Nainen, mitä mieltä olet miehestä, joka tilaa pihvinsä oikeaoppisesti medium miinuksena eli hieman verta tihkuvana?
Olin sellaisen well done -mamman kanssa lauantaina syömässä ja hän ihmetteli ääneen, miten kukaan voi syödä "raakaa lihaa". Itse ihmettelin takaisin, miten kukaan voi syödä kuivaa ja pilalle paistettua lihaa.
Kommentit (128)
Otsikon kysymykseen vastaus: en ajattele mitään, ajattelen että tilatkoon sitä mistä tykkää ja sellaisena kuin haluaa. Täysin yhdentekevää.
Ap:lle kysymys: syötkö karjalanpaistisi ja lihapullasikin medium miinuksena? Jos et, niin miten ne eivät ole pilalle kypsennettyjä lihoja?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse töissä ravintolassa ja aika usein nauretaan näitä medium miinus tapauksia.
Yleisin kuvaus on keski-ikää lähestyvä mies, pikkasen liian piukat farkut, siisti paita sullottuna housuihin ja medium miinus tietämys.
Väittäisin että 9/10 pitäisi enemmän siitä pihvistään ihan medikkana, kyllä me osataan siitä mehukas pistää. Harva aidosti nauttii veren mausta suussa mut onhan se hienoa tilata ja näyttää tietämystään miinuksista.
Kerran yks mies tilas pihvin medium miinuksena ja perunat gluteenittomana. Mun mielestäni se kuvasti täydellisesti kaiken.
Se pihvi ei edelleenkään ole verinen. Teuraseläimestä valutetaan veret ulos, ja muutenkin kuolleen eläimen veri hyytyy eikä enää vuotaisi pihvistä. Kyseessä on kudosneste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihasta tulee sitkeä ja kova kysentämällä. Se on pehmeää raakana.
Joo ja musta on valkosta ja valkonen m ustaa, sinappi on uusi ketsuppi ja ketsuppi on sinappi..
Haukkaapa poskeasi ja kokeile. Minulla ei ainakaan mene hampaat läpi.
Hä, ei mun poskea ole vielä teurastettu eikä riiputettu mureaksi. Tietääkseni poskeni ei ole fileetäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, mitä mieltä olet miehestä, joka tilaa pihvinsä oikeaoppisesti medium miinuksena eli hieman verta tihkuvana?
Olin sellaisen well done -mamman kanssa lauantaina syömässä ja hän ihmetteli ääneen, miten kukaan voi syödä "raakaa lihaa". Itse ihmettelin takaisin, miten kukaan voi syödä kuivaa ja pilalle paistettua lihaa.
Kuule, mua ei kiinnosta pätkän vertaa sun "oikeaoppisuutesi" pihvin tilaamisessa ja syömisessä. Aivan yks pskan hailee, miten joku syö pihvinsä. Vastaavasti toivon, että kenenkään mielenterveys ei järky siitä, että minä syön pihvini ja lihani kypsänä. Teidänhän ei siihen tarvitse koskea metrin seipäälläkään, niin mitä se rassaa niin paljon teitä... että pitää oikein palstoille tulla kyselemään?
Auts. Nyt taisi kyllä kasetti paukkua :D
Tilaan raakana Suomessa, riippuen ravintolasta. Italiassa , Ranskassa tms yleensä osataan kokataan, tilaan medium -
Junttiutta on tilata täysin kypsänä. Sama kuin joisi punaviiniä jääkaappikylmänä
Porukka on tainnut unohtaa, että ne paksummat naudanpihvit tulevat mediumina, jos ei erikseen pyydä toisin.
Ravitsemustietäjä kirjoitti:
Ravitsemustietäjä kirjoitti:
Pihvin syöminen verisenä viittaa siihen, että mies on salavegaani. Veri on vegaanista ruokaa, mutta liha ei ole.
Veri ei ole vegaanista, mutta kasvissyöjälle se kyllä sopii. Vähän niin kuin maito ja kananmunat.
Poikkeuksena on veripalttu, jota vegaanitkin syövät mielellään.
Hyi helvata, älä provoa.
lihahifistelymies on keikari-idiootti, nainen on järkevä.