun lapsi kuulemma on se aktiivinen ja joka provosoi.
Lapsi ei ole koskaan mennyt isälleen kovin mielellään koska erottiin jo raskausaikana ja isä jäänyt melko vieraaksi pitkän välimatkan takia, eli siitä isän luo menemisen vastustamisesta en voi kai mitään päätellä.
Mustelmia on välillä milloin missäkin, mutta lähinnä päässä/ohimoilla/silmien alla, käsivarsissa ja ne mitkä eniten ehkä pelästyttänyt niin mahassa.
AP
Miksi lapsi menee isälleen, jos tämä on töissä? Eihän siinä ole mitään järkeä. Mun mielestä tapaamissopimus pitäisi tehdä uusiksi. Lapsi tapaa isäänsä, kun isä on paikalla.
Kulkiseen oikeusavustajaan oon ollut yhteydessä. AP