Tutun kanssa sieniretkellä, ei vessaa...
Tuttuni väitti ettei tarvitse mitään juotavaa eikä syötävää retkellä. Aikaa meni useita tunteja.
Sanoi ettei juo mitään kun metsässä ei ole vessaa..
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä polvi/selkävaivainen tai vahvasti ylipainoinen, jonka täytyy hoitaa asia kyykyssä, ymmärrän. En sitten tiedä harrastavatko kuinka sienestystä, siinähän täytyy kykkiä jatkuvasti.
Polvivaivaisena sienestäjänä voin vakuuttaa, että ei tarvitse kykkiä sienimetsässä. Poimimisen voi hoitaa kumartumallakin. Se on marjastaminen, jossa ollaan kyykkyasennossa.
Ero tulee siitä, että sieni on yleensä isompi ja niitä on harvemmassa, jolloin kyykistyminen ei ole tarkoituksenmukaista, pl. ehkä joku suppilovahvero.
Tätä lukiessa olen iloinen siitä, että olen aikanaan käyttänyt tyttäriäni puskapissalla.
Käytän housuvaippaa metsässä. Koskaan ei ole ollut tarpeellinen mutta varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Lirautukset sammalikkoon siis... Ei sammakkoon
No höh. 🐸
Otan sienimetsään mukaan matalan jakkararepun, jonka istuinkankaaseen olen leikannut reiän. Näin sitä voi käyttää kätevänä toiletti-istuimena myös. Reppuosa on irrotettava, eli jos haluan varmistaa ettei tule roiskeita kankaalle niin poistan sen ensin. Repun sivutaskussa kuljetan ohutta tummaa kangasviittaa, jonka voin toimenpiteen ajaksi kietaista alaosani verhoksi, niin saan yksityisyyttäkin. Lopuksi pyyhin repun jalat kostutetulla vessapaperilla, jottei niihin jää roiskeita.
Vierailija kirjoitti:
Lirautukset sammalikkoon siis... Ei sammakkoon
En oikein tiedä miksi, mutta nauroin tälle minuuttikaupalla vedet silmissä :D
Valmiiksi kostutetulle vessapaperille on joskus tilausta. T: hainäkuun teltassa asustellut
No just. Eilen kävin sienimetsässä ja puolessa tunnissa sain litran suppeja piirakkaa varten. En siinä ajassa tarvitse eväitä enkä vessaa.
Piti tehdä hirvikämpälle paskamakki, kun koirat piehtaroivat liukumiinoissa.
Vierailija kirjoitti:
No just. Eilen kävin sienimetsässä ja puolessa tunnissa sain litran suppeja piirakkaa varten. En siinä ajassa tarvitse eväitä enkä vessaa.
Oletko koskaan kuullut sienten säilömisestä? Minä ainakin kerään sienimetsään lähtiessäni paljon muutakin kuin sen litran "suppeja". Haluan syödä sieniä muulloinkin kuin syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kaikki metsään paskojat jotta on näin maanomistajana vähemmän kiva yllätys, kun omat koirat piehtaroi siinä ulosteessa.
Samoin ärsyttää ihminen joka jättää ne eväitten roskat metsään.
Kaljatölkistä lähtien löytyy jätteitä.
Ymmärrän ärsytyksen roskista jne, mutta metsässä on sitä paskaa nyt muutenkin. Vai miten maanomistaja meinaa estää hirvien, kettujen, jänisten, karhujen, lintujen jne. paskomisen sinne omaan metsään?
Kaikesta sitä saakin ongelman. Mä käyn töissä aina puskassa kyykyllä, oli sääolosuhteet ym. mitkä hyvänsä. Okei, ymmärrän että jossain vilkkaan polun varrella voi olla vähän kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Olen tänäkin syksynä vääntänyt muutamat pökäleet kivenkoloon tai lirautukset sammakkoon, enkä pidä toimitusta mitenkään hankalana.
Kusessa ollaan, sanoi sammakko.
Juu ja sielä pitää metsänomistajan hankkia myös hesburger joka vessan viereen meille city ihmisille. Ei oo vaikeaa.