Minkä takia tällä palstalla mollataan eronneita äitejä ja väitetään, ettei kukaan kelpuuta heitä suhteeseen?
Mä itse olen eronnut ja 10-vuotiaan lapsen äiti. Tuntuu, että miehiä tulee ovista ja ikkunoista. Luulen, että nämä miehet näkevät miten hyvää huolta pidän kodistani, lapsestani ja itsestäni. He näkevät, että selviän ja pystyn pitämään positiivisen mielen kurjista kokemuksistani huolimatta. Lapsettomat naiset ovat paljon kokemattomampia kuin minä. He eivät ole välttämättä oppineet elämästä vielä niin paljon kuin minä.
Väitän, että elämästä nauttivat ja vastuuta kantavat äidit ovat parisuhdemarkkinoilla vahvoilla.
Ja ei, en ole ”helppo” eikä minulta saa helposti seksiä - päinvastoin. Tunnen hyvin oman arvoni.
Kommentit (51)
He ovat epäonnistuneita yksilöitä eikä kukaan itseään kunnioittava mies halua heitä puolisokseen.
Mä puolustan yh-äitejä aina kun on mahdollisuus. Oma äiti kasvatti meidät yksin kun isä hankki uuden perheen. Äitini ei ole löytänyt pysyvää rakkautta vielä. Toivon että löytäisi kunnon miehen vielä. Hänellä on aina ollut vientiä ja hän on ihan itse miehensä lempannut. Että kyllä olis "kelvannut" monelle,lapsia tai ei.
N19
Minä olen eroamassa. En kelpuuta jatkossa miestä jolla lapsia. En todellakaan jaksa mitään uusperhe kuvioita.
En kyllä tiedä miten lapseton mies ja minun lapset yhtälökään toimisi.
Joten otan irtonumeron kun näen jotain kiinnostavaa, kestotilaukset jääköön muille.
Vierailija kirjoitti:
Mä puolustan yh-äitejä aina kun on mahdollisuus. Oma äiti kasvatti meidät yksin kun isä hankki uuden perheen. Äitini ei ole löytänyt pysyvää rakkautta vielä. Toivon että löytäisi kunnon miehen vielä. Hänellä on aina ollut vientiä ja hän on ihan itse miehensä lempannut. Että kyllä olis "kelvannut" monelle,lapsia tai ei.
N19
Olipa nätti kirjoitus. Minäkin puolustan aina yksinhuoltajia, vaikka tulenkin ydinperheestä itse. Yksinhuoltaja on kuitenkin aina kahdesta vanhemmasta se joka jäi kantamaan vastuun.
Suomalaisista miehistä mikään ei ole niin vastenmielistä kun lapsia hankkiva suomalainen nainen. Sitten syytetään naisia epäisänmaallisiksi kun syntyvyys laskee ja ainoastaan muualta tulleet perustavat perheitä. Suomalainen mies ei itse halua jatkaa sukuaan mutta syyttää sitten naisia kun oma kansa kuolee sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N19
Olipa nätti kirjoitus. Minäkin puolustan aina yksinhuoltajia, vaikka tulenkin ydinperheestä itse. Yksinhuoltaja on kuitenkin aina kahdesta vanhemmasta se joka jäi kantamaan vastuun.
Tämä on niin totta! Harvat mollaavat samalla intensiteetillä uutta sinkkuutta elävää etäisää, joka kerää säälipisteitä ahneella, elareita vaativalla exällä ja epäreilulla huoltajakäytännöllä. Miten moni "kaltoin kohdeltu" isä olisi kauhusta jäykkä ja sitten pakenisi pakokauhun vallassa, jos hän todella saisikin sen itkemänsä ja parkumansa lähihioltajuuden? Kiva uhriutua asialla, jota ei oikeasti olisi valmis muuttamaan kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista miehistä mikään ei ole niin vastenmielistä kun lapsia hankkiva suomalainen nainen. Sitten syytetään naisia epäisänmaallisiksi kun syntyvyys laskee ja ainoastaan muualta tulleet perustavat perheitä. Suomalainen mies ei itse halua jatkaa sukuaan mutta syyttää sitten naisia kun oma kansa kuolee sukupuuttoon.
Siihen nähden miten vastenmielistä ja vain naisen pakottamaa lasten hankkiminen miehille tuntuu (ainakin tämän palstan kirjoittelun perusteella) olevan, kovin tärkeää heille taas tuntuu olevan naisen hedelmällisyys. Logiikka ei ole palstamiesten vahvin laji.
Vierailija kirjoitti:
He ovat epäonnistuneita yksilöitä eikä kukaan itseään kunnioittava mies halua heitä puolisokseen.
Juuri näin! En ikinä olisi kelpuuttanut yh-äitiä ja mukana seurannutta lapsilaumaa. Onneksi löysin ihanan vaimon ja yhteistä matkaa on kuljettu 16 vuotta.
Sä oot sitten varmaan kyl tosi kaunis ja hyväkroppainen.
Itselläni päinvastainen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N19
Tämä on niin totta! Harvat mollaavat samalla intensiteetillä uutta sinkkuutta elävää etäisää, joka kerää säälipisteitä ahneella, elareita vaativalla exällä ja epäreilulla huoltajakäytännöllä. Miten moni "kaltoin kohdeltu" isä olisi kauhusta jäykkä ja sitten pakenisi pakokauhun vallassa, jos hän todella saisikin sen itkemänsä ja parkumansa lähihioltajuuden? Kiva uhriutua asialla, jota ei oikeasti olisi valmis muuttamaan kuitenkaan.
Minä olen lasteni lähihuoltaja ja pakokauhu on exvaimolla koska lapsiarki kuormittaa niin paljon. Itse halusi erota ja syytti minua kaikesta. Enpäs kuitenkaan leimaa kaikkia naisia.
Tjaa. Riippuu ihan tapauksesta. Joillakin yh-äideillä on vientiä, toisilla taas ei. Itse en kelpuuttaisi suhteeseen miestä, jolla on lapsia, sillä haluan elää lapsettomasti. Puheet jostain epäonnistuneista yksilöistä ovat sen sijaan typeriä. Kyse on enemmänkin elämäntavoista ja siitä, mikä itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot sitten varmaan kyl tosi kaunis ja hyväkroppainen.
Itselläni päinvastainen kokemus.
Ihan tavallinen nainen olen, painoindeksi 21. Vaaleat hiukset ja tavalliset kasvot. Mutta kauneus tulee sisältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N19
Minä olen lasteni lähihuoltaja ja pakokauhu on exvaimolla koska lapsiarki kuormittaa niin paljon. Itse halusi erota ja syytti minua kaikesta. Enpäs kuitenkaan leimaa kaikkia naisia.
Hienoa, että olet vastuullinen vanhempi. Myöntänet kuitenkin itsekin, ettet mitään enemmistöä lähi-isänä edusta.
Valitettavan usein mies katsoo oikeudekseen vain ottaa ja lähteä. Todella harvoin nainen tekee näin.
Luulen, että miehet näkee helpon...mutta suotakoon se, että nostat omaa egoasi jonkun miehen huomiolla.
Kun ne vain syö ja syö ja syö. Exät ei rahoita syömistä. Liian pienet elarit.