Abortin vastustajille ajateltavaa
Otetaanpa tässä esimerkki: nainen on raskaana, ei saa aborttia, on ahdistunut ja jatkaa bilettämistä ja irtoseksiä raskaudesta huolimatta, (jota ilmeisesti kaikki naiset tekevät ja siksi haluavat abortin ettei tarvitse sitä lopettaa). Lapsi syntyy, sillä on FAS ja sukupuolitaudeista aiheutuneita kehitysvaurioita, lapsi annetaan adoptoitavaksi.
Vanhemmiksi haluavat, jotka ovat käyneet vuosikausia kestäneen prosessin läpi, joka on vienyt aikaa ja rahaa, jotta kelpaavat adoptio vanhemmiksi, (tämä ei ole suomessa mikään helppo juttu), ovat saanet oikeuden adoptoida.
Heillä on nyt oikeus valita kenet he adoptoivat ja vaihtoehtona sairas muksu suomesta vai terve ulkomailta, tai terve suomesta jos on sellainen tarjolla. Kenethän he valitsevat?
Tämä sairas lapsi jota ei maailmaan edes alunperin kukaan halunnut jää jonnekkin. Harvaa hän enää kiinnostaa sen jälkeen, kun hänet on ”pelastettu” siltä abortilta.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi vaan, että me kunnollista elämääkin viettäneet voidaan saada erityislapsi. Eikä ole edes samanlaista valinnanvaraa, kuin adoptiovanhemmiksi haluavilla. Aika inhottava ajatus, että mun tytärtä ajatellaan epähaluttuna kulueränä, ongelmana, josta pitäisi päästä eroon. Ja sellaisena, joka ei kelpaisi kenellekään.
Tästähän ei nyt ollut kyse, kun vammainen lapsi syntyy hän tottakai yhtä arvokas kuin muutkin lapset. Kyse on siitä että kuka sen hylätyn tahallaan vammautetun lapsen hoitaisi, kun tuskin häntä adoptoitaisiin sillon kun vaihtoehtona on adoptoida myös terve. Adoptio prosessi on todella pitkä ja vaivalloinen joka vaatii rahaa ja aikaa ja yleensä haluttuna vanhemmuuteen alkavilla on terve lapsi.
Eli mietitäänpä. Adoptiovanhemman tulee olla varakas, että pääsee vanhemmaksi, ja saa valita terveen lapsen. Mutta, jos kunnollisesta elämästä huolimatta saat erityislapsen, voi joutua köyhyyteen omaishoitajana, ja tukikierteeseen. Tämä nyt ei taida olla ihan oikein. No ei ole mitään sinua tai adoptiovanhempia vastaan. Mietityttää vain se, että pitäisi saada valita kermat kannusta.
Valitettavasti näin se menee. Läheiseni on adoptoinut ja prosessi oli jotain aivan käsittämätöntä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille kyllä löytyisi kodit. Abortit vähenisivät huimasti, jos ihmiset olisivat vastuullisia. Ei ehkäisyn pettäminen ole syynä abortteihin kovin usein. En minä aborttia vastusta, mutta ei sen mikään automaattinen oikeus pitäisi olla. Ap: n kertoma esimerkki on äärimmäisen harvinainen. Suurin osa naisista kyllä ymmärtää olla vahingoittamatta toista. En tiedä onko minun mielipiteeni hyväksyttävä, kun en ole uskovainen.
Se voi olla harvinainen vielä, mutta jos ihmisiä alettaisiin pakottamaan äideiksi, luulen ettei se enää olisi niin harvinainen. Mieti mitä tuollainen tekee ihmisen mielenterveydelle.
Et ymmärtänyt. Ketään ei pidä pakottaa äidiksi, mutta silloin pitää olla tulematta sellaiseksi. Täytyy huolehtia ehkäisystä eikä käyttää aborttia sellaisena. Ehkäisyn pettäminen ei todellakaan ole syy vahinkoraskauteen siinä määrin kuin abortteja tehdään. Jokainen tekemätön abortti on hyvä asia. Lapsella on oikeus syntyä, kun hänet on alulle saatettu. Ja edelleenkin pidän hyvänä, että mahdollisuus aborttiin on olemassa.
Minulla on ehkäisy käytössä, hoidan sen tunnollisesti joka päivä. Jos ehkäisystäni huolimatta tulisin raskaaksi, enkä saisi aborttia, yrittäisin sitä itse kotona, ja jos en onnistuisi, tekisin itsemu-rhan. Raskaus ja synnytys ovat pahinta mitä tiedän, ja tiedoksenne, minut on raiskattu lapsena ja sekään ei ole mitään verrattuna siihen, että joutuisin olemaan raskaana ja synnyttämään vastoin tahtoani.
Onneksi Suomessa saa abortin... Toivottavasti en joudu koskaan sitä tekemään, mutta jos vahinko sattuu niin se on samantien edessä.
Vierailija kirjoitti:
Monet lääkärit ovat myöntäneet etteivät tarkalleen osaa sanoa koska alkio/lapsi saa hengen. Milloin hän on aito oikea elävä ihminen. En voi ymmärtää miksi hyväksyä siis tappamisen?
Ps.139:13 "Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti"
16. "Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut."
Nyt jotain rajaa näihin argumentteihin, yhteiskuntaa ei voida rakentaa minkä tahansa höpöhöpökirjojen pohjalta.
Tiedän kyllä vanhempia, jotka ovat adoptoineet vammaisen lapsen
Toisaalta taas eihän moni vamma vielä vauvana näy. Ei siis voi valita tervettä lasta, jos vauvasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille kyllä löytyisi kodit. Abortit vähenisivät huimasti, jos ihmiset olisivat vastuullisia. Ei ehkäisyn pettäminen ole syynä abortteihin kovin usein. En minä aborttia vastusta, mutta ei sen mikään automaattinen oikeus pitäisi olla. Ap: n kertoma esimerkki on äärimmäisen harvinainen. Suurin osa naisista kyllä ymmärtää olla vahingoittamatta toista. En tiedä onko minun mielipiteeni hyväksyttävä, kun en ole uskovainen.
Se voi olla harvinainen vielä, mutta jos ihmisiä alettaisiin pakottamaan äideiksi, luulen ettei se enää olisi niin harvinainen. Mieti mitä tuollainen tekee ihmisen mielenterveydelle.
Et ymmärtänyt. Ketään ei pidä pakottaa äidiksi, mutta silloin pitää olla tulematta sellaiseksi. Täytyy huolehtia ehkäisystä eikä käyttää aborttia sellaisena. Ehkäisyn pettäminen ei todellakaan ole syy vahinkoraskauteen siinä määrin kuin abortteja tehdään. Jokainen tekemätön abortti on hyvä asia. Lapsella on oikeus syntyä, kun hänet on alulle saatettu. Ja edelleenkin pidän hyvänä, että mahdollisuus aborttiin on olemassa.
Väitän kuitenkin että kukaan tuskin hankkiutuu raskaaksi vain päästäkseen aborttiin. Syyt tähän päätymiseen tietää vain se jolle se osuu kohdalle ja vastasinkin lähtökohdasta että jos oikeutta aborttiin ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
No uskovaisten mielipiteet nyt on ihan se ja sama, rikkovat itsekin omaa kirjaansa ja käskyjään vastaan jatkuvasti (esim. avioero, pettäminen, toisen himoitseminen, tuomitseminen...), että mitään moraalista ylempää kastia uskikset eivät kyllä ole.
Itse ajattelen, että ihmisoikeuksiin kuuluu oikeus päättää omasta kehosta ja sen "käytöstä". Tämä tarkoittaa sitä, että silloin on oikeus päättää myös alkion/"loiseläimen" elämisestä sisälläsi. Mutta minä olenkin ateisti ja ajattelen alkiot solumöykkyinä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän alkoholin ja huumeetkin voi sitten irrottaa lain kahleista, niiden käyttöhän vähenisi huimasti jos ihmiset olisivat vastuullisia.
Aivan, "jos ihmiset olisivat vastuullisia" ei ole mikään argumentti. Se on vain turhaa jossittelua ja naiiviutta, ei se vastaa mihinkään tai ota kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te aina vetoatte kaikkiin epäonnistuneimpiin yksilöihin ja esim. raiskauksiin abortista puhuttaessa.
Kannattaa muistaa, että Suomessa tehdään 10 000 aborttia vuodessa ja varmasti olisi tehtävissä jotain tähän seikkaan.
Eli pakotetaan naiset kärsimään raskausvaivat, mahdolliset komplikaatiot ja synnytys, vaikka hän ei syystä tai toisesta vauvaa halua. Kuulostaa hyvältä.
Minulla on lapsi ja tekisin taatusti abortin jos nyt raskaaksi tulisin, koska lapseni on vielä pieni, enkä kykene hoitamaan kahta vauvaa samaan aikaan.
Kannattaa sitten pitää jalkoväli kiinni jos ei kykene huolehtimaan ehkäisystä ja kantamaan vastuuta jos ehkäisy pettää.
Vastuun kantaminen =abortti heti kun raskaus tiedossa, vältetään turhaa kärsimystä.
Hyvin harva koko palstalla vastustaa aborttia kaikissa tapauksissa tai edes haluaa puuttua nykylainsäädäntöön. Kaipaamme vastuullisempaa asennetta moraalisesti vaikeassa asiassa. Etenkin pitkälle edenneessä raskaudessa toivomme raskauden ja sikiön ihmisarvon pohdintaa. Moni kärsii abortista myöhemmässä elämässään, emme toivo että abortista tehdään entistä kevyempi päätös koska moni ymmärtää abortin kokonaisuudessaan vasta liian myöhään juurikin tämän solumöykky-ilmapiirin vuoksi. Moni nainen tajuaa vasta liian myöhään menettäneensä mahdollisuutensa abortoida saa lapseen ja kyseinen lapsi mahdollisuuden elämään. Se on paljon isompi haitta kuin se, että joku kokee aborttiluvan anomisen nöyryyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te aina vetoatte kaikkiin epäonnistuneimpiin yksilöihin ja esim. raiskauksiin abortista puhuttaessa.
Kannattaa muistaa, että Suomessa tehdään 10 000 aborttia vuodessa ja varmasti olisi tehtävissä jotain tähän seikkaan.
Eli pakotetaan naiset kärsimään raskausvaivat, mahdolliset komplikaatiot ja synnytys, vaikka hän ei syystä tai toisesta vauvaa halua. Kuulostaa hyvältä.
Minulla on lapsi ja tekisin taatusti abortin jos nyt raskaaksi tulisin, koska lapseni on vielä pieni, enkä kykene hoitamaan kahta vauvaa samaan aikaan.
Kannattaa sitten pitää jalkoväli kiinni jos ei kykene huolehtimaan ehkäisystä ja kantamaan vastuuta jos ehkäisy pettää.
Vastuun kantaminen =abortti heti kun raskaus tiedossa, vältetään turhaa kärsimystä.
Käytä sitä ehkäisyä tollo, se on vastuun kantamista! abortti on jo vahingon korjaamista!
Onko se oikein, että kaikessa mennään helpoimman kautta:
-Kun ei tätä lasta kukaan halua
-No ku tää elämä nyt on tällaista
-Huono tsäkä
Eli teidän mielestä elämän tulisi olla vain kivaa. Kaikkien tilanteiden pitäisi olla kivoja. Kaikkien huonoja valintoja tehneiden ihmisten tekemiset pitäis jotenkin nollata, ettei tule paha mieli ku ois niin ikävää sit olla raskaana ku sit ei vois bilettää...
Elämä ei tällaisilla reunaehdoilla ole mahdollista. Teko - seuraus, näinkin ikävää elämä voi olla. Ei ole kivaa yhtään.
Kasva aikuiseksi. Ihmisissä ei taida enää löytyä minkäänlaista selkärankaa. Te vaikka tapatte jos siltä tuntuu.
Eli mietitäänpä. Adoptiovanhemman tulee olla varakas, että pääsee vanhemmaksi, ja saa valita terveen lapsen. Mutta, jos kunnollisesta elämästä huolimatta saat erityislapsen, voi joutua köyhyyteen omaishoitajana, ja tukikierteeseen. Tämä nyt ei taida olla ihan oikein. No ei ole mitään sinua tai adoptiovanhempia vastaan. Mietityttää vain se, että pitäisi saada valita kermat kannusta.