Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä ei vastaa suoraan kysymyksiin

Vierailija
24.09.2018 |

Ystävä sivuuttaa usein suorat kysymykset ja alkaa puhua jostain muusta. Mikä saa ihmisen käyttäytymään tällä tavalla? Olen hyvin hämmentynyt.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua sanoa, että on jo muuta, kun pelkää sun kysyvän mitä. Jos esim. pelkää, että yrität sitten ängetä mukaan.

Voi olla. Joka tapauksessa ystävän tyylin seurauksena en pidä häneen oma-aloitteisesti yhteyttä. Ei ole mukavaa tulla ignooratuksi.

Vierailija
22/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan kumma, että joillekin täytyy rautalangasta vääntää, että en halua tavata sua.

Molempien kasvot säästyisivät, jos kuulija ottaisi onkeensa vihjeen.

Avioliitossa juttu on toinen. Siinä on lupa odottaa, että ollaan tiimi ja viihdytään yhdessä. Jos aletaan vältellä, se on lopun alkua.

Kuten sanoin, niin välillä ystävä ehdottaa minulle kaikenlaista, mutta sitten taas voi jättää minun ehdotukseni välillä noteeramatta. Se tuntuu oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä sivuuttaa usein suorat kysymykset ja alkaa puhua jostain muusta. Mikä saa ihmisen käyttäytymään tällä tavalla? Olen hyvin hämmentynyt.

Ei tuohon osaa kukaan vastata. Tollasia ihmisiä vaan on olemassa. Ovat joissakin tilanteissa todella ärsyttäviä entiijä vätyksiä.

Vierailija
24/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaveri, joka katseli hiljaisena muualle kun ehdotin jotain tekemistä. Voi luoja, että se oli ärsyttävää! Hänellä kyllä oli mielipide moneenkin asiaan ja kertoikin sen aina kysymättä, mutta sitten toisaalta oli tuollainen katsekontaktin välttelijä. Myöhemmin sainkin karvaasti sitten todeta, että minun seurani kiinnosti vain kun piti saada purkaa omaa elämää jollekin. Ne kivat jutut tehtiin sitten muiden kanssa. 

No, story of my life. 

Vierailija
25/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt liian henkilökohtaisia tai sitten asioita, jotka eivät kuulu sulle.

Onko kysymys ehtiikö ystävä viikonloppuna nähdä tälläinen?

Käytä aivojasi: voisi ehtiäkin, mutta ei halua.

Kysymys oli, että miksi ystävä toimii näin eikä ilmoita ettei tapaaminen sovi?

Koska olisi tökeröä ja epäkohteliasta sanoa suoraan ettei kiinnosta. Kohteliaampaa olisi keksiä joku tekosyy, mutta siitä seuraa helposti jatkokysymyksiä: miksi et ehdi, mitä tekemistä sulla on, no eihän se haittaa voin tulla mukaan, entä sen jälkeen, entä illalla, entä huomenna, miksimiksimiksi eihän siinä koko viikonloppua mene, entä ensi viikonloppuna.

Vierailija
26/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselijät on kyllä vastenmielinen ihmisryhmä.

Vierailija
27/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselijät on kyllä vastenmielinen ihmisryhmä.

Millä tavoin sinä hoidat ihmissuhteitasi? Sen sijaan että kysyisit sopiiko tapaaminen, niin vain änget toisen kotiin?

Vierailija
28/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan yksinkertaisesti moukka, ei siihen sen kummempaa syytä tarvita. Moukka kaveri sinulla.

Vierailija
29/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan yksinkertaisesti moukka, ei siihen sen kummempaa syytä tarvita. Moukka kaveri sinulla.

Niin, olen alkanut ajatella, että emme taida sopia kovin hyvin ystäviksi.

Vierailija
30/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tekee tätä tosi usein. Todella rasittavaa. Ja kun kysyn samaa asiaa viidettä kertaa, niin alkaa narina siitä, että mä jankutan. No totta helvetissä jankutan, kun ei kykene vastaamaan siihen kysymykseen. Olen tämän ominaisuuden vuoksi harkinnut eroa useammin kuin kerran.

Miehesi on passiivis-aggressiivinen välttelijä.

Hän inhoaa konflikteja ja toivoo että ristiriidat katoaisivat itsestään. Sääli ettet huomannut asiaa seurusteluaikana.

Sä kyllästyt tohon matomaisuuteen. Suosittelen eroa. Susta tulee kiukkuinen, ärtynyt, pettynyt. Kannattaako sitä jäädä odottamaan.

Vaihda parempaan mieheen. Rätillä ei tee muuta kuin pyyvkii pöytää.

Nimenomaan: kiukkuinen, ärtynyt ja pettynyt sen takia, että toinen asettuu tahallaan "saalistettavaksi". Väärin teet, jos olet sinnikäs ja jatkat miehesi aloittamaa pakene-saalista leikkiä. Ainoa järkevä teko sulta on lopettaa leikki sikseen. Muuten leimaudut mielenterveyshäiriöiseksi.

Vierailija
31/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tähän on selvä vastaus: pelko. Ei se johdu välttämättä (eikä edes luultavasti) sinusta, vaan jostain ystäväsi aiemmista kokemuksista.

Tietenkin välttelyn voi koittaa kääriä johonkin "olen niin he**etin kohtelias" -viittaan, mutta pelko siellä on taustalla.

Vierailija
32/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan kumma, että joillekin täytyy rautalangasta vääntää, että en halua tavata sua.

Avioliitossa juttu on toinen. Siinä on lupa odottaa, että ollaan tiimi ja viihdytään yhdessä. Jos aletaan vältellä, se on lopun alkua.

Olet väärässä. Kyllä kaikki ansaitsevat tulla kuulluksi ja kohdatuksi, vaikka olisit ystävyyttä purkamassa.

Vierailija
33/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelijähän se ainoastaan tuossa itsensä nolaa käyttäytymällä kuin tollo.

Vierailija
34/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi vastaisi "en ehdi" olisiko asia sillä selvä ja vaihtaisit puheenaihetta vai alkaisitko kyselemään, miksi ei ehdi eli mitä hän sitten tekee?

Vierailija
35/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tekee tätä tosi usein. Todella rasittavaa. Ja kun kysyn samaa asiaa viidettä kertaa, niin alkaa narina siitä, että mä jankutan. No totta helvetissä jankutan, kun ei kykene vastaamaan siihen kysymykseen. Olen tämän ominaisuuden vuoksi harkinnut eroa useammin kuin kerran.

Miehesi on passiivis-aggressiivinen välttelijä.

Hän inhoaa konflikteja ja toivoo että ristiriidat katoaisivat itsestään. Sääli ettet huomannut asiaa seurusteluaikana.

Sä kyllästyt tohon matomaisuuteen. Suosittelen eroa. Susta tulee kiukkuinen, ärtynyt, pettynyt. Kannattaako sitä jäädä odottamaan.

Vaihda parempaan mieheen. Rätillä ei tee muuta kuin pyyvkii pöytää.

Hyvin tarkka analyysi parista rivistä. Juuri tuollainen konflikteja kaihtava tyyppi on. Huomasin kyllä seurusteluaikana, että tämmöistä vikaa on, mutta kuvittelin hänen oppivan normaaleja kommunikointitapoja ajan myötä. Joo, oppiihan tuo, viiden vuoden aikana maratoniin verrattavasta matkasta on otettu ensimmäinen askel.

Noita hyviä miehiä vaan ei ihan joka puussa kasva, ja on meillä pari lastakin.  Muuten ihan hyvä mies, vaikka kommunikointiongelmia on.

Ja tuohon matomaisuuteen olen kyllästynyt. 

Vierailija
36/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäväsi vastaisi "en ehdi" olisiko asia sillä selvä ja vaihtaisit puheenaihetta vai alkaisitko kyselemään, miksi ei ehdi eli mitä hän sitten tekee?

Olisi sillä selvä. Ei ystävällä ole mitään tilivelvollisuutta minulle.

Vierailija
37/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Kyllä kaikki ansaitsevat tulla kuulluksi ja kohdatuksi, vaikka olisit ystävyyttä purkamassa.

Tästä olen samaa mieltä. Kyllä ystävää pitäisi sen verran arvostaa, että seurasta kieltäydyttäisiin reilusti.

Vierailija
38/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttelijähän se ainoastaan tuossa itsensä nolaa käyttäytymällä kuin tollo.

Vähän ot, mutta joskus ne välteltävät ei oo ystäviä vaan esim sukulaisia ja joskus niille ei voi sanoa suoraan. Mäkin käytän tuota en pidä yhteyttä/en suostu menoihin, mutta oon kohtelias taktiikkaa erään miehen sukulaisen kanssa, koska se nostattais hirveän pmyrskyn, jos sanosin sille suoraan, että jätä meidät rauhaan. Varsinkin anoppi puuttuis asiaan. Rasittava tyyppi ja tahtoo esim meidän lomamatkoille mukaan. Ystäviä ei olla oltu koskaan, paitsi sen mielestä.

Ap:n tilanne ei välttämättä ole sama, eikä selviä kuin kysymällä siltä ystävältä.

Vierailija
39/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei tiedä sitä? Hänellä voi olla muita ystäviä tai kavereita, joille pitäisi perustella ja selitellä?

Vierailija
40/49 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei tiedä sitä? Hänellä voi olla muita ystäviä tai kavereita, joille pitäisi perustella ja selitellä?

Saattaa olla, mutta itse olen aivan lopen kyllästynyt tähän.