Parempi treffietikettikysely, olkaa hyvät! Siis kuka maksaa treffeillä?
Edellisestä kyselystä puuttuu monta vaihtoehtoa.
Kommentit (52)
Kävin 30 henkilön kanssa tinder treffeillä. En halunnut mennä kahvilaan tai ravintolaan tuntemattomat kanssa, jotta kenenkään ei tarvinnut miettiä maksuasiaa. En halua, että joku josta en ole kiinnostunut maksaa minulle yhtään mitään.
Näin homoseksuaalina naisena vastaan, että nainen maksaa.
Se joka pyytää treffeille. Jos toinen esim vie minut (opiskelijan) kalliiseen ravintolaan, toivon että hän myös maksaa sen. Toisaalta jos molemmat on pielituloisia, voidaan maksaa puoleksikin, silloin kyllä ollaan budjettiravintolassa muutenkin. Tai jos mies kokee nolona sen, että nainen maksaa osansa, tarjoan hänelle vaikka drinkin (tai useamman) jälkkäriksi jossain muualla.
Molemmat maksavat oman laskunsa. Tosin silloin ei voi yksipuolisella päätöksellä valita kahvilaa/ravintolaa, joka olisi liian kallis toisen budjetille. Ensitreffeillä onkin järkevintä tavata kahvilassa, joka on hintatasoltaan edullinen ja josta saa mahdollisten erikoiskahvien lisäksi myös tavallisen kahvin, johon todennäköisesti myös opiskelijalla tai työttömälläkin on varaa. Eikä myöskään harmita, jos treffit osoittautuisivatkin fiaskoksi eivätkä kestäisi kuin sen yhden kupillisen juomisen verran eli max 15 minuuttia.
Opiskelijana lähtökohta on ollut se, että molemmat maksaa omansa. Varsinaisilla treffeillä olen tosin ollut vain pari kertaa. Kerran tapasin jonkun netissä tapaamani pojan. Mä maksoin leffat ja se ruoan (Amarillossa :D).
Seuraavan ja ainoan kunnon poikaystäväni tapasin olohuoneessani opiskelijakämpässä. Seurusteltiin vuosi ennen kun käytiin ekaa kertaa treffeillä. Se maksoi meille liput eläintarhaan, mä ostin ranskikset ja jäätelön. Olin tosin valmistautunut maksamaan oman lippuni.
Mies on maksanut kaikilla treffeillä ja on aina tarjonnut valittamatta. Naimisissa 5 vuotta. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
trophywifey kirjoitti:
Olin ennen sitä mieltä, että kumpikin maksaa vuorollaan tai kumpikin maksaa omansa. Nytpä sitten treffailenkin miestä, joka vaatimalla vaatii että saa maksaa aina kaikki.
Tunnustan, että pidän tästä hemmottelusta. Mies myös suunnittelee kaikki treffit, kysyy vain että milloin mulle käy ja pyytää sitten olemaan tiettyyn kellonaikaan valmiina. Tähän mennessä ollaan mm. käyty pitkän kaavan kautta syömässä "fine dining" -ravintolassa, vietetty kylpyläviikonloppu ja ensi viikonlopun treffiohjeistus on, että pakkaa yliyön-laukku ja "parempi vaatekerta". Epäilen että ollaan menossa minikaupunkilomalle <3 Ehkä nyt olisi aika harrastaa seksiäkin jo vihdoin, tässä nyt jo yli kuukausi treffailtu..?
Huh, mulla ei kyllä olis tullut kovin mukavia treffeistä sellaisen tyypin kanssa, joka vaatimalla vaatii saada maksaa kaikki. Jos toinen ei hyväksy sitä, että hän ei voi päättää minun puolestani maksaa, mulla menisi hermot ja kävelisin ulos treffeiltä. Maksettuani tietenkin omat juttuni ensin. Jos tiukaksi menisi, on aina mielenkiintoista nähdä, miten tarjoilijat käyttäytyvät, jos yksi asiakas vaatii saada maksaa koko laskun ja toinen vaatii saada maksaa oman osuutensa.
Samaa mietin ja en ymmärrä vastaajaa. Toki jos moraali on löyhä, niin se on, mutta meitä on erilaisia.
Miksi se sua niin vaivaa, että tällä kirjoittajalla on mies, joka haluaa tarjota HÄNELLE? Eihän se mies sua treffaile, sinä voit aivan hyvin valita miehen, joka maksaa vain oman osuutensa. On varsin typerää arvostella toisen moraalia, kun et edes tunne ihmistä.
Femme kirjoitti:
Butch kirjoitti:
Yleistäjä kirjoitti:
Tää onkin hyvä, jos esim kaks naista menee treffeille, niin vastaus on aina nainen maksaa. Makso ne sitten vuorotellen tai miten tahansa. Samaten jos kaks miestä menee niin mies maksaa.
Mutta pitäisikö Butchin maksaa aina, tai ainakin ensimäinen kerta?
Miksi sä oletat että toinen on butch? Ei se niin aina mene
Helppo oletus, niin se yleensä menee.
Ei tietenkään päde kaikkiin, mutta kun tosiaan jo homoseksuaalisuhteessa elävät ovat vähemmistö, niin Femme+Femme -lepakkosuhteessa elävät ovat jo vähemmistön vähemmistö, niin menee kyllä nämä kyselyt aivan liian monimutkaiseksi jos kaikki nyanssit pitää ottaa huomioon.
Eikä tällä ole tarkoitus ketään dissata; Antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta ihan jokaisessa mahdollisessa keskustelussa ihan kaikkien mieltymysten huomioiminen etukäteen on ihan liian hankalaa että viitisisi.
Rauhaa ja rakkautta!
Tietenkin mies maksaa. Myös Suomessa. Jossain maissa pidettäisiin naista hyvin omituisena tapauksena jos kaivaisi lompakkoa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys pässille ensimmäiselle vaihtoehdolle:
Onko kukaan koskaan missään todistanut tilannetta, jossa nainen olisi pyytänyt miestä ensitreffeille?
Vastaushan on luettavissa tuosta vastaustaulukon rivien välistä: Nainen maksaa, NOLLA ääntä.
No kun ei saa äänestää kahdesti, niin pitää valita se, kumpi periaate pätee useammin (eli omat maksetaan).
Mä olen kerran tarjonnut miehelle. Pyysin oluelle ja maksoin sen oluen. Tapailtiin puolisen vuotta, eikä mies koskaan tarjonnut mitään takaisin. 😎
Onhan näitä nyt tietty näinkin päin. Ja miksei olisi, kyllähän esimerkiksi inttipojat on rutiköyhiä ja siten altavastaavan asemassa treffeillä.
Molemmat maksavat omat menonsa. Mutta mulla on varaa maksaa n.20. Pitää olla joku halpa paikka.