Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: oletko uskonut miehesi exän varoituksia miehestäsi? Kannattiko tai olisiko kannattanut?

Vierailija
24.09.2018 |

Haluaisin kokemuksia. Väkivaltaisten miesten exät monesti varoittelevat ex-miehensä nykyisiä naisystäviä exänsä väkivaltaisuudesta. Tietenkin miehet sepittävät uskottavia tarinoita, joiden mukaan heidän exänsä on mt-ongelmainen, hullu jne. Joskus mies saattaa oikeasti olla oikeassa, mutta usein varoitus tulee aiheesta.

Haluaisin kokemuksia näistä tapauksista.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentit yleensä otetaan katkeran exän häirintäyrityksiksi.

Ei sitä rakastumisen huuruissa voi uskoa mitään pahaa uudesta kumppanistaan, kunnes totuus iskee silmille. Harva mies muuttuu, etenkin jos aloittaa uuden suhteen heti tai jo ennen edellisen päättymistä eikä terapoi ongelmiaan siinä välissä. Jokainen joutuu itse kokemaan, ennen kun uskoo.

Vierailija
2/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyllä varoituskellojen pitäisi soida ihan jo siitä jos mies sanoo exänsä olevan hullu, mielipuoli tms. Ja vielä suuremmalla syyllä jos näitä hulluja exiä on enemmänkin. Kyllä useimmiten suhteissa on molemmissa vikaa jos ne purkautuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aikanaan halunnut varoittaa exäni uutta tyttöystävää, mutta ei tunnettu eikä liikuttu samoissa piireissä. Joskus vain näin kaupungilla.

Se ex oli niin pahasti väkivaltainen, että en usko, että voi muuttua koskaan. Itselläni meni pitkään toipua suhteesta ja vammoista. Minua ainakin olisi voinut uskoa, jos olisin päässyt varoittamaan. Hulluksi mies varmaan minua sanoi, voin kuvitella.  Olen mielestäni ihmeen tasapainoinen  ja normaali, kovat kokemuksetkin ovat opettaneet ja tasoittaneet. Mies oli kuitenkin ensimmäinen poikaystäväni enkä osannut odottaa mitään noin järkyttävää.

Toivottavasti seuraava tyttöystävä ymmärsi lähteä viimeistään ensimmäisestä lyönnistä.

Vierailija
4/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisaana voi tietenkin sanoa että olisi pitänyt uskoa.

Exästä varoitti hänen ex-tyttöystävänsä ja eräs tuttuni. Mutta kun en tietenkään uskonut. Mies oli tietysti vielä hyvä puhumaan, selitti asiat aina niin että kateelliset vaan levittää juoruja.

No tottahan ne "kateelliset juorut" sitten oli kun peittelin mustelmia milloin pitkähihaisilla paidoilla, milloin meikkivoiteella.

Harvoin nuo jutut exien väkivaltaisuudesta on täysin tuulesta temmattuja ja opin ainakin itse sen että jos miehellä on pelkkiä "hulluja exiä" ja kaikki puheet on "kateellisten juoruja" niin silloin on syytä poistua kiireesti takavasemmalle.

Vierailija
5/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkiviisaana voi tietenkin sanoa että olisi pitänyt uskoa.

Exästä varoitti hänen ex-tyttöystävänsä ja eräs tuttuni. Mutta kun en tietenkään uskonut. Mies oli tietysti vielä hyvä puhumaan, selitti asiat aina niin että kateelliset vaan levittää juoruja.

No tottahan ne "kateelliset juorut" sitten oli kun peittelin mustelmia milloin pitkähihaisilla paidoilla, milloin meikkivoiteella.

Harvoin nuo jutut exien väkivaltaisuudesta on täysin tuulesta temmattuja ja opin ainakin itse sen että jos miehellä on pelkkiä "hulluja exiä" ja kaikki puheet on "kateellisten juoruja" niin silloin on syytä poistua kiireesti takavasemmalle.

Juuri näin se ikävä kyllä monesti menee. :/

Vierailija
6/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihan näin päin, minua varoitteli miehestäni minun exäni. Hän ei kestänyt sitä, että jätin hänet, kun hän petti minua. Ruikutti minua takaisin kuukausia, jatkuvasti viestitteli, soitteli, ilmestyi koululleni/talolleni itkemään jne. 

Sitten tapasin mieheni, enkä muista enää miten exäni sai siitä tietää, mutta sen viestin muistan. "Kuulin että sulla on uus mies, kuka se on?" En ollut enää useaan kuukauteen vastannut hänen viesteihinsä tai puheluihinsa, joten en vastannut tähänkään.

Ehdin jo luulla, että hän lopetti, kun oli hiljaa melkein viikon, mutta sitten se alkoi. Joka päivä hän laittoi minulle viestiä, että oli nähnyt mieheni paikassa x jonkun naisen kanssa, oli nähnyt mieheni suutelevan jotakin, hän oli mennyt kysymään mieheltäni mitä tekee ja tämä oli lyönyt häntä jne. Vaikka mitä selityksiä, mutta näissä oli kaikista hauskinta se, että 9/10 kerrasta kun sain tällaisen viestin, että juuri nyt hän näki mieheni jossain, mieheni istui vieressäni. Yhdellä kerralla oli kotona. 

Sitten jo exäni kaverit alkoivat pommittaa minua puheluilla salaisista numeroista ja viestittelivät, miten exäni kaipaa minua ihan hulluna eivätkä ole ikinä nähneet häntä näin palasina jne.

Sivusin nyt aihetta, mutta kerroin nyt tällaisenkin mahdollisuuden.

Vierailija
7/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin alkuhuumassa, kun exän oven taakse tuli joku nainen ystävättärensä kanssa "vaatimaan selityksiä" tms. ja exäni hyvin kovasanaisesti ajoi tämän pois. En 23-vuotiaana ymmärtänyt oikein, että mistä on kysymys, vasta jälkeenpäin tietysti ymmärsin, että tuollainen ei ole mikään hyvä merkki. Ex sitten petti ja pahoinpiteli minua. Työkaverini, joka oli vaihtanut uuteen työpaikkaan, kertoi sitten, että hänen työkaverinsa seurusteli miehen kanssa, joka oli hyvin mustasukkainen. Ja kas, se olikin exäni. Tälle uudelle ex oli kertonut, että olin pettänyt häntä parikin kertaa, mikä ei edes pitänyt paikkaansa. Hän taas oli itse pettänyt minua useasti.

Vierailija
8/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin miehekseni kolmasti eronneen raitistuneen alkoholistin, jolla on viisi lasta ja varoituksia on riittänyt. Lähes 10 vuotta ollaan oltu yhdessä, eikä mies ole ääntäkään minulle korottanut. Ainoa mikä suhteessa hiertää on miehen nuorin lapsi, joka on 12v. Hänen äiti muistaa lapselleen kertoa kuinka kelvoton isä on kyseessä, eikä isäkään tahdo lasta kestää. Näkee hänessä likaa vanhan elämänsä. Joten kyllä se menneisyys siellä taustalla häirii, mutta arki on pirun hyvää elämää elää.

Vierailija
9/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt uskoa. Kun ensimmäisen kerran kävi kimppuuni, muistin varoituksen ja häivyin heti. 

Vierailija
10/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kyllä varoituskellojen pitäisi soida ihan jo siitä jos mies sanoo exänsä olevan hullu, mielipuoli tms. Ja vielä suuremmalla syyllä jos näitä hulluja exiä on enemmänkin. Kyllä useimmiten suhteissa on molemmissa vikaa jos ne purkautuu.

Eli tää ex (nainen) saa haukkua miestä ja se pitää ottaa todesta, mutta mies ei saa tietenkään puolustautua millään tavalla?

Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta existä tai puolison existä, mutta sen mitä olen ympärilläni nähnyt: exät todella usein on hulluja, sukupuolesta riippumatta. Kaikki keinot näköjään on sallittu mustamaalaamisessa. Eli en ota enää mitään varauksetta vastaan.

Vierailija
11/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi nainen tiesi miehen väkivaltaisuudesta. Hän sanoi, että ei ota yhtään lyöntiä vastaan ja se on ilmeisesti pitänyt, kun ovat olleet 20 v yhdessä ja olen naista nähnyt. Hän ei vaikuta hakatulta. On hiton kaunis nainen  muuten ja ex-mies on paska aikuinen lapsi, jolla on lapsia todennäköisesti yli kymmenelle naiselle. Jätti vastuun lapsista meille naisille. Onpahan sisaruspuolia. Sonni, ei muuta. Tämän uuden kanssa ovat lapsettomia. Miehestä ei ole ollut lapsille isäksi.

Vierailija
12/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi nainen tiesi miehen väkivaltaisuudesta. Hän sanoi, että ei ota yhtään lyöntiä vastaan ja se on ilmeisesti pitänyt, kun ovat olleet 20 v yhdessä ja olen naista nähnyt. Hän ei vaikuta hakatulta. On hiton kaunis nainen  muuten ja ex-mies on paska aikuinen lapsi, jolla on lapsia todennäköisesti yli kymmenelle naiselle. Jätti vastuun lapsista meille naisille. Onpahan sisaruspuolia. Sonni, ei muuta. Tämän uuden kanssa ovat lapsettomia. Miehestä ei ole ollut lapsille isäksi.

Monesti ne miehet ovatkin mukavia, kunnes on yhteisiä lapsia. Lapset pilaavat monen liiton.

Vierailija
13/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mies oli tavatessa ja tutustuessa aivan ihana ja hurmaava. Kaikki oli täydellistä, loistava isä lapselleen ja vastuuntuntoinen töissä. Hänen ex puolisonsa oli viinaan menevä ja väkivaltainen nainen.

Seurustelun edetessä ex naisen tolkuttomasta käytöksestä tuli jatkuvasti todisteita ihan aidosti ja mies sanoi että ymmärtää jos en jaksa ottaa tätä kaikkea, hän tekee kyllä kaikkensa ettei hullu ex pääse häiriköimään meidän elämää. Olin korviani myöten rakastunut ja miehen lumoissa ja ilmoitin että kyllä tästä yhdessä selvitään. Nainen ei minua kohtaan koskaan ollut uhkaava, joten en tuntenut pelkoa, vain ärsytystä exän sekopäisestä, katkerasta käytöksestä.

Eräänä aamuna töihin mennessäni ex nainen soitti ja sanoi että tuskin uskon mutta hän tahtoo koko sydämestään varoittaa minua ja sanoi miehen olevan pahinta myrkkyä. Kertoi tietävänsä että hänen käytöksensä ei vaikuta terveeltä itsekään mutta totuus on että mies oli ottanut naisensa nimissä yli 100t velkaa, naisen firma oli ajautunut konkurssiin, viron puolella oli vielä pahemmat velat miehen edellisestä elämästä, kaikkea muuta pientä kivaa, ja pohjimmaisena väkivaltainen käytös.

En tietenkään uskonut hullua naista kun kaikki oli vaan niin ihanaa. Löydettiin täydellinen (vuokra) rivitalo ja sunnuntaina piti mennä kirjoittamaan sopimukset kuntoon. Perjantaina mies kuristi minut tajuttomaksi kolme kertaa, raiskasi, eikä päästänyt minua pois asunnostani.

Lähdin seuraavana aamuna pakoon vanhemmilleni. Toipuminen on kestänyt kauan, yli 6 vuotta enkä vieläkään koe päässeeni yli asiasta. Persoonassa tapahtui "jotain", elän vieläkin katkeruudessa koska en uskonut ex naista enkä koe että pääsisin elämässä eteenpäin.

Olen ollut suhteessa 4 vuotta mieheni kanssa ja meillä on perhe, olen onnellinen, mutta edelleen kadulla kävellessä pelkään näkeväni ex miehen.

Ex miehen käänteistä olen kuullut sen verran että kerran ollut aviossa, hakannut naisen tosi pahaan kuntoon. Nykyään seurustelee ja on pienen lapsen isä. En todellakaan tiedä että tietääkö nykyinen nainen miehensä todellista luonnetta. En aio varoittaa, riski miehestä oveni takana on liian iso ja noita varoittelijoita on varmasti läjäpäin.

Tyhmyydestä saa kärsiä, ainakin mun kohdalla.

Vierailija
14/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on aina se ongelma, että uusi puolisoehdokas ei ota todesta varoituksia ja se puoliso vielä lyö vettä myllyyn leimaamalla sen entisensä hulluksi ja mustasukkaiseksi ym.  Joten jos lähdet valistamaan tätä uutta puolisoa, saat aika todennäköisesti vain paskat niskaasi.  Pitäisi sitten olla jotain todellista näyttöä, mutta kaikkihan aina pystytään kääntämään päälaelleen, kun on rakastuneesta ihmisestä kyse.

Kyllä minua suretti, kun naapuriin muutti uusi nainen melkein jo ennen kuin entinen oli kunnolla lähtenyt.  Tiesin miehen väkivaltaisuudesta ja alkoholismista.  Koska se entinen vaimo oli ystäväni, mies leimasi minutkin sitten vain juorunhaluiseksi ja ilkeäksi ämmäksi ja uusi nainen nosteli nokkaansa ja tuhahteli minut nähdessään.  Kuherruskuukautta kesti noin puolisen vuotta, sitten alkoi entinen meno.  Ehkä tuohon olisi voinut jotain neuvoa antaa, mutta eipä ollut vastaanottavaisuutta.  Näin se vaan menee.

Vierailija
15/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, uskoin aluksi. Tai no, en ollut varma oliko totta, mutta epäilytti ja häiritsi kuitenkin. Siitä tuli ongelmaa mun ja miehen välille ja oli lähellä, etten antanut koko jutun ja miehen olla. Onneksi kuitenkin mies oli sinnikäs eikä myöskään loukkaantunut liikaa siitä, että menin uskomaan, vaan ymmärsi, että oli vaikea sivuuttaa varoituksia kun oltiin vasta tapailuvaiheessa eli luottamusta ei ollut välillemme suuremmin rakentunut. Miehen vakuuttelujen myötä aloin kuitenkin kyseenalaistaa eksän juttuja ja miettiä esim. sitä, että mitenköhän toinen eksänsä on sitten edelleen niin hyvissä väleissä hänen kanssaan (kuuluvat samaan kaveriporukkaan). Juttelinkin myös hänen kanssaan asiasta ja eipä hänellä ollut mitään pahaa sanottavaa miehestä.

Onneksi siis päätin sitten jättää ne jutut omaan arvoonsa ja antaa miehelle mahdollisuuden. Nyt ollaan oltu jo 6,5 vuotta yhdessä ja ihanempaa miestä saa hakea. Varoittelut ja haukut mitä eksältään silloin noin 7 vuotta sitten kuulin olivat tosiaan ihan sataprosenttisesti turhia, eksänsä halusi vaan koittaa katkeruuksissaan ja mustasukkaisuuksissaan pilata juttumme. Ei ole myöntänyt valheeksi niitä, mutta on muuten jäänyt kiinni ties mistä muista valheistaan, joka sekin vielä puoltaa tuota asiaa. Epäilen kyseistä eksää oikeasti patologikseksi valehtelijaksi.

Vierailija
16/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kokemuksia. Väkivaltaisten miesten exät monesti varoittelevat ex-miehensä nykyisiä naisystäviä exänsä väkivaltaisuudesta. Tietenkin miehet sepittävät uskottavia tarinoita, joiden mukaan heidän exänsä on mt-ongelmainen, hullu jne. Joskus mies saattaa oikeasti olla oikeassa, mutta usein varoitus tulee aiheesta.

Haluaisin kokemuksia näistä tapauksista.

Minä en uskonut ja hyvä niin. Eipä mieheni ikinä ollut exästään puhunut yhtään mitään. Kertoi vaan, että otti eron exästään ja se oli totta. Hänen exänsä selitteli hurjia tarinoita miehestäni ja sanoi, että kannattaa pysyä kaukana vielä kun voin. Ne tarinat sitten osottautui katkeran naisen tarinoinniksi. Tietenkin aluksi mietin asiaa ja keskustelin siitä miehen kanssa, että näin kävi. Juteltiin asiasta ja mieheni kertoi kaiken miksi erosi, mutta ei edelleenkään haukkunut exäänsä. Mietti, että pitäisikö hänen jutella exänsä kanssa kerran vielä kunnolla, että se pääsee elämässä eteenpäin. Sanoin, että minulle se on ok jos niin haluat tehdä. Heidän erosta oli kulunut kuitenkin jo neljä vuotta. Eikä mieheni ole tehnyt mitään sellaista mistä varoiteltiin ja ollaan oltu yhdessä jo kuusi vuotta.

Vierailija
17/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itselleni käynyt, mutta isäni on väkivaltainen, äitini yritti varoittaa uutta vaimoa, myös me lapset varoitettiin.

Kuulemma olimme vain heidän "onnea" vastaan jne.

Sitten, kun hakkaukset alkoivat, niin kyseinen nainen alkoi vainota meitä lapsia, miksi emme varoittaneet, se on meidän syytä, yhyy. 

Vierailija
18/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itselleni käynyt, mutta isäni on väkivaltainen, äitini yritti varoittaa uutta vaimoa, myös me lapset varoitettiin.

Sitten, kun hakkaukset alkoivat, niin kyseinen nainen alkoi vainota meitä lapsia, miksi emme varoittaneet, se on meidän syytä, yhyy. 

Öööö? Varoititte, mutta kehtasi kuitenkin väittää, että ette varoittaneet? :o

Vierailija
19/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö? Varoititte, mutta kehtasi kuitenkin väittää, että ette varoittaneet? :o

Kyllä.

Ja se oli esim. itselleni (olen vanhin lapsi), niin vihainen, että heitti minua sellaisella painavalla kulholla päähän, huusi ja itki, kun emme varoittaneet. Olin 13v. Jouduin siis pakosta käymään sen isäni ja äitipuoleni luona silloin.

Vierailija
20/48 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihan näin päin, minua varoitteli miehestäni minun exäni. Hän ei kestänyt sitä, että jätin hänet, kun hän petti minua. Ruikutti minua takaisin kuukausia, jatkuvasti viestitteli, soitteli, ilmestyi koululleni/talolleni itkemään jne. 

Sitten tapasin mieheni, enkä muista enää miten exäni sai siitä tietää, mutta sen viestin muistan. "Kuulin että sulla on uus mies, kuka se on?" En ollut enää useaan kuukauteen vastannut hänen viesteihinsä tai puheluihinsa, joten en vastannut tähänkään.

Ehdin jo luulla, että hän lopetti, kun oli hiljaa melkein viikon, mutta sitten se alkoi. Joka päivä hän laittoi minulle viestiä, että oli nähnyt mieheni paikassa x jonkun naisen kanssa, oli nähnyt mieheni suutelevan jotakin, hän oli mennyt kysymään mieheltäni mitä tekee ja tämä oli lyönyt häntä jne. Vaikka mitä selityksiä, mutta näissä oli kaikista hauskinta se, että 9/10 kerrasta kun sain tällaisen viestin, että juuri nyt hän näki mieheni jossain, mieheni istui vieressäni. Yhdellä kerralla oli kotona. 

Sitten jo exäni kaverit alkoivat pommittaa minua puheluilla salaisista numeroista ja viestittelivät, miten exäni kaipaa minua ihan hulluna eivätkä ole ikinä nähneet häntä näin palasina jne.

Sivusin nyt aihetta, mutta kerroin nyt tällaisenkin mahdollisuuden.

Kuullostaa ihan eksältäni, tai lähinnä ex-säädöltä. Samanlaista terroria kuukausimääriä ja kaverit oli valjastettu mukaan ihan pokalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä