Miten estää bussissa yskänkohtaus joka..
Niin raju, että pissat meinaa housuun tulla, silmät valuu vettä ja oksennan limaa ym??!
Työterveyslääkärille lähdössä ja äsken tuli taas moinen kohtaus. Riittää pieni kutina nielussa ja sitten alkaa kakominen ja yskiminen. Tauti alkoi kurkkukivulla viime ti ja vikat 3pv ollut pahempana, pää/niskakipua, tolkutonta väsymystä, olkapäävihlontaa, nuhaa, yskimistä kuvailemallani tavalla, kipeää puristuksentunnetta rintakehällä varsinkin tänään aikaisin aamusta, paineen tunnetta korvassa jossa oli pari viikkoa sitten tulehdus, kurkkuun sattuu yskiessä ja nyt myös niellessä jne.
Miten mä bussissa sen 45minx2 klaaraan, huivi naaman eteen, takanurkkaan istumaan ja Mynthoneita rasiallinen suuhun. Ja kohtauksebän tullessa...
Kommentit (10)
Ettei vain olisi keuhkoputken tulehdus? minulla se on näin syksyllä jatkuva riesa.
Aiheuttaa pahoja yskäkohtauksia, kutittaa ja koskee ja tuntuu että yskä ei ikinä lopu.
Kylmä vesi minulla auttaa parhaiten siihen älyttömään kutinaan.
Mulla oli joskus vuosi sitten paha yskä, oli välillä hyviä hetkiä, mutta kun kiireessä nopeasti käveli bussiin ja istahti siihen niin se sai sen järkyttävän yskän aina alkamaan. Hörpin koko matkan aina pikku hörppyjä vettä ja välillä jotain pastilleja imeskelin. Koko ajan piti jotain juoda tai imeskellä muuten se yskä olisi alkanut taas eikä olisi loppunut ollenkaan.
Mulla oli tuollaista, kun oli keuhkoputkentulehdus. Tosin mulla ei meinannut tulla pissa housuun, vaan monta kertaa tuli housuun lusikallinen tai kaksi, kun oikein yskitti :(
Strepsilssiä, bafuciniä ja carmolis yrttipastilleja. Joskus imeskeltävä yskänlääkekin rauhoittaa (se missä on sitä lääkettä ihan). Sitten vain kokeilemaan mikä combo antaa parhaan tuloksen.
En tiedä auttaako tuollaiseen kurkkukutina-yskään, mutta englantilainen ystäväni neuvoi, että kun sanoo "cabbages" niin yskiminen loppuu :D (johtuu siitä että sen sanominen venyttää kurkun päätä tai jotain) mutta bussissa varmaan varmaan vaan hiljaa suussani/nielussani muodostaisin tuon sanan
Heti kun alkaa tuntumaan kutinaa niin pitkät sisäänhengitykset ja sen jälkeen vähän aikaa hengittämättä. Juoman hörppiminenkin voi auttaa väliaikaisesti siihen kutinaan.
Tunnen tuskan, minulla oli tuollainen yskä yksien hautajaisten aikaan. Ikinä ei yskittänyt silloin kun "olisi saanut", vaan aina kohtaus alkoi kun joku oli lukemassa muistokirjoitusta tmv.
Paina kielen kärjellä koko ajan kitalakesi pehmeää kohtaa, sieltä taaempaa, mihin kieli yltää . Näin saan estettyä kitalaen turpoamista ja allergisia pakottavia yskänpuuskia. Kitalaessa on hermopäätteitä, joiden ärsytystä painaminen lievittää.
allerginen, joka oirehtii bussissa
Toi on kamalaa. Oon joskus hypännyt bussista pois kesken matkan kun oon saanu niin pahan yskäkohtauksen. Mun kaveri oli vuos sitten tollasessa taudissa ja lopulta kun lääkäriin pääsi niin sillä olikin angiina. Vähän outoa kun kurkku ei ollu edes kovin kipeä.
Mene lääkäriin jonnekin lähemmäs. Ei sua voi pakottaa tollasiin matkoihin sairaana.
Viime talvena matkustin bussissa noin 55 km matkan. Mulla oli järkyttävä yskä. Auto oli vielä älyttömän pölyinen ja se vain pahensi yskää vaikka en yleensä reagoi pölyyn. Nolotti rykiä keuhkoja pihalle mutta eipä sitä voi oikein estääkään. Istuin bussin takaosassa. Bussissa sillä ei nyt ole väliä missä istuu yskiessä kun taudinauheittajat leviää yhtälailla istui missä vain. Ei siinä auta kuin muuntautua mahdollisimman näkymättömäksi ja toivoa ettei kukaan sano mitään.