Nainen, mitä mieltä olet miehestä, joka tilaa pihvinsä oikeaoppisesti medium miinuksena eli hieman verta tihkuvana?
Olin sellaisen well done -mamman kanssa lauantaina syömässä ja hän ihmetteli ääneen, miten kukaan voi syödä "raakaa lihaa". Itse ihmettelin takaisin, miten kukaan voi syödä kuivaa ja pilalle paistettua lihaa.
Kommentit (128)
Mikäs siinä. Itsekin syön pihvini tuollaisena. Harvoin tosin tilaan ravintolassa pihviä, tykkään enemmän kalasta.
No jos se mies tosiaan haluaa sen pihvinsä VERTA tihkuvana, pidän häntä erittäin tyhmänä. Jos taas haluaa tosiaan medium- pihvin, josta lihaneste tihkuu, se on ihan OK. Tilaan yleensä oman pihvinikin sellaisena. Toki riippuu paljon lihan laadusta, joskus olisi melkein parempi ottaa se pihvi kengänpohjaksi paistettuna, niin ei olisi niin sitkeä.
En mitään. Mä tilaan medium pihvin.
Sen takia varmaan kysytään millaisena haluaa pihvinsä, että makuja on monia.
En ajattele miehestä mitään erityistä. Noinhan se pihvi yleensä syödään.
Sen sijaan ajattelen kyllä jotain halveksuvan tapaista kenestä tahansa ihmisestä joka katsoo asiakseen ryhtyä arvostelemaan tai yököttelemään toisen valintoja ja syötäviä, kun ollaan yhdessä syömässä.
Vierailija kirjoitti:
No jos se mies tosiaan haluaa sen pihvinsä VERTA tihkuvana, pidän häntä erittäin tyhmänä. Jos taas haluaa tosiaan medium- pihvin, josta lihaneste tihkuu, se on ihan OK. Tilaan yleensä oman pihvinikin sellaisena. Toki riippuu paljon lihan laadusta, joskus olisi melkein parempi ottaa se pihvi kengänpohjaksi paistettuna, niin ei olisi niin sitkeä.
Juurikin näin. Verinen pihvi olisi ällötys mutta medium tai medium rare josta heruu myoglobiinia on asia erikseen.
Mutta eikö peli ole jo menetetty siinä vaiheessa kun kysytään MUIDEN mielipiteitä OMISTA ruokailutottumuksista. TOSIMIES on tosimies vaikka pihvi olisi kypsää jauhelihaa. Tosimiehuus on sisäinen voimavara jota ei voi tankata ulkoisilla seikoilla. Ugh.
Maustettu ylikypsä esim. nyhtöliha on hyvää. Meillä ei mieskään syö raakaa lihaa. Siitä voi saada tautitartunnan. Muuten ei ällöttäisi syödä. Ei tosin pidetä raaan lihan mausta. On harmittanut, kun joskus on sattunut verinen pihvi, jota on ehditty maistaa. Emme koe, että ulkona syötyjen pihvien alkuperä olisi aina turvallisesti jäljitettävissä, joten parempi jättää turhat riskit ottamatta.
Elintarviketurvallisuusvirastokaan (Evira) ei suosittele syömään raakana.
Nostan kytkintä kun trendipelletutka hälyttää.
Halveksin ihmisiä jotka seuraavat trendejä eivätkä omaa makuaan.
Aikuinen ja terveitsetuntoinen tilaa ruokansa sellaisena mikä on hänestä hyvää.
Ärsyttäviä on tyypit jotka kulkee massan mukana.
Mielenkiintoiset ihmiset tekevät kuten itse haluavat.
Ajattelen, että sun nimi on varmaan joku Tero ja se gay-laulu on oikeassa.
Jaa, lähtökohtaisesti ärsyttää mies, joka kyselee muilta mitä mieltä joku hänen tekemisistään on.
Jos olisin deiteillä, niin pihvin tilaavaa miestä pitäisin tylsänä. Jos pihvin seurana se 12 centtiä punaviiniä, pitäisin tyyppiä vielä tylsempänä. Tapaksia ja rentoutta odotan treffeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, lähtökohtaisesti ärsyttää mies, joka kyselee muilta mitä mieltä joku hänen tekemisistään on.
Jos olisin deiteillä, niin pihvin tilaavaa miestä pitäisin tylsänä. Jos pihvin seurana se 12 centtiä punaviiniä, pitäisin tyyppiä vielä tylsempänä. Tapaksia ja rentoutta odotan treffeiltä.
Jospa sitä miestä ei kiinnosta mitä mieltä olet hänen tekemisistään?
Ajattelisin, mitä kaikkea muutakin mies pitää "oikeaoppisena" ja sanoisin kiitos hei.
Vierailija kirjoitti:
"Mä tykkään tapaksista! Jos mies ei tykkää nii se on tylsä!!!" T: av-mamma
Vierailija kirjoitti:
”Vain tapaksia syövä mies voi olla rento”
T. Av-mamma
Medium - on kaiketi se normaali tapa. Itse tilaan ravintolassa rarena, niin on sitten jotain raren ja medium - väliltä.
Treffiseuraa pitäisin itsekkäänä moukkana.
N42
Normaalina. Itse tilaan aina medium miinuksena ja lähes aina joudun palauttamaan pihvin, kun se tulee kypsänä tau medium plussana.