Mistä löytää INFP tyypin ihmisiä?
Haluaisin samanhenkistä seuraa. Itse olen INFP kanssa, mutta en paljoa kotoa poistu.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä INFJ, melkein sama kuitenkin. Haaveilen erakoitumisesta..
MBTI perustuu funktioihin ja INFJ:llä on täysin eri funktiot kuin INFP:llä, yhden kirjaimen erosta huolimatta.
Sori että kyselen, mutten jaksa nyt netistä alkaa kaivamaan tietoa vaikka kiinnostaa kovasti. Millälailla on siis täysin eri funktiot?
INFP: Introverted Feeling (Fi), Extraverted Intuition (Ne), Introverted Sensing (Si), Extraverted Thinking (Te)
INFJ: Introverted Intuition (Ni), Extraverted Feeling (Fe), Introverted Thinking (Ti), Extraverted Sensing (Se)
Kannattaa googletella, mitä meinaavat, mutta siis enemmän näkisin INFP:llä olevan yhteistä esim. ISFP:n kanssa (sama dominoiva funktio, Fi) ja INFJ:llä INTJ:n kanssa (molemmilla Ni dominoivana funktiona) :)Kiitos tästä! Vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintoselta. Olis kiva kuulla lisää teiltä kuvauksia siitä, minkälaisia tyyppejä olette ja miten se korreloituu teidän persoonallisuustyypissä
Koen olevani idealistinen siinä mielessä, että pyrin luomaan maailmasta kauniimpaa kaivelemalla ja korostamalla asioita sellasessa valossa, jossa niillä on positiivinen arvo vallitsevassa kulttuurissa. En sinänsä yritä muuttaa maailmaa, vaan lähinnä ihmisten perspektiiviä kattoa sitä. Oon tosi intuitiivinen enkä välitä suunnitelmista tai struktuureista, vielä vähemmän selitellä tekemisiäni kenellekään. Taide ja monenlainen diplomaattinen tulkkaus - oli kyseessä sitten luonnon ja ihmisen tai esimerkiks kahden ihmisen dialogi - on sellasta, joka tuntuu tärkeältä. Välillä vahvistan niitä ääniä, joilla on heikko, mutta tärkee viesti tässä maailmassa.
Voi,puit ajatukseni sanoiksi. Juuri noin koen itsekin.
T. Eräs infp
Täälläkin INFP. Vaimoni on ENFP, ja luultavasti on parasta juuri niin, koska sosiaalinenkin elämä pysyy hengissä. Itselleni riittää osa-aikainen erakoituminen :).
Täällähän minä, haaveilemassa paremmasta maailmasta. Liiankin paljon olen nykyisin yksin kotona loppuvaiheen korkeakouluopiskelijana.
Tiesitkö, että myös Adolf Hit.ler oli persoonallisuustyypiltään INFP? Idealistin on suunnattava energiansa oikein, ettei se vain synnytä maailmaan lisää tuhoa ja kaaosta.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin INFP. Vaimoni on ENFP, ja luultavasti on parasta juuri niin, koska sosiaalinenkin elämä pysyy hengissä. Itselleni riittää osa-aikainen erakoituminen :).
Meillä aika samanlainen tilanne, minä olen introvertti ja mies taas täysin ekstrovertti. Mies menee kavereidensa kanssa ulos muutamana iltana viikossa ja minä saan olla täysin yksin kotona. Yhteisiinkin sosiaalisiin tilanteisiinkin on helpompi mennä, kun tiedän, että hän siellä ainakin osaa ihmisten kanssa jutella. Olemme erilaisia myös muuten, hän on impulsiivinen ja minä taas enemmän suunnittelija tyyppiä. Tämä tasapainottaa hyvin, sillä välillä tulee spontaaneitä juttuja tehtyä miehen aloitteesta, mutta esim raha-asiat pysyvät hyvässä järjestyksessä minun takiani. Muuten olemme samanlaisia ihmisiä, esim arvot kohtaavat täydellisesti, joten mielestäni olemme hyvä "match".
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki infp:t kuulostaa aina ihan erilaisilta kuin itse olen? En todellakaan nauti yksin kotona olemisesta kuten muut infp:t.
Olen tehnyt testin monta kertaa vuosien varrella joten ihan oikea tulos pitäisi olla. En ole yhtään introvertti vaikka testin mukaan olen 65%. Rakastan seuraa ja olen ihan täpinöissäni kun on ihmisiä ympärillä ja tutustun uusiin ihmisiin. Saan siitä virtaa. Olen kyllä sosiaalisesti kömpelö joten voi vaikuttaa että en pidä seurasta. Kärsin yksinäisyydestä ja vihaan yksin olemista.
Minusta kuulostat siltä että enfp sopisi sinuun paremmin. Kuulostat ihan ystävältäni, joka saa tuon tuloksen. Itse saan infp, samoin paras ystäväni, ja olemme todella, todella samanhenkisiä ja koen suurta rauhaa ja yhteenkuuluvuutta tuon ystävän kanssa. Myös nettikeskusteluissa olen aina samaistunut muihin tämän tyyppisiin.
Ja niin itse olen kotona lukemassa, musisoimassa tai katsomassa sarjoja, tai luonnossa vaeltamassa. Kirjastoista minut voi varmaan bongata useimmin, tai sitten metsästä, mutta yritän kyllä aina mennä mahdollisimman syrjään metsään, missä ei liikkuisi muita ihmisiä. Rakastan kyllä toisten kaltaisteni ihmisten seuraa, että ei siinä mitään siis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä aika samanlainen tilanne, minä olen introvertti ja mies taas täysin ekstrovertti. Mies menee kavereidensa kanssa ulos muutamana iltana viikossa ja minä saan olla täysin yksin kotona. Yhteisiinkin sosiaalisiin tilanteisiinkin on helpompi mennä, kun tiedän, että hän siellä ainakin osaa ihmisten kanssa jutella. Olemme erilaisia myös muuten, hän on impulsiivinen ja minä taas enemmän suunnittelija tyyppiä. Tämä tasapainottaa hyvin, sillä välillä tulee spontaaneitä juttuja tehtyä miehen aloitteesta, mutta esim raha-asiat pysyvät hyvässä järjestyksessä minun takiani. Muuten olemme samanlaisia ihmisiä, esim arvot kohtaavat täydellisesti, joten mielestäni olemme hyvä "match".
Pitäisikin vielä testauttaa miehen persoonallisuustyyppi, olisi kiinnostava nähdä, minkä tuloksen hän saa.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että myös Adolf Hit.ler oli persoonallisuustyypiltään INFP? Idealistin on suunnattava energiansa oikein, ettei se vain synnytä maailmaan lisää tuhoa ja kaaosta.
Niinhän se on, ettei mikään persoonallisuustyyppi kerro ihmisen hyvyydestä tai pahuudesta mitään. Jokaisesta tyypistä löytyy hyviä että pahoja ihmisiä
Mystinen INFJ. Todella intuitiivinen ja loput funktiot 50%/50%. INFJ sopii minulle parhaiten, koska minulla on tässä järjestyksessä: 1) sisäänpäinsuuntautunut vahva intuitio, 2) korkea tunneäly ja olen 3) päättäväinen synnynnäinen johtaja, 4) luova sekä 5) erityisherkkä. Kaikki persoonallisuusfunktiot ovat vahvoja ja olen hyvin rauhallinen luonne. Suutun kyllä todella voimakkaasti ja herkästi, mutta sitä ei huomaa, kun en yleensä näytä suuttumustani ulospäin. Saatan katkaista välit kerrasta hyvin nopeasti ja lopullisesti. Olen hyvin päättäväinen. Yritän sopia joukkoon, vaikka olen erilainen kuin muut.
Korkeasti kouluttautunut ja paljon saavuttanut elämässä. Mensan virallisesta testistä tuli paras mahdollinen tulos eli sen mukaan älykkäämpi kuin 99% testin tekijöistä. Ei ole kiinnostanut liittyä jäseneksi. Suhtaudun itseeni ja kaikkeen muuhunkin todella objektiivisesti ja rationaalisesti. Tunteet ovat tuottaneet paljon tuskaa, enkä näytä tunteitani juuri koskaan. Viihdyn parhaiten yksin, mutta olen todella kiinnostunut muista ihmisistä. Olen utelias luonne. Ajattelen kuvina ja muistini on erinomainen.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat määrittelevät Aatun ENFJ:ksi, sori. Sama temperamenttiryhmä toki (NF).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, ettei mikään persoonallisuustyyppi kerro ihmisen hyvyydestä tai pahuudesta mitään. Jokaisesta tyypistä löytyy hyviä että pahoja ihmisiä
Kyllä. Eivätkä traumaattiset kokemukset tietenkään helpota kenenkään elämää. Maalaukset vain kyseisellä ihmisellä ovat yllättävän rauhallisia, jopa hartaita. Ura taiteen parissa olisi voinut tuoda elämään enemmän onnea.
Arkisin olen 8h töissä "uskomassa itseeni", vapaa-ajat olen kotona omissa puuhissa tai jaksamatta tehdä yhtään mitään. Olen parisuhteessa. Ei ollut helppoa löytää, enkä myöskään päästänyt itseäni helpolla valitsemalla kumppania, joka eläisi puolestani ja repisi mukaan seurapiireihin. Itselläni ei juurikaan ole enää mielenkiintoa miellyttää ketään muuta kuin kumppania. En jaksa ystävyyssuhteita. Joskus joku käväisee elämässäni, mutta se on ohimenevää.
INFP:nä olen aina kokenut itseni vähän ulkopuoliseksi. Ystävyyssuhteet eivät ole olleet kovin helppoja. Hyvin nopeasti löydän itseni uskotun asemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä INFJ, melkein sama kuitenkin. Haaveilen erakoitumisesta..
MBTI perustuu funktioihin ja INFJ:llä on täysin eri funktiot kuin INFP:llä, yhden kirjaimen erosta huolimatta.
Sori että kyselen, mutten jaksa nyt netistä alkaa kaivamaan tietoa vaikka kiinnostaa kovasti. Millälailla on siis täysin eri funktiot?
INFP: Introverted Feeling (Fi), Extraverted Intuition (Ne), Introverted Sensing (Si), Extraverted Thinking (Te)
INFJ: Introverted Intuition (Ni), Extraverted Feeling (Fe), Introverted Thinking (Ti), Extraverted Sensing (Se)
Kannattaa googletella, mitä meinaavat, mutta siis enemmän näkisin INFP:llä olevan yhteistä esim. ISFP:n kanssa (sama dominoiva funktio, Fi) ja INFJ:llä INTJ:n kanssa (molemmilla Ni dominoivana funktiona) :)Kiitos tästä! Vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintoselta. Olis kiva kuulla lisää teiltä kuvauksia siitä, minkälaisia tyyppejä olette ja miten se korreloituu teidän persoonallisuustyypissä
Itse ISFJ-A, kyllä minä tuosta kuvauksesta kieltämättä itseni tunnistan.
En halua paljon ystäviä, mutta INFP:nä haluaisin ystävien olevan läheisiä elämässäni. Suurin osa ihmisistä tuntuu kuitenkin vain innolla haalivan paljon tuttavia. Vaikea löytää ihmisiä, joilla olisi samanlaisia ajatuksia ystävyydestä.
Olen INFP-T. En jaa monella olevaa halua erakoitua, sillä nautin todella paljon muutaman ystäväni ja perheeni seurasta.
Olen ammatiltani opettaja, joten työ on minulle raskasta. Toisaalta uskon voivani myös antaa oppilaille paljon, koska näen jokaisessa jotain hyvää ja potentiaalia. Juuri tästä syystä jotkut luulevat minua naiiviksi. Joudun/Pääsen myös helposti uskotun ja kuuntelijan rooliin. Olen erittäin empaattinen.
En jaksa enkä osaa smalltalkia. Isommissa ryhmissä/yleisötilaisuuksissa en saa sanaa suustani.
Olen mielelläni omissa ajatuksissani. Lueskelen, kirjoitan runoja, vaeltelen luonnossa, pohdiskelen niitä ja näitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen INFP-T. En jaa monella olevaa halua erakoitua, sillä nautin todella paljon muutaman ystäväni ja perheeni seurasta.
Olen ammatiltani opettaja, joten työ on minulle raskasta. Toisaalta uskon voivani myös antaa oppilaille paljon, koska näen jokaisessa jotain hyvää ja potentiaalia. Juuri tästä syystä jotkut luulevat minua naiiviksi. Joudun/Pääsen myös helposti uskotun ja kuuntelijan rooliin. Olen erittäin empaattinen.
En jaksa enkä osaa smalltalkia. Isommissa ryhmissä/yleisötilaisuuksissa en saa sanaa suustani.
Olen mielelläni omissa ajatuksissani. Lueskelen, kirjoitan runoja, vaeltelen luonnossa, pohdiskelen niitä ja näitä.
Halu erakoitua syntyy monesti siitä, että huomaa etteivät ihmissuhteet toimi kovin hyvin.
INFP. Intuitiivisuus, niinkun tuo persoonallisuustyyppikin saattaa muuttua iän tai olosuhteiden muutoksen myötä. Erilaisissa ympäristöissä meillä on tapana täyttää vähän erilaisia rooleja.