Mistä löytää INFP tyypin ihmisiä?
Haluaisin samanhenkistä seuraa. Itse olen INFP kanssa, mutta en paljoa kotoa poistu.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tulokseksi INFJ-T. Mites se eroaa tuosta INFP:stä?
Vertaile vaikka noita kuvauksia. Erilaisia tyyppejä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tulokseksi INFJ-T. Mites se eroaa tuosta INFP:stä?
Mulla sama INFJ-T.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki infp:t kuulostaa aina ihan erilaisilta kuin itse olen? En todellakaan nauti yksin kotona olemisesta kuten muut infp:t.
Olen tehnyt testin monta kertaa vuosien varrella joten ihan oikea tulos pitäisi olla. En ole yhtään introvertti vaikka testin mukaan olen 65%. Rakastan seuraa ja olen ihan täpinöissäni kun on ihmisiä ympärillä ja tutustun uusiin ihmisiin. Saan siitä virtaa. Olen kyllä sosiaalisesti kömpelö joten voi vaikuttaa että en pidä seurasta. Kärsin yksinäisyydestä ja vihaan yksin olemista.
Minä miellään meidän olevan janalla, toisessa päässä introvertti, toisessa ekstrovertti. Ei me kaikki olla umpi-introvertteja. Minäkin olen opettaja amk:ssa, eli esiinnyn ja olen työpaikalla sosiaalinen. Mutta paskaa en jaksa jauhaa enkä puhua säästä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä INFJ, melkein sama kuitenkin. Haaveilen erakoitumisesta..
MBTI perustuu funktioihin ja INFJ:llä on täysin eri funktiot kuin INFP:llä, yhden kirjaimen erosta huolimatta.
Olen INFP. Mut löytää kotoa, kirjastosta, ruokakaupasta, yliopistolta, töistä ja miesystävän luota.
Mies löysi mut töistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen INFP-mies. Puhun paljon itsekseni, haaveilen, kirjoitan runoja. Opiskelin yliopistossa filosofiaa. Olen 27-vuotias ja yhä neitsyt. Muut pitävät minua outona tyyppinä, ja se ei haittaa yhtään. Mutta se haittaa että pidän itseäni jollain tavalla huonona, koska olen aina niin yksinäinen, nössö, enkä oikein uskalla lähestyä naisia ja vain jutella spontaanisti. Jäädyn ja tunnen itseni sosiaalissa tilanteissa aivan hemmetin tyhmäksi.
Oho :D mäki oon 27 ja neitsyt. Tosin nainen. Minulle on suht helppoa jutella kevyesti melkein kelle tahansa, mutta en uskalla pintaa syvemmälle mennä ollenkaan. Mul on jotain sitoutumiskammoa ja ahdistusta. Siis miehet on kyllä lähestyneet usein, mutta mä vaan juoksen päinvastaiseen suuntaan niin kovaa kuin jaloista lähtee. Kiva kuulla että en ole ainoa kokematon tämän ikäisenä ja ehkä tuo herkkyyskin selittää jotain.
Täällä yksi. Minut löytää yllätysyllätys,kotoa. Olen kotiäiti. Välillä myös ruokakaupasta,lenkiltä,puistosta tai metsästä.
INTJ täällä hei, mukavasti menee aika kotona.
Kotoa, metsästä, netistä. Erakoitumisen 2. vuosipäivä kolkuttelee ovella. Aluksi koin haikeutta yksinäisyydestä, nykyään koen yhteyttä paljon suurempaan kokonaisuuteen, kuin ihmisiin ihmisten maailmassa. Hain lohtua lukemalla runoja ja vaeltelemalla luonnossa, kuunnellen ja seuraillen metsän kutsuja.
Vaatteitani en piilota alastomuuteni päälle
Tienne kiellän jalkojeni alle tulemasta
Teidän juhlanne eivät ole kutsutut
Yksinäisyyteeni
Joka minut on ainoakseen valinnut
- Juhani Kellosalo
:)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pers.tyypit on yhtä tärkeitä. Kaikkia tarvitaan vaikka yhteiskunta muuta väittääkin. Olemalla oma itsesi toteutat Luojan tahtoa ja Suurta Suunnitelmaa.
Tämä on totta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MBTI perustuu funktioihin ja INFJ:llä on täysin eri funktiot kuin INFP:llä, yhden kirjaimen erosta huolimatta.
Sori että kyselen, mutten jaksa nyt netistä alkaa kaivamaan tietoa vaikka kiinnostaa kovasti. Millälailla on siis täysin eri funktiot?
Mut voi löytää joko kotoa tai baarista/ystävien luota ryyppäämästä. Jos en jois, en varmaan liikkuis missään ihmisten ilmoilla.
Itse olen INTP. Kirjaimella heittää.
N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori että kyselen, mutten jaksa nyt netistä alkaa kaivamaan tietoa vaikka kiinnostaa kovasti. Millälailla on siis täysin eri funktiot?
INFP: Introverted Feeling (Fi), Extraverted Intuition (Ne), Introverted Sensing (Si), Extraverted Thinking (Te)
INFJ: Introverted Intuition (Ni), Extraverted Feeling (Fe), Introverted Thinking (Ti), Extraverted Sensing (Se)
Kannattaa googletella, mitä meinaavat, mutta siis enemmän näkisin INFP:llä olevan yhteistä esim. ISFP:n kanssa (sama dominoiva funktio, Fi) ja INFJ:llä INTJ:n kanssa (molemmilla Ni dominoivana funktiona) :)
Täällä nuori INFP. Mut löytää kotoa, lenkiltä, koulusta istumassa yksin... 
Haluaisin kyllä löytää uusia tuttavuuksia ja olla sosiaalisempi, mutta ahdistaa liikaa sellaiset tilanteet ja pidän helposti itseäni muita alempiarvoisena. Erakoitumista olen harkinnut useasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
INFP: Introverted Feeling (Fi), Extraverted Intuition (Ne), Introverted Sensing (Si), Extraverted Thinking (Te)
INFJ: Introverted Intuition (Ni), Extraverted Feeling (Fe), Introverted Thinking (Ti), Extraverted Sensing (Se)
Kannattaa googletella, mitä meinaavat, mutta siis enemmän näkisin INFP:llä olevan yhteistä esim. ISFP:n kanssa (sama dominoiva funktio, Fi) ja INFJ:llä INTJ:n kanssa (molemmilla Ni dominoivana funktiona) :)
Kiitos tästä! Vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintoselta. Olis kiva kuulla lisää teiltä kuvauksia siitä, minkälaisia tyyppejä olette ja miten se korreloituu teidän persoonallisuustyypissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa googletella, mitä meinaavat, mutta siis enemmän näkisin INFP:llä olevan yhteistä esim. ISFP:n kanssa (sama dominoiva funktio, Fi) ja INFJ:llä INTJ:n kanssa (molemmilla Ni dominoivana funktiona) :)Kiitos tästä! Vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintoselta. Olis kiva kuulla lisää teiltä kuvauksia siitä, minkälaisia tyyppejä olette ja miten se korreloituu teidän persoonallisuustyypissä
Koen olevani idealistinen siinä mielessä, että pyrin luomaan maailmasta kauniimpaa kaivelemalla ja korostamalla asioita sellasessa valossa, jossa niillä on positiivinen arvo vallitsevassa kulttuurissa. En sinänsä yritä muuttaa maailmaa, vaan lähinnä ihmisten perspektiiviä kattoa sitä. Oon tosi intuitiivinen enkä välitä suunnitelmista tai struktuureista, vielä vähemmän selitellä tekemisiäni kenellekään. Taide ja monenlainen diplomaattinen tulkkaus - oli kyseessä sitten luonnon ja ihmisen tai esimerkiks kahden ihmisen dialogi - on sellasta, joka tuntuu tärkeältä. Välillä vahvistan niitä ääniä, joilla on heikko, mutta tärkee viesti tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa googletella, mitä meinaavat, mutta siis enemmän näkisin INFP:llä olevan yhteistä esim. ISFP:n kanssa (sama dominoiva funktio, Fi) ja INFJ:llä INTJ:n kanssa (molemmilla Ni dominoivana funktiona) :)Kiitos tästä! Vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintoselta. Olis kiva kuulla lisää teiltä kuvauksia siitä, minkälaisia tyyppejä olette ja miten se korreloituu teidän persoonallisuustyypissä
Koen olevani idealistinen siinä mielessä, että pyrin luomaan maailmasta kauniimpaa kaivelemalla ja korostamalla asioita sellasessa valossa, jossa niillä on positiivinen arvo vallitsevassa kulttuurissa. En sinänsä yritä muuttaa maailmaa, vaan lähinnä ihmisten perspektiiviä kattoa sitä. Oon tosi intuitiivinen enkä välitä suunnitelmista tai struktuureista, vielä vähemmän selitellä tekemisiäni kenellekään. Taide ja monenlainen diplomaattinen tulkkaus - oli kyseessä sitten luonnon ja ihmisen tai esimerkiks kahden ihmisen dialogi - on sellasta, joka tuntuu tärkeältä. Välillä vahvistan niitä ääniä, joilla on heikko, mutta tärkee viesti tässä maailmassa.
Ja mikä tyyppi olitkaan siis? Kuulostaa muuten täysin samalta, paitsi tuo intuitiivisuus. Olen itse siis tuo INFJ-T
Miksei kaveriksi kelpaisi ENFP? Itse olen ENFP ja tunnen samuutta INFP persoonallisuuksien kanssa. Mä voin tehdä aloitteen :)
Itse sain introverttipisteitä yli 80%.