Nainen, mitä mieltä olet miehestä, joka tilaa pihvinsä oikeaoppisesti medium miinuksena eli hieman verta tihkuvana?
Olin sellaisen well done -mamman kanssa lauantaina syömässä ja hän ihmetteli ääneen, miten kukaan voi syödä "raakaa lihaa". Itse ihmettelin takaisin, miten kukaan voi syödä kuivaa ja pilalle paistettua lihaa.
Kommentit (128)
"oikeaoppisesti medium miinuksena" *huutonaurua* pidät varmaan itseäsi kovanakin ruokasnobina?
Yllättävän moni perusjuntti mies tilaa pihvinsä medium miinuksena koska kokee olevansa äijä kun veri tirskuu lautasella. (Poikkeuksia on todellakin ja en tahdo yleistää, medium miinuksessa ei ole mitään vikaa)
Kammottavin muisto medium miinus miehestä on kun olin vuosia sitten treffeillä jossa mies tilasi "kaljaa ja nautaa medium miinuksena".. "kato kyllä tosi mies syö pihvinsä verisenä! Öhö öhö"
Ilmoitti vielä ettei tajunnut miten voin syödä omani medium+, siinä katoin kun mies ryystää kaljaa ja veri kirjaimellisesti tippuu suusta paidalle ja mietin että voinko vaan poistua vai pitääkö odottaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, mitä kaikkea muutakin mies pitää "oikeaoppisena" ja sanoisin kiitos hei.
Otapas tästä jauhot suuhun: http://barfoodandwine.blogspot.com/2013/11/le-cotture-della-carne.html
I rest my case.
Sama vaikka raakana vetäisit. Mä en lähde mammattelijoitten kanssa syömään minnekään.
Oih. Ajattelisin, että tässäpä oikea miesten mies. Sivistynyt, ihana ja oikealla tavalla raakalaismainen. Kysyisin heti kuinka pian pääsisin synnyttämään hänelle 2,5 lasta.
Mä olen itse töissä ravintolassa ja aika usein nauretaan näitä medium miinus tapauksia.
Yleisin kuvaus on keski-ikää lähestyvä mies, pikkasen liian piukat farkut, siisti paita sullottuna housuihin ja medium miinus tietämys.
Väittäisin että 9/10 pitäisi enemmän siitä pihvistään ihan medikkana, kyllä me osataan siitä mehukas pistää. Harva aidosti nauttii veren mausta suussa mut onhan se hienoa tilata ja näyttää tietämystään miinuksista.
Kerran yks mies tilas pihvin medium miinuksena ja perunat gluteenittomana. Mun mielestäni se kuvasti täydellisesti kaiken.
Ei mitään erikoista tule mieleen. Mieheni tykkää syödä sen raakana ja itse mediumina. Mitä ajattelet itse naisesta, joka osaa nämä valmistaa?
Vierailija kirjoitti:
Kerran yks mies tilas pihvin medium miinuksena ja perunat gluteenittomana. Mun mielestäni se kuvasti täydellisesti kaiken.
Selittäisitkö tämän? Mitä outoa tai hassua tuossa on? Ehkä hänellä on keliakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitän mieluusti. Keitetyssä perunassa ei ole viljatuotteita.
Kaikissa ravintoloissa, missä pihvi maksaa alle 50 €, saatat saada eteesi huonolla tuurilla mitä tahansa. Pahimmillaan toinen pää on läpikypsä ja toinen raaka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, en tiennyt että kyse oli keitetyistä perunoista.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, lähtökohtaisesti ärsyttää mies, joka kyselee muilta mitä mieltä joku hänen tekemisistään on.
Jos olisin deiteillä, niin pihvin tilaavaa miestä pitäisin tylsänä. Jos pihvin seurana se 12 centtiä punaviiniä, pitäisin tyyppiä vielä tylsempänä. Tapaksia ja rentoutta odotan treffeiltä.
Varokaa, miehet, tuon trenditietoisen naisen neuvoa. Tapakset on jo out.
Mun mieheni tilaa aina ravintolassa pippuripihvin medium miinuksena.
Yleensä vielä tilausta tehdessään toteaa että "se perus en uskalla kokeilla mitään uutta eli pippuripihvi miinuksena"
Ei se mikään kulinaristi ole mut tykkää syödä aina saman annoksen ja aina on onnellinen. Mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa joka oikeasti on ravintolassa töissä, tietää, että perunalisukkeessa voi olla käytetty jotain gluteenia sisältävää esim. maustetta; tämän vuoksi järkevä keliaakikko mainitsee asiansa aina, vaikka annos näyttäisikin olevan sellainen, että luontaista gluteenia siinä ei pitäisi olla.
Ja kukaan hyvä kokki ei naureskele asiakkaan tilaukselle, ei nyt ainakaan medium miinus pihvin tilaukselle. Itse en ihan niin raakaa viitsi syödä, perus medium riittää. Puolisoni taas haluaa varmistaa saavansa hyvästä lihasta hyvän palan: tämä parhaiten varmistuu tuon medium miinus -tilauksen kautta. Kun sitä veristä pihviä ei voi huonosta lihanpalasta tehdä. Huonommat osat säästetään niille jotka haluaa läpikäristetyn pihvin.
En ajattelisi mitään. Kukin syököön pihvinsä kuten haluaa, tai olkoon syömättä kokonaan. Sen sijaan jos mies alkaisi nähdä vaivaa siitä, että minä syön pihvini yksinomaan kypsänä, en tapaisi häntä enää. Raaka liha ei maistu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa ravintoloissa, missä pihvi maksaa alle 50 €, saatat saada eteesi huonolla tuurilla mitä tahansa. Pahimmillaan toinen pää on läpikypsä ja toinen raaka.
Helsingin alueella on paljon huonoja ja kalliita ravintoloita, missä on vieläpä töykeä palvelu. Tule Turkuun, saat paremmat pihvit.
Vierailija kirjoitti:
Olin sellaisen well done -mamman kanssa lauantaina syömässä ja hän ihmetteli ääneen, miten kukaan voi syödä "raakaa lihaa". Itse ihmettelin takaisin, miten kukaan voi syödä kuivaa ja pilalle paistettua lihaa.
Aivan sama miten syötte pihvinne, mutta typerä nainen, joka alkaa äimistellä toisen annosta, ja yhtä typerän vastauksenkin hän sitten tietysti sai.
Tykkää syödä kengänpohjia. Kunnolla raaka niin että vähän kävi pannulla sen olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa joka oikeasti on ravintolassa töissä, tietää, että perunalisukkeessa voi olla käytetty jotain gluteenia sisältävää esim. maustetta; tämän vuoksi järkevä keliaakikko mainitsee asiansa aina, vaikka annos näyttäisikin olevan sellainen, että luontaista gluteenia siinä ei pitäisi olla.
Ja kukaan hyvä kokki ei naureskele asiakkaan tilaukselle, ei nyt ainakaan medium miinus pihvin tilaukselle. Itse en ihan niin raakaa viitsi syödä, perus medium riittää. Puolisoni taas haluaa varmistaa saavansa hyvästä lihasta hyvän palan: tämä parhaiten varmistuu tuon medium miinus -tilauksen kautta. Kun sitä veristä pihviä ei voi huonosta lihanpalasta tehdä. Huonommat osat säästetään niille jotka haluaa läpikäristetyn pihvin.
Kyllä me nauretaan. Ja jos siinä menussa lukee kissan kokoisin kirjaimin gluteeniton niin ei sen pitäisi olla epäselvää. Meinaatko ihan oikeasti että sanonta "asiakas on aina oikeassa" pitää paikkansa. Ei pidä.
Otapas tästä jauhot suuhun: http://barfoodandwine.blogspot.com/2013/11/le-cotture-della-carne.html