Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lihaa kuuluu syödä päivässä?

Vierailija
24.09.2018 |

Kyllä, syön lihaa enkä aio nyt muuttaa tapojani. Haluaisin tosin syödä enemmän kasvispainotteisesti, ja lihaa... kerran päivässä? Pari kertaa?
Kuinka usein muut syövät lihaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama kuinka paljon sitä pitäisi syödä, minä ainakin syön sen verran että nälkä lähtee.

Vierailija
2/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä joka päivä tietenkään syödä. Kenen terveys kestää sellaista rasvapommia? Kerran viikkoon tai harvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, syön lihaa enkä aio nyt muuttaa tapojani. Haluaisin tosin syödä enemmän kasvispainotteisesti, ja lihaa... kerran päivässä? Pari kertaa?

Kuinka usein muut syövät lihaa?

Jos leikkeleet ja sen sellaiset lasketaan mukaan, niin joka aterialla/välipalalla tietenkin.

Kasvikset ovat siihen päälle kyllä ihan hyvä lisä.

Vierailija
4/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2-3 kiloa päivässä. Tai siis ostan, ei kaikkea tuu syötyä, mutta hyvä aina olla varastossa, jos tekee mieli. Tärkeä proteiininlähde kun olen ruumiin rakentaja.

Vierailija
5/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on enintään 300 grammaa lihaa viikossa. Sitten voi itse miettiä, haluaako syödä kerran viikossa 300 gramman pihvin ja muuten kasviksia/kanaa/kalaa, vai haluaako syödä lihaa kaksi kertaa päivässä, mikä tarkoittaisi reilut 20 grammaa kerralla.

Toki voi myös olla välittämättä suosituksista, mutta koska ap kysyi, paljonko lihaa kuuluu syödä, niin vastasin nykyisten suosituksien mukaisesti.

Vierailija
6/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama kuinka paljon sitä pitäisi syödä, minä ainakin syön sen verran että nälkä lähtee.

Eli et osannut vastata kysymykseen, mutta silti piti päästä vastaamaan.

Vierailija
7/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ihmiset syövät liikaa lihaa. Seurauksena mm. Suolistosyövät. Lihaa ei tarvita joka aterialle.

Vierailija
8/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositus on enintään 300 grammaa lihaa viikossa. Sitten voi itse miettiä, haluaako syödä kerran viikossa 300 gramman pihvin ja muuten kasviksia/kanaa/kalaa, vai haluaako syödä lihaa kaksi kertaa päivässä, mikä tarkoittaisi reilut 20 grammaa kerralla.

Toki voi myös olla välittämättä suosituksista, mutta koska ap kysyi, paljonko lihaa kuuluu syödä, niin vastasin nykyisten suosituksien mukaisesti.

Kala ja kanakin ovat lihaa, tarkoititko kenties punaista lihaa kommentillasi?

Vierailija
9/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala ja kanakin ovat lihaa, tarkoititko kenties punaista lihaa kommentillasi?

Kyllä, tarkoitin punaista lihaa. Siksi mainitsin erikseen kasvikset, kalan ja siipikarjan. Toki kalankin liha on lihaa, mutta tulkitsin ap:n puhuvan punaisesta lihasta.

Vierailija
10/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 250g päivä on ihan sopiva.

Vierailija
11/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et osannut vastata kysymykseen, mutta silti piti päästä vastaamaan.

Osasin ja vastasin kyllä. Et osannut tulkita vastaustani, mutta silti piti päästä pätemään.

Vierailija
12/12 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön punaista lihaa noin kilon kuukaudessa. Puolen kilon pihvin suurin piirtein joka toinen lauantai. Muuten syön melko kasvispainotteisesti, lisäksi kalaa ja kanaa silloin tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän