Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisitkö kotiäidiksi jos se olisi taloudellisesti mahdollista?

Vierailija
24.09.2018 |

Itsellä olisi tällaiseen mahdollisuus, mutta en tiedä uskallanko. Täytyisi irtisanoa vakituinen työsuhde. Miehellä pitkiä työpäiviä, joten lapsille helpompaa kun ei tarvitse koululaisten olla kauan yksin kotona eikä päiväkotilapsen olla päikyssä klo 7-17.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jäisin ilman muuta ! Itsellä ei ollut aikoinaan siihen mahdollisuutta ja harmittaa vieläkin. Aina oli kiire herätellä muksuja hoitoon, kouluun jne ja rynnätä töihin ja samaa rumbaa päivästä toiseen. Olisi ollut tosi mahtavaa olla kotiäitinä. Lapset ovat sen ainoan kerran vain pieniä, se on todella arvokasta aikaa jos äidillä mahdollisuus jäädä kotiin. Töihin ehtii sitten myöhemmin, sitä ei kannata vielä murehtia. Toivon että ap teet oikean hyvän ratkaisun ja varsinkin lapsia ajatellen.

Vierailija
22/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi. En ole opiskellut tohtoriksi ollakseni vuosikausia kotona. 

Te jotka jäätte tai olette kotona, niin pitäkää huoli, että mies maksaa teille eläkettä kotivuosilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ap:n mies tästä on? Jos hänkin on ehdottomasti sitä mieltä, että hyvä idea, niin voisithan sitä kokeilla. Jos alkaa tympiä, voit etsiä töitä uudelleen - tosin löytyminen riippuu alasta ja itsestäsi sekä suhdanteista.

Olisiko ko. työssäsi mahdollista tehdä puolta päivää? Tai 3 pvä/vko, noin niinkuin kokeilumielessä aluksi?

Mies tätä on ehdottanutkin. Hänellä tällä hetkellä työ, joka tuo erittäin hyvin rahaa perheelle mutta vaatii vastaavasti paljon poisoloa kotoa. 6 tunnin päivää voin tehdä, mutta sekään ei aina auta koska työpäivät voivat alkaa joko aikaisin aamulla tai loppua myöhään illalla.

Ap

Vierailija
24/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtyisin osa-aikatöihin ja sopisin miehen kanssa, että minulle on säästettävä lisäeläkettä, koska vastaan lapsista enemmän kuin hän.

6h-työpäivää voin tehdä, mutta nuo tunnit menevät kolmessa eri vuorossa välille 7-22. Iltavuoro painottuu asiakkaiden toiveiden mukaan, joten niitä on vähän enemmän. Jos jäisin kotiin, mies maksaisi kuukausittain mun eläkevakuutukseen. Meillä ei myöskään avioehtoa, joten jos avioeroon joskus päädyttäisiin, niin en ainakaan ihan tyhjän päälle joutuisi.

Ap

Niin, eihän mies sitä omaisuutta voi realisoida ja hävittää ennen eroa sinulta salaa.

Vierailija
25/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset siis ovat?

Olin kotona lasten kanssa kahdeksan vuotta ja kun nuorin täytti kolmen, lähdin töihin. Lähdin töihin riemusta kiljuen, vaikka olinkin tykännyt olla kotona. Rahasta se ei ollut kiinni, olisimme pärjänneet mainiosti ilman minunkin palkkaani. Halusin kuitenkin enemmän ja jotakin muuta. Se päätös oli niin oikea ja lapsillekin se tuli täydelliseen aikaan.

Vierailija
26/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtyisin osa-aikatöihin ja sopisin miehen kanssa, että minulle on säästettävä lisäeläkettä, koska vastaan lapsista enemmän kuin hän.

6h-työpäivää voin tehdä, mutta nuo tunnit menevät kolmessa eri vuorossa välille 7-22. Iltavuoro painottuu asiakkaiden toiveiden mukaan, joten niitä on vähän enemmän. Jos jäisin kotiin, mies maksaisi kuukausittain mun eläkevakuutukseen. Meillä ei myöskään avioehtoa, joten jos avioeroon joskus päädyttäisiin, niin en ainakaan ihan tyhjän päälle joutuisi.

Ap

Niin, eihän mies sitä omaisuutta voi realisoida ja hävittää ennen eroa sinulta salaa.

No kaikkihan on mahdollista, mutta vaikeaa (ja laitonta) myydä asuntoja ilman toisen omistajan suostumusta.

Ap

Vierailija
27/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä olisi tällaiseen mahdollisuus, mutta en tiedä uskallanko. Täytyisi irtisanoa vakituinen työsuhde. Miehellä pitkiä työpäiviä, joten lapsille helpompaa kun ei tarvitse koululaisten olla kauan yksin kotona eikä päiväkotilapsen olla päikyssä klo 7-17.

Saat tehdä osa-aikaista siihen saakka kun nuorin lapsi lopettaa koulun 2. luokan. Eikö se auttaisi nyt alkuun? Kun oma työpäivä oli 6h.

Olen tehnytkin lyhennettyä työpäivää. Ennen työaika oli kiinteä, klo 9-17 (ja mulla siis lyhennetty, eli 9-15). Nyt muuttui niin, että työt välillä 7-22.

Ap

Kuka sen pkotikäisen hoitaa, jos sun työvuoro on 18-22? Sanoisin, että etsi työpaikka, jossa voit tehdä 8/9-14/15 työaikaa.

Vierailija
28/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teillä ei ole ilmeisti yhtään velkaa, jos erossa voitolle jäätte?

Vierailija
29/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona 4-vuotta. Aloitin työt 18-vuotiaana, ja kerkesin olla töissä 24-vuotiaaksi, eli sen ajan mitä moni vielä opiskelee. Laskin, että menetys eläkkeissä ei ole juuri mitään. Säästöön toki jää kokoajan rahaa. Palasin töihin, kun nuorin täytti 3-vuotta. Tekisin heti uusiksi, oli ihanan rauhallista aikaa eikä kiire mihinkään. Voisin jäädä pidemmäksikin aikaa tai kokonaan pois töistä, jos oltais miljonäärejä. :D

Vierailija
30/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapset siis ovat?

Olin kotona lasten kanssa kahdeksan vuotta ja kun nuorin täytti kolmen, lähdin töihin. Lähdin töihin riemusta kiljuen, vaikka olinkin tykännyt olla kotona. Rahasta se ei ollut kiinni, olisimme pärjänneet mainiosti ilman minunkin palkkaani. Halusin kuitenkin enemmän ja jotakin muuta. Se päätös oli niin oikea ja lapsillekin se tuli täydelliseen aikaan.

Lapset 5, 8 ja 10. Pidin työstäni ennen mutta ala ja työn luonne ovat muuttunut melkoisesti. Yt:t melkein joka toinen vuosi ja jatkuvasti pitäisi tehdä parempaa tulosta pienemmällä hlömäärällä. Olen kateellinen kaikille, jotka viihtyvät työssään niin hyvin, että palaavat sinne kiljuen.

Ap

Vierailija
31/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jonkin verran on vielä jäljellä mutta omaisuuden arvoon nähden minimaalisesti.

Vierailija
32/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ositusta voi pitkittää vuosia.

Vierailija
33/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jonkin verran on vielä jäljellä mutta omaisuuden arvoon nähden minimaalisesti.

Ap:lta siis tämä.

Vierailija
34/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi, mulla sekoaisi varmasti pää :). Tykkään työstäni.

Osa-aikaista voisin ehkä tehdä.

Vierailija
35/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kestäisi vuosikausia pelkkää kotiäitinä olemista. Ei säilyisi suhteellisuudentaju, jos ei olisi mitään muuta mietittävää kuin lapset ja niiden murheet. Eikä mieskään katsoisi hyvällä, jos joutuisi vastaamaan yksin kaikista menoista.

Osa-aikatyö on ollut meillä toimiva ratkaisu, kun lapset ovat olleet pieniä, ja heidän kasvaessaan on helpompi jatkaa työelämässä täysipainoisesti, kun on työkokemusta taustalla.

Vierailija
36/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun bruttotuloillani (1800€) menetin siis kuukaudessa 50€/kk ja 4 vuodessa 2400€. Eli en sanoisi, että tuo summa ajaa minua taloudelliseen kuritukseen liki 70-vuotiaana.. Etenkin, kun saan säästettyä työvuosieni aikana moninkertaisen summan tuosta. t: edellinen 4-vuotta kotona ollut.

Vierailija
37/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat tehdä osa-aikaista siihen saakka kun nuorin lapsi lopettaa koulun 2. luokan. Eikö se auttaisi nyt alkuun? Kun oma työpäivä oli 6h.

Olen tehnytkin lyhennettyä työpäivää. Ennen työaika oli kiinteä, klo 9-17 (ja mulla siis lyhennetty, eli 9-15). Nyt muuttui niin, että työt välillä 7-22.

Ap

Kuka sen pkotikäisen hoitaa, jos sun työvuoro on 18-22? Sanoisin, että etsi työpaikka, jossa voit tehdä 8/9-14/15 työaikaa.

Nimenomaan. Vanhalla systeemillä mun oli helppo ehtiä päikkyyn ajoissa hakemaan pieninkin kotiin. Miehellä oli silloin työ, jossa hän pystyi aloittamaan aamut vähän myöhemmin ja hoiti lapset liikkeelle. Nyt sitten tilanne muuttunut, koska mies joutuu uudessa hommassa reissaamaan ja mulla työaika muuttuu.

Ap

Vierailija
38/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan liian tärkeää tasapaino ja irrallisuus miehestä, enkä pystyisi elämään löysässä hirressä riippuvaisena ja elämään vain perheen kautta. Pahinta on ajatus siitä, mitä kun ne lapset ei enää tarvi. Ikää on, aukko työhistoriassa, koulutus ja työelämän taidot vanhentuneet, jne. Onhan se ihan romattinen ajatus, mutta näin realistille ihan mahdoton ajatus. Elämässä kun ei ole sitä ennustettavuutta, eikä hyvät ajat ole ikuisiksi ajoiksi ansaittuja.

Vierailija
39/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nimenomaan. Vanhalla systeemillä mun oli helppo ehtiä päikkyyn ajoissa hakemaan pieninkin kotiin. Miehellä oli silloin työ, jossa hän pystyi aloittamaan aamut vähän myöhemmin ja hoiti lapset liikkeelle. Nyt sitten tilanne muuttunut, koska mies joutuu uudessa hommassa reissaamaan ja mulla työaika muuttuu.

Ap

mies joutuu uudessa hommassa reissaamaan... eli sinä vastaat kotirintamalla kaikesta yksin? 

Vierailija
40/55 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

mies joutuu uudessa hommassa reissaamaan... eli sinä vastaat kotirintamalla kaikesta yksin? 

Oi oi. Näen tässä tyypilisen aihe vapaa tarinan. Ap katkeroituu kotona ja mies lähtee reissussa tapaaman nuoremman naisen matkaan :D Mies pitkittää ositusta vuosia ja ap maksaa sekä lainaa asunosta jossa häärii uusi nuorikko ja ylihintaista vuokraa ylipienessä asunnosta, jossa asuu lasten kanssa. Päällä on sekä elatusapu-, tapaamis, että ositusoikeudenkäynti. Mielikuvitukseni on liian vilkas, että jäisin kotiin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi