Suosittele helppohoitoista huonekasvia ilmanpuhdistukseen
Tahtoisin siis ostaa viherkasvin sisälle viihtyisyyttä tuomaan ja raikastamaan sisäilmaa, mutten ole mikään viherpeukalo. Mitä kasvia suosittelisit? :)
Kommentit (16)
Viirivehka on helppo ja puhdistaa ilmaa, palmuvehka vielä helpompi ja nätimpi, mutta ilmanpuhdistusvaikutuksesta en sen kohdalla tiedä :D
Ilmakasvit on helppohoitoisimpia, koska eivät tarvitse edes multaa.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Ei mikään kasvu puhdista huoneilmaa.
Kauniita ovat peikonlehti ja viirivehka. Googleta lisää ilmaa puhdistavia kasveja. Itse ostaisin nuo edellä mainitut.
Vierailija kirjoitti:
Viirivehka on helppo ja puhdistaa ilmaa, palmuvehka vielä helpompi ja nätimpi, mutta ilmanpuhdistusvaikutuksesta en sen kohdalla tiedä :D
Mä sain oman viirivehkani tapettua, mutta rönsylilja, traakkipuu ja malaganvehkat kukoistavat.
Vierailija kirjoitti:
molemmat puhdistaa!
Kiitos suosituksista, tutustun näihin. Palmuvehkaa olen miettinyt, kun on ilmeisen kestävä amatöörinkin käsissä. Kultapalmu miellyttäisi ulkonäöltään eniten, mutta onkohan kovinkin vaativa hoidettava?
Ap
Kultapalmu voi olla hiukan niuhompi. Viirivehkankin kanssa tosin kastelu on tarkahkoa. Mulla on isoin mahdollinen viirivehka altakasteluruukussa josta puuttuu mittatikku, viihtyy hienosti mutta vaatii tilaa. Kastelen kun meinaa alkaa lehdet rentoutumaan.
Ja kyllä muuten tosiaankin puhdistaa ilmasta hajuja.
Helppohoitoisimmasta päästä on rahapuut ja ne NASA:n mukaan poistaa tehokkaimmin myrkkyjä huoneilmasta. Anopinkielet on helpoimpia maailmassa ja mm. yhteyttää/tuottaa happea yöaikaan. Aika paljonhan noita kasveja tarvitaan jos haluaa kunnolla sisäilmaa puhdistaa, mutta ei tarvitse lannoittaa tai kastella usein, kastelu seisoneella vedellä, tykkää lämpimästä.
Red savina. Ainiin mutta se ei kasva hyvin ilman lepakon paskaa ja CERN tukijat ovat poistaneet lepakon paskan markkinoilta. On kyllä huuhaata tämä suomen lain monopoli.
Cannabis sativa.